فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پلورالیزم دینی در نگاه شهید مطهری

اختصاصی از فایل هلپ دانلود پلورالیزم دینی در نگاه شهید مطهری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 

 قسمتی از محتوای متن

 

تعداد صفحات : 59 صفحه

مقدمه ‏مـانـدگـاری, پـویـایـی و پیوستگی ادیان در جاری زمان, بسته به دلـبـسـتـگـی و پـای بـنـدی پیروان و گروندگان به ‏آنهاست.
زیرا دیـنـداری, سـعادت و رستگاری و کامیابی خویش را در باورمندی به آمـوزه هـای دیـنی خود می داند ‏و با چنین انگاره ای, خود را از درون پـای بند به پشتیبانی و دفاع از آن می بیند.
بر همین اساس شـخـص دیـنـدار ‏حـاضـر اسـت برای دست یابی به سعادت و رستگاری, هـرگـونـه پـشتیبانی مادی و معنوی را در جهت تواناسازی و ‏نشر و گسترش دین مورد نظر خود انجام دهد.
بی گمان, اگر ادیان از چنین پای بندی و پشتیبانیهایی که گاه تا مـرز ‏فـداکاری و از جان گذشتگی نیز پیش می رود, بی بهره بودند, دوران حـیـات و ماندگاری آنان دیری نمی پایید و هر ‏دینی به طور طـبـیـعـی اندکی پس از ظهور, از میان می رفت, همان گونه که اگر ادیـان بـاطل می بودند و دور نمایه ‏ای تهی از آموزه های کارآمد داشـتـند نیز, دوام نمی آوردند بر این اساس, پایندگی ادیان, با چـشـم پـوشـی از ‏دورنـمایه و رسالت آنها, بیش از هر عامل دیگری بـسـتـه بـه پـیـروی جدی و پشتیبانیهای بی دریغ گروندگان به آن ‏ادیـان است.
طبیعی است که پیروان هر دین و آیینی, تنها باورهای خـود را بـر حـق و صحیح بدانند و ادیان و مذاهب ‏دیگر را باطل و نارسا بینگارند.
این گونه اختلافها و فرقها و ناسانیها و مرزبندیها, تنها در بین ادیـان نـیـسـت, بـلکه در ‏داخل هر دینی نیز ممکن است گرایشها و مـذهـبـهـای گـوناگونی وجود داشته باشد و پیروان هر یک از آنها تـنـهـا ‏مذهب خود را بر حق بدانند و مذاهب دیگر را باطل.
البته روشـن اسـت که در نظر گروندگان, هیچ گاه ادیان و ‏مذاهب دیگر با هـم یـکسان نیستند, ممکن است پاره ای را نزدیک تر و پاره ای را دورتـر از حـق بـدانند و یا پاره ای ‏را باطل و پاره ای نارسا و نـاتمام بدانند.
اکنون این پرسش مورد گفت وگوست که آیا رستگاری و سـعـادت مـندی ‏انسان, ویژه پیروی و عمل به یک دین است و تنها پـیـروان هـمان دین اهل نجات و رهاییند؟
یا این که دین حق تنها ‏یـک آیـیـن نـیـست دینهای حق بسیارند و انسانها از هر یک پیروی کـنـنـد, درست است؟
در صورتی که پذیرفتیم ‏که دین حق همواره یکی بـیـش نـیـست و ممکن نیست همه ادیان بر حق باشند, اگر کسی بدون داشـتـن دیـن حق و ‏باور درست, کارهای نیک و شایسته مورد پسند و خواست شرع انجام دهد, آیا کار او پاداش خواهد داشت؟
‏ پـرسـشهایی از این دست, مدتهاست که محققان و اندیشه وران را به اندیشه وا داشته و بحثهایی هم ارأه شده است.

‏ شـهـیـد مرتضی مطهری از طرح کنندگان نخستین این بحث به شمار می رود که می نویسد: ‏ ‏(.
.
.
آیـا دیـنی غیر دین اسلام مقبول است و یا دین مقبول, منحصر بـه اسـلام است؟
و به عبارت دیگر, آیا آنچه لازم ‏است فقط این است که انسان یک دینی داشته باشد و حداکثر این است که آن دین منتسب بـه یـکـی از پیغمبران ‏آسمانی باشد و دیگر فرق نمی کند که کدام یـک از ادیان آسمانی باشد, مثلا مسلمان یا مسیحی یا یهودی و حتی ‏مجوسی باشد؟
یا این که در هر زمان دین حق یکی بیش نیست؟
) اسـتـاد شهید در کنار این بحث, مساله کارهای نیک ‏نامسلمانان را بـه شـرح بـحث کرده است: اگر کسی بدون باور به دین حق, کار نیک پـذیـرفـتـه شده و مورد امضای ‏دین حق را انجام دهد, آیا کار او پـاداش خـواهـد داشـت, یـا نـه؟
و آیـا شرط پاداش داشتن کارهای شایسته, ایمان ‏به دین حق است یا نه؟
در دو, سـه دهـه اخیر, بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی, شماری, بـا تـرجـمـه آثار ‏متکلمان و فیلسوفان غربی در این باب و بازگو کـردن انـدیـشه های آنان, به این گونه بحثها در محفلهای علمی و ‏دانـشـگـاهـی دامـن زده اند.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پلورالیزم دینی در نگاه شهید مطهری

تحقیق نقاشی217

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق نقاشی217 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 27

 

تاریخچه نقاشی

تاریخ هنر نقاشی در ایران به زمان غارنشینی برمیگردد. در غارهای استان لرستان تصاویر نقاشی شده از حیوانات و تصاویر کشف شده است. نقاشی های کشف شده در مناطق تپه سیالک و لرستان بر روی ظروف سفالی، ثابت می کند که هنرمندان این مناطق با هنر نقاشی آشنایی داشته اند. همچنین نقاشیهایی از دوران اشکانیان، نقاشی های معدودی بر روی دیوار، که بیشتر آنها از قسمتهای شمالی رودخانه فرات بدست آمده، کشف شده است. یکی از این نقاشیها منظره یک شکار را نشان میدهد. وضعیت سوارها و حیوانات و سبک بکار رفته در این نقاشی ما را بیاد منیاتورهای ایرانی می اندازد. در نقاشیهای دوران هخامنشی، نقاشی از روی چهره بر سایر نقاشی های دیگر تقدم داشت. تناسب و زیبایی رنگها از این دوران، بسیار جالب توجه است. نقاشی ها بدون سایه و با همدیگر هماهنگی دارند. در بعضی از موارد، سطوح سیاه پر رنگ را محدود کرده اند. مانی، (پیامبر و نقاش ایرانی)، که در قرن سوم زندگی میکرد، یک نقاش با تجربه و ماهر بود. نقاشی های او یکی از معجزاتش بود. نقاشی (Torfan) که در صحرای گال استان ترکستان در چین بدست آمد، مربوط است بسال ۸۴۰ تا ۸۶۰ بعد از میلاد. این نقاشی های دیوارنما مناظر و تصاویر ایرانی را نمایش میدهند. همچنین تصاویر شاخه های درختی در این نقاشی ها وجود دارند. باستانی ترین نقاشی های دوران اسلامی، که بسیار کمیاب است، در نیمه نخست قرن سیزدهم به وجود آمده بودند. مینیاتورهای ایرانی (طرح های خوب و کوچک) بعد از سقوط بغداد در سال ۱۲۸۵ میلادی بوجود آمدند. از آغاز قرن چهاردهم کتابهای خطی بوسیله نقاشی از صحنه های جنگ و شکار تزئین شدند. چین از قرن هفتم به بعد به عنوان یک مرکز هنری، مهمترین انگیزه برای هنر نقاشی در ایران بود. از آن به بعد یک رابطه بین نقاشان بودائی چینی و نقاشان ایرانی بوجود آمده است. از لحاظ تاریخی، مهمترین تکامل در هنر ایرانی، تقبل طرحهای چینی بوده است که با رنگ آمیزی که ادراک ویژه هنرمندان ایرانی است مخلوط شده بود. زیبایی و مهارت خارق العاده نقاشان ایرانی واقعاً خارج از توصیف است. در قرن اول اسلامی، هنرمندان ایرانی زینت دادن به کتابها را شروع کردند. کتابها با سرآغاز و حاشیه های زیبا رنگ آمیزی و تزئین شده بود. این طرحها و روشها از یک نسل به نسل دیگر با همان روش و اصلوب منتقل می شد، که معروف است به "هنر روشن سازی". هنر روشن سازی و زیبا کردن کتابها در زمان سلجوقیان و مغول و تیموریان پیشرفت زیادی کرد. شهرت نقاشی های دوران اسلامی شهرت خود را از مدرسه بغداد داشت. مینیاتورهای مدرسه بغداد، کلاً سبک و روشهای نقاشی های معمولی پیش از دوره اسلامی را گم کرده است. این نقاشی های اولیه و بدعت کارانه فشار هنری لازم را ندارند. مینیاتورهای مدرسه بغداد اصلاً متناسب نیستند. تصاویر نژاد سامی را نشان میدهد؛ و رنگ روشن استفاده شده در آن نقاشی را. هنرمندان مدرسه بغداد پس از سالها رکود مشتاق بودند که آیین تازه ای را بوجود آورده و ابتکار کنند. نگاه های مخصوص این مدرسه، در طرح حیوانات و با تصاویر شرح دادن داستانها است. اگر چه مدرسه بغداد، هنر پیش از دوره اسلامی را تا حدی در نظر گرفته بود، که بسیار سطحی و بدوی بود، در همان دوره هنر مینیاتور ایرانی در تمام قلمرو اسلامی از آسیای دور تا آفریقا و اروپا پخش شده بود. از میان کتابهای مصور به سبک بغداد میتوان به کتاب "کلیله و دمنه" اشاره کرد. تصاویر نامتناسب و بزرگتر از حد معمول رنگ شده است؛ و فقط رنگهای معدودی در این نقاشیها بکار رفته است. بیشتر کتابهای خطی قرن سیزدهم، افسانه ها و داستانها، با تصاویری از حیوانات و سبزیجات تزئین شده است. یکی از قدیمی ترین کتابهای کوچک طراحی شده ایرانی بنام "مناف الحیوان" در سال ۱۲۹۹ میلادی بوجود آمده است. این کتاب مشخصات حیوانات را شرح میدهد. در این کتاب تاریخ طبیعی با افسانه در هم آمیخته شده است. موضوعات این کتاب که تصاویر بسیاری دارد، برای آشنایی با هنر نقاشی ایرانی بسیار مهم است. رنگها روشن تر و از روش مدرسه بغداد که روشی قدیمی بود جلوتر است. پس از هجوم مغولان، یک مدرسه جدید در ایران به نظر میرسید. این مدرسه تحت تأثیر از هنر چینی و سبک مغول بود. این نقاشی ها همه خشک و بی حرکت و خالص و یکسان، مانند سبک چینی است. بعد از حمله مغول به ایران، آنها تحت تأثیر از هنر ایرانی، نقاشان و هنرمندان را تشویق کردند. در میان نقاشی های هنرمندان ایرانی میتوان سبک مغول هم مشاهده کرد، لطافت ها، ترکیبات آرایشی، و خطوط کوتاه خوب که میتوان آنها را بشمار آورد. نقاشی های ایرانی بصورت خطی و نه ابعادی می باشد. هنرمندان در این زمینه از خود یک خلاقیت و اصالت نشان داده اند. هنرمندان مغول دادگاه سلطنتی نه فقط به تکنیک


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق نقاشی217

دانلود پیامبر مبلغ پیام رحمت الهی

اختصاصی از فایل هلپ دانلود پیامبر مبلغ پیام رحمت الهی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 

 قسمتی از محتوای متن

 

تعداد صفحات : 39 صفحه

.
پیامبر اکرم، مبلغ پیام رحمت الهی قرآن کریم آن نازله رحمت الهی و این زیباترین تحفه خداوندی، همچون دریایی است ژرف که رویهای قریب و عمقی غریب دارد و غور در بحر معرفت آن جز به اهلش میسر نشود.
هرچه پیرامون یگانة معنا، پژوهش شود و در گشایش مفاتیح اسرار پر رمز و راز آن اهتمام به عمل آید، نقطه پایانی حاصل نشود و در نهایت معترفیم که ما همچنان در اول وصف تو ماندهایم.
یکی از جلوههای باعظمت آیات الهی که در سراسر قرآن مشاهده میشود، تلالؤ انوار جاذبه و دافعه است.
البته اصطلاح جاذبه و دافعه، تداعیکننده کتاب ارزشمند استاد شهید مرتضی مطهری(ره) است که در آن با بینشی عمیق، جاذبه و دافعه شخصیت علی (ع) را تحلیل کرده است.
در آنجا عمدتاً ابعاد اجتماعی شخصیت امیرالمؤمنین(ع) مورد بحث قرار گرفته و نشان داده شده است که آن حضرت در ارتباط با افراد و گروههای اجتماعی، چه سیرهای داشتهاند ؛ لیکن در خصوص قرآن کریم، نه تنها آیات اجتماعی از منظر جاذبه و دافعه قابل بررسی است، بلکه بیشتر بعد توحیدی و ارتباط بین انسان و خدا مدنظر است.
بدون شک در قاموس صفات حضرت باریتعالی، رحمت و محبت نقشی فراتر و اخص دارد و تمام صفات ثبوتیه و سلبیه حضرتش در پرتو آن معنا مییابد و حضرت حق خود را موظف به افاضه رحمت میداند.
«.
.
.
کتب علی نفسه الرحمة.
.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پیامبر مبلغ پیام رحمت الهی

وکتور نوزاد و حیوانات کارتونی با مزه از شاتر استوک

اختصاصی از فایل هلپ وکتور نوزاد و حیوانات کارتونی با مزه از شاتر استوک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

وکتور نوزاد و حیوانات کارتونی با مزه از شاتر استوک


وکتور نوزاد و حیوانات کارتونی با مزه از شاتر استوک

وکتور کارتونی

وکتور کارتونی

وکتور جغد با مزه

تمام تصاویر به کار رفته در این فایل لایه باز بوده و بدون افت کیفیت تا اندازه دلخواه بزرگنمایی میشوند.این تصاویر کاملا قابل ویرایش در نرم افزار illustrator میباشند.


20 EPS

21 MB


دانلود با لینک مستقیم


وکتور نوزاد و حیوانات کارتونی با مزه از شاتر استوک

تحقیق در مورد شبکه های صنعتی

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق در مورد شبکه های صنعتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 23

 

شبکه های صنعتی

مقدمه

یکی از مهمترین عوامل تولید یک محصول به صورت تمام خودکار ،ارتباط سیستمهای خط تولید است که هماهنگی مان آنها و امکان کنترل ،نماسازی و گزارش گیری را فراهم می نماید.

ارتباطات فوق ،خارج از یک محیط صنعتی توسط شبکه های کامپیوتری پیاده سازی می گردند . لیکن در محیط های کارخانه ای بنا به دلایل محیطی حاکم نیاز به شبکه های صنعتی با استاندارهایی ویژه ضروری است . محیطهای صنعتی دارای ویژگیهایی نظیر نویز الکترو مغناطیسی بالا ،گردو غبار ،گرما یا سرمای شدید رطوبت زیاد ،دود پراکنده در محیط و....... است که بر روی کارکرد سیستمهای الکتریکی و مکانیکی اختلال ایجاد می نماید .

بدیهی است که با توجه به این موضوع کیفیت و نوع استانداردها نیز تغییر می کند و نتیجه این تغییرات ،شبکه های صنعتی یا در اصطلاح فیلدباس را بوجود می آورند

معرفی مفهوم پروتکل و لای های هفتگانه استاندارد شبکه :

پرو تکل:

مجموعه ای از قوانین که منجر به گذر اطلاعات مفید بین دو یا چند سیستم می شود را پروتگل می گویند.

در سال 1983 میلادی سازمان استاندارد جهانی 0( ISO) اقدام به تعریف لایه های شبکه ها نمود و آنرا تحت عنوان لایه OSI یا OPEN SYSTEM INTERCONNECT معرفی کرد .

این هقت لایه به صورت مقابل عبارتند از 1- لایه کاربردی 2- لایه نمایش 3-لایه جلسه 4- لایه انتقال

5- لایه شبکه 6- لایه پیوند داده 7- لایه فیزیکی.

انچه در OSI تعریف می شود فقط خواص یک گره (یا گره ها ) از شبکه است و نحوه ارتباط و پروتگل اجرایی در میان گره ها توضیح داده نمی شود . استانداردهایی که برای شبکه ها تعریف می شوند در چار چوب OSI به معرفی لایه های شبکه و تعایف ویژه هر کدام می پردازند.

از معروفترین استانداردهای شبکه که توسط IEEE معرفی شده است می توان به

802.6 -802.5-802.4-802.3-802.2-802.1 اشاره نمود

1)لایه فیزیکی :دسترسی الکتریکی به بیت ها و ارتباط در شبکه ،همچنین تعریف مشخصات مورد نیاز جهت انقال داده نظیر ولتاژ ،جریان ،متصل کننده و واسط انتقال در این لایه صورت می گیرد.

2) لایه پیوند دهنده :تحویل داده ها در لایه فیزیکی شبکه به صورت قابل اعتماد و همچنین خطا یابی ،قاب سازی و کنترل آنها در این لایه صورت می گیرد.

3) لایه شبکه :این لایه مسئول مسیر یابی بسته ها در شبکه است.همچنین دسترس به آدرسها ی دلخواه و تحویل آنها در این لایه صورت می گیرد مثالی مناسب برای این لایه پروتگلاینترنت (IP ) است

4) لایه انقال: مسئول انتقال قابل اعتماد داده هاو سرویسهای مشخص بین این گره ها است . وظیفه دیگر این لایه تضمین صحت و بی نقص بودن داده های ارسالی از نظر به موقع رسیدن اطمینان و اعتماد است . دو مثال مناسب برای این لایه TCP وUDP است .

5)لایه جلسه:کار هم رتبه سازی صحبت و ارتیاط داخلی شبکه بین دستگاه ها را انجام می دهد . برای مثال مدیریت علامت ها ی انتقالی و همزمانی از وظایف این لایه است .

6)لایه نمایش : عملکرد اولیه آن ،بررسی سلختار دستوری و معنایی انتقال داده است .همچنین تبدیل قلبهای ASCII وEBCDICواستانداردهای قالب جهت ارسال در شبکه توسط این لایه صورت می گیرد .

7)لایه کاربردی :این لایه نرم افزاری مانند FTB DNS TELNET SMTPاست که کاربر از آن برای دسترسی به امکانات شبکه و اعمال دستورات استفاده می کند .

واسط انتقال :

منظور از واسط انتقال ،نوعی اتصال فیزیکی میان ایستگاه های شبکه است که به واسط آن پیغامها میان دو یا چند ایستگاه رد و بدل می شوند معروفترین واسطه های انتقال در شبکه ها کابل کواکیسال ، زوج سیم به هم تابیده و فیبر نوری می باشد .

الف)کابل کو اکبیسال :این خط انتقال از یک هادی استوانه ای پر شده از دی الکتریک و یک هادی مرکزی تشکیل شده است .نویزپذیری کابل کواکیسل در مقایسه با انواع مسی (نظیر زوج سیم به هم تابیده) کمتر است زیرا روکش مناسب تری برای آن استفاده می شود .بنابراین جهت انتقال در فواصل نسبتاً طولانی نیز استفاده می شود این کابلها علاوه بر استفاده عمومی در انتقال دیجیتال شبکه های محلی که آنر BASE BANDگوینددر ارسال داده ها انالوگ آنتن تلویزیون نیز به کار گرفته می شوند این نوع انتقال را اصطلاحاً

BROAD BANDنامند

ب)زوج سیم به هم تابیده :همچنان که از نام آن پیداست ، از به هم تابیدن دو هسته مسی عایق دار تشکیل شده و در دو نوع روکش دار(STP) و بدن روکش(UTP) تولید می شود نوع روکش دار بر روی سیمهای تابیده یک عایق مخصوص پیچیده می شود که در نوع بدون روکش تنها به یک روکش از جنس PVCاکتفا شده است .

ج) فیبر نوری: انتقال در خطوط فیبر نوری به روش تابش امواج نوری میان آیینه های موجود در فیبر صورت می گیرد .تلفات اری در این خطوط بسیار کم است و بدون استفاده از تکرا کننده امکان انتقال تا مسافت طولانی (حدود 10 کیلومتر )وجود داردنویز الکترو مغناطیسی به این خط بی اثر است ولی در عین حال آسیب پذیری آن بالاتر و احتیاج به محافظت فیزیکی دارد .طراحی و پیاده سازی شبکه ها با استفاده از این خطوط به نسبت گرانتر و پیچیده تر از سایر واسطه های انتقال است . به دلیل عدم بوز خطا بر اثر تداخل امواج الکترو مغناطیسی ،پروتکلهای لایه پیوند در این نوع شبکه ها می تواند بسیار ساده باشد .همچنین امکان شنود در آن دشوار است و به همین دلیل کاربرد نظامی دارد

عوامل موثر در انخاب واسط انتقال :

الف)میزان تویز پذیری خط انتقال .

ب) تلفات خط (تلفات AC ناشی از اثر پوسته ای و تلفات دی الکتریک و همچنین تلفات DC ناشی از هدایت خط و نیز ناشی از نشتی جریان و ولتاژخط به دلیل وجود خازن و سلف توزیع یافته در طول خط را گویند)

ج)هزینه ساخت و نگهداری خط انتقال.

د)سادگی خط

ه)پهنای باند خط انتقال یا سرعت انتقال داده .

و)پشتیبانی از پیشرفت فناوری.

توپولوژی های معروف شبکه :

منظور از توپو لوژی یک شبکه ،طریقه ی اتصال و مدل هندسی چینش ایستگاه های شبکه است .

ساده ترین نوع ارتباط میان دو گره ، اتصال نقطه به نقطه است . در این نوع توپو لوژی تنها دو گره می توانند توسط انتقال ، به طور مستقیم به یکدیگر متصل شوند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد شبکه های صنعتی