فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت- روش ها و شیوهای عملی برای پشتیبانی از برنامه های راهبردی دانشگاهها و مراکز عالی- در 100 اسلاید-powerpoin-ppt

اختصاصی از فایل هلپ پاورپوینت- روش ها و شیوهای عملی برای پشتیبانی از برنامه های راهبردی دانشگاهها و مراکز عالی- در 100 اسلاید-powerpoin-ppt دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت- روش ها و شیوهای عملی برای پشتیبانی از برنامه های راهبردی دانشگاهها و مراکز عالی- در 100 اسلاید-powerpoin-ppt


پاورپوینت- روش ها و شیوهای عملی برای پشتیبانی از برنامه های راهبردی دانشگاهها و مراکز عالی- در 100 اسلاید-powerpoin-ppt

نوشتار حاضر با هدف چگونگی اجرای رویکردی اصیل در برنامه ریزی راهبردی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تدوین شده طی آن چگونگی ایجاد تغییر سازنده و اثربخش در دانشگاه ها تشریح شده است. مباحث کتاب عبارت اند از: آموزش عالی, نظامی مورد هجوم, چرا موسسات علمی به برنامه ریزی راهبردی نیازمندندŒ, طراحی الگویی یگانه برای برنامه ریزی راهبردی در آموزش عالی, برنامه ریزی برای هماهنگی با محیط موسسه آموزشی, مفاهیم و اصول زیربنایی فرایند برنامه ریزی, فرایند برنامه ریزی در عمل, افراد و زمان لازم, نقش و کارکرد کمیته ها, آموزش برنامه به مشارکت کنندگان و ذی نفعان, محورهای اصلی نخست: مدیریت ثبت نام و برنامه ریزی علمی, محورهای مهم دوم: منابع, فناوری و نظامهای حمایتی, اجرای برنامه, انطباق برنامه ریزی راهبردی به مدیریت راهبردی.

 

 

 

—

 

 

 

 

 

 

 

—افزایش تولیدات علمی، گسترش مراکز و نهادهای پژوهشی و دستیابی به جایگاه پژوهشی ممتاز در سطح ملی و فراملی

 

 

 

 

 

 

 

—

 

 

 

 

 

 

 

—تولید و توسعه دانش فنی، بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته، کاربردی نمودن یافتههای علمی در جامعه و تجاریسازی دستاوردهای پژوهشی و افزایش ثبت اختراعات

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

—گسترش و تعمیق تعاملات سازنده و همافزا با مراکز علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در سطح ملی و بینالمللی

 

 

 

 

 

 

 

—

 

 

 

 

 

 

 

—
—دانشجویان ما چه کسانی خواهند بود؟ (سن، جنس، قشر و...)
—چه چیزهایی را باید آموزش دهیم؟ (دروس عمومی، تخصصی، اسلامی و...)
—چگونه آنها را آموزش دهیم؟ (سخنرانی، رایانه ای، شبکه ای و...)
—دانشجویان چگونه می آموزند؟ (انواع فناوری)
—نیازهای جامعه کدامند؟ (نیازهای عصر اطلاعات و ارتباطات)
—جامعه از ما برای رفع نیازهایش چه توقعاتی دارد؟ (نیازمند شناخت دقیق محیط است)
—یادگیری چه نقشی را ایفا می کند؟ (ابزار موفقیت افراد در جامعه)
—برای یادگیری چه بهایی را باید پرداخت؟ (حقوق هیات علمی، مدیران اجرایی و کارکنان و...)
—
—مقامات عالی دولتی
—سایر حامیان مالی و افراد خیّر
—دانشجویان و خانواده هایشان
—هیات علمی، مدیران و کارمندان
—کارفرمایان
—افراد محلی، مقامات و شرکتهای تجاری و صنعتی
—کتاب حاضر نوشته دانیل جیمز راولی استاد مدیریت بازرگانی دانشگاه کلورادوی شمالی و رئیس ستاد برنامه ریزی راهبردی دانشگاه و مایکل جی دلنس مدیر برنامه ریزی راهبردی دانشگاه ایالتی کالیفرنیا است.

 


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت- روش ها و شیوهای عملی برای پشتیبانی از برنامه های راهبردی دانشگاهها و مراکز عالی- در 100 اسلاید-powerpoin-ppt

دانلود تحقیق آتشفشان

اختصاصی از فایل هلپ دانلود تحقیق آتشفشان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق آتشفشان


دانلود تحقیق آتشفشان

می دانیم که زمین در ابتدا به حالت کره گداخته‌ای بوده است که پس از طی میلیونها سال بخش خارجی آن به صورت قشر سختی در آمد. این پوسته به دفعات بر اثر عبور مواد مذاب درونی سوراخ گردید و سنگهای آتشفشانی زیادی به سطح آن رسید.  

 

می دانیم که زمین در ابتدا به حالت کره گداخته‌ای بوده است که پس از طی میلیونها سال بخش خارجی آن به صورت قشر سختی در آمد. این پوسته به دفعات بر اثر عبور مواد مذاب درونی سوراخ گردید و سنگهای آتشفشانی زیادی به سطح آن رسید.

این عمل حتی در عصر کنونی نیز ادامه دارد. تمام پدیدههایی که با فوران تودههای مذاب بستگی دارند، پدیده آتشفشانی می‌گویند و علمی را که هدف آن بررسی این پدیده هاست با آتشفشان شناسی می‌نامند.

وقتی که از فعالیت آتشفشانی صحبت می‌شود در فکر خود فورانهای بزرگ ، سیلهایی از گدازه ، بهمن‌هایی از سنگهای گرم و خاکستر ، گازهای سمی و خطرناک و انفجارات شدید در نظر مجسم می‌نماییم که با مرگ و خرابی همراه است. به قول ریتمن کسی که این حوادث را می‌بیند هرگز نمی‌تواند فراموش کند و این امر به قدرت عظیم طبیعت و ضعف نیروی انسانی مربوط می‌باشد.

  • بزرگترین آتشفشان کره زمین

بزرگترین آتشفشان کره زمین مونالوآ نام دارد که بخشی از جزایر هاوایی را تشکیل می‌دهد. محیط قاعده مخروط این آتشفشان ۶۰۰ کیلومتر و قله آن نسبت به کف اقیانوس که آن را احاطه کرده است ۱۰ کیلومتر ارتفاع دارد. این آتشفشان ، همراه با سایر قسمتهای جزایر هاوایی نشاندهنده موادی هستند که به وسیله فورانهایی که از یک میلیون سال پیش تا کنون ادامه داشته‌اند، بیرون ریخته شده‌اند.

  • بزرگترین آتشفشان کشف بشر

بزرگترین آتشفشانی که تا کنون به وسیله بشر کشف شده است، الیمیوس مونز یا کوه المپیک نام دارد که در کره مریخ واقع است. شواهد به دست آمده از طریق عکسبرداریهای سفینه فضایی ماریند ۹ نشان میدهد که ارتفاع این آتشفشان احتمالا ۲۳ کیلومتر بوده و کالدرای آن نیز ۶۵ کیلومتر عرض دارد.

  • نمونه‌ای از فورانهای مهم دنیا

▪ آتشفشان وزوو

▪ آتشفشان مونالوآ

▪ آتشفشان پله

▪ آتشفشان بزیمیانی

▪ آتشفشان پاری کوتین در مکزیک

▪ آتشفشان نست هلن

  • اقسام آتشفشانها

آتشفشانهای نقطه‌ای که مواد گداخته از یک محل بیرون می‌آید (آتشفشان نوع مرکزی). انواع آتشفشانهای نقطهای عبارتند از:

▪ آتشفشانهای نوع هاوایی یا سپری

▪ آتشفشانهای نوع استرومبولی

▪ آتشفشانهایی پرکابی

▪ آتشفشانهای نوع پله

▪ آتشفشانهای نوع ولکانو

آتشفشانهای شکافی یا خطی که فوران آن در امتداد یک شکاف صورت می‌گیرد. انواع آتشفشانهای شکافی یا خطی عبارتند از:

▪ فورانهای خطی غیر انفجاری

▪ فورانهای خطی انفجاری


آتشفشان چگونه بوجود می آید؟

هـــــر قدر از سطح زمین پایین تر برویم ، و دما را در اعماق آن اندازه گیری کنیم ، متوجه می شویم که مرتبا" همه جا بر میزان دما ، متناسب با عمق آن افزوده میشود . بطوری که دمای محیط درعمق ۳۰ کیلومتری به ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد میرسد د و میدانیم که در این دما اغلب سنگها بصورت مذاب هستند .وقتی سنگ می جوشد...

 

 

 

 

نوع فایل : WORD

تعداد صفحه : 61


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق آتشفشان

تحقیق - قنات و آب های سطحی

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق - قنات و آب های سطحی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق - قنات و آب های سطحی


تحقیق - قنات و آب های سطحی

لینک دانلود "MIMI file" پایین همین صفحه 

تعداد صفحات "44"

فرمت فایل : word"   "

فهرست مطالب :

مقدمه

 

تعریف و ریشه لغوی

 

قنات چگونه بوجود آمد ؟

 

به دنبال رگه های حیات

 

هدفهای تغذیه مصنوعی

 

شرایط کلی استفاده از تغذیه مصنوعی

 

شرایط هیدرولوژیکی و منبع تغذیه

 

شرایط هیدروژئولوژیکی مخزن آب

 

متدهای تغذیه مصنوعی

 

متد کانالی

 

اثربخشی

 

تغذیه عمقی

 

گودالی

 

چاهی

 

سدزیرزمینی

 

تغذیه سطحی

 

پیتینگ

 

کنتورفارو ، خطی ، نواری

 

گردشی

 

بستری

 

تورکینست

 

استخری ، حوضچه ای

 

دریاچه ای

 

راهها و روش های تغذیه مصنوعی

 

وجود اراضی مناسب تغذیه

 

منبع آب سطحی

 

منبع آب زیرزمینی

 

اراضی مناسب

 

جانمائی تغذیه

 

وجود آب مازاد و قابل تغذیه

 

راهها و روش های تغذیه مصنوعی

 

روش های تغذیه

 

تغذیه طبیعی

 

تغذیه مصنوعی

 

زهکشی

 

تغذیه مصنوعی

 

خسارتهای مورد انتظار

 

ووردی های سیستم

 

خروجی های سیستم

 

معادله سیستم

 

مشکلات سیستم

 

بالا آمدگی سطح آب زیرزمینی

 

پایین افتادن سطح آب زیرزمینی

 

سیستم آبخوان

 

چاه

 

چاه نیمه عمیق

 

چاه عمیق

 

سفره های آب زیرزمینی

 

نحوه ی اجرای کار تغذیه مصنوعی

 

احداث اجزاء پروژه

 

حفر کانال

 

مشکلات اجرای پروژه

 

نواقص در طراحی پروژه

 

چکیده

 

منابع

 

بخشی از  فایل  :

مقدمه

 

 

 

تعریف و ریشه لغوی

 

وارد کردن آب به داخل یک سازه زمین شناسی را بوسیله متدها و تاسیسات مختلف ، تغذیه مصنوعی گویند ومعادل لاتین آن Artificial Recharge می باشد.

 

 

قنات چگونه بوجود آمد ؟

 

به دنبال رگه های حیات

 

شاید اولین گام مردمان زحمتکش قدیمی ، فقط جستجو برای یافتن آب در زیر زمین بود ، و وقتی مقنی ها در اعماق چاه بدنبال رگه های آب حرکت کردند اولین قدم را در راه ابداع قنات برداشتند .

 

آنها آنقدر بدنبال رگه آب در چاه حفاری کردند و پیش رفتند ، تا دیگر هم نفس کشدن مشکل شد و هم تخلیه مواد حفاری سخت تر گردید . در این نقطه بود که یک چاه رو به بالا حفاری کردند و خود را به روی زمین رساندند .

 

هم راه تنفس باز شد و هم راه آسانی برای تخلیه مواد و آوار های کنده شده .

 

بله اینگونه قنوات ابداع شدند و سالیان درازی به بشر خدمت کردند .

 

 

 

 

 

هدفهای تغذیه مصنوعی

 

تغذیه مصنوعی می تواند با توجه به هدفهای زیر بکار رود:
1-
تغییردادن کیفیت آب (هم درجه حرارت آن را تنظیم کرد و همچنین پالایش باکتری ها صورت می گیرد.

 

2- اضافه کردن و  ثابت نگه داشتن آب زیرزمینی به عنوان منبع اقتصادی
 3-
به منظور تنظیم و یکنواخت کردن آب سطحی
4-
 برای جلوگیری از نفوذ آبهای شور به آبهای شیرین
 5-
برای کاهش دادن و جلوگیری از نشست زمین در اثر برداشت زیاد آب زیرزمینی
 6-
برای انبارش آب زیرزمینی جهت استفاده در محل و صادرکردن آن به مناطق دیگر از طریق آب سطحی
 7-
استخراج انرژی براثر آب گرم
8-
 توزیع زیرزمینی آب در یک منطقه برای چاههای حفاری شده
بنابراین در شرایط مختلف ، پروژه های تغذیه مصنوعی نه تنها به عنوان مکانیزم حفاظت از آبهای زیرزمینی را تدارک می بیند، بلکه بعنوان کمک برای حل مساله وجلوگیری از افت آبهای زیرزمینی در سفره ها در اثر استخراج بیش از حد عمل می کند.

 

 

شرایط کلی استفاده از تغذیه مصنوعی

 

بر حسب نوع نیازها ، ویژگیهای جغرافیایی و نحوه استقرار تاسیسات تغذیه و نوع آن طرحهای تغذیه مصنوعی و طرز کار آنها ، بی اندازه متغیر است.
با توجه به اینکه هر سیستم و طرح تغذیه مصنوعی از یک سیستم آبدار ، یک منبع تغذیه و بالاخره تاسیسات مربوطه تشکیل می شود. به خوبی می توان حدس زد که ابعاد این طرحها تا چه اندازه می توانند متغیر باشند که این تغییرات می توانند هم از نظر زمانی و هم از نظر مکانی قابل اندازه گیری باشند.

 

 

شرایط هیدرولوژیکی و منبع تغذیه

 

رژیم آبهای سطحی موجود در منطقه و اختلاف بین رژیم منبع تغذیه و رژیم مورد تقاضا ، عامل مهمی است که باید در رابطه با ظرفیت تنظیم کنندگی مخزن طبیعی و شرایط انتقال آب بین نقاط تغذیه و برداشت در نظر گرفت.
-
تیرگی آب: پیش از در نظر گرفتن موارد ذکر شده، باید توجه داشت که آب حاوی مقدار بسیار کمی از مواد معلق می باشد و این در موقعی است که بخواهیم از آب بدون پالایش قبلی استفاده کنیم.

 

 

شرایط هیدروژئولوژیکی مخزن آب

 

وضع سفره ، از نظر آزادبودن تحت فشار بودن که از طریق ضریب ذخیره و پرشدگی در حجم آب قابل تحرک و نیز در نوع تاسیسات تغذیه تاثیر خواهد گذاشت. ضخامت بخش غیر اشباع قبل از ذخیره سازی در مورد سفره های آزاد این ضخامت به میزان بهره برداری از سفره بستگی دارد.

 

 

متدهای تغذیه مصنوعی

 

متدهای مختلفی برای تغذیه مصنوعی آبهای زیرزمینی ارائه گردیده است که متداولترین متدها عبارتند از:
 1-
متد حوضچه ای
در متد حوضچه ای بوسیله خاکریز کردن مرزهای حوضچه و یا خاکبرداری از منطقه مورد نظر ، حوضچه ای را درست کرده و آب را در داخل آن بخش می کنند. که این آبها نباید دارای ذراتی در اندازه سیلت باشند، زیرا باعث کورشدن فضاهای خالی قابل نفوذ می شود.

 

 

 

 

متد کانالی

 

عمل بخشی آب در یک کانال طبیعی ، زمان و منطقه تغذیه را در آن افزایش خواهد داد. این شامل مدیریت رودخانه و کانال در قسمت بالا و پایین تاسیسات می باشد. وجود منبع آب در قسمت بالایی رودخانه می تواند مقدار جریان رودخانه را در طی زمان ، منظم کرده، بطوریکه مقدار آن از مقدار ظرفیت جذب در قسمتهای پایینی رودخانه بیشتر نباشد.
متدهای دیگر تغذیه مصنوعی عبارتند از:
1-
متد آبراهه و شیاربندی
2-
متد سیلابی
3-
متد آبیاری
4-
متد گودالی
5-
متد چاه تغذیه ای

 

امروزه استفاده بی رویه از آبهای زیرزمینی ،یکی از بزرگترین مشکلات محسوب می شود و با توجه به اینکه میانگین بارندگی  در دنیا700mm/year می باشد در کشور ما این میزان240mm/year می باشد و با توجه به اینکه در شرایط طبیعی فقط جزء کوچکی از آب باران به آب زیرزمینی میرسد.و از آنجایی که مخازن زیرزمینی، مخازنی بدون تبخیر میباشند و از آنجا که جریان آبهای سطحی اغلب هدر میرود، حفاظت آب از طریق افزایش تغذیه مخازن زیرزمینی، توسط جریانهای سطحی یک عمل منطقی است. ودر این میان  تغذیه مصنوعی یکی از روشهائی است  که می تواند بخشی از آب خارج شده از زیر زمین را جایگزین  نماید تغذیه مصنوعی آبهای زیر زمینی  به 5 روش کاربردی مختلف صورت می گیرد.این روشها در جدول زیر آمده است.پروژه تغذیه مصنوعی چاههای آب نیروگاه شهید مفتح همدان را می توان ترکیبی از روش غرقاب کردن زمین وچاههای تغذیه مورد بررسی قرار داد .لازم به ذکر است که با انجام این پروژه با آبگیری در سال اول بیش از 4متر سطح آب زیر زمینی منطقه افزایش یافته است.

 

 

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق - قنات و آب های سطحی