فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت پدیده کرونا

اختصاصی از فایل هلپ دانلود پاورپوینت پدیده کرونا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت پدیده کرونا


دانلود پاورپوینت پدیده کرونا

فهرست مطالب:

مقدمه

ولتاژ بحرانی

ولتاژ مرئی

ماهیت کرونا

انواع کرونا

تشخیص کرونا

 نشانه های کرونا

عوامل موثر در کرونا

تلفات کرونا

روشهای کاهش اثرات کرونا  

منابع

-----------------------

یکی از پدیده هایی که در ارتباط با تجهیزات برقدار از جمله خطوط انتقال فشار قوی مطرح می شود، کرونا است. میدان الکتریکی در نزدیکی ماده رسانا می تواند به حدی متمرکز شود که هوای مجاور خود را یونیزه نماید. این مسئله می تواند منجر به تخلیه جزئی انرژی الکتریکی شود، که به آن کرونا می گویند.

ولتاژ بحرانی:

گرادیان ولتاژی که سبب شکست الکتریکی در عایق شده و به ازای آن،عایق خاصیت دی الکتریک خود را از دست می دهد، گرادیان ولتاژ بحرانی نامیده می شود. همچنین ولتاژی را که سبب ایجاد این گرادیان بحرانی می شود ولتاژ بحرانی مینامند.   

ولتاژمرئی:

هرگاه ولتاژ خط به ولتاژ بحرانی برسد، یونیزاسیون در هوای مجاور سطح هادی شروع می شود. اما در این حالت پدیده کرونا قابل روئیت نمی باشد. برای مشاهده کرونا، سرعت ذرات الکترون ها در هنگام برخورد با اتم ها و مولکول ها بایدبیشتر باشید یعنی ولتاژ بالاتری نیاز است.

 ماهیت کرونا:

هنگامی که ولتاژهادی از ولتاژ بحرانی بیشتر شده باشد، بهمن الکترونی بوجود خواهد آمد که بوجود آورنده تخلیه کرونای قابل روئیت درسطح هادی است. زمانی که هادی در هر نیمه از سیکل ولتاژمتناوب برقدار می شود، الکترون های هوای اطراف سطح آن بوسیله میدان الکترواستاتیک شتاب پیدا می کند. این الکترون ها که دارای بار منفی هستند در نیمه مثبت به طرف هادی شتاب پیدا می کنند و در نیمه منفی از آن دور می شوند. سرعت الکترون آزاد بستگی به شدت میدان الکتریکی دارد.

انواع کرونا

1: تخلیه پر 

2: تخلیه قلم نوری 

3: تخلیه تابشی 

تخلیه پر :

دیدنی ترین آنهاست علت نامگذاری هم این است که به شکل پر تخلیه می شود زمانی که در تاریکی مشاهده شود دارا ی تنه ای متمرکزی حول هادی است که قطر این هاله نورانی بنفش رنگ از چند اینچ در ولتاژ پایین تر از یک فوت بیشتر در ولتاژ های بالاتر تغییر می کند ،آثار صوتی این اثر به صورت هیس هیس بوده است.

تخلیه قلم مویی :

پرچمی از نور به صورت شعاعی از سطح هادی خارج می شود طو ل این تخلیه ها کمتر از یک اینچ در ولتاژ های پایین ،یک تا دو اینچ درولتاژهای بالا تغییرمیکند 

معمولا همراه با صدایی  مانند صدای سوختن.

شامل 33 اسلاید powerpoint                                                                             


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت پدیده کرونا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد