فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق درباره گیاه ارزن رشته کشاورزی .word

اختصاصی از فایل هلپ دانلود تحقیق درباره گیاه ارزن رشته کشاورزی .word دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق درباره گیاه ارزن رشته کشاورزی .word


دانلود تحقیق درباره گیاه  ارزن رشته کشاورزی .word

توضیحات بیشتر و دانلود فایل *پایین مطلب *, فرمت فایل: Word  قابل ویرایش و آماده پرینت.

تعداد صفحه :39

قابل اطمینان ازجامع و کامل بودن پروژه

قسمتی از محتوای متن ...

 

ارزن

نام علمی pancium miliaceum 

انکلیسی mill

فرانسه : millet

تاریخچه و کلیات

ارزن گیاهی است که دارای دانه های خیلی کوچک بوده و دانه های آن از دانه ذرت خوشه ای به مراتب کوچکتر می باشد و در بین غلات به غله دانه ریز معروف است.

این گیاه درایران و دیگر کشورهای گرمسیر که سابقه تاریخی زیادی در امر زراعت دارند و نیز در مناطق گرم به مقدار زیاد کاشته شده و زراعت آن در مصر به زمانهای دور باز می‌گردد و در چین قدیم حدود 2600 تا 2700 سال قبل از میلاد ارزن ، برنج ، گندم و دیگر غلات از گیاهان زراعتی درجه اول بوده اند به روایت تاریخ زراعت ارزن در چین و روم و یونان حتی به حدود 2600 سال قبل از میلاد می رسد در حال حاضر به مقدار زیاد در آفریقا ، هندوستان چین و بعضی از کشورهای آمریکای جنوبی کاشته می شود و در ایران نیز زراعت ارزن از قرن سیزدهم متداول بوده است.

. نتایج

عملکرد ارزن انگشتی در شرایط دیم به تدریج در حال افزایش است. به نظر می رسد که بهبود وضعیت خاک از نظر مواد غذایی و سایر خصوصیات، آبیاری و نیز اصلاح گیاهان از نظر خصوصیات عملکردی در افزایش محصول در واحد سطح زمین تأثیر مهمی داشته باشد. احتمال می رود که در آینده نزدیک سطح عملکرد ارزن انگشتی به حدود 5/4 تن در هکتار برسد و امکان افزایش سطح زیر کشت آن در نتیجه استفاده بیشتر از این گیاه در تناوبهای زراعی و سیستم های کشت مخلوط وجود دارد. همچنین بایستی تلاشهایی در ارتباط با معرفی ارزن انگشتی جهت کاشت در قاره های امریکا و استرالیا و در مناطق وسیعی از آفریقای جنوبی به منظور افزایش عملکرد علوفه و دانه انجام گیرد. و بالاخره لازم خواهد بود که ژنهای مقاومت به عوامل استرس زای زنده و غیر زنده به واریته های الیت ارزن انگشتی انتقال داده شود.

 

 دانلود تحقیق درباره گیاه ارزن رشته کشاورزی ,فرمت فایل word  شامل 39 صفحه. مناسب جهت انجام تحقیقات، پروژه های کارآموزی دانشجویی  و دانش آموزی

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق درباره گیاه ارزن رشته کشاورزی .word
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد