فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله گروه صنعتی نیکو

اختصاصی از فایل هلپ دانلود مقاله گروه صنعتی نیکو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

 

مقدمه:
فشارهای فزاینده موجود در محیط و آگاهی های محیطی نیاز به مطالعه تعاملات بین بخش های اقتصادی با محیط را الزامی کرده است . حسابهای ملی سنتی (تولید ملی خالص یا ناخالص یا داخلی)بر اندازه گیری رشد و عملکرد اقتصادی تأکید دارد. به منظور ارزشیابی جامع تری از دوام و توسعه لازم است که حوزه حسابداری مالی گسترده تر گردد تا استفاده از منابع طبیعی و همچنین زیان های موجود در فرایند تولید را شامل می شود.
هدف این مقاله اندازه گیری دارائی های طبیعی و محاسبه هزینه ها و درآمدهای محیطی است. این مقاله با پذیرش سیستم های مدیریت محیطی و سیستم های اطلاعاتی حسابداری سبز به بررسی تعاملات بین محیط و عملکرد اقتصاد شرکتها می پردازد. علاوه بر این، این مقاله امکان ایجاد تعامل بین محیط و عملکرد اقتصادی شرکتها را با پذیرش سیستم های مدیریت محیطی و سیستم های اطلاعاتی حسابداری سبز، مورد بررسی قرار می گیرد.
تئوری حسابداری مالی دارایی های مشهود و غیرمشهود را به اقل بهای تمام شده تاریخی و ارزش فعلی شناسایی و ثبت می کند اما این تئوری استفاده از منابع طبیعی و محیطی و همچنین کاهش درآمد ناشی از افت سرمایه طبیعی را مورد ارزیابی قرار نمی دهد. به علاوه تا امروز بسیاری از منابع مثل آب و هوا را به عنوان کالای مجاز در نظر گرفتند. که هرگز در صورت مالی، نامی از آنها برده نمی شود. در عملیات حسابداری های تولید و توزیع محصولات یا ارائه خدمات مستلزم استفاده از مواد مستقیم، نیروی کار مستقیم ، هزینه های سربار تولید، هزینه های اداری و فروش و همچنین هزینه های تحقیق و توسعه است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


تاریخچه شرکت:
گروه صنعتی نیکو (سهامی خاص) مشتمل بر کارخانجات تولیدی ابهرریس - گریس - نابریس و بازرگانی آذین نسج و مرکز تحقیقات فیزیک نساجی و پروژه های در دست ساخت نیکو بافت، بژار، ابهرنسج و برزنت بروجرد با سطح اشتغال حدود ۷۰۰ نفر (در حال حاضر٥٠% آن را افراد با تحصیلات دانشگاهی تشکیل داده اند) به شرح ذیل می باشد:
کارخانه تولیدی صنعتی ابهرریس
این کارخانه با مساحت ٢٥٠٠ مترمربع واقع در شهرستان ابهر(کیلومتر ٩ جاده ترانزیت ابهر - تاکستان) جدیدترین واحد تولیدی گروه می باشد که در سال ١٣٧٦ تأسیس شده است. این کارخانه دارای دو سالن الیاف سازی و منسوج نبافته می باشد. سالن الیاف سازی از حدود سه سال قبل به تولید الیاف هایژنیک(بهداشتی) پلی پروپیلن و پلی استر با ظرفیت تولید 19000 تن در سال و سالن منسوج نبافته به تولید منسوج نبافته هایژنیک با ظرفیت 7000 تن در سال پرداخته استو ضمن تامین 95% منسوج نبافته هایژنیک مورد نیاز صنایع بهداشتی داخلی به جهت رعایت اصول و ضوابط استانداردهای بین المللی ، بهبود مستمر کیفیت ، قابلیت انعطاف در تولید انواع سفارشها در کوتاهترین زمان ممکن و جلب اعتماد خریداران با انجام به موقع تعهدات خود موفق به صادرات فراگیر و مستمر گردیده است که ارزش ارزی ان در سال 1380 به رقم ده میلیون دلار رسید و پیش بینی می گردد با اهتمام پرسنل تلاشگرو متخصص این شرکت در سال 1381 استمرار و ارتقاء ایم امر قطعیت یابد.
این شرکت که مجهز به گواهی بین المللی ایزو9002 (ISO 9002) و علامت استاندارد تشویقی جهت محصولات خود می باشد. در ضمن منتخب واحد تولیدی نمونه کشور و صادرکننده نمونه استان زنجان در سال 1379 می باشد.
این شرکت با عضویت در انجمنهای تخصصی داخلی (انجمن های صنایع نساجی ایران و صنایع بهداشتی و سلولزی) و بین المللی(کارولینای شمالی)، حضور در شبکه جهانی اینترنت از طریق 6 وب سایت اختصاصی و مستقل، اتصال به 9 وب سایت بین المللی، تهیه CD های اطلاعاتی مربوط به محصولات و سوابق شرکت و برگزاری دوره های آموزشی داخلی بازاریابی و صادرات برای پرسنل موجبات انتقل دانش روز، ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و صنعت، تضمین بقاء صنایع پایین دست و نهایتاً این بخش از صنعت کشور را فراهم آورده است.
در ضمن طرح توسعه ابهرریس با هدف تولید الیاف تکنیکی در تائی(Bicomponent) و توخالی(Hoilow) با بکارگیری دانش و فن آوری جدید در دست مطالعه و اجرا می باشد.
شرکت گل ریس از 248 پرسنل تشکیل شده که 11 نفر خانم و مابقی مرد می باشند که از نظر تحصیلات – نفر دارای مدرک فوق لیسانس ، 1 نفر لیسانس، 20 نفر فوق دیپلم، 123 نفر دیپلم و 87 نفر زیر دیپلم هستند.
کارخانه تولیدی و صنعتی نابریس
این کارخانه با مساحت 11000 مترمربع واقع در استان قزوین می باشد که در سال 1372 تأسیس شده است. این کارخانه حدود 5 سال، در زمینه ریسندگی الیاف کوتاه فعالیت دارد. ظرفیت تولید سالانه این کارخانه ، حدود 2500 تن نخ یک لا و چندلا در سال می باشد.
شرکت نابریس دارای گواهینامه ایزو 9002 (ISO 9002) می باشد.
این شرکت از 160 پرسنل تشکیل شده که 7 نفر خانم و مابقی مرد می باشند که از نظر تحصیلات 5 نفر دارای مدرک فوق لیسانس، 20 نفر لیسانس، 5 نفر فوق دیپلم ، 90 نفر دیپلم و 40 نفر زیر دیپلم هستند.

 


شرکت مهندسی و بازرگانی نیکونسج
این شرکت واقع در استان تهران (بلوار میرداماد – شماره 139) می باشد که با دارابودن ارتباط تکنیکی و علمی با معتبرترین شرکتهای سازنده ماشین آلات کمپانیهای نساجی اروپایی، پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران حدود 30 خط تولید ریسندگی راه اندازی و ماشین آلات و تجهیزات آنها را تأمین نموده است. همچنین خدمات مختلف مشاوره ، نصب، صادرات و واردات و سایر امور بازرگانی را ب دست اندرکاران صنعت نساجی ارائه می نماید.
مرکز تحقیقات فیزیک نساجی
این مرکز واقع در تهران (بلوار میرداماد- شماره 139) می باشد که حدود 10 سال پیش با اندیشه ارتقاء فرهنگ کنترل کیفیت و ارائه خدمات آزمایشگاهی و مشاوره ای به صنعت نساجی کشور تأسیس شد. این مرکز مجهز به مدرنترین وسایل آزمایشگاهی بوده و با دارابودن کادر مجرب متخصص، کلیه ازمونهای مربوط به انواع الیاف ، نخ و پارچه را در کوتاهترین زمان و با بالاترین سطح دقت انجام می دهد.
گروه صنعتی نیکو پس از اجرا و بهره برداری بیش از 35 طرح تولیدی در بخش نساجی طی 20 سال گذشته و با بکارگیری تجربه ، فن آوری و نیروی متخصص و متعهد در این صنعت درصدد اجرای چهار طرح تولیدی دیگر با نامهای بژار(بازیافت ضایعات نرم و سخت نساجی)، برزنت بروجرد و نیکویافت(بازیافت انواع ضایعات پلیمری شامل پلی استر، پلیپروپیلن و پلی اتیلن) و ابهرنسج در شهرستانهای ابهر و بروجرد می باشند.
در ذیل توضیحاتی در ارتباط با این پروژه ها ذکر می شود:
پروژه بژار
این کارخانه با مساحت 20000 مترمربع واقع در شهرستان ابهر ( کیلومتر 9 جاده ترنزیت ابهر- تاکستان) می باشد. این طرح برای حلاجی پنبه (بازیافت پنبه از ضایعات نرم و سخت کارخانه گل ریس) با ظرفیت 1350 تن و ریسندگی نخ پنبه ای با استفاده از پنبه های بازیافتی به ظرفیت 1850 تن در سال طراحی گردیده است.
این شرکت از 21 پرسنل مرد تشکیل شده که از نظر تحصیلات 1 نفر دارای مدرک لیسانس، 11 نفر دیپلم و 9 نفر زیر دیپلم هستند.
پروژه نیکویافت
این کارخانه با مساحت 2000 مترمربع واقع در شهرستان ابهر (کیلومتر 9 جاده ترانزیت ابهر- تاکستان) می باشد که بازیافت ضایعات پلیمری شامل پلی استر و پلی پروپیلن کارخانه ابهرریس تأسیس شده است.این شرکت از 22 پرسنل تشکیل شده که از نظر تحصیلات 2 نفر دارای مدرک لیسانس، 1 نفر فوق دیپلم ، 8 نفر دیپلم و 11 نفر زیر دیپلم هستند.
پروژه ابهرنسج: این کارخانه با مساحت 6600 مترمربع واقع در شهرستان ابهر (کیلومتر9 جاده ترانزیت ابهر- تاکستان) می باشد. محصول تولیدی مورد نظر در این طرح صنعتی انواع نخهای کشش پذیر (Elastomeric) می باشد که در مصارف مختلف علی الخصوص تولید پارچه های کشی و البته ورزشی و چسبان، جوراب بافی، تریکوهای تاری و پودی، البسه زیر، لباس خواب و ... کاربرد دارد. این طرح با ظرفیت تولید 150 تن در سال جهت تولید انواع نخ کشی ریسیده شده در نمرات مختلف به روش تولید نخ دوجزئی با فیلامنتالاستیک مرکزی طراحی گردیده است. این شرکت از 4 پرسنل مرد تشکیل شده که همگی دارای مدرک دیپلم می باشند.

 

 

 

 

 


پیوست 1 – 1
چگونه تهیه درخواست وجه:
اسناد و مدارک تکمیل مالی برای صدور سند چیست؟
قبل از اینکه ما اقدام به خرید یک جنس کنیم باید چه مراحلی طی شود.
1. فبل از هر تولید برگ درخواست خرید کالا(خدمات) توسط واحد درخواست کننده تهیه می گردد، درخواست با امضای درخواست کننده تایید کننده و تصویب کننده تکمیل می گردد.
2. انبار پس از دریافت برگ درخواست کالا از انبار فرم درخواست خرید کالا را تکمیل می کند. این فرم باید به امضای درخواست کننده برسد. درخواست کننده برگ درخواست خرید کالا را ضمیمه برگ درخواست خرید کالا از انبار می کند و رئیس انبار یا مدیر یا مسئول مربوطه به استناد برگ درخواست مجوز مربوط به آن را امضاء می کند. درخواست خرید کالا به امضاء درخواست کننده یا مدیر انبار رسیده است.
3. اسناد وضمائم پیوست برگ درخواست کالا از انبار برگ درخواست کالا برای امضاء تصویب کننده نهایی توسط انبار یا مسئول مربوط و مسئول نهایی جهت تصویب داده می شود.
پس از تصویب نهایی مدیر کارخانه یا مدیر اداری یا مسئول مربوطه برگه درخواست خرید کالا و برگه های مربوط جدا و سفته مربوطه تحویل تدارکات می گردد. مسئول خرید به استناد برگ درخواست خرید کالا اقدام به خریدجنس از فروشگاه یا مغازه های موردنظر با قیمتهای توافق شده قبلی یا توفق شده با قیمت جدید و حتی الامکان پایین می نماید.
4. پس از خرید فاکتور توسط فروشنده به تدارکات تحویل داده می شود. تدارکات جنس را همراه فاکتور به کارخانه می آورد. فاکتور با مشخصه وزن، تعداد و ... توسط انتظامات درب ورودی تأیید و سپس تحویل انبار می گردد. تدارکات در حین انجام اینکار اقدام به تهیه بارنامه داخلی توسط خود می نماید. انبار پس از تحویل اجناس اقدام به رسید کالا می نماید. امضاهای مجاز شامل : امضاء تحویل گیرنده، کنترل کیفیت – رئیس(مدیر) انبار و تصویب کننده نهایی می باشد.
پس از اینکه امضاها کامل شد، درخواست رسید و فاکتور حتماً باید سربرگ یا آدرس فروشنده، شماره اقتصادی، تلفن، نام یا آدرس خریدار، تاریخ خرید و مهر فروشنده داشته باشد در غیر اینصورت رد می شود. پس از تکمیل مراحل فوق فاکتور بهمراه رسید کالا به همراه رگ درخواست جهت تأیید نهایی به امور مالی تحویل داده می شود. پس از این مراحل اسناد توسط تدارکات تحویل امور مالی می گردد. امور مالی از تحویل اسناد مالی اقدام به بررسی و تأیید اسناد می نماید.
نحوه بررسی اسناد به شرح زیر می باشد:
1. ابتدا به ساکن فاکتور از لحاظ وزن، یا تعداد ... با نرخ همان مبلغ بررسی و تأیید می گردد. مثال هلو 2 کیلو فی هر کیلو 8000 ریال ، قیمت کل 16000 ریال
2. وزن یا تعداد اقلام هر یک قلم از فاکتور را با رسید بررسی و تأیید می کنیم.
3. اقلام به بررسی و تأیید رسید با درخواست خرید می نماید.
4. اقلام به بررسی امضاهای مجاز می کنیم. بعد از تأیید امضاها نسبت به تقدم و تأخر رسید درخواست و فاکتور بررسی و اقدام می نماییم.
1- تاریخ درخواست قبل از تاریخ رسید و فاکتور می باشد.
2- تاریخ فاکتور قبل از تاریخ رسید و بعد از تاریخ درخواست می باشد.
نکته) تاریخ فاکتور می تواند همزمان با تاریخ رسید و درخواست نیز باشد.
3- تاریخ رسید پس از تاریخ فاکتور و درخواست می باشد.
نکته) تاریخ رسید می تواند همزمان با تاریخ فاکتور و درخواست نیز باشد.
4- مرحله نهایی: تأیید نهایی فاکتور فروشنده می باشد.
پس از تأیید نهایی فاکتور (قیمت فاکتور، مهر فروشنده، عدم قلم خوردگی هر یک از آیتمهای مهر و امضای تدارکات، مسئول تدارکات، تصویب کننده قیمت، فاکتور) سند بابت پرداخت یا درخواست وجه توسط امور مالی اقدام می گردد. بعد از آن روکش درخواست وجه می خورد که دارای 3 برگ سفید( حسابداری سند ) آبی(بایگانی حسابداری) زرد(مالی کارخانجات) می باشد. که پس از پر کردن آ« به اداره مرکزی فرستاد می شود تا برای آن چک صادر شود و بعد از صادر شدن در دفتر چک ثبت شده و چک به تدارکات تحویل می گردد تا برای پرداخت تحویل موسسه می گردد. از آن خرید شده در کل به استناد درخواست وجه چکی صادر می شود در وجه آن شرکتی و از ما طلب دارد.
رسید کالا:
مستقیم: همان موقع که کالا وارد می شود رسید صادر می شود.
انبار: (رسید قطعات) موقع ورود کالا انبار پس از بررسی و امتحان کالا و اطمینان حاصل کردن از بی عیب و نقص بودن آن رسید صادر می کند.
نکته) به همین علت که دو نوع رسید کالا داریم ممکن است برای یک سند از هر دو نوع رسید استفاده شده باشد. هدف از درخواست وجه برای مبالغ بالای 300000 ریال می باشد.
گروه صنعتی نیکو شامل گلریس، ابهرریس، ابهرنسج، بژار، نیکو یافت
دو پروژه که به زودی افتتاح می شودکه زیرمجموع شرکت گلریس است. کارخانه محل اصلی تولید است هر شرکت باید یک دفتر مرکزی داشته باشد. دفتر صنعتی گلریس در تهران (خیابان میرداماد) که مستند باید به دفتر تهران برود و سند زده و ارسال شود و مختصر که آشنای با فعالیت شرکت است در اتاق بایگانی که سندی که در بایگانی برای 3 سال مالی است و برای سالهای قبلرا در قسمت محوطه داخل کانتینر است با سندی که با هزینه ها در شرکت انجام شود. برای دفتر مرکزی فرستاده و تأیید مدیریت و مدیر مصرفی.
سند مالی و درخواست کالاهای مورد نیاز و بررسی سند که در اختیار ما قرار داده بودند و پرسیدن سوالاتی که در رابطه سند داشتیم و برطرف کردن اشکالات.

 


رسید انبار : 1- قطعات 2- کالا
رسید کالای مستقیم:
کالاهایی که خریداری می شود اول در ، درخواست وجه نوشته می شود و به انبار فرستاده می شود و از انبار به مسئول خرید داده می شود که کالاها را خریداری می کند در طی خرید فاکتور خرید گرفته می شود و کالا هنگام ورود به کارخانه باید مهر انتظامات پشت فاکتور زده شودو مهر و امضای انبار نیز زیر درخواست وجه زده می شود و به تدارکات داده و تدارکات درخواست وجه را به امور مالی می دهد.
با توجه به خریدهای مکرر و روزانه شرکت بابت هزینه های اداری مبالغ بالا باید به فروشگاه پرداخت شود از این رو با توجه به اینکه شرکت به جز هزینه های گفته شده خود نیز دارای هزینه های جانبی می باشدباید اینگونه درخواست ها طی فرصت درخواست وجه از طرف مالی کارخانجات به مقامات دیگر رسانده شود و در وجه فروشگاه کارسازی گردد، مبالغی که هزینه آن از 500000 ریال بیشتر باشد باید برای صدور چک اقدام گردد.
البته بعضی از این هزینه ها خیلی کمتر از مبالغی است که صدور چک گردد. بنابراین برای پرداخت این هزینه ها از طریق تنخواهی که در اختیار امور مالی کارخانجات قرار می گیرد هزینه می گردد. روال این گونه خریدها همانند درخواست وجه می باشد. همان طور که در سندهای درخواست وجه باید واحد درخواست کننده برگ درخواست خرید کالا را به انبار امضاهای مجاز تحویل دهد. در تنخواه نیز همان روال تکرار می شود و سند تنخواه باید فاکتور (پشت فاکتور مهر و امضای انتظامات و تاریخ ورود به کارخانه را داشته باشد)رسید(که این مرحله نیز توسط انبار در صورت ورود جنس انجام می شود) و خرید خدمات(که مربوط به واحد درخواست کننده می باشد) داشته باشد این گونه سندها نیز از طریق واحد تدارکات به مالی داده می شود که پس ازبررسی سند گزارش تنخواه صادر می گردد. البته در مواردی از گزارش تنخواه استفاده می کنیم که مبالغ خریداری شده تا سقف 200000 ریال یا نهایتاً 250000 ریال که پس از تهیه گزارش تنخواه برای هر شرکت و با امضاهای مجاز مسئولین به قسمت خزانه داری داده می شود تا در وجه مالی کارخانجات شارژ گردد.
فرم تنخواه همانند بیشتر اسناد مالی در سه برگ تهیه می شود. برگ سفید ضمیمه سند می گردد. برگ آبی بایگانی حسابداری و برگ زرد بابت تنخواه دار می باشد.
تنها اختلاف که تنخواه با درخواست وجه می تواند داشته باشد این است که در روی فاکتور مبالغ 200000 ریال فاکتور را دو مهره نموده یا اینکه از فرصت قبض صندوق استفاده کنیم. زمانی که از قبض صندوق استفاده می کنیم یک برگ آن ضمیمه سند و برگ دیگر را در بایگانی مالی نگهداری می کنیم هزینه جانبی شرکت (بار و مواد اولیه) پول زیادی داشته باشند چک می فروشد. باری مثل60000 و 100000 از طریق تنخواه مالی پرداخت می شود. تنخواه تدارکات نیست.
به استناد آقای محمود کمالی با حقوق 60000 ریال و دستمزد روزانه و 4 روز شیفت کاری 3 نوبت با منظور کردن 9 ساعت 5 دقیقه اضافه کاری 43 ساعت 15 دقیقه تعطیل کاری و با رعایت
36000=30/4*270000=15*30% * 60000
حقوق پایه 16 روز کارکرد 960000=60000*16
یک ساعت کارکرد 8186=33/7*60000
682=60/5*73674=9*8186
نرخ اضافه کاری 104093=4/1*74352=73670+682

 

 

 


ساعت اضافه کاری 351998=(یک ساعت اضافه کاری)8186*(اضافه کاری)43
تعطیل کاری 2046=8189*60(دقیقه)/15(تعطیل کاری)
تعطیل کاری 88511=4/1*354044*2046+351998
حق مسکن و حق خوار و بار برای هر سال تعریف شده است. خوار و بار 800000 ،حق مسکن100000باید نیست16
مسکن 51612=100000(حق مسکن)* 31/16
خوار و بار 413=31/16 * 800000
36000=(کارکرد)30/4*180000=30*60000
حق خواربار+حق مسکن+تعطیل کاری+اضافه کاری+پایه حقوق
1614373=206=2(مرد)/413+51613+498461+104093+960000
بیمه 113006=7/0*1614373
خالص دریافتی در خردادماه 1501367=113006- 1614373
حقوق . مزد: مبلغی که یک کارگر بابت ساعات مشخص کار در روز یا ماه بصورت روزانه ، هفتگی یا ماهانه دریافت می دارد.
نحوه محاسبه حقوق: از ضرب دستمزد روزانه هر شخص در تعداد روزهای همان ماه بدست می آید(حقوق ثابت یا پایه) بر فرض برای ماه های شهریور، مهر، اسفند آقای حسینی با حقوق روزانه 60000 ریال دریافتی حقوق ایشاندر سه ماه اشاره شده در بالا بصورت زیر محاسبه می شود.
1860000=31*60000
1800000=30*60000
1740000=29*60000
ساعت روزانه هر فرد در روز معادل 31/7 در هفته معادل 44 ساعت و در ماه معادل 6/191 در ماه 4 تعطیلی است و کسر می شود با هر سال 30 روز مرخصی و احتساب 4 روز جمعه 176 ساعت کارکرد.
نحوه محاسبه اضافه کاری: از حقوق پایه همان فرد با کارکرد کامل همان ماه تقسیم 220(5/7*3) * 140% محاسبه و پرداخت می شود یا از حقوق روزانه همان فرد تقسیم بر 33/14077
(7 ساعت 20 دقیقه کارکرد مفید)60(دقیقه)* 33/0
نحوه اضافه کاری برای آقای محمود کمالی با حقوق پایه 1860000 در خرداد ماه یا حقوق روزانه 60000 ریال که معادل یک ساعت اضافه کاری
یک ساعت اضافه کاری 11836=4/1*8456=220/1860000

 


نحوه محاسبه اضافه کاری(شیفت کاری)
از حقوق برای محاسبه حقوق پرسنل دوشیفت صبح و عصر در ماه 15 روز (صبح و عصر) در کل 10% برای پرسنل سه شیفت(15% برای صبح و عصر و شب) و برای پرسنل دو شیفت صبح و عصر و شب 5/122 حق شیفت منظور می گردد. برای پرسنل با شیفت کاری ثابت شب 35% حق شیفت محاسبه و پرداخت می شود.
برای پرسنل عادی کار حق شیفت پرداخت نمی شود. صبح 33/7 ساعت 33 دقیقه کار می کند. مبالغ اضافه کاری در تعطیل کاری تفکیک می شود. مگر بین کارگرن و کارفرما توافق شود، کمتر از اصل نباشداما بیشتر باشد. جمعه کاری ضرب40% می شود پرسانت داده می شود.
نحوه محاسبه مالیات هر سال.
ضریب متغیر* 400*150
432*400*150=امسال
درآمد مشمول مالیات 2160000=12/25920
216000 بالاتر مشمول مالیات
350000=10%*3500000=2160000-5660000

 

بیمه هر سال.
شخص با درآمد ماهانه 3500000 ریال و نرخ مصوب 10% مشمول مالیات در سال 85 ، مطلوب است محاسبه مالیات نام برده .
مالیات ماه فروردین 13400=10% * 1340000=2160000- 3500000
نرخ محاسبه بیمه با توافق نماینده کارگران و کارفرما صدور در بخشنامه تأمین اجتماعی در پایان یا ابتدای سال بعد مشخص می گردد.
مشمول بیمه سال 84 625000
سال 85 762000=30% * 25400
735000=30% * 24500
بهای تمام شده کالای ساخته شده:
موجودی مواد اولیه در ابتدای دوره
خرید مواد اولیه پس از کسر برگشت از خرید و تخفیفات
مواد اولیه آماده برای مصرف
کسر می شود:
موجودی مواد اولیه در پایان دوره
قیمت تمام شده مواد اولیه فروش رفته
مواد اولیه مصرف شده در تولید
اضافه می شود:
دستمزد مستقیم
هزینه های سربار تولید
اضافه می شود موجودی کالا در جریان ساخت ابتدای دوره
کسر می شود موجودی کالا در جریان ساخت پایان دوره
بهای تمام شده کالای ساخته شده پایان دوره
بهای تمام شده کالای فروش رفته:
موجودی کالای ابتدای دوره
اضافه می شود خرید کالا طی دوره
بهای تمام شده کالای ساخته شده
سایر
بهای تمام شده کالای آماده برای فروش
کسر می شود:
موجودی کالا در پایان دوره
بهای تمام شده کالای فروش رفته

 


مانده اول
دوره دارائی ها مانده پایان دوره مانده اول
دوره بدهی و حقوق صاحبان سهام مانده پایان دوره
صندوق
تنخواه گردان
بانک
سپرده بانکی
بدهکاری تجاری
بدهکاران غیرتجاری
جاری شرکاء
اسناد دریافتنی تجاری
اسناد دریافتنی غیر تجاری
موجودی های جنسی
سفارشات کالا و مواد
پیش پرداخت
سرمایه گذاری کوتاه مدت
سایر ادای جاری
سرمایه گذاری بلند مدت
دارائی های ثابت
دارائیهای غیرمشهود
هزینه های تأمین و قبل از بهره برداری
سایر دارائیها بستانکاران تجاری
بسانکاران غیرتجاری
جاری شرکاء
اسناد پرداختنی
پیش دریافتها
ذخیره هزینه های معوقه
سایر ذخایر
وامهای دریافتی کوتاه مدت
وامهای دریافتی بلند مدت
سایر بدهی ها
علی الحساب سرمایه
سرمایه پرداخت شده
سود سهام پیشنهادی و پرداختی
اندوخته طرح توسعه و تکمیل
اندوخته قانونی
سایر اندوخته ها
سود و زیان انباشته
سود و زیان سال جاری

 

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله   39 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله گروه صنعتی نیکو
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد