فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه روان شاسی با موضوع افسردگی. doc

اختصاصی از فایل هلپ پروژه روان شاسی با موضوع افسردگی. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه روان شاسی با موضوع افسردگی. doc


پروژه روان شاسی با موضوع افسردگی. doc

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 104 صفحه

 

مقدمه:

از میان اختلالات روانی شاید بتوان گفت که افسردگی یکی از شایعترین اختلالات جوامع امروزی می‌باشد که انسانهای زیادی از آن رنج می‌برند هر انسانی ممکن است در دوره ای از زندگی خود آن را تجربه کند طوری که امروزه آن را سرماخوردگی روانی می‌نامند . اختلالاتی که این بیماری در زندگی روزمره ایجاد می‌کند بر کسی پوشیده نیست. گستره بیماری طوری می‌باشد که تمام حیطه های کارکردی شغلی ، خانوادگی و اجتماعی را مختل می‌کند. تا اواسط قرن حاضر اطلاعات اندکی در رابطه با افسردگی در دسترس بود و تحقیقات محدودی در جهت شناسایی آن به عمل آمده بود و تبیین و توصیف آن همواره در چهارچوب پزشکی و مدل تک‌عاملی صورت می‌گرفت. اما امروزه شاهد تغییراتی در نحوه نگرش به این بیماری از لحاظ سبب شناسی ، سیر شکل گیری و درمان آن هستیم نتیجه این تغیرات دگرگونیهای مختلفی بود که عمدتاً در عرصه روان شناسی مرضی،  روان شناسی تجربی و روان شناسی شناختی پدید آمد و به دنبال همین دگرگونی ها بود که نظریه پردازان به بررسی ابعاد این بیماری پرداختند و مکاتب مختلف و درمان های متعددی شکل گرفت . از بین این مکاتب روانشناسی شاید بتوان گفت که مکتب شناختی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را در سبب شناسی و درمان اختلالات خلقی داشته است اخیراً افسردگی به عنوان یک اختلال شناختی مطرح شده است همچنین برخی از نظریه پردازان اعتقاد دارند که بهتر است علایم مرضی افسردگی را به حساب اسنادهای علی که درباره حوادث زندگی توسط بیماران افسرده ارائه می‌شود،‌ گذاشته شود. نظریه درماندگی آموخته شده یکی از نظریات نسبتاً جدیدی است که در این زمینه به تحقیقات روان شناختی وسیعی میدان داده است این نظریه حوزه رفتاری ـ شناختی را به هم ربط می‌دهد به عقیده سلیگمن درماندگی آموخته شده در انسان ها می‌تواند به صورت افسردگی تجربه شود و این هنگامی‌است که شخص بر این باور باشد که کنترلی بر مسیر رویدادهای زندگی ندارد. در همین راستا تحقیقات نشان داد که انسان ها

در ارتباط با نتایج پاسخ هایشان دارای سبک اسنادی می‌شوند و این شیوه تبیین در پیش‌بینی‌های آنها از حوادث آتی موثر است . سلیگمن و همکارانش اسنادها را در سه بعد بیرونی ـ درونی، کلی ـ اختصاصی و پایدار ـ ناپایدار طبقه بندی کردند و معتقدند که سبک اسناد چهار اصل دارد و فرض بر این است که برای وقوع افسردگی وجود هر چهار اصل لازم است، که عبارتند از:

1ـ انتظار شیوع حوادث بسیار ناگوار یا انتظار وقوع حوادث بسیار مطلوب. 

2ـ ناتوانی در کنترل نتایج مرتبط با این حوادث

3ـ برخورداری از یک سبک اسنادی ناجور (نسبت دادن رویدادهای منفی به علل درونی، پایدار و کلی و رویدادهای مثبت به علل بیرونی، ناپایدار و اختصاصی).

4ـ هر قدر اطمینان درباره حالت ناگوار مورد انتظار و غیر قابل کنترل بودن رویداد بیشتر باشد نارسایی های شناختی، انگیزشی ، نیرومندتر خواهند بود و هر قدر رویداد غیر قابل کنترل برای فرد اهمیت بیشتری داشته باشد، اختلال عاطفی و کاهش عزت نفس بیشتر خواهد بود.

علایق محققان بیشتر بر روی اصل سوم متمرکز شده است . طبق این اصل برخوداری از یک سبک اسنادی ناجور فرد را مستعد می‌سازد تا در برابر رویدادهای ناخوشایند یا عدم وقوع رویدادهای خوشایند افسردگی نشان دهد (نظری، 1372).

 

فهرست مطالب:

فصل اول

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف طرح

1ـ اهداف کلی

هدف کلی طرح

2_ اهداف جزئی و کاربردی

سوالها و فرضیات تحقیق

سوالات

فرضیات

تعریف نظری متغیر ها

سبک های تفکر

سبک اسنادی

افسردگی

دانشجویان

تعریف عملیاتی متغیرها

تفکر واگرا

تفکر همگرا

دانشجویان افسرده

سبک اسنادی

درونی ـ بیرونی

پایدار ـ ناپایدار

کلی ـ اختصاصی

فصل دوم

گستره نظری موضوع و سوابق تحقیق

مقدمه

یادگیری

سبک های تفکر

سبک های شناختی  تفکر

سبکهای همگرا، واگرا، جذب کننده و انطباق یابنده

افسردگی

تاریخچه افسردگی

تعریف افسردگی

برخی از تعاریف عمدة افسردگی

میزان بروز شیوع افسردگی

سن  و افسردگی

جنسیت و افسردگی :

طبقه اجتماعی

طبقه بندی افسردگی بر اساس DSM – IVTR

اختلال افسردگی عمده

اختلال افسرده خویی

اختلال افسردگی که به گونه ای دیگر مشخص نشده اند

اختلال دو قطبی نوع I

اختلال دو قطبی نوع II

اختلال ادواری خویی

اختلال دو قطبی که به گونه ای دیگر مشخص نشده است

اختلال خلقی ناشی از بیماری جسمانی

اختلال خلقی ناشی از مواد

اختلال خلقی که به گونه ای دیگر مشخص نشد است 

ملاک های تشخیصی DSMIVTR برای افسردگی

سبب شناسی  افسردگی

الگوهای زیست شناختی افسردگی

دیدگاه روان تحلیل گری

عوامل روانی ـ اجتماعی

نظریه یادگیری

تبیینهای شناختی

1ـ سه گانان شناختی

خطاهای منطق

درماندگی آموخته شده

کشف آزمایشی درماندگی آموخته شده

نقایص مدل اولیه درماندگی آموخته شده

مدل تجدید نظر شده درماندگی آموخته شده

پایدار ـ ناپایدار

ایا تبیین های علی شرط کافی یا عامل خطرزا افسردگی است؟

تبین های علی و سبک تبین : سازه های فرضی

سبک تبین در مقابل واقعیت

شکل گیری و تکامل سبک تبیین

سوابق پژوهشی طرح در خارج از کشور

سوابق پژوهشی طرح در داخل کشور

بررسی سبک اسناد دانش آموزان  با توجه به موفقیت و شکست تحصیلی و جنسیت بر اساس مدل اسنادی درماندگی آموخته شده در کلاسهای دوم راهنمایی شهرستان سنندج در سال تحصیلی 73ـ 72. محمد هیبت اللهی

بررسی آزمایشی سبک اسناد در الگوی درماندگی آموخته شده ایمان الله بیگدلی، به راهنمایی کیانوش هاشمیان ، دانشگاه تربیت مدرس 1372

خلاصه و نتیجه گیری

فصل سوم

روش تحقیق

نوع طرح

جامعه آماری و نمونه آماری

روش نمونه گیری

روش اجرا پژوهش

طرح تحقیق

معرفی پرسشنامه

تست افسردگی بک

اعتبار   و پایایی  آزمون افسردگی بک

روش اجرا

روش نمره گذاری

جدول 1ـ3 درجات افسردگی بر اساس پرسشنامه افسردگی بک

پرسشنامه سبک های شناختی کلب

معرفی پرسشنامه

اعتبار

روش نمره گذاری

پرسشنامه سبک اسناد (ASQ

معرفی پرسشنامه

روش اجراء

اعتبار

پایایی

 روش جمع آروی اطلاعات

روش تجزیه و تحلیل آماری

منابع

نوع طرح

جامعه آماری و نمونه آماری

روش نمونه گیری

روش اجرا پژوهش

طرح تحقیق

معرفی پرسشنامه

تست افسردگی بک

اعتبار   و پایایی  آزمون افسردگی بک

روش اجرا

روش نمره گذاری

پرسشنامه سبک های شناختی کلب

معرفی پرسشنامه

اعتبار

روش نمره گذاری

پرسشنامه سبک اسناد (ASQ

معرفی پرسشنامه

روش اجراء

اعتبار

پایایی

 روش جمع آروی اطلاعات

روش تجزیه و تحلیل آماری

منابع

 

فهرست جداول:

جدول 22 شباهت درماندگی آموخته شده و افسردگی

جدول (23) اعداد داخل پرانتز پایایی هستند که با ضریب آلفای کرونباخ (1951 ) تخمین زده شده اند همبستگی های

آزمون ـ باز آزمون برای فاصله 5 هفته بعد 

جدول 1ـ3 درجات افسردگی بر اساس پرسشنامه افسردگی بک

جدول (23) اعداد داخل پرانتز پایایی هستند که با ضریب آلفای کرونباخ (1951 ) تخمین زده شده اند همبستگی های

آزمون ـ باز آزمون برای فاصله 5 هفته بعد

 

منابع ومأخذ:

1آزاد، حسین؛ (1378) . آسیب شناسی روانی (جلد اول) . تهران: بعثت.

2اتکینسون، ریتاال و دیگران؛ (1379). زمینه روان شناسی هیلگارد (جلداول) ترجمه: محمدنقی براهنی و دیگران ، تهران: انتشارات سمت ، چاپ چهاردهم.

3انجمن روانپزشکی امریکا: (1381) . راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی (DSMIVTR) . ترجمه : محمدرضا نیکخو و دیگران، تهران: انتشارات سخن.

4بروین، کریس ر؛ (1376). بنیادهای شناختی روانشناسی بالینی؛ ترجمه: مجید محمود علیلو و دیگران؛ تهران: نشر روان پویا.

5بیگدلی،  ایمان؛ (1373). بررسی آزمایشی سبک اسناد در الگوی درماندگی آموخته شده؛ پایان نامه کارشناسی ارشد، راهنما: کیانوش هاشمیان؛ دانشگاه تربیت مدرس، تهران.

6جواهری ، شادی؛(1379). بررسی ارتباط بین درماندگی آموخته شده و استرس پذیری (انطباق پذیری) زنان دانشجو و شاغل؛ پایان نامه کارشناسی ارشد، راهنما: حسین آزاد، علوم و تحقیقات، تهران.

7دادستان ، پریرخ؛ (1379). روان شناسی مرضی تحولی (جلد دوم) . تهران: سمت .

8دلاور، علی؛ (1382) . احتمالات و آمار کاربردی در روان شناسی و علوم تربیتی ؛ تهران: رشد، چاپ نهم.

9دیویدسون، کیت ام و ماری بلک برن، ایوی؛ (1374). شناخت درمانی افسردگی و اضطراب؛ ترجمه: حسن توزنده جانی؛ تهران: آستان قدس رضوی.

1010سادوک، بنجامین جیمز و دیگران؛ (1382). خلاصه روانپزشکی (جلداول) . ترجمه: حسین رفیعی و دیگران؛ تهران: انتشارات ارجمند.

1111ساراسون، ایرون . جی و دیگران ؛ (1382) . روان شناسی مرضی (جلددوم). ترجمه: بهمن نجاریان و دیگران؛ تهران: رشد.

12 سلیگمن ، مارتین ای. پی و دیگران؛ (1382) . آسیب شناسی روانی (جلد دوم) . ترجمه: یحیی سیدمحمدی؛ تهران: ارسباران، ‌چاپ هفتم.

13سیف،‌علی اکبر؛ (1380). روانشناسی پرورشی؛ تهران: آگاه، چاپ نهم.

14 شاملو، سعید؛ (1382). آسیب شناسی روانی. تهران: رشد، چاپ هفتم.

15 نظری،‌علی محمد؛ (1372). بررسی سبک‌های اسناد (نظریه تجدید نظر شده درماندگی آموخته شده) در زنان افسرده و مضطرب و مقایسه آن با زنان عادی؛ پایان نامه کارشناسی ارشد، راهنما: ولی الله فرزاد و شکوه نوابی نژاد، دانشگاه تربیت معلم، تهران.

16 واتر، ث. ا.هـ: (2535) . افسردگی روانی ، ترجمه: سیاوش آگاه؛ تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب.

17 هرگنهان،‌بی آر؛ (1382). مقدمه‌ای بر نظریه‌های یادگیری ، ترجمه : علی اکبر سیف؛ تهران: انتشارات دوران ،‌چاپ ششم.

18 هیبت اللهی ، سید محمد؛ (1373). بررسی سبک اسناد دانش‌آموزان با توجه به موفقیت و شکست تحصیلی و جنسیت بر اساس مدل اسنادی درماندگی آموخته شده در کلاس های دوم راهنمای شهرستان سنندج: پایان نامه کارشناسی ارشد، راهنما: ولی الله فرزاد و علی اکبر سیف، دانشگاه تربیت معلم، تهران.

19 یارمحمدی، مسیب؛ (1379). مقایسه سبک‌های شناختی (همگرا، واگرا،‌جذب کننده، انطباق یابند) استادان و دانشجویان مرد و زن رشته‌های علوم انسانی،‌پزشکی، فنی مهندسی و هنر؛ پایان نامه کارشناسی ارشد، راهنما: فرخنده مفیدی، دانشگاه علامه طباطبایی ،‌تهران.


دانلود با لینک مستقیم


پروژه روان شاسی با موضوع افسردگی. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد