فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره شبکه های کامپیوتر

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق درباره شبکه های کامپیوتر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 50

 

بعد از اختراع کامپیوتر دانشمندان خیلی زود به این نتیجه رسیدند که لازم است راهی ایجاد شودتا اطلاعات موجود بر روی کامپیوترها از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر انتقال یابد . راه متداول در آن زمان چاپ کردن اطلاعات یا ذخیره سازی آن روی دیسک و انتقال آن به کامپیوترهای دیگر بود.

اما این راه ، بادهی کافی نداشته و یک انتقال الکترونیکی لازم بود. این نیاز باعث شد که شبکه های کامپیوتری ساخته شوند. در ساده ترین نوع شبکه کامپیوتری تنها 2 کامپیوتر متصل به یکدیگر وجود دارد که این دو کامپیوتر اطلاعات درون خود را به اشتراک یکدیگر میگذارند.

شبکه های کامپیوتری میتوانند بسیار پیچیده تر از آنچه که در این فصل بررسی خواهد شد باشند. اما ما برای آشنایی دقیق با مفاهیم شبکه و اینکه چگونه کار میکند ابتدا به بررسی ساده ترین نوع شبکه ها می‌پردازیم .

مقدماتی که تا کنون در مورد شبکه ارائه شده شامل تعاریف عمومی بوده ومطالب تخصصی را شامل نمیشود. شبکه ای که محدود به یک منطقه کوچک باشد ، مثلا یک Site یا یک شبکه محدود در یک ساختمان بطور اختصار LAN نامیده میشود.

ساده ترین نوع شبکه با متصل کردن چند کامپیوتر بوسیله کابل های خاصی بوجود می آید . ممکن است یک چاپگر به یکی از کامپیوترها متصل باشد و با استفاده از این سیستم شبکه این چاپگر به اشتراک بقیه کامپیوترها نیز گذاشته میشود . همچنین ممکن است چاپگر مستقیما به شبکه متصل شده باشد . سایر تجهیزات جانبی کامپیوتر نیز میتوانند برای استفاده همه کاربران در یک شبکه به اشتراک گذاشته شوند.

هر دستگاه با یک کابل به شبکه اتصال می یابد . دارای یک آدرس یگانه و منحصر به فرد است . که در شبکه با آن آدرسی شناخته میشود. به همین دلیل اطلاعات دقیقا به همان کامپیوتری که مد نظر است فرستاده میشود و خطایی رخ نمی دهد . البته در فصلهای بعدی بیشتر به شرح این موضوع می پردازیم . سرور یا سرویس دهنده شبکه یکی از کامپیوترهای شبکه است که کنترل مرکزی کل شبکه را بر عهده دارد . این کامپیوتر قادر است شبکه را به اشتراک بگذارد . مثلا فضای دیسکها، برنامه ها ، دسترسی اینترنت ، کنترل چاپگرهایی که مستقیما به آن وصل هستند یا به شبکه متصل هستند را به اشتراک میگذارد .

در اصل وظیفه اصلی server به اشتراک گذاشتن منابع است اینکه تعیین کند، کدام کاربر در چه سطحی اجازه دسترسی به فایل به اشتراک گذاشته شده را دارد .

برای اینکه server کمتر دچار مشکل یا بروز خط شود. میتوان از مجموعه ای از دیسک ها . منبع تغذیه‌های جانبی ، RAM های چک کننده خطا و پردازش گرهای اضافی استفاده کرده . حتی برای جلوگیری از ایجاد وقفه زمان قطع برق میتوا ن از (Uninterruplable Power Supplies ) استفاده کرد.

مجموعه تجهیزات جانبی بیان شده میتواند کامپیوتر server را بزرگتر از سایر کامپیوترهای شبکه جلوه دهد . Server در سیستم عامل های شبکه دارای یک سری نرم افزارهای مربوط بخود میباشد که وظیفه آنها تخصیص منابع به کامپیوترهای دیگر است .

هنگامی که Server با استفاده از Server Service منابع را به اشتراک میگذارد در واقع امکان دسترسی به این منابع را با مشتریها(Client) فراهم میکند. عمده‌ترین سیستم عامل‌های شبکه سیستم عاملهای Windows /Nt /2000/Net هستند که تمام نرم افزارهای لازم برای کنترل شبکه را دارا میباشند.

تا بحال متوجه شدیم که کار اصلی شبکه به اشتراک گذاردن و استفاده از منابع است ، که به اشتراک گذاشتن توسط Server و استفاده کردن توسط Client انجام میشود. البته اکثر کامپیوتر Client میتواندهمزمان بعضی از فایل های خود را به اشتراک نیز بگذارد.

شبکه ای که در آن تمام کامپیوترهای شبکه نسبت به یکدیگر از حق دسترسی های یکسان بر خوردارند . شبکه Peer – To – Peer نامیده میشود و در آن Server خاصی وجود ندارد . در این موارد یک کامپیوتر هم Server و هم Client میباشد .

نکات مهم در شبکه های Peer – To – Peer :

مدیریت کردن کامپیوترها در صورتی که تعداد آنها زیاد شود مشکل است .

گسترش شبکه بسیار محدود میشود .

هر کاربر مسئول حفاظت از فایل ها و منابع مربوط به خود است .

هر کاربر باید مهارت Server شدن و اعمال امنیتهای لازم را داشته باشد .

کاربران احتمالا فقط در یک اداره یا یک سازمان هستند.

شبکه Peer – To – Peer دارای زمان استفاده خاص میباشد . یعنی مثلا در یک اداره در زمان ساعات اداری میتوان از آن استفاده کرد . زیرا در ساعت دیگر ممکن است فقط بعضی از کامپیوترها روشن باشند. شبکه Peer – To – Peer میتواند دارای گروه بندی های مختلف باشد که هر کدام از کاربران با وجود این که در یک اداره هستند عضو گروه های مختلف یک شبکه Peer – To – Peer باشند.

هنگامیکه نیاز به گسترش شبکه Peer – To – Peer داشته باشیم و بخواهیم امنیت نیز رعایت شود نیاز به یک Server داریم تا شبکه به کمک آن راه اندازی شود. این نوع شبکه معمولا Client / Server نامیده میشود.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره شبکه های کامپیوتر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد