فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت مدیریت تجهیزات ورزشی

اختصاصی از فایل هلپ دانلود پاورپوینت مدیریت تجهیزات ورزشی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت مدیریت تجهیزات ورزشی


دانلود پاورپوینت مدیریت تجهیزات ورزشی
چگونه تجهیزات ورزشی را خریداری کنیم؟
چگونه تجهیزات ورزشی را انبار کنیم؟
چگونه تجهیزات ورزشی را توزیع کنیم؟
چگونه تجهیزات ورزشی را تعمیر کنیم؟
چگونه برنامه مدیریت تجهیزات ورزشی خود را ارزشیابی کنیم؟

در برخی مراحل بودجه بندی لازم است به لیست موجود تجهیزات به عنوان منبعی برای طرحهای سالانه مراجعه کنید.

جمع اوری اطلاعات باید با توجه به تعداد، عمر و وضعیت اقلام مختلف تجهیزاتی اعم از مصرفی و سرمایه ای، صورت بگیرد.

تقاضای ثبت شده شرکت کنندگان برای انواع اقلام تجهیزاتی به شما در امر تنظیم و طبقه بندی تصمیم ها و پیشنهادها کمک می کند.

کارکنان متخصص را دربراورد نیازهای هر برنامه دخیل کنید.
برای تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت به نظرات کارکنان در زمینه سیکل های استهلاک کالاها و تعویض توجه نمایید.
برای تعیین نیازهای تجهیزاتی در هر رشته ورزشی از فرم ارزیابی استفاده کنید.
شامل 45 اسلاید powerpoint
 

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت مدیریت تجهیزات ورزشی

دانلود پاورپوینت حقوق ورزشی (حادثه در ورزش کوهنوردی)

اختصاصی از فایل هلپ دانلود پاورپوینت حقوق ورزشی (حادثه در ورزش کوهنوردی) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت حقوق ورزشی (حادثه در ورزش کوهنوردی)


دانلود پاورپوینت حقوق ورزشی (حادثه در ورزش کوهنوردی)

طبق قانون مجازات اسلامی خسارت ناشی ازیک حادثه ورزشی جرم محسوب نمی شود به شرط اینکه حادثه ناشی از تخلف از مقررات آن ورزش نباشد(بند3 ماده59)

 حوادث کوهنوردی:

  1. حوادثی که با دخالت مستقیم یک فرد در لحظه وقوع آن حادثه اتفاق افتاده باشد بنحوی که اگرآن فرد آن عمل را بطور مستقیم ودرآن لحظه مرتکب نمی شد آن حادثه نیز به وقوع نمی پیوست

الف- حوادثی که با دخالت مستقیم فرد در لحظه ی حادثه ودر اثرقصور وتخلف اواز مقررات ورزشی به وقوع پیوسته اند

ب- حوادثی که با دخالت مستقیم فرد در لحظه ی حادثه و بدون قصور وتخلف او ازمقررات ورزشی به وقوع پیوسته اند

  1. حوادثی که با دخالت غیر مستقیم یک فرد اتفاق افتاده باشد

الف- حوادثی که با دخالت غیر مستقیم فرد ودراثر تخلف او از مقررات ورزشی به وقوع پیوسته اند

ب- حوادثی که با دخالت غیر مستقیم فرد وبدون تخلف او از مقررات ورزشی به وقوع پیوسته اند

شامل 37 اسلاید powerpoint


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت حقوق ورزشی (حادثه در ورزش کوهنوردی)

دانلود پاورپوینت بررسی عوامل اقلیمی در استان همدان

اختصاصی از فایل هلپ دانلود پاورپوینت بررسی عوامل اقلیمی در استان همدان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت بررسی عوامل اقلیمی در استان همدان


دانلود پاورپوینت بررسی عوامل اقلیمی در استان همدان


 

 

 

 

 

 

 

محصول دانلودی: پاورپوینت بررسی عوامل اقلیمی در استان همدان

تعداد اسلاید: 42

قابل ویرایش: می باشد

کیفیت محصول: ********

پاورپوینت بررسی عوامل اقلیمی در استان همدان

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت بررسی عوامل اقلیمی در استان همدان

تحقیق در مورد فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق در مورد فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش


تحقیق در مورد فناوری اطلاعات در آموزش و  پرورش

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 18

 

چکیده:

آن چه مسلم است، دنیای قرن بیست و یکم در واقع دنیای استیلای فناوری نوین اطلاعات و دنیای شتابزدگی تاریخ به لحاظ تغییرات و تکثرات
شتاب آمیز علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خواهد بود. سیستم های آموزشی در یک جامعه و به تبع آن آموزش و پرورش، قادر نخواهد بود هم چون جزیره ای خود را منفک از دیگر نهادهای اجتماعی، ملی و فعل و انفعالات گسترده­ی
بین المللی در دهکده­ی جهانی بداند، زیرا جامعه­ی آموزشی هم به لحاظ تجربه­گرایی تاریخی و هم به لحاظ شرایط ویژه­ای که قرن بیست و یکم را احاطه خواهند نمود، مطمئناً مرکز ثقل تغییرات، تحولات و تکثرات قرن بیست و یکم خواهد بود.

همیشه جامعه­ی اطلاعاتی و فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات، به عنوان عامل نجات و در عین حال تهدید کننده تلقی شده اند. اگر چه این فناوری ها به هیچ وجه بی طرف و خنثی نیستند، اما باید آنها را همان گونه که هستند _ وسائلی برای کسب اطلاعات و برقراری ارتباط که با ساختارهای موجود جامعه پیوند خورده اند _ پذیرفت.

در عین حال از آن جا که فرایند تغییر و تحول در ماهیت نهادهای اجتماعی بشری قرار دارد، سیستم های آموزشی نیز در آینده­ی نزدیک دستخوش تغییر و تحولات و یا حتی چالش های احتمالی خواهند شد. اما مسأله­ی اساسی این است که چه استراتژی هایی را بایستی اتخاذ کرد که نظام های آموزشی و آموزش و پرورش در دنیای قرن بیست و یکم دنباله­روی صرف نباشد، بلکه هم گام با رشد و پیشرفت بشری به بازسازی و باز آفرینی خود بپردازد.

در این مقاله پس از توضیحاتی درباره­ی فناوری اطلاعات به نقش و جایگاه آن در آموزش و پرورش کشورهای توسعه نیافته و نیز ایران پرداخته شده و سپس پیش نهادها و راه­کارهایی در زمینه­ی چگونگی ورود به جامعه­ی اطلاعاتی و شیوه های استفاده از فناوری های اطلاعات پرداخته می شود.

فناوری اطلاعات چیست؟

اصطلاح « فناوری اطلاعات » برای توصیف فنونی به کار می­رود که ما را در ضبط، ذخیره­سازی، پردازش، بازیابی، انتقال و دریافت اطلاعات یاری می کند. (کیت بهان، دیانا هولمز، ترجمه آذرخش و مهرداد، 1377)

هرچند فناوری اطلاعات، اصطلاحی است جدید، از لحاظ مفهومی قدمت آن به قدمت اشتیاق انسان به برقراری ارتباط می رسد. در حال حاضر سیستم های اطلاعاتی ما را قادر می سازند تا سیستم های اطلاع­رسانی کارآمدی به وجود آوریم. بدون کاربرد معقول فنون اطلاعاتی، فعالیت ها تقریباً بی فایده و بی حاصل خواهد بود. برای سهولت تصمیم­گیری به اطلاعات نیاز داریم. هدف اصلی سیستم­های اطلاعاتی کسب اطلاعات، پردازش آن به صورت مفید و در دسترس قرار دادن آن برای انجام وظایف مختلف است. (منبع قبلی)

یکی از نقش های سیستـم اطلاعــاتی در آموزش و پرورش، ایجـاد این اطمینان

است که بتوانیم در مواقع لزوم اطلاعات مورد نیاز خود را تهیه کنیم. باید کوشش کنیم تا اطلاعات مورد نیاز را پیش بینی نموده هنگام لزوم در دسترس داشته باشیم.

فناوری اطلاعات، در جامعه­ی اطلاعاتی امروزه در اصل الکترونیک بوده و اساس آن را مدارهای یک پارچه قطعات سیلیکون تشکیل می دهند. این فناوری به دو گروه عمده تقسیم می شود. نخستین گروه را «تله ماتیک ها» یعنی رسانه های بزرگ می نامند که فناوری هایی چون کامپیوتر، تلفن، ماهواره، تلویزیون، رادیو، ویدئو و دیگر فناوری هایی که به زیر بنای گسترده نیاز دارند،
دربرمی­گیرند. هنگامی که از فناوری تله ماتیک سخن به میان می آید فرض بر این است که هم روند انتقال پیام مورد نظر است و هم سخت افزاری که جهت تکمیل مبادله ضروری می باشد.

دومین نقش فناوری « اتنوترونیک » یا رسانه­های کوچک نامیده می شوند که وسایلی چون ماشین تحریر، ضبط صوت، فاکس، ماشین های فتوکپی، ساعت­های دیجیتال و دیگر انواع فناوری­های شخصی را در بر می­گیرد. تمامی این فناوری های اطلاعات، جزئی از رسانه های بزرگ و کوچک محسوب می شود . (هنسون و رولا، ترجمه حیدری، 1373)

  1. Tele matics                             2. Ethnotronic

 

فناوری اطلاعات واژه ای است که کشورهای در حال توسعه با درجه­ی متفاوتی از پیچیدگی نسبت به کشورهای توسعه یافته با آن روبه­رو هستند. اما به طور کلی فناوری­رسانه­های کوچک بیش­از فناوری رسانه­های بزرگ دراین کشورهارواج دارد.

در این جا با توجه به نقش اساسی رسانه ها در آموزش و پرورش جهت روشن شدن تمایز بین رسانه ها و فنون اطلاعات (فناوری اطلاعاتی) به توضیحی کوتاه در مورد تفاوت این دو پرداخته می شود.

رسانه ها به ابزاری اطلاق می شود که هر یک در مقطعی از تاریخ هدف و کاربرد محدودی داشته اند (و ممکن است الکترونیک هم نباشند). اما فناوری اطلاعات واژه­ای است با تعبیری باز که مجموعــه­ی وسیعی از فنـاوری ارتباطات (کامپیوتر، ماهواره، ویـدئو، دیسک و ...)که ارتبــاط های پیچیده­تر وگسترده تری را فراهم می سازند، در بر می­گیرد.

به هر حال کسانی که از جوانب و فنون اطلاعات سخن به میان آورده­اند، تصاویر و ایده­های بسیاری در قبال قدرت اطلاعات ارائه داده اند. یکی از مضامین، تصاویر شگفت آوری از دسترسی فوری فناورانه به اطلاعات کاملاً سازمان یافته ارائه می دهند؛ تصویری از گروه های اجتماعی بدون دسترسی به اطلاعات که هر روز فقیرتر می شوند و ثروتمندانی که هر روز غنی­تر می گردند. به هر حال، در جهان واقعیت، احتمال قوی وجود دارد که دو طیف کاملاً متضاد، خوش بینانه و بدبینانه تمامی تغییراتی را که افراد مختلف در زمان های متفاوت در هر یک از جوامع احساس می کنند، در خود جای دهند.

(جان لنت ) می گوید: برخی از پیش گویی ها بر این نظر است که فناوری اطلاعات به توسعه­ی «دهکده­ی جهانی» خواهد انجامید و برخی دیگر نیز بر این باورند که فناوری های جدید اطلاعات، به تفاهم، صلح و برادری بین المللی کمک خواهنـد کـرد. بـرخی نیز از فناوری به عنوان عـاملی در جهت تقویت استقلال و ارتقای اندیشه های دموکراتیک یاد می کنند و عده ای نیز فناوری را عامل رهایی­بخش توده های جهان سوم دانسته اند و به همین دلیل در نظر آنان دست یابی به اطلاعات از طریق سیستم های بزرگتر ارتباطی هدفی است که
می باید دنبال شود.

اما کشورهای در حال توسعه علاوه بر مشکل دسترسی به فناوری، با مسائل ساختاری و رفتاری مرتبط با آن نیز روبه رو هستند. کارآیی در زمینه­ی این فناوری ها به عوامل سیاسی، فرهنگی ، اقتصادی ، فنی و سطح پیشرفت نرم افزار و چگونگی نهادینه شدن و بهره گیری از آن ها بستگی دارد . (هنسون و رولا، ترجمه حیدری، 1373)

علاوه بر عوامل فوق، چهار نیروی دیگر که در پذیرش فناوری جدید اطلاعاتی و ارتباطی در آموزش و پرورش مؤثرند عبارتند از :

1- برداشت تجدید نظر شده در ارتباطات در آموزش و پرورش

2- انقلاب نهادهای جدید اطلاعاتی

3- اطلاعات وساختارهای اجتماعی متناسب با جامعه­ی اطلاعاتی

4- فرآیند به کارگیری فناوری های اطلاعات

 

نقش فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش کشورهای توسعه نیافته:

بر پایه­ی نظرات کمیسیون بین المللی یونسکو در بررسی مشکلات ارتباطات، یکی از نقش ها و وظایف فناوری ارتباطات و اطلاعات در جامعه، موضوع آمـوزش و پـرورش است. یعنی انتقـال اطلاعات لازم برای رشد و پرورش

افکار، ساخت و پرورش شخصیت و فراگیری مهارت ها، هم چنین انتقال پیام های متنوع و گسترده­ی لازم به منظور کمک به فراگیران در شناخت، درک و قدردانی از یکدیگر و اتحاد در تعهدات اجتماعی. ( استوور، ترجمه نجف بیگی و صرافی زاده، 1375) .

 از جمله وسائل عمده ای که از طریق آن می توان به تحرک روانی، احساس یگانگی، استدلال و اعتماد به نفس رسید، آموزش و پرورش است و در این مورد فناوری اطلاعات می تواند نقش عمده­ای را داشته باشد. رشد فناوری اطلاعات در کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته، بخصوص در زمینه­ی وسائل ارتباط جمعی موجب فرصت های تازه ای در آموزش و پرورش می شوند.

ارتباطات به ایجاد « محیط آموزشی» منجر می گردد که در آن هم خود وسیله و هم موضوع بحث است. به عنوان وسیله موجب می شود تا تعداد زیادی از مردم، بخصوص در مناطق روستایی، به مهارت­های اولیه مجهز شوند. به عنوان موضوع یا پیکره­ی اطلاعات به مردم اجازه می دهد تا با یکدیگر بهتر ارتباط برقرار کنند و از مراودات اجتماعی بهره مند شوند.

بین فناوری اطلاعات و آموزش روابط روشن و متقابلی وجود دارند . ( مک براید) ابتدا این که اطلاعــات و ارتبـاطات مکمــل توسعـه­ی خردمنــدانه است. در نظــر بسیــاری از مـردم کشورهای کم­توسعه یافته، مدرسه مساوی و یا معادل وسایل ارتباط جمعی تلقی می شود، و از طریق رادیو است که مردم دانش کسب می­کنند. حتی محتوای بعضی از برنامه ها که طبیعتاً آموزشی نیستند، موجب فراگیری فرد می­شود امکان پیشرفت دموکراسی وعدالت را میسر می سازد.

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش

دانلود تحقیق بهره وری ایمنی صنعتی

اختصاصی از فایل هلپ دانلود تحقیق بهره وری ایمنی صنعتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بهره وری ایمنی صنعتی


دانلود تحقیق بهره وری ایمنی صنعتی

 

تعداد صفحات : 48 صفحه      -     

قالب بندی :  word       

 

 

 

بهره وری ایمنی صنعتی :

در محیط های صنعتی با وجود ماشین آلات و ابزار فراوان ، غالبا کارگران در معرض خطرات گوناگون قرار دارند ، با پیشرفت فن آوری و افزایش کاربرد ماشین آلات در تولید نیز مخاطرات و احتمال بروز حوادث در این گونه محیطها فزونی می گیرد .

ایمنی صنعتی علمی است که در پیشگیری از بروز حوادث در محیط کار به یاری انسان
می شتابد و همواره در راستای حفاظت و حراست از نیروی کار و سرمایه گام بر می دارد .

تعاریف و محتوا :

اصولا ایمنی صنعتی رشته ای است گسترده که به مجموعه تدابیر ، اصول و مقرراتی گفته می شود که با به کارگرفتن آنها می توان نیروی انسانی و سرمایه را در برابر خطرات گوناگون در محیط های صنعتی به گونه ای موثر و کارا نگه داری کرده و به این وسیله یک محیط کار بی خطر و سالم برای افزایش کارایی کارکنان بوجود آورد .

بهره وری ایمنی :

تعریف ایمنی عبارت است از میزان درجه دور بودن از خطر ، واژه ( hazard ) که در تعریف علمی ایمنی آمده است در واقع شرایطی است که دارای پتانسیل رساندن آسیب به کارکنان ، تجهیزات و ساختمانها از بین بردن مواد یا کاهش کارایی در اجرای یک وظیفه از پیش تعیین شده می باشد .

هنگامی که ( hazard ) وجود دارد امکان وقوع اثرات منفی یاد شده وجود خواهد داشت .

کلمه ( danger ) گویای قرار گرفتن در معرض یک (  hazard ) است بدین ترتیب ایمنی متضاد ( danger ) بوده است و درصدد حذف خطرات بالفعل موجود در محیط کار می باشد ایمنی به طور صد در صد و متعلق وجود ندارد و عملا هم هیچ گاه حاصل نخواهد شد از این روست که گفته می شود ایمنی حفاظت نسبی در برابر خطرات است .

منظور از بهره وری ایمن و غیر ایمن چیست ؟

یک مکان ، یک کار معین و یا یک دستگاه زمانی ایمن انگاشته می شود که احتمال خطر مرگ ، مجروح شدن و یا ابتلا به بیماری برای کسانیکه در آنجا بوده یا با آن دستگاه کار می کنند در حد قابل قبول پایین باشد . به طور کلی می توان چنین گفت که میزان خطر قابل قبول با پایین آمدن سطح ایمنی ، افزایش و با افزایش سطح ایمنی کاهش می یابد در واقع بهداشت حرفه ای بیماری ها را کاهش می دهد و ایمنی صنعتی به کاهش تمام خطرات می پردازد .

مهندسی بهره وری ایمنی صنعتی :

با توجه به تعریف ایمنی ، مهندسی ایمنی عبارت است از « مقررات یا نظامی که برای کاهش وقوع حوادث از طریق حذف یا کنترل خطرات به کار می روند » در مهندسی ایمنی صنعتی مسائلی که ایمن کردن محیط کار مورد توجه قرار می گیرند عبارتند از : الف ) پیشگیری از حوادث . ب ) عوامل انسانی . ج ) طراحی و جانمایی دستگاهها و تجهیزات . د) مدیریت و راهبری ایمنی . چ) آموزش و بازرسی

حیطه فعالیت مهندسی ایمنی امروزه گسترده تر شده است و به شاخه ها و گرایش های گوناگون دانشگاهی گسترش یافته است که عبارت است از : 1- مدیریت خطر 2- پیشگیری از خطرات 3- مهندسی آتش سوزی 4- کنترل خطر

بهره وری مدیریت و راهبری ایمنی :

مدیریت ، مسئول ایمنی و بهداشت کارکنان است همان گونه که یک مدیر برای بهره وری و سودآوری مسئولیتی سنگین دارد ، در مورد ایمنی و بهداشت نیز چنین وضعیتی صادق است تولید از دست رفته ممکن است از طریق بهبود مدیریت مجددا به دست آید اما هیچ راهی برای جبران تلفات انسانی که در نتیجه بروز حوادث حاصل می شود ، وجود ندارد این نکته مورد توافق متخصصان علم مدیریت است که تنها 15 درصد از مشکلات سازمان یا کارخانه ممکن است به وسیله کارکنان حل و کنترل شود در صورتیکه 85 درصد این مشکلات را
می توان از طریق مدیریت مهار کرد .

عوامل اصلی در بهره وری مدیریت ایمنی :

1- برنامه ریزی ایمنی 2- سازماندهی ایمنی و فعالیت های آن 3- هدایت برنامه های ایمنی 4- کنترل عملکردها و نتایج حاصله

بهداشت و ایمنی :

بهداشت به معنای مصون داشتن کارکنان از بیماری و سالم نگهداشتن وضعیت جسمانی و روانی آنهاست ایمنی به معنای محافظت کردن کارکنان از آسیب های مربوط به حواد کاری است . این عوامل حائز اهمیت است زیرا کارکنانی که از سلامتی برخوردارند و در محیطی ایمن کار می کنند ثمر بخش ترند به این دلیل مدیران آینده نگر حامی برنامه های پیشرفت بهداشت و ایمنی هستند .

امروزه به دلیل ملاحظات قانونی تمام سازمان ها موظف به مراقبت بهداشت و ایمنی کارکنان خود هستند .

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بهره وری ایمنی صنعتی