فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره چکیده های کامل

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق درباره چکیده های کامل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 57

 

 

سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی

چکیده نامه پژوهشی (شماره2)

« چکیده پژوهش های انجام شده در سال های 1382 ـ 1383 »

پژوهشکده کاربردی تعلیم و تربیت استان آذربایجان شرقی

پیش گفتار :

مهمترین هدف ازانجام تحقیقات کاربردی به‎ویژه درنظام‎آموزش‎وپرورش استفاده از نتایج ، یافته ها و اطلاعات حاصل از آنها در تصمیم‎گیری های آموزشی و اجرایی در جهت حل مسائل و مشکلات مربوطه و افزایش کمیت و کیفیت فعالیت های این نظام بنیادی و زیر بنایی است . بدیهی است هرگونه تصمیم گیری ، سیاست گذاری ، برنامه ریزی و فعالیت های اجرایی در آموزش و پرورش و فرآیند یاددهی ـ یادگیری زمانی نتیجه بخش و موثر خواهد بود که براساس اطلاعات و یافته های حاصل از پژوهش و رویکردهای مبتنی بر روش علمی باشد . در این راستا اشاعه یافته های پژوهشی به منظور دسترسی متولیان امر به اطلاعات مربوطه ضروری به نظر می رسد .

در عصر حاضر ، که به عصر دانش و فن آوری اطلاعات و ارتباطات مشهور است راه ها و شیوه های مختلف و متعددی وجود دارد که محققان و مراکز تحقیقاتی می توانند با استفاده از فن آوری های نوین اطلاع رسانی به اشاعه وانتقال یافته‎های پژوهشی اقدام نمایند. ولی‎آنچه که واقعیت دارد در کشور ما ، به خصوص در آموزش و پرورش، هنوز هم انتشار تحقیقات و یافته های پژوهشی بصورت کتاب و جزوه و تشکیل جلسات رو در رو ، شیوه مناسبی محسوب می شود . ضمن تاکید و تایید شیوه ها و راهکارهای مختلف اطلاع رسانی به خصوص استفاده از روشهای نوین اطلاع رسانی از قبیل : CD ، نوارهای صوتی و تصویری ، سایت های اطلاع رسانی ، صدا و سیما و ... مجموعه حاضر که چکیده 15 عنوان پژوهش در سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در بین سال های 1382 لغایت 1383 می باشد تقدیم تمامی محققان ، دست اندرکاران و علاقمندان می گردد ، که انشاء الله مفید واقع شود . بر مساعی جمیل دوستان و همکاران فاضل در پژوهشکده کاربردی تعلیم و تربیت استان ارج نهاده و سپاسگزارم .

یوسف نجفی

چکیده تحقیق :

پژوهش حاضر به منظور تعیین تاثیر شیوه های مختلف شناختی و فراشناختی در ایجاد روحیه مطالعه دانش آموزان دوره متوسطه ناحیه 3 تبریز انجام شده است برای تحقق این منظور هفت فرضیه ارائه گردید که در آنها مجموعه ای از مهارتهای شناختی و فراشناختی در قالب متغیرهای مستقل بکارگرفته شد این فرضیه ها عبارتند از :

1ـ آشنایی دانش آموزان با روش مطالعه PQ4R در افزایش مقدار ساعات مطالعه آنان موثر است.

2ـ نصب خلاصه مطالعات و تحقیقات دانش آموزان در محلهای مناسب مدرسه در افزایش میزان مطالعه دانش آموزان موثر است.

3ـ نصب خلاصه مطالعات دانش آموزان در محل های مناسب مدرسه در افزایش میزان علاقمندی آنان به مطالعه موثر است.

4ـ روش مطالعه آفریننده در افزایش روحیه مطالعه دانش آموزان موثر است.

5ـ روش مطالعه مشارکتی در افزایش روحیه مطالعه دانش آموزان موثر است.

6ـ یادداشت برداری با استفاده از الگو های یادآوری در افزایش میزان مطالعه دانش آموزان موثر است.

7ـ یادداشت برداری با استفاده از الگو های یادآوری در افزایش میزان لذت بردن از مطالعه موثر است.

 

این تحقیق با توجه به ماهیت مساله از روش آزمایش میدانی و به عبارت دقیقتر از روش شبه آزمایشی قبل و بعد استفاده شده است. ( تک گروهی با پیش آزمون ـ پس آزمون )

بدین ترتیب که شش کلاس دخترانه و شش کلاس پسرانه از پایه های اول دبیرستان به روش تصادفی ساده انتخاب گردید که در مجموع 343 نفر دانش آموز را شامل می شد، ابتدا نگرش سنج محقق ساخته در کلیه کلاسهای مربوط تکمیل گردید. ( پیش آزمون )و این نگرش سنج میزان لذت بردن و میزان انگیزش را در سه درس ریاضی ، ادبیات وزیست شناسی اندازه می گرفت.

در هر دو جنس پس از گمارش تصادفی کلاسها ، متغیرهای مستقل در پنج کلاس به مورد اجرا گذاشته شد. کلاس شماره 6 به عنوان گروه گواه منظور گردید . بعد از گذشت حداقل سه هفته دانش آموزان مجدداً‌ نگرش سنج را تکمیل کردند. ( پس آزمون ). پس از استخراج داده ها ، برای آزمون فرضیه ها از آزمون T استودنت


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره چکیده های کامل
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد