
این فایل با بیش از 40 عدد تکسچر با کیفیت کاغذ دیواری شما را در مدلسازی فضاهای داخلی یاری خواهد کرد
40 تکسچر کاغذ دیواری
این فایل با بیش از 40 عدد تکسچر با کیفیت کاغذ دیواری شما را در مدلسازی فضاهای داخلی یاری خواهد کرد
این تکسچرها برای کارهای سنتی و مذهبی بسیار کاربردی می باشند و در اختیار داشتن آنها یک مزیت برای مدلسازان معمار است
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه26
فهرست مطالب
لایب نیتس، مناد، اصل جهت کافی، اصل هماهنگی پیشین بنیاد، نظام أحسن وجود، جهانهای ممکن، منادولوژی، نیک انگاری
سه ضلع فلسفه لایب نیتس
1- اشیاء مادی چیزی جز اوهام نیستند.
چکیده
گتفرید ویلهلم لایب نیتس فیلسوف آلمانی قائل به نوعی عقل گرایی ایده آلیستی است. وی معتقد است که اشیاء مادی وجود واقعی نداشته و چیزی جز اوهام نیستند، وی بر خلاف دکارت و اسپینوزا وجود جوهر جسمانی را رد می کند و جهان هستی را در عین تنوع، هماهنگ می بیند… او برای تبیین اصول فلسفی خویش، ساختار و پیکره آنرا در اصول نودگانه منادولوژی در سه بخش پایه ریزی کرده است:
1- مْنادها یا عناصر اشیاء 2- خداوند 3- تصویر جهان با توجه به علت آن (یعنی خداوند)
آنچه در عالم خارج وجود دارد جواهر فرده ای (منادها) هستند که دارای یک نظام و سلسله مراتب هستند… هر واحدی جهان را در خود منعکس می سازد نه بدان سبب که جهان در آن «واحد» تأثیر می کند بلکه بدان علت که خداوند به «واحد» چنین ماهیتی داده که به خودی خود چنین نتیجه ای را حاصل می کند. وی معتقد است بین موجودات جهان و تغییرات یک «واحد» و «واحد» دیگر، نوعی هماهنگی پیشین بنیاد وجود دارد. همه موجودات هستی همانند ساعتهایی هستند که با هم میزان شده اند و در زمان نشان دادن و به صدا در آمدن هماهنگ عمل می کنند و…
واژگان کلیدی
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه17
فهرست مطالب
مقدمه
جایگاه زیبا شناسی در شهرسازی
حس زیباشناسی در انسان
فرق مطلوبیت و زیبایی
عوامل مطلوبیت و زیبایی شهری در بافتهای تاریخی ایران
اصل هم پیوندی عناصر شهری و واحدهای مسکونی
اصل محصور کردن فضا یا محصوریت
اصل پیوستگی فضایی
اصل مقیاس و تناسب
اصل فضاهای متباین
اصل قلمرو
اصل ترکیب ( کمپوزیسیون )
به طور کلی وقتی صحبت از زیبایی می شود مقصود همان صور کالبدی می باشد که برای انسان لذت بخش است . زیبایی به طور کلی و در ساده ترین تعریفش ، آن چیزی است که لذت بخش باشد.
حس تشخیص روابط لذت بخش بین اشیاء همان حس زیبایی است . رید هربرت در کتاب خود به نام معنی هنر ، زیبایی را چنین تعریف می کند : " زیبایی عبارت است از نوعی هماهنگی حاصل از روابط صوری در ادراکات حسی انسان " ( رید هربرت ، 3 ، 1371 ) وی ادامه می دهد که هنر رابطه لازمی با زیبایی ندارد . هنر ضرورتا همان زیبایی نیست . " هنر " کوششی است برای خلق و آفرینش صور لذت بخش حال آنکه " زیبایی " آن مخلوق و آفریده شده ای است که برای انسان لذت بخش است .
تعریف زیبایی
تعاریف گوناگونی از زیبایی ارائه شده است . افلاطون زیبایی را هماهنگی اجزاء با کل می داند. علامه جعفری می گوید : زیبایی مجموعه ای نگارین است که هر یک از اجزاء آن کمال وجودی خود را بدون تزاحم با اجزای دیگر نمودار می سازد . گاستالا زیبایی را بیان آنچه نا گفتنی است و کشف آنچه کشف نشدنی است معرفی می کند . بهترین سخنی که می تواند از این تعاریف گرفته و به نتیجه منطقی رسید ، گفته استاد مطهری است که معتقد است زیبایی را نمی توان تعریف کرد ، چون زیبایی یک کیفیت است و کیفیات قابل تعریف نیستند.فقط باید آنها را احساس کرد. لذا شناخت کیفیات تنها با ادراک حضوری میسر می شود . زیبایی نیز یک کیفیت است نمی توان با استفاده از واژه ها تعریف دقیقی از آن ارائه داد . استاد مطهری می گوید : زیبایی برای انسان موضوعیت دارد و آن را جزء فطریت انسان قرار می دهد .
استاد مطهری معتقد است پدیده زیبا در انسان ایجاد حرکت می کند ، عواطف و احساسات
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات: 7
فهرست مطالب :
1. عصر کامپیوتر
2. در آغاز
حافظه
معنایی،رویه ای و حافظه ی نا منظم
در قرن نوزدهم ، ماشین ها دنیا تغییر دادند. به ناگهان، مردم می توانستند به آسانی و به سرعت مسافرت کرده ویا با هم ارتباط برقرار کنند.نوع کار، هم تغییر کرده و مردم در کا خانجات مشغول به کار بودند. این دوره، آغاز دوره ی انقلاب صنعتی بود.
نیمه ی دوم قرن بیستم ابتدای عصر کامپیوتر بود.در ابتدا کامپیوتر ها برای استفاده خیلی مشکل بودند و فقط تعداد کمی از مردم از آنها سر در می آوردند. اما خیلی زود کامپیوتر در دفاترو بعد در خانه ها ظاهر شدند.
امروزه، آنها همه جا هستند . بعضی از مردم هنوز می گویند که هیچ وقت از کامپیوتر استفاده نکرده اند در صورتی که شاید هر روزه از کامپیوتر استفاده می کنند ولی فقط این رو نمی فهمند.این به این خاطر است که در بسیاری از چیزها ی معمولی و پیش پا افتاده کامپیوتروجود دارد. مثل: ماشین، تلویزیون،CD پلیر و ماشین های شستشو... .