فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد تعیین نفوذپذیری

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق درمورد تعیین نفوذپذیری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درمورد تعیین نفوذپذیری


تحقیق درمورد تعیین نفوذپذیری

دسته بندی : کشاورزی و زراعت ،

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

فروشگاه کتاب : مرجع فایل 

 


 قسمتی از محتوای متن ...

 

تعداد صفحات : 18 صفحه

تعیین نفوذپذیری بخشی از نزولات جوی پس از رسیدن به سطح زمین به داخل خاک نفوذ کرده(infiltration) پدیده نفوذ فقط شامل وارد شدن آب به داخل خاک است. نفوذ آب در خاک باید از دو جهت مورد بررسی قرار گیرد، یکی شدت نفوذ و دیگری مقدار نفوذ.
شدت یا سرعت نفوذ به مقدار آبی گفته می شود که اگر در روی زمین وجود می داشت می توانست در واحد زمان (فرضاً یک ساعت) در زمین نفوذ کند. سرعت نفوذ یکی از خصوصیات فیزیکی خاک بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد.
با توجه به اینکه سیلاب های حاصل از بارندگی ها علاوه بر شدت بارندگی به سرعت نفوذ آب در خاک نیز بستگی دارد.لذا، برآورد سرعت نفوذ آب در خاک در حوزه های آبخیز حائز اهمیت فراوان است.
ورود آب به خاک در نتیجه تاثیر توام نیروهای ثقلی و موئینگی صورت میگیرد.
نیروی ثقل فقط در جهت قائم عمل می کند.
ولی نیروی موئینگی در ابتدا که خاک و منافذ موئین خالی از آب است، هم در جهت عمودی و هم در جهت افقی عمل می کند. ولی به تدریج که منافذ موئین از آب اشباع شد تنها نیروی ثقل دخالت کرده ، و جریان نفوذ تقریباً فقط عمودی است.
به همین دلیل سرعت نفوذ در ابتدای وارد شدن آب به خاک زیاد و سپس به تدریج تقلیل یافته و به مقدار ثابتی که فقط نتیجه عمل بر روی ثقل است ، می رسد. بنابراین مقدار آبی که در زمین نفوذ می کند صرف نظر از وضعیت سطح خاک به صورت تجمعی با زمان افزایش می یابد. تعیین مقدار کلسیم برای تعیین مقدار کلسیم 5 سانتیمتر عصاره را با 20 سی سی آب مقطر و 5 قطره NaoH4 نرمال و 2 گرم سورکسید اضافه می کنیم و بعد مقداری EDTA اضافه می کنیم تا تغییر رنگ را ملاحظه کنیم.
 مربوط به کلسیم خاک ردیف نام فارسی نام علمی مقدار کلسیمca 1 خاک شاهد 1.5 2 مریم نخودی 2.6 3 پیچک بوته ای Cunvolvolus 2.1 4 گون Astragalus 3.2 5 Astragalus 3.6 6 cm5-0 1.8 7 cm10-5 1.4 8 cm20-10 1.6 9 cm50 2.2   تعیین سدیم Na هر گاه میزان املاح محلول در آب یک خاک به حد زیان آوری برای گیاه برسد خاک را شور می نامند .
چنانچه سدیم قابل تبادل خاک تا حد زیان آوری برسد خاک را سدیمی می نامیم .
این گونه خاک ها خاص مناطق خشک و نیمه خشک هستند .
مناطقی که میزان بارندگی سالانه آنها کمتر از جمع تبخیر بالقوه سالانه رطوبت از سطح خاک است . خاک های شور و قلیایی از نظر منشا شوری به دو دسته تقسیم می شوند : الف ) خاک های که به طور طبیعی شور بودند و یا از اول شور بودند ب) خاک های که در اثر مدیریت ناصحیح شور شدند یا خاک های شور ثانویه .
خاک های قلیایی یا سدیمی خاک های هستند که در اثر وفور سدیم قابل تبادل در سطح کلوئید های خاک ، تخریب شدند و رشد و نمو گیاه در آنها مواجه با مشکل است .
نام جدید خاک های قلیایی خاک های سدیمی است .  تعیینPH خاک در شرایط طبیعی از هر 10 مولکول آب یکی تجزیه شده و تولید یون های H و OH می نماید.
هر گاه محیط بتواند یکی از این دو یون را از محلول خارج و یا بدان وارد نماید، نسبت یون دیگر در محلول افزایش یا کاهش پیدا می کند و محیط تابع فعالیت یون غالب می گردد.
این عامل را با PH نشان می دهند که پتانسیل یون های هیدروژن موجود در محلول است . تعیین هدایت الکتریکی (EC

  متن بالا فقط تکه هایی از محتوی متن مقاله میباشد که به صورت نمونه در این صفحه درج شدهاست.شما بعد از پرداخت آنلاین ،فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود مقاله :  توجه فرمایید.

  • در این مطلب،محتوی متن اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در ورد وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی مقاله یا تحقیق مورد نظر خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد.
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل متن میباشد ودر فایل اصلی این ورد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد.
  • در صورتی که محتوی متن ورد داری جدول و یا عکس باشند در متون ورد قرار نخواهند گرفت.
  • هدف اصلی فروشگاه ، کمک به سیستم آموزشی میباشد.
  • بانک ها از جمله بانک ملی اجازه خرید اینترنتی با مبلغ کمتر از 5000 تومان را نمی دهند، پس تحقیق ها و مقاله ها و ...  قیمت 5000 تومان به بالا میباشد.درصورتی که نیاز به تخفیف داشتید با پشتیبانی فروشگاه درارتباط باشید.

دانلود فایل   پرداخت آنلاین 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد تعیین نفوذپذیری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد