فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره میکروتوربین

اختصاصی از فایل هلپ مقاله درباره میکروتوربین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره میکروتوربین


مقاله درباره میکروتوربین

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 27

 

مقاله:

میکروتوربین

میکروتوربین

میکروتوربینها در واقع توربینهای گازی کوچکی هستند که معمولاً ظرفیت آنها بین 30 تا 500 کیلووات می‌‌باشد. اجزای اصلی یک میکروتوربین در شکل2 نشان داده شده است. در یک میکروتوربین هوا توسط یک کمپرسور جریان شعاعی (سانتریفوژ) متراکم شده و سپس در یک مبدل حرارتی رکوپراتور توسط گازهای گرم خروجی از توربین، پیش گرم می‌شود. آنگاه هوای گرم شده در محفظه احتراق با سوخت مخلوط شده و محترق می‌گردند. گازهای داغ حاصل از احتراق که فشار و دمای بالایی دارند، در یک توربین منبسط شده و از این طریق روی توربین کار انجام می‌دهند. سپس این کار توسط یک ژنراتور به توان الکتریسیته تبدیل می‌شود. کار حاصل از انبساط با چرخاندن توربین، باعث حرکت دادن کمپرسور نیز می‌شود. سرانجام گازهای خروجی از توربین انبساط به مبدل حرارتی رکوپراتور رفته و باعث پیش گرم شدن هوای خروجی از کمپرسور می‌شود.

اکثر طرحهای میکروتوربین‌ها تک محوره می‌باشد که از یک ژنراتور مغناطیس دائم سرعت بالا، برای تولید ولتاژ و فرکانس متغیر جریان متناوب (AC) استفاده می‌شود. بیشتر واحدهای میکروتوربین‌ها برای مصارف دائمی طراحی می‌شوند که می‌توان برای افزایش راندمان، گرما را نیز بازیافت کرد.

 

 

شکل2  اجزای اصلی یک میکروتوربین که برای کاربرد CHP بکار می‌رود.

کاربرد میکروتوربین در تولید همزمان

برخی از مشخصات میکروتوربینها در حالت CHP در جدول2 ارائه شده است. دمای گازهای خروجی از میکروتوربین در حدود 205 تا 320 درجه سانتیگراد می‌باشد. در کاربردهای CHP با استفاده از یک مبدل حرارتی دیگر (بجز رکوپراتور) گرمای موجود در گازهای احتراقی خروجی، به سیستم آب داغ منتقل می‌گردد. این گرمای خروجی می‌تواند در مصارف مختلفی به کار گرفته شود، مثلاً‌ در گرمایش آب شرب، در چیلرهای جذبی و تجهیزات رطوبت زدایی خشک کن، گرمایش فضاها، گرمایش فرآیندها و سایر اماکن و ساختمانها. البته در بعضی از میکروتوربینهایی که در CHP به کار می‌روند، از رکوپراتور استفاده نمی‌شود، در این صورت دمای خروجی، بالاتر است.

جدول2 برخی از پارامترهای کاری میکروتوربینها در حالت CHP

سیستم


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره میکروتوربین
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد