فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره مزایا ومعایب قرض های ضد بارداری 20 ص

اختصاصی از فایل هلپ دانلود مقاله کامل درباره مزایا ومعایب قرض های ضد بارداری 20 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 21

 

مزایا ومعایب قرض های ضد بارداری

مقدمه

قبـل از ایـنـکـه بـحـث را آغـاز کـنـیـم، چـنـد اصـطلاح مـورد

استفاده پزشکان در زمینه قاعدگی زنانه را برایتان توضیح

میدهیم:

• قاعدگی (عادت ماهیانه): خـروج ماهیانه خون از رحم در خانم ها.

• چرخه قاعدگی: زمان از شروع یک دوره تا شروع دوره بعدی. واحد شمارش این چرخه به روز می باشد.

• تخم گذاری: رها شدن تخم های بالغ از تخمدان.

• قاعدگی با درد زیر دل: درد پایین شکم همراه با پیچش قبل یا در طی دوره ماهیانه.

• رحم: عضوی که بچه تا قبل از تولد در آن رشد می کند.

قاعدگی های معمولی و نرمال --- برای همه خانم ها یکسان نیست

دختری به مطب من مراجعه کرد که می خواست قبل از رفتن به تعطیلات مورد معاینه فیزیکی قرار گیرد. مادرش گفت: "او هنوز کلاس پنجم است اما دوره قاعدگی او شروع شده است با اینکه این اتفاق برای هیچکدام از دوستانش نیفتاده است. آیا خیلی زود نیست؟ " بعد از اینکه با دختر و مادرش صحبت کردم و معاینات را انجام دادم، به آنها گفتم که این کاملاً اتفاقی نرمال است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

چیزی که فهمیدم این بود: مادر دختر یک سال و نیم قبل از معاینات ما رشد سینه های دختر را متوجه شده است و دختر چهار ماه قبل اولین دوره ماهیانه را داشته است، درست بعد از اینکه یازده ساله شده است. بعد از آن دو بار دیگر قاعده شده که بین هر کدام پنج تا شش هفته فاصله زمانی بوده است و هر دوره 5 تا 6 روز طول کشیده است. این دختر همچنین در یکی از این دوره ها دچار دردهای زیرشکمی نیز بوده است. خواهر بزرگتر او و مادرش اولین قاعدگی خود را در حدود 12 سالگی داشته اند.

بعد از اینکه این اطلاعات را از مادر و دختر گرفتم، کاملاً اطمینان داشتم کا آن دختر کاملاً طبیعی است. اما چگونه می توان این مطلب را حتی قبل از معاینات پزشکی متوجه شد؟

• سن متوسط شروع قاعدگی برای دختر خانم ها حدود دوازده و نیم است. زودترین سن برای شروع قاعدگی ممکن است 9 سالگی و دیرترین آن 16 سالگی باشد. اگر دختری تا بعد از 16 سالگی قاعده نشده باشد، نیاز به مراجعه به پزشک هست.

• اولین دوره قاعدگی در دختر خانم ها معمولاً یک یا دو سال قبل از شروع رشد سینه در آنها است. درواقع، در بیشتر موارد قبل از شروع قاعدگی سینه ها و موهای بدن کاملاً رشد نموده اند. اگر سینه های دختری تا سن 14 سالگی هنوز رشد نکرده باشند حتماً باید به پزشک مراجعه کند.

• در طی دو سال اول بعد از نخستین عادت ماهیانه، تخم گذاری در کمتر از نیمی از چرخه قاعدگی صورت می گیرد. به خاطر این مسئله، چرخه های قاعدگی زودهنگام معمولاً نامنظم هستند. با گذشتن دو سال تخم گذاری بیشتر و بیشتر انجام می گیرد و چرخه ها منظم تر می شوند. این چرخه ها می تواند 21 تا 35 روز طول بکشد.

• درد زیرشکمی زمانی اتفاق می افتد که تخم گذاری قبل از شروع قاعدگی صورت بگیرد. هورمون هایی که بعد از تخم گذاری در رحم تولید می شوند تولید سایر هورمون ها را که باعث انقباضات دردآور در رحم می شود تشدید می کند. نیمی از خانم ها دچار این دردها می شوند چون تخم گذاری معمولاً در دو سال اول بعد از نخستین قاعدگی صورت نمی گیرد.

• سن شروع قاعدگی تحت تاثیر عوامل مختلف از قبیل عوامل ژنتیکی است. اگر مادر یا خواهر دختری در سنی پایین تر از سن نرمال قاعده شده باشند، بسیار امکان دارد که او هم همینطور شود. سایر عوامل شامل تغذیه، ورزشکاری و نژاد است. امروزه گفته می شود که تغذیه نا مناسب یکی از مهمترین عوامل برای قاعدگی زودرس است.

دردهای قاعدگی...

دردهای قاعدگی

همانطور که قبلاً اشاره شد، دردهای قاعدگی مشکلی متداول در دختران نوجوان و خانم ها به حساب می آید. این دردها ممکن است کم، متوسط یا زیاد باشد. حدود ده درصد دخترها ممکن است طاقت بیش از سه روز درد را نداشته باشند.

دردهای قاعدگی چیست؟

80 درصد می توان گفت که دردهای قاعدگی در قسمتی از سندرم زیرشکم هستند. این دردها ازهورمون هایی که پروستاگلاندیس نامیده می شوند که باعث پیچش های دردآور در طی دوره ماهیانه می شود ایجاد می شوند. تولید این هورمون ها در رحم با هورمون پروژسترون تشدید می شود که رحم بعد از تخم گذاری تولید می کند. این هورمون های پروستاگلاندیس می تواند سایر اعضاء را هم تحت تاثیر قرار دهد. معمولاً درد های کمر، سردرد، حالت تهوع و سرگیجه با این دردها همراه است. این علائم ممکن است یکی دو روز قبل از شروع قاعدگی صورت گیرد و معمولاً در روز دوم قاعدگی به منتهای درجه خود می رسد.

درمان هایی برای مقابله با این دردها وجود دارد که در زیر در موردشان صحبت خواهیم کرد.

درمان هایی برای مقابله با دردهای قاعدگی

بسیاری دخترهای نوجوانان و خانم ها اطلاع ندارند که درمان های موثری برای رهایی از این دردها وجود دارد. معمولاً این درمان ها جزء درمانهای غیر استروئیدی و داروهای ضد التهاب مثل ایبوپروفن قرار می گیرد. بعضی از این داروها را می توان بدون نسخه و بعضی دیگر را باید با نسخه تهیه کرد.

برای بعضی دختر خانم ها این دردها یک یا دو روز قبل از شروع عادت ماهیانه اتفاق می افتد. ممکن است همچنین علائمی مشاهده کنند که به آنها اطلاع می دهد که قاعدگیشان نزدیک است، مثل باد کردن و فشار در زیر شکم. در این حالت بسیار خوب است که درمان را قبل از شروع عادت ماهیانه آغاز کنند.

برای دردهای کم، توصیه می شود که از استامینوفن یا ایبوپروفن با درصد پایین استفاده کنند. استامینوفن داروی غیر استروئیدی ضد التهاب نیست اما مسکن خوبی برای کاهش درد به حساب می آید و در بعضی خانم ها خوب عمل می کند. اما اگر برای بعضی خانم ها اثر نکرد، باید به سمت داروهای دیگری بروند که درصد بالاتری داشته باشد.

برای دردهای متوسط و شدید، توصیه می شود که با ایبوپروفن 200 چهار مرتبه در روز یا ناپروکسن سدیم 220 میلیگرمی دو بار در روز شروع کنند. و با بالا تر رفتن درد درصد مسکن را هم بالاتر ببرند. اگر دردها شدید یا متوسط باشند، توصیه می شود که این مسکن ها مداوماً استفاده شوند. استفاده از این داروها را باید تا برطرف شدن علائم ادامه دهند که معمولاً تا روز سوم قاعدگی ادامه دارد.

اگر ایبوپروفن یا ناپروکسن سدیم درد شما را کاهش نداد، دیگر باید به پزشک مراجعه کنید. داروهای دیگری نیز وجود دارد که فقط می توان با نسخه تهیه کرد که در مقابل مشکلاتی مثل حالت تهوع بسیار تاثیر گذار هستند. امید خود را از دست ندهید. با مراقبت های پزشکی حتماً می توانید نتیجه بگیرید.

پیشنهادات عملی برای درمان

از آنجا که استفاده از دارو در بسیاری از مدارس ممنوع می باشد، معمولاً توصیه می شود که بیماران از داروهایی استفاده کنند که می توان سه بار در روز یا کمتر استفاده کرد. اولین قرص را صبح، دومی را


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره مزایا ومعایب قرض های ضد بارداری 20 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد