فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درمورد اخلاق مهندسی

اختصاصی از فایل هلپ مقاله درمورد اخلاق مهندسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 7

 

مقالة :

اخلاق مهندسی

فهرست

بهترین روش آموزش "اخلاق مهندسی"، الگوسازی است

سخنرانی علمی "اخلاق مهندسی" در تهران برگزار می‌شود

یک استاد دانشگاه: بهترین روش آموزش "اخلاق مهندسی"، الگوسازی است

دکتر مهدی بهادری‌نژاد معاون پژوهشی فرهنگستان علوم، بهترین روش آموزش اخلاق مهندسی ( اخلاق حرفه‌ای ) را الگوسازی و معرفی مهندسان، اساتید، دانشگاهیان و فعالان در حوزه‌های مختلف عنوان کرد.

استاد فیزیک دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف که دیدگاههای خود را در خصوص ابعاد مختلف اخلاق مهندسی شامگاه یکشنبه در سخنرانی علمی با عنوان "اخلاق مهندسی" تشریح می‌کرد، افزود: زندگی مهندسانی که با برخورداری از تقوی یا مراعات اخلاق حرفه‌ای در طول فعالیت‌های مهندسی خود توانسته‌اند به جامعه خدمت کنند، جهت اشاعه فرهنگ اخلاق مهندسی باید به جامعه شناسانده شود.

سخنرانی علمی با عنوان " اخلاق مهندسی" توسط انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری در مرکز پژوهشی توسعه مدیریت برگزار شد.

وی که در جمع تعدادی از اساتید و مهندسان رشته‌های مختلف دیدگاههای خود را تشریح می‌کرد، ضمن ارایه تعاریف نظری در خصوص اخلاق، مهندس و همچنین وضعیت رعایت اخلاق در کشورهای توسعه یافته تاکید کرد، فرمول معین و یکسانی برای اشاعه و توسعه فرهنگ اخلاق در جوامع مختلف وجود ندارد.

به اعتقاد بهادری نژاد در صورت رعایت اخلاق مهندسی و اخلاق به صورت عام توسط هر جامعه‌ای، مهترین نتیجه‌ای که عاید جامعه خواهد شد، شور و نشاطی است که حتی با کسب ثروت و دیگری جذابیت‌های مادی قابل دسترسی نیست.

وی با یادآوری برخی از روایات و دیدگاههای دینی و اسلامی به حاضران متذکر شد اشاعه اخلاق در جامعه تنها با واعظه کردن، گفتن و توصیه کردن به نتیجه‌ای نخواهد رسید، بلکه عمل به اصول اخلاقی است که منجر به نهادینه شدن اخلاق در یک جامعه خواهد شد.

استاد دانشگاه شریف اخلاق مهندسی را به "چراغ‌های سبز، نارنجی و قرمز" برای رعایت قوانین و ضوابط فنی و علمی تشبیه کرد که مطابق قوانین کشوری و انجمن‌های حرفه‌ای تعیین می‌شود.

بهادری نژاد با تاکید بر این که لازم است اخلاق مهندسی در دانشگاههای کشور تعلیم داده شود، افزود: ایمان و اعتقاد فردی مهندسان باید مهمتر از ترس آنان از تنبیه قانونی باشد.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درمورد اخلاق مهندسی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد