فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق و بررسی در مورد خواص سبزیجات 25 ص

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق و بررسی در مورد خواص سبزیجات 25 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 25

 

خواص سبزیجات

جوbarley

جو برای هزاران سال غذای اصلی بسیاری از مردم جهان بوده است. گلادیاتورهای رومی جو را به دلیل انرژی زایی زیادش مصرف میکردند. جوماده غذایی شفابخش نام دارد و در مبارزه با سرطان ، تنظیم کلسترول و درمان یبوست موثر است.

ترکیبات ضد سرطان

جو دارای ترکیبات شیمیایی با نام Protease inhibitors (مهار کننده آنزیم تجزیه کننده پروتئین) پروتوآزاینهبیور است. این ترکیب عوامل تولید سرطان در روده را متوقف کرده و از ایجاد تومورها جلوگیری می کند.

کنترل کننده کلسترول

جو دارای ترکیباتی است که در وهله اول از تولید کلسترول LDL(چربی مضر) در کبد جلوگیری می کند. این اقدام ،یعنی عدم تولید کلسترول LDL باعث می شود که احتمال ابتلا به بیماری های قلبی کاهش پیدا کند.

درمان یبوست

تحقیقات دانشمندان ایالت مونتانای آمریکا نشان میدهد که جو در تنظیم و کاهش دردهای شکمی و درمان یبوست موثر است.

چه مقدار جو مصرف کنیم؟

بر اساس تحقیقات اگر فردی روزی 3 بار جو مصرف کند،بعد از 6 هفته 15 درصد از کلسترول خونش کاهش پیدا می کند. جو را در طبخ غذا و یا به عنوان نان جو استفاده کنید.

گوجه فرنگیTOMATO

گوجه فرنگی گیاهی است با نام علمی LYCOPERSICOM ESCULENTUM از خانواده سیب زمینی (SOLANACEAE) که به نام عمومی TOMATO در جهان مشهور است.

نام مترادف SOLANUM LYCOPERSICUM و در زبان های فرانسوی و آلمانی TOMATE، انگلیسی TOMATO و عربی طماطم گفته می شود. میوه این گیاه که قسمت اصلی آن است به صورت خام یا پخته در سالاد، انواع سس ها، سوپ و انواع موادغذایی به طور وسیع در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. اکثراً گوجه فرنگی را در زمانی که به رنگ قرمز است استفاده می کنند و کمتر از میوه سبز آن استفاده می شود. مهمترین ترکیبات گوجه فرنگی شامل حدود 90 درصد و یا کمی بیشتر آب می باشد و بقیه درصد آن، را پرتئین، چربی، قندهای مختلف از جمله گلوکز و فروکتوز، ویتامین های A، C و K،تیامین ، ریبوفلاوین، پانتوتنیک اسید، اسید فولیک، ویتامین E، اسید آمینه های ضروری، املاح معدنی از جمله کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، منزیوم، مس، منگنز، کبالت، روی و راسنیک می باشد و به تازگی وجود ید نیز در گوجه فرنگی گزارش شده است.

www.ranginkaman.com

کلسیم Mg1000

موجب تولید دندان و استخوان های قوی می شود. نقش مهمی در انتقال پالس های عصبی دارد . در لخته شدن خون، در انقباض صحیح ماهیچه ها و در نتیجه کمک به ضربان قلب منظم و دقیق نیز نقش دارد.

10 تا 50% در (گیاه تاج خروس) Amaranth، پنیر چدار Cheddar، ماست، کلم چینی ،لوبیای سفید ، دانه های کنجد، پنیر سوئیسی، روغن سویا، وغیره.

5% تا 10% در بادام، ماهی قزل آلا

آهن

ضروری برای ساخت و شکل گیری هموگلوبین و انتقال اکسیژن از ریه به تک تک سلولهای بدن، مورد استفاده میوگلوبین (درست مانند هموگلوبین که ترکیبی برای حمل و آزاد شدن اکسیژن است). که کار حمل اکسیژن را در ماهیچه ها و عضلات و ذخیره آن در عضلات بر عهده دارد، مورد استفاده انواع مختلف آنزیم ها برای تولید انرژی

50% تا 100% درانواع صدف، روغن سویا

10%تا 50% در لوبیای قرمز، عدس، جگر، صدف دو کفه ای، صدف خوراکی، قارچ صدفی، دانه های کاج، دانه های کدو تنبل، دانه های کنجد، استیک،گندم، میگو

5% تا 10% در (کنگر فرنگی یا آرتیشو)artichokes، لوبیا سبز و پسته.

( بایگانی )

تاثیر مرکبات بر داروهای پایین آورنده چربی خون

مصرف مرکبات هنگام استفاده از داروهای ‍پایین آورنده چربی خون باعث متوقف شدن اثر دارو می گردد.

اگر شما برای پایین آوردن چربی خون از داروهای Lovastatin و Simvastatin استفاده می کنید، توجه داشته


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی در مورد خواص سبزیجات 25 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد