فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد خون 11 ص

اختصاصی از فایل هلپ مقاله در مورد خون 11 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 12

 

فهرست

عنوان صفحه

مقدمه 1

لکه های خون را در چه جاهایی می توان یافت؟ 2

رنگ خون را چگونه تشخیص دهیم؟ 2 آثار لکه خون چه شکلی است؟ 2 در جمع آوری لکه های خونی چگونه باید عمل کرد؟ 2 سایر نکاتی که در جمع آوری آثار خون باید رعایت شود را نام ببرید 3 چهار یادآوری مهم که

آثار لکه های خون چه شکلی است ؟ 3

درجمع آوری لکه های خون چگونه باید عمل کرد ؟ 3

سایر نکاتی که درجمع آوری آثار خون باید رعایت شود 4

چهار یادآوری مهم که بایدهمواره باید مورد توجه قرار گیرد 6

چگونه عمر لکه های خون را حدس می زنیم؟ 7

آثار و فواید آثار و لکه های خون (آزمایشات) 8

سخن آخر 9

نتیجه گیری 9

منابع 10

مقدمه:

در میان همة مدارک و دلایل جرم خون از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این ویژگی بدان خاطر است که با استفاده از خون قاضی رسیدگی کننده به پرونده با دلیلی مواجه است که انکار آن از سوی متهم امکان پذیر نیست و امکان هر گونه جعل و خدعه و فریبی برای انکار این دلیل در حد صفر است.

یافتن لکه های خون در صحنة وقوع جرم نحوة ضبط و آزمایش آنها و نکاتی که در حین نمونه برداری و آزمایش باید رعایت کرد همه و همه مواردی هستند که کارشناسان و تکنسین های ما را کمک می کند که به سهل ترین، مطمئن ترین و علمی ترین روشها بتوانند قضاوت را به سمت و سوی حقیقت راهنمایی کنند.

آنچه در ادامه خواهد آمد مواردی است که در خصوص رنگ لکه های خون، شکل لکه های خون، محل لکه های خون و نحوة جمع آوری خون باید رعایت کرد.

همچنین مسایلی پیرامون عمر لکه های خون، آزمایش آثار خون نیز ذکر خواهد شد.

اما قبل از هر سخن وظیفه خود می دانم از زحمات استاد ارجمند و فاضل اندیشمند جناب سرهنگ سید محمد رضا هاشمی معتمدی که در تدریس جامع درس پلیس علمی با استناد به آیات و روایات و اشعار عرفانی ما را با این مبحث مهم که کاربردی بسیار فراوان در امر قضاوت و امور قضایی دارد، آشنا فرمودند سپاسگذاری می نمایم.

لکه های خون را در چه جاهایی می توان یافت؟

لکه های خون در محل صحنة وقوع جرم همواره در محل دید و نظر بررسی کننده وجود ندارد. علاوه بر این نقاط که بررسی کننده در نگاه اول متوجه وجود آثار لکه های خون می شود باید زیر لبة میزها، کشوها، قرنیزها، روی دستگیرة درب و پنجره، روی کلیدهای برق، دیوارة آباژورها، شیشه های شکسته، وسایل آشپزخانه، داخل سطل زباله، توالت، سیفون، دستشویی، حمام، داخل کشوهای آشپزخانه، روی لباس و بدن و لای ناخن مجنی علیه و در نهایت دست و پا و لباس و کمربند و وسیلة نقلیه (صندوق عقب، داشبورد، سوئیچ) مربوط به مظنونین را مورد بررسی و کاوش قرار دارد.

باید توجه داشت که در پاره ای از اوقات لکه های خون به راحتی قابل روئیت نیستند و به ویژه در روی سطح البسة تیره رنگ برای بهتر دیدن لکه های خون باید از نور ماوراء بنفش که در اصطلاح علمی به آن اشعة UV می گویند استفاده نمود و اگر دسترسی به اشعه ماوراء بنفش میسر نشد نور چراغ قوه در این مسیر به کارشناس کمک خواهد کرد.

رنگ خون را چگونه تشخیص دهیم؟

رنگ خون تازه قرمز روشن است. رنگ خون خشک شده قرمز تیره است و پس از مدتی به رنگ قهوه ای تیره در می آید. اما باید دانست که گاهی اوقات لکه های خون در اثر ترکیب با سطح مکانی که بر آن پاشیده شده است به رنگ دیگری دیده می شود. مثلاً هنگامی که خون روی رنگ طلایی بریزد به رنگ سبز در می آید. همچنین ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که هر لکه ای که به رنگ قرمز روشن دیده شد نباید با خون اشتباه گرفته شود. مثلاً قطرات رنگ ضد زنگ که بر روی لباس فردی ریخته شده است ما را نباید گمراه کند. بلکه همواره پس از آزمایش باید اظهار نظر قطعی نمود و تا آن زمان هیچ اظهار نظری صحیح نخواهد بود.

آثار لکه های خون چه شکلی است؟

شکل لکه های خون با توجه سختی و نرمی سطحی که خون بر آن ریخته شده و نیز با توجه به حجم و ارتفاع و جهت ریزش یا پرتاب آن فرق می کند. به طور طبیعی اگر قطرة خونی به صورت عمودی روی سطحی چکیده شود به صورت گرد با محیط دندانه دار خواهد بود. در حالیکه اگر به حالت مایل پرتاب شود گلابی شکل و رأس آن در جهت محل پرتاب می باشد.

در جمع آوری لکه های خون چگونه باید عمل کرد؟

یک کارشناس یا تکنسین صحنة جرم بعنوان کسی که بیشترین مسئولیت را در حفظ آثار و ادلة جرم هم به دلیل اسلامی و هم به دلیل نقش حساسی که دارد باید نهایت دقت را در جمع آوری آثار خون و نیز دلایل و مدارک حاوی آثار خون بنماید. اولین اقدام در جمع آوری لکه های خون عکسبرداری واضح از محل آثار خون است تا موقعیت و اندازة آنها در عکس دیده شود. همچنین باید تلاش شود در حد امکان از بروز هرگونه آلودگی، هدر شدن و ضایع شدن نمونه ها جلوگیری کرد و نیز هر نمونه باید بصورت جداگانه با ذکر محل جمع


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد خون 11 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد