فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره شرکت صنایع نخ خمین1040

اختصاصی از فایل هلپ دانلود مقاله کامل درباره شرکت صنایع نخ خمین1040 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 13

 

دانشگاه آزاد اسلامی اراک

دانشکده فنی ومهندسی

گروهنساجی-شیمی نساجی وعلوم الیاف

موضوع:گزارش کار آموزی

محل کار آموزی: شرکت صنایع نخ خمین

استاد راهنما :دکتر حمید کریمی

تهیه وتنظیم:سیده الهام بهشتی 81037716

الهی!

چون توانستم ندانستم چون دانستم نتوانستم آه از این علم نا آموخته !گاه در غرقم از او گاه سوخته!

با تشکر فراوان از استاد گرامی جناب دکتر کریمیوهمچنین با تشکر از مدیر گروه نساجی جناب دکتر هزاوه ای

فهرست مطالب

تاریخچه ی یازمان

جدول رابطه ی فعالیت ها

آشنایی کلی با الیاف مورد استفاده

قسمت های مختلف کارخانه

ازمایشگاه کنترل کیفی

سالن مقدمات

سالن ریسندگی

سالن تکمیل

سالن رنگرزی

آزمایشگاه رنگرزی

وایندر

بسته بندی

فصل اول :اشنایی کلی با مکان کار آموزی

تاریخچه ی سازمان:شرکت صنایع نخ خمین بزرگترین تولید کننده نخ های اکریلیک در ایران با ظرفیت تولید بیش از 6 هزار تن انواع نخ های اکریلیک پشم پشم پلی استر در سال بوده وبیش از 50% از کل دوک های در حال کار در ایران در اختیار شرکت صنایع نخ خمین می باشد. کارخانه صنایع نخ خمین در زمینی به مساحت 133 هکتار احداث گردیده است وزیر بنای سالن های تولید وخدمات آن بالغ بر 70000 متر مربع می باشد.کارخانه دارای سالن مقدمات ،ریسندگی، تکمیل وسالن رنگرزی با ظرفیت بیش از 25 تن انواع نخ ها در روز از بزرگترین سالنهای رنگرزی این صنعت در ایران می باشد .

کارخانه در ابتدا بیش از 860 نفر ودر حال حاضر حدود 240 نفر پرسنل تولید ی وخدماتی دارد که در حال حاضر در دو شیفت کامل در خدمات اجرایی کلیه ی امور تولید ، تعمیراتونگهداری می باشند.شرکت صنایع نخ خمین بزرگترین واحد ریسندگی ایران است وتحت پوشش بانک صنعت ومعدن می باشد. تولیدات این شرکت برای انواع پارچه های کشبافوفاستونی وجوراب وفرش مورد استفاده قرار می گیرد.

مساحت کل کارخانه 2 m 374994 مساحت سالن تولید 2 M مساحت سالن تولید 2 m39130 مساحت هر انبار 2 m2475 تعداد انبار 11 مساحت سالن اداری 2 m 1899 مساحت منبع آب زیر زمینی 2 m 1891 مساحت نماز خانه 2 m 43/592 مساحت یک واحد مهمانسرا 2 m 75/918 مساحت هر واحد سه خوابه 2 m274 مساحت هر واحد دو خوابه 2m 7/200

جدول رابطه ی فعالیت ها :

نوع ارتباطات :

A :ارتباط خیلی خیلی ضروری E :ارتباط خیلی ضروری I :ارتباط ضروری O :ارتباط کمی ضروری U :ارتباط بی اهمیت X :ارتباط نا مطلوب

فصل دوم: آشنایی کلی با الیاف مورد استفاده در این کارخانه

الیاف مورد استفاده در این کارخانه عموما ودر حال حاضر اکریلیک می باشد .اکریلیک مورد استفاده بیشتر از نوع الیاف اکریلیک مکزیک وگاهی اوقات از نوع اکریلیک ترکیه می باشد .

الیاف اکریلونیتریل :این الیاف از پیلیمرها ،یا کوپلیمرها ی اکریلونیتریل ساخته میی شوود . در طول جنگ جهانی دوم صنایع لاستیک سازی آمریکا توسعه فراوان ییافتند و از این جهت تعداد زیادی مواد شیمیایی به مقیاسهای بزرگ از جمله اکریلونیتریل تهیه شدند. از پیوند شیمیایی ملکولهای اکریلونیتریل پلیمر های ساخته می شود که قابلیت ریسندگی وتشکیل لیف دارند.امروز الیف که پایه ی آنها اکریلونیتریل است ،در انواع مختلفی تولید می شود .تعاریف زیر توسط (کمیسیون فدرال تجارت آمریکا )به عمل آمده است:

اکریلیک:الیاف ساخته شده نستیک هسستند که ماده تشکیل دهنده زنجیر پلیمری آنها ،حداقل شامل 85% وزنی ،واحدهای اکریلونیتریل است

مد اکریلیک: الیاف ساخته شده نستیک هستند که ماده تشکیل دهنده زنجیر پلیمر آنها را ،حداکثر 85 % و حداقل 35 % وزنی واحدهای اکریلونیتریل تشکیل می دهند

خواص:مقطع میکروسکوپی الیاف اکریلیک عموما دایره نا منظم وچروک خورده است ودر مورد آن دسته الیاف اکریلیک که به روش ریسندگی خشک تهیه شده باشند ،مقطع الیف عموما دمبلی شکل است.چگالی اکریلیک 17.1 است استحکام کششی در حالت 5.2 گرم بود نیرو وتطویل در نقطه پارگی 35 در صد است. در حالت خیس 2 گرم بود نیرو 44 درصد کشش در حد پارگی است. در اپر حرارت وقبل از ذوب شدن تجزیه می شود .در تحت فشار و در 445 درجه سانتی گراد چسبیده می شود .چنانچه نه مدت 20 ساعت تحت حرارت 150 درجه سانتی گراد گیرد ،پس از سرد شدن واندازگیری استحکام کششی آن 5 در صد کاهش می یابد.رطوبت باز یافتی اکریلیک در شرایط استاندار 1.24 است.حلالهای آلی متعرض اثری روی اکریلیک ندارد. مقاومت این الیاف در برابر اسیدهای معدنی وقلیایی های ضعیف خوب است .مفاومت اکریلیک در شرایط جوی وهمچنین موجودات میکروسکوپی زیاد است .اکریلیک آمادگی دارد که با رنگهای مختلف نظیر ،بازیک ، اسیدی ،دیسپرس، کروم ،بازیک رنگرزی شود وهر یک از این طبقه رنگها با ساختمان شیمیایی ویژهای از اکریلیک سازگاری ومناسب بهتری میتوانند داشته باشند.بدیهی است که ساختمان شیمیایی اکریلیک ،نقش زیادی در نوع رنگی که برای رنگرزی آن انتخاب می شود ، دارد.اکریلیک می تواند در مخلوط با پشم ،ویسکفدریون ،یا نایلون در انواع پارچه هایی که با این مخلوط ها مناسبت داشته باشد،به کار رود .نخ های پفکی از اکریلیک تهیه می شود که عموما در تریکو بافی مصرف می شوند.

فصل سوم: ارزیابی بخش های مختلف کارخانه

قسمت های مختلف کارخانه:

1-ازمایشگاه کنترل کیفی که در مورد مراحل مختلف کاری نیاز به انجام ازمایشات مختلف وجود دارد.

2-سالن مقدمات شامل گیل باکس 1 وگیل باکس 2 .گیل باکس 3 .گیل باکس 4 وFINISHER است.

3-سالن ریسندگی شامل دستگاه رینگ می باشد.

4-سالن تکمیل شامل ماشین اشلا فهرست یا قرقره ودو لاتاب وهاکوبا می باشد.

5-سالن رنگرزی که شامل دستگاهای رنگرزی وابگیر ها وخشک کن ها می باشد.

آزمایشگاه کنترل کیفی :

اهمیت وجود این آزمایشگاه در خط تولید بسیار حائز اهمیت است . در این آزمایشگاه عوامل زیر روی الیاف ونخ در طی مراحل تولید مورد بررسی قرار می گیرد :

1-طول الیاف :الیاف قبل از اینکه وارد مرحله مقدمات شوند طول آنها باید مورد بررسی قرار


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره شرکت صنایع نخ خمین1040
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد