فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

طراحی و کنترل موتور دی سی با میکرو کنترلر

اختصاصی از فایل هلپ طراحی و کنترل موتور دی سی با میکرو کنترلر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 41

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در این تحقیق سعی شده تا موتور های DC را با توان های مختلف در دو جهت راست و چپ و همچنین با سرعت های مختلف کنترل کنیم .همچنین خواهان استفاده از میکرو کنترلر در انجام این کار هستیم .یعنی دستورات لازم توسط میکرو به قسمت های مختلف مدار داده شود طبعا برای کنترل از یک صفحه کلید استفاده می کنیم و همچنین برای نمایش از LCD .بدین ترتیب فرمانی که توسط صفحه کلید به میکرو داده می شود دستوری برای نمایش روی LCD و همچنین بر روی پورت های مورد نظر صادر می شود. ولی از آنجایی که جریان خروجی از میکرو بسیار کم است و توانایی چرخاندن موتور را ندارد از بافرهای ولتاژ و جریان ULN استفاده می کنیم .

رله های دوبل دارای یک تحریک هستند و کلید وضعیت که اگر برای یکی در وضعیت بالا باشد برای دیگری در وضعیت پایین قرار می گیرد و بر عکس (رله ها خود ایزوله می باشند)کوپلاژ کننده های نوری (OPTO COOPLER) نیز برای ایزوله کردن میکرو از ورود جریان های اضافی که از طرف موتور وارد می شوند به کار می رود.

با برنامه نویسی میکرو توسط برنامه نویسی های مختلف می توان امکان کارآیی سیستم مورد نظر را به دست آورد.

*MICRO CONTROLLER :یک مدار مجتمع که دارایROM,RAM و پورت های I/O درون خود می باشد.

*AT89C51 :میکرو کنترلر 8951 ساخت شرکت ATMEL

*RELAY :رله (که برای تغییر جهت در موتور DC مورد استفاده قرار می گیرد.)

*ULN2003A : یک مدار مجتمع که ساختمان داخلی آن از بافر های ولتاژ و جریان تشکیل شده.

*OPTO COOPLER : جهت ایزوله کردن میکرو از ورود جریان های اضافی به آن استفاده می شود.

*CMOS : یک نوع تکنولوژی ساخت برای نیمه هادی های اکسید فلزی

از کاربرد های روش کنترل توان مبتنی بر مدار های الکترونیکی ،کنترل موتور DC می باشد که از این روش ها می توان برای چرخش مرحله ای در موتور های پله ای چند فازی ، کنترل جهت ،کنترل سرعا و یا تنظیم دقیق و تثبیت سرعت موتور های DC مغناطیسی با قابلیت کنترل سرعت استفاده کرد .همچنین می توان سرعت یا زاویه حرکت موتور های کنترل خودکار (سر و موتور) و موارد مشابه را کنترل کرد.

*چهار نوع موتور DC وجود دارد :

1)موتور پله ای : این موتور حاوی سیم پیچ هایی می باشد که در هر مرحله پالس های خروجی به صورت الکتریکی به سیم پیچ مناسب اعمال می شوند .به این ترتیب در هر مرحله موتور به اندازه زاویه تعیین شده می چرخد. محور آن را می توان به میزان دقیق در جهت مستقیم یا معکوس چرخاند. همچنین می توان آن را طوری برنامه ریزی کرد که در جهت دلخواه با سرعت مشخص بچرخد .که می توان آن را توسط ریزپردازنده (برای راه اندازی موتور های پله ای ) کنترل کرد .

موارد استفاده :‌ بازوی روباتها ، بارگذاری کاغذ در ماشین تایپ الکترونیکی ،کنترل حرکت هر چاپگر و ... نام برد.

2)نوع متداول موتور هایDC : حاوی تغییر جهت دهنده مبتنی بر آهنربای دائمی می باشد.طراحی موتور های مزبور به گونه ای است که وقتی ولتاژ DC مشخصی به آنها اعمال شود با سرعت تخمینی مشخصی می چرخد چنین موتورهایی معمولا به عنوان موتور های راه انداز با سرعت ثابت برای ضبط و پخش نوار یا CD دریل های مینیاتوری و ماشین های اسباب بازی مورد استفاده قرار می گیرند.که با استفاده از مدارات الکترونیکی می توان عملکرد آنها را بهبود بخشید .

3)سروموتورها:این موتر ها از نظر مکانیکی به نوعی تبدیل کننده حرکت به داده وصل شده اند .مانند یک مولد پالس نصب شده بر روی شفت که خروجی آن با سرعت موتور متناسب است . همچنین


دانلود با لینک مستقیم


طراحی و کنترل موتور دی سی با میکرو کنترلر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد