فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره توصیه امام خمینی

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق درباره توصیه امام خمینی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 23

 

توصیه امام خمینی ( ره ) به جوانان

جوانان و دام منافقان

تفسیرهای شیطانی و تحمیل خواسته‏های خود بر مفاهیم نورانی مانند قرآن و نهج‏البلاغه، یکی از شیوه‏های گمراه‏سازیِ منافقان بوده و هست. بر این اساس حضرت امام خمینی رحمه‏الله پس از پیروزی انقلاب، به تمامی جوانان هشدار دادند: «جوانان عزیز دبیرستانی و دانشگاهی توجه کنند که سران و سردمداران گروه‏ها که می‏خواهند به اسم اسلام پایه‏های آن را سست کنند و جوانان را به دام اندازند، هیچ اطلاعی از اسلام و اهداف قوانین آن ندارند، و با خواندن چند آیه از قرآن و چند جمله از نهج‏البلاغه و تفسیرهای جاهلانه و غلط، نمی‏شود اسلام‏شناس شد. در حقیقت تمسک به قرآن و نهج‏البلاغه، برای کوبیدن اسلام و قرآن است تا راه را برای رهبران غربی و شرقی خود باز کنند و شما جوانان عزیز و سرمایه‏های کشور را بر ضد مصالح کشور خودتان بسیج نمایند. ای جوانان عزیز! هوشیار باشید [و] با تفکر و تعقل، فعالیت این منافقینِ بلندگوی غرب و منحرفین... را بررسی نمایید».

وظیفه جوانان مسلمان

راهزنی فرهنگی و انحراف فکری انسان‏ها، جنایتی بزرگ و جبران‏ناپذیر است. این عمل ناجوانمردانه، با هجوم اندیشه‏های شوم و هجوم سپاه نامرئی دشمن، به صورت ویروس‏های فکری و شبهه‏های ویرانگر عقیدتی پدید می‏آید؛ شبیخونی که تنها راه رهایی از آن، فراگیری دانش‏های دینی و قوی ساختن بنیان‏های اعتقادی است. حضرت امام رحمه‏الله در این باره فرموده است: «توجه نسل جوان به شناسایی و شناساندن چهره واقعی اسلام، موجب تقدیر است. ما امروز قبل از هر چیز وظیفه داریم تبلیغات اجانب و عمال استعمار را خنثی کنیم. شما نسل جوان موظف هستید غرب زده‏ها را از خواب بیدار کنید و فجایع حکومت‏های ضد انسانی آن‏ها و عمال آن‏ها را برملا نمایید». ایشان در جای دیگری می‏فرماید: «در شناسایی اسلام بیشتر جدیت کنید. تعالیم مقدسه قرآن را بیاموزید و به کار بندید. با کمال اخلاص در نشر و تبلیغ و معرفی اسلام به ملل دیگر و پیشبرد آرمان‏های بزرگ اسلام بکوشید».

جوانان و خطر اندیشه‏های وارداتی

هدف دشمنان اسلام و استقلال ما آن است که افق نگاه جوانان را به سوی خواسته‏های شیطانی خویش تنظیم کنند و با عناوین فریبنده، جوانان را منحرف سازند. حضرت امام خمینی رحمه‏الله با اشاره به این نکته مهم فرموده است: «عوامل و ایادی استعمار که می‏دانند با آشنایی ملت‏ها، به خصوص نسل جوان تحصیلکرده به اصول مقدسه اسلامی، سقوط و نابودی استعمارگران وقطع دست آنان از منافع ملت‏ها و کشورهای استعمار شده قطعی خواهد بود، به کارشکنی پرداخته و می‏کوشند که با سمپاشی و آلوده ساختن اذهان و افکار جوانان، از جلوه‏گر شدن چهره تابناک اسلام جلوگیری نمایند و با عناوین فریبنده و مکتب‏های رنگارنگ، جوانان ما را منحرف سازند».

جوانان؛ نقطه امید

جوانان متعهد و دین‏باور ایران اسلامی، نقشی اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ استقلال و آزادی ملت رشید ایران داشته، در صحنه‏های مختلف از کیان اسلام و انقلاب دفاع و پاسداری کرده‏اند. بر همین اساس، امام خمینی رحمه‏الله جوانان را نقطه امید و پاسدار مکتب معرفی کرده، چنین فرموده است: «این‏جانب در این نفس‏های آخر عمرم، امیدم به طبقه جوان، عموما دانشجویان خارج و داخل، اعم از روحانی و غیره می‏باشد. امید است دانشمندان و متفکران روشن‏ضمیر، مزایای مکتب نجات‏بخش اسلام که کفیل سعادت همه جانبه بشر و هادی سُبُل خیر در دنیا و آخرت، و حافظ استقلال و آزادی ملت‏ها، و مربی نفوس و مکمل نقیصه‏های نفسانی و روحانی و راهنمای زندگی انسانی است، برای عموم بیان کنند».

امام خمینی رحمه‏الله و چشم امید به جوانان

امام خمینی رحمه‏الله حکیمی ژرف‏اندیش بود که از آغاز نهضت اسلامی، با نگاه اندیشمندانه خود، موجب بیداری دینیِ قشر عظیم جوانان این مرز و بوم شد. ایشان در آغاز حرکت الهی خود در نجف اشرف، تمامی جوانان روحانی و دانشجو را با نگاهی نو، همه سویه، ژرف و جامع به دین فراخوانْد و فرمود: «حس مسئولیت نسل جوان و کوشش‏های بی‏شائبه آنان در راه دفاع از اسلام و نوامیس قرآن مجید، در خور تقدیر و امیدواری است. این جانب در این تبعیدگاه ثانوی، چشم امیدم به جوانان روحانی و دانشگاهی مسلمان بوده و انتظار دارم که با تهذیب نفس و اخلاص، مطالعات و تحقیقات وسیع و دامنه داری را در زمینه شناخت احکام اسلامی و مبانی نورانی قرآن آغاز نمایند؛ اسلام واقعی را بشناسید و بشناسانید».

جوانان و مقوله آزادی

در نگاه اسلام، آزادی، مایه کمال و رشد جامعه است. البته اسلام، استفاده‏های خیانت‏آلود از واژه آزادی را مجاز نمی‏داند؛ زیرا در این صورت، جامعه دچار انحطاط و انحراف شده، به سقوط کشیده می‏شود. بر همین اساس است که امام راحل رحمه‏الله با هوشیاری، جوانان را از آزادی غربی که به بی‏بند و باری و لجام گسیختگی می‏انجامد، منع فرموده است: «این‏ها که آزادی می‏خواهند، این‏ها که می‏خواهند جوان‏های ما آزادباشند، قلم‏فرسایی می‏کنند برای آزادی جوان‏های ما، چه نحو آزادی را می‏خواهند؟ می‏خواهند جوانان ما آزاد بشوند، قمارخانه‏ها باز باشد، به طور آزاد مشروب‏خانه‏ها باز باشد، به طور آزاد عشرت خانه‏ها باز باشد. این چیزی است که از غرب دیکته شده است.... باید همه بدانیم آزادی به شکل غربی آن که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می‏شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است و تبلیغات و مقالات و سخنرانی‏ها و کتب و مجلاتِ بر خلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور، حرام است و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آن‏ها واجب است و از آزادی‏های مخرب باید جلوگیری شود».

جوانان و اصلاح نفس

تربیت و تهذیب جوانان، یکی از موضوعات کلیدی در بهبود جامعه اسلامی است. توجه به اصلاح نفس جوانان، برگرفته از معارف وحیانی و آموزه‏های عقلانی است که همواره در آسمان ذهن پیشوایان دینی ما می‏درخشد؛ از جمله امام صادق علیه‏السلام فرموده است: «جوانان را


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره توصیه امام خمینی

دانلود فایل پاورپوینت تلفیق درس تربیت بدنی با سایر دروس ..

اختصاصی از فایل هلپ دانلود فایل پاورپوینت تلفیق درس تربیت بدنی با سایر دروس .. دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود فایل پاورپوینت تلفیق درس تربیت بدنی با سایر دروس ..


دانلود فایل پاورپوینت تلفیق درس تربیت بدنی با سایر دروس ..

دانلود پاورپوینت تلفیق درس تربیت بدنی با سایر دروس

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 16

 

 

 

 

  • الگو ی تدریس یا روش تدریس؟
  • الگو ی تدریس :
  • یعنی بهره گیری از عناصر اصلی تدریس (آموزش،نمایش،کاربرد و بازخورد) درچارچوبی خاص برای اجرای برنامه
  • روش تدریس یعنی : نحوه تعامل با دانش آموزان با بهره گیری از عناصر اصلی تدریس یعنی:
  • آموزش
  • نمایش
  • کاربرد

بازخورد


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل پاورپوینت تلفیق درس تربیت بدنی با سایر دروس ..

تحقیق درباره جایگاه حقوقی زن در نهج البلاغه

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق درباره جایگاه حقوقی زن در نهج البلاغه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 17

 

جایگاه حقوقی زن در نهج البلاغه

 

 

 

از منابعی که از دیر باز در مباحث انتقادی درباره « جایگاه و منزلت زن در نگرش دینی» مورد استفاده قرار گرفته است کلام امیرالمومنین (علیه السلام) در نهج البلاغه می باشد.

 

دسته ای با تمسک به ظاهر کلام حضرت، کمال پذیری زن و وجود ارزشهای والای انسانی او را انکار کرده و آن را موجودی دون و بی پایه انگاشته اند. و دسته دیگر با تاکید بر منزلت و مقام کرامت والای زن، کلام حضرت را منافی با منزلت و جایگاه حقیقی وی پنداشته اند.

 

اما یک بررسی اجمالی در سیره حضرت ثابت می کند که آن حضرت علیرغم  سنت جاهلیت به شخصیت و مقام زن احترام بسیار می گذاشته است. او نه تنها در خانه شریک زندگی همسر خود بوده است بلکه مردان را نیز به پاسداری از حرمت و حقوق زنان توصیه کرده و کوششهای ایشان را در اداره خانه و تربیت فرزندان ارج نهاده است. در بیان کرامت و منزلت زن همین بس که او را مظهر جمال و عطوفت الهی معرفی نموده و می فرماید:

«المراة ریحانه و لیست بقهرمانه»

«زن گل خوشبوی زندگی است و نباید کارهای دشوار را بر او تحمیل کرد».

 

در کلامی دیگر از زن به عنوان امانت الهی یاد شده است که همچون امانتهای دیگر خداوند ارزشمند و قابل احترام می باشد و باید آنچنانکه شایسته امانت گذار است از او محافظت و نگهداری شود.

 امام علی (علیه السلام) پیش از هر مکتب مادی طرفدار زن، مدارا با زنان را تحت هر شرایطی حتی در صورت بد رفتاری و اهانت لازم و ضروری دانسته و خشونت و تعرض به او را محکوم نموده است.

«فداروهن علی کل حال»

 در بررسی های روانشناختی و تحلیل های رفتار اجتماعی زن، تاثیر تربیتی چنین شیوه ای را اثبات نموده است. نقشی که زن در تربیت و پرورش نسل بشری ایفا می کند جایگاه ممتاز و منحصر به فرد او را در نظام خلقت مشخص می سازد.

 

قرآن برای بیان نقش زن در سعادت و تربیت فرزندان، همسران حضرت نوح و لوط را مثال می زند که چه بسا به سبب عدم صلاحیت آنان، فرزندانشان به کفر کشیده شدند.

 

حضرت علی (علیه السلام) به جهت آگاهی و اعلام همین جایگاه ممتاز است که حتی وجود پدری همچون خود با آن همه رشادتها که تاریخ ازاو سراغ دارد - فاتح خیبر، قاتل عمروبن عبدود….- را برای داشتن فرزندی دلیر و نیرومند کافی نمی داند. از این رو عدم دلاوری محمد حنفیه را به مادر او نسبت داده و برای داشتن فرزندی شجاع و مبارز از عقیل می خواهد که همسری شایسته برای او برگزیند.

 

حضرت به احیای حقوق زن - سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تربیتی، اجتماعی … توجه خاصی مبذول می فرمود. افزون برآنکه مردان را به رعایت حقوق زنان توصیه و در بعضی موارد مجبور کرده است، در جهت بالا بردن سطح آگاهی و شناخت زنان از حقوق خویش نیز تلاش نموده است تا آنجا که معاویه را نیز به اقرار و اعتراف واداشته است.

 

در بررسی خطبه ها ضمن مردود شمردن تمام تحلیلهائی که عایشه را تنها مصداق آن و یا سند خطبه را مورد خدشه قرار داده اند توجه به چند نکته ضروری است:

◄ هیچکدام از تفاوتهای موجود بین زن و مرد جنبه ارزشی ندارد.

◄ بسیاری از گزاره های نهج البلاغه قضایای خارجی است نه قضایای حقیقی.

◄ تبیین خطب باید با تکیه به قران و سیره عملی حضرت و ادله مذکور در متن روایت انجام گیرد. در ذیل این بررسی مباحثی از قبیل ادراکات زن، ارث زن، شر بودن او، وجوب اجتناب از او…مطرح گردیده است. به عنوان نمونه در بحث ادراکات ابتدا به اثبات تساوی وجود عقل در زن و مرد پرداخته و سپس قوی بودن احساسات و عواطف در زن، که لازمه مسئولیت سنگین او در جهان هستی است، مانعی برای رشد فعالیت عقلی او ذکر شده است. دلیلی هم که در روایت بر نقص عقل ذکر شده، عدم پذیرش شهادت زنان است که قابل تطبیق بر این تحلیل است، زیرا از دیدگاه روانشناسی دو عامل مهم در فراموشی حافظه، احساسات و هیجانات و شرم و حیا و عفت می باشد. هرقدر شخص بیشتر تحت تاثیر احساسات و هیجانات قرارگیردیا مأخوذ به حیا و شرم گردد به همان نسبت، حوادث و وقایع به خاطر سپرده را زودتر فراموش می نماید.

 

لکن قوی بودن عاطفه و احساسات در زن نه تنها نقص او نیست بلکه نقش عاطفه در تجلی و ظهور انسانیت برتر از عقل نظری است و تعبیر لطیف و ظریف قرآن از ابراز ادراک غیرحسی به فؤاد - به جای عقل - نیز مؤید مطلب است.

 

 

امروزه محرز است که شرکت همگانی مردم برای توسعه پایدار و قابل کنترل لازم و اجتناب ناپذیر است. زنان نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند. آنان ذخیره های انسانی مهم و ارزشمندی برای سازندگی، اعتلای معنوی و مادی کشور محسوب می شوند و شرکت ایشان در فعالیت های اجتماعی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی از لوازم اساسی رشد کشور و از آرمانهای انقلاب اسلامی تلقی می شود.

 

آنچه که موجب بالا رفتن میزان مشارکت زنان در جامعه می شود احترام به حقوق و شؤون ایشان است. بدون شناخت ویژگیهای روانی، اخلاقی، نیاز ها، توانایی ها و ظرافتهای دنیای شگفت انگیز بانوان


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره جایگاه حقوقی زن در نهج البلاغه

تحقیق درباره جایگاه علم و دین

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق درباره جایگاه علم و دین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 22

 

جایگاه علم و دین

مقدمه :

وقتی درمورد جایگاه علم ودین صحبت می کنیم ، در واقع می خواهیم بدانیم این مسأله از مسائل کدام علم است ، در کجا و چه دانشی درباره علم ودین صحبت می شود. مسأله علم ودین بیشتر در دو دانش مورد توجه و محل بحث است، یکی الهیات و دیگری فلسفه دین .

از آنجا که این دو دانش با مسائل دینی سرو کار دارند ، به بحث علم ودین و مناسبات بین آن دو می پردازند، اما این مسأله برای فرد متدین نیز که طالب علم هم هست ولو اینکه در فلسفه دین و الهیات کار نکند، مطرح است، چون او هم تحت تأثیر کنجکاوی فطری ، در طلب علم است و علم را دوست دارد و از آن سو دین را هم می خواهد ، پس بحث علم ودین از این حیث برای فرد متدین مطرح می شود.

بنابر این جایگاه این مسأله دانش فلسفه دین و الهیات است و هر کدام از جهتی به این مسأله می پردازند.متألهان از باب شبهه شناسی به مسأله علم ودین و به ویژه به مسأله تعارض علم ودین می پردازند.

وظایف متألهان علی العموم عبارت است از تبیین مفاهیم و اثبات عقاید دینی و دفع شبهات ، به این لحاظ الهیات موضوع و روش واحد ندارد و برای انجام وظایف یاد شده در موضوعات متعدد وارد می شود و از روشهای مختلف بهره می گیرد و به سخن دیگر الهیات کثیر الموضوع و کثیرالروش است. محور وحدت بخش مسائل الهیات غایت واحد و آن دفاع از دین است.

ولی نگاه فلسفه دین به مسأله مناسبات علم ودین از منظر دیگری است ، فیلسوفان دین از منظر برون نگر مسائل دینی را مورد بحث قرار می دهند و مباحثی از قبیل بررسی ادله اثبات وجود خدا ، زبان دین ، وجه حاجت بشر به دین ، مناسبات علم ودین و ... را تبیین و تحلیل می کنند.

رابطه دین با علم

نظام معرفت دینی همیشه رقیب داشته است . این رقابتها مسأله ای تحت عنوان عقل و وحی به وجود آورده است . مسأله علم ودین همان مسأله عقل و وحی نیست ولی مسبوق به به آن می باشد .

در مورد تاریخچه بحث باید گفت بعد از رنسانس و رشد خیره کننده علم جدید ، علم جدید به راه علم قدیم نرفت . در قرون وسطی ، علم و دین و فلسفه هم سرنوشت بودند و این نکته بسیار مهمی است. علم قدیم زمین خورد و علم جدید متولد شد.

علم جدید در درون خود ، نطفه تعارض با دین داشت ، لذا مسأله ای به وجود آورد بنام تعارض علم ودین . بعدها به تدریج این مسأله به شکل یک مسأله کلامی در آمد و با عنوان نسبت علم ودین موضوع مطالعه فیلسوفان دین قرار گرفت. اکنون یکی از مسائل مهم فلسفه دین همین مسأله می باشد.

موضوع رابطه علم و دین از زوایاى مختلف و گوناگونى مورد بحث قرار گرفته است، مثلا ازجنبه معرفت شناسی که صورت آن اینست که نسبت معرفت دینی و معرفت تجربی چیست.

و یا در فلسفه علم بررسی شود که در آن صورت ساختار قوانین علمی با ساختار گزاره های دینی مقایسه می گردد. و یا در فلسفه دین که در این صورت معرفت تجربی و دینی باهم مقایسه می شوند . و نیز در الهیات و کلام و جامعه شناسی و روانشناسی می تواند قابل بررسی باشد. و نیز دیده می شود که مورخان و جامعه‏شناسان علم، مساعدت‏ها و موانعى را که دین و یا نهاد دینى در طول تاریخ براى پیدایش و رشد علم فراهم کرده است، مورد بحث قرار مى‏دهند. و یا متکلمین و فلاسفه دین از سازگارى و عدم سازگارى محتواى دین با دستاوردهاى علوم بحث مى‏کنند. به هر حال پیرامون رابطه علم ودین سه دیدگاه مطرح شده است:

الف: تعارض میان علم ودین

ب: تفکیک یا تباین میان علم ودین

ج:تعاضدو سازگاری علم ودین

تعارض میان علم ودین

سوالی که ازدیر هنگام مطرح است ، اینست که رابطه میان علم ودین ، بر مبنای تعارض است یا توازی ؟

از وقتی که یافته های چشمگیر و روز افزون دانشمندان در عصر جدید ، با معتقدات علمی کلیسا آشکارا در تعارض قرار گرفت و در این راستا ، طرفداران ماتریالیسم علمی ، به ویژه با تمسک به نظریات نیوتن و تبیین مکانیکی جهان ، در کنار پوزیتویست ها ی منطقی ، کل دین را داستانهایی پوچ و بی فایده دانسته ، یگانه بها را به علم دادند.

سپس برخی متالهه و نیز دانشمندان متدین ، برای رفع این تعارض راه حل هایی ارائه دادند، به این صورت که ، بنا بر تعارض میان علم و دین، ، اعتقاد به جدایی قلمرو و نیز تفاوت زبانی آن دو را بلامانع دانسته، برای هر کدام وظایف جداگانه ای بر شمردند، و حتی عده ای تعارض میان علم ودین در مباحث مشترک مثلا در مبحث آفرینش را با استدلال به سمبولیک بودن و قابل تفسیر بودن زبان دین ، برعکس زبان علم ، امری ظاهری دانستند.

درباره نخستین چالش علم ودین ایان باربور می گوید: در عصر پیدایش علم جدید، نخستین چالش عمده علم با دین ، از موفقیت های چشمگیر روشهای علمی ناشی شد.

در نتیجه این موفقیت های چشمگیرچنین به نظر می آمد که علم و روش علمی تجربی تنها راه قابل اعتماد برای رسیدن به واقعیت است. بسیاری از مردم فقط علم تجربی را امری عینی ، عقلانی و مبتنی بر شواهد تجربی استوار


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره جایگاه علم و دین

پروژه نرم افزار با موضوع رجیستری. doc

اختصاصی از فایل هلپ پروژه نرم افزار با موضوع رجیستری. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه نرم افزار با موضوع رجیستری. doc


پروژه نرم افزار با موضوع رجیستری. doc

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 190 صفحه

 

مقدمه:

در ابتدا کامپیوترها و کاربران بر اساس سیستم عامل MS-DOS فعالیت می کردند و برنامه هایی که ساخته می شد بر اساس این سیستم عامل بودند. برنامه تحت DOS برنامه هایی بودند که کاربر از راهی مشخص وارد برنامه می شد. مراحلی را طی می کردو راه خروج نیز مشخص بود و کاربر همیشه مجبور به طی کردن مسیرهای مشخص بود و برای رسیدن به منو و پنجره ای حتماً باید از منو و پنجره قبلی از آن عبور می کرد و هیچگونه اختیاری در تنظیم منو، پنجره ها و یا تغییر آنها نداشت (که احتیاج باشد در جایی ثبت شود). این خاصیت سیستم عامل DOS باعث می شد که اکثر تنظیمات این برنامه های کاربردی در مرحله برنامه نویسی و Compile کردن انجام شود و احتیاجی جهت ثبت تنظیمات در فایل نباشد.

با یان وج

با این وجود سیستم عامل DOS از رجیستری (Registry) مستثنی نبود و سه فایل Config.sys، MsDos.sys، Autoexec.Bat وجود داشتند که سیستم عامل DOS و جمعاً برنامه های کاربردی تنظیماتی مانند اختصاص دادن Buffer و یا تعریف Cdrom و غیره را در این غایل ها ثبت می کردند و در واقع این سه فایل نقش محضر خانه ثبت و یا همان Registry را ایفا می کردند.

بعد از سیستم MS- DOS سیستم عامل Windows 3X دارای پنجره هایی بود که کاربر می توانست درنحوه ظاهر شده، رنگ، اندازه پنجره ها ونحوه اجرا شدن برنامه ها دخالت کرده (امکانی که در DOS وجود نداشت) و آنها را به دلخواه تنظیم کند. چیزی که در این جا مسلم است این است که تنظیمات سیستم عامل و یا تنظیماتی که توسط کاربرر اعمال می شد باید در فایلی ذخیره می شد تا هر بار که سیتم عامل راه اندازی می شود، و احتیاجی به تنظیمات مجدد نباشد، از طرفی به علت آنکه تنوع تنظیماتی که توسط کاربر و یا برنامه های کاربردی ایجاد می شد، بسیار متعدد بود و ممکن بود که کاربران بخواهند دائماً این تنظیمات را تغییر دهند و از طرفی دیگر اگر سازندگان این سیستم عامل می خواستند که از همان سه فایل DOS برای ثبت این تنظیمات استفاده کنند ممکن بود این سه فایل حیاتی و Boot کننده سیستم نیز بودند، دچار اشکال شده و آسیب ببینند. به همین منظور این بار و در این سیستم عامل فایلهایی با پسوند imi که مهمترین آنها Control.ini , System.ini , Win.ini بودند وظیفه ثبت تنظیمات (محضر خانه) و یا Registry را بر عهده گرفتند.

و در نهایت نسل سوم رجیستری از زمانی آغاز شد که سیستم عامل ویندوز سری 9X که معروفترین و پرکارترین آنها 95 , 98 می باشد، به بازار عرضه شد (که دارای رابط گرافیکی بسیار قوی (GUL) و پنجره های زیادی می باشند.) این ویندوز به واسط ساختار آن می تواند سخت افزارهای مختلفی را پشتیبانی کند و برنامه های کاربردی زیادی تحت این ویندوزساخته شد و به واسطه این رابط گرافیکی کاربران می خواهند تنظیماتی را بر روی پنجره ها، فونت ها، سخت افزارها و برنامه ها به وجود آوردند. در این میان آنچه که مسلم است این است که این تنظیمات (که موارد آن ها هم بسیار کم نیست) احتیاج به ثبت در محضرخانه (Registry) دارند و از طرفی فایلهای Control.ini , System.ini , Win.ini از نوع فایلهای متنی بودند و به واسطه این تنظیمات حجم این فایلها بسیار زیاد می شد. و Load شدن این فایلهای متنی در هنگام شروع ویندوز و اعمال تنظیمات ذخیره شده در آنها زمان زیادی را به خود اختصاص می دادند و از طرفی آسیب پذیر می شدند؛ به همین دلایل سازندگان ویندوز این تنظیمات را بر دو فایل System.dat، User.dat بنا نهادند که این فایلها را بر اساس اعداد باینری و Hex ساخته می شدند، هم اهمیت بیشتری داشتند و هم حجم کمتری را اشغال می کردند.

در ویندوز های XP, 2000, 9X وظیفه محضرخانه ثبت (Registry) بر عهده فایل User.dat و System.dat که در پوشه Window می باشد را در اختیار کاربر قرار داده است تا بتواند در صورت لزوم دستورات مقدار ها و تنظیمات Registry (مانند دستوراتی که در این کتاب گفته شده است) را به دلخواه خود تغییر دهد و یا دستور و مقدار جدیدی را صادر کند.

توجه: لازم به ذکر است که اگر اطلاعات کافی در مورد قسمتی از رجیستری ندارد هیچ گاه آن را تغییر ندهید. این دستورات و مقدارهای رجیستری به ترتیب از 5 شاخه منشعب و از 11 نوع داده ساخته می شوند که در بخش بعدی همراه با توضیح برنتامه Regedit.exe به تفصیل شرح داده خواهد شد.

 

فهرست مطالب:

ریجیستری

فصل اول:

مقدمه ای بر رجیستری (Registry)

نحوه عملکرد برنامه اجرایی Regedit. Exe

مخفی و غیر قابل دسترسی کردن پارتیشن های Cdrom Hard و Floppy

مسیرگفته شده حذف کنید.(جدول1)

جدول 2 (Hex)

مخفی کردن پارتیشن E , C

مخفی کردن پارتیشن D , F

مخفی کردن پارتیشن H و F

مخفی کردن پارتیشن های A , C , D , E , F

10- مخفی کردن کلیه پارتیشن ها و درایوها A الی Z

حذف راست کلیک از Desktop و کلیه پنجره ها

جلوگیری از خود به خود اجرا شدن (Autorun) و CD (1)

تغییر نام آیکونهای داخل Computer My و بر روی Desktop

حذف منو و آیکون Control Panel از دکمه my Computer و Start

نمایش و یا مخفی کردن آیکون Control Panel از پنجره My Comuter

حذف و یا تغییر نام Control Panel از My Computer و دکمه Start

مخفی کردن و یا تغییر نام Dia-up Networking از دکمه Start و My Computer

حذف و یا تغییر نام Printer از پنجره My Computer و Control panel

مخفی کردن و یا تغییر نام Web Folders از My Computer

حذف و یا تغییر نام Tip of day از Explorer\Views

حذف منوی Manage از راست کلیک بر روی My computer

حذف tab (پنجره) Security از راست کلیک کردن بر روی تک فایلها و انتخاب منوی Properties

حذف tab (پنجره) Security از راست کلیک کردن بر روی پوشه ها و انتخاب منوی Properties

حذف tab (پنجره) Securirty از راست کلیک کردن بر روی درایوها و پارتیشن ها و انتخاب منوی Properties

حذف tab پنجره Securoity از راست کلیک کردن بر روی تمام اجزاء My computer (تک فایل، پوشه، پارتیشن)

حذف tab (پنجره) Sharing از راست کلیک کردن بر روی پوشه ها و انتخاب منوی Sharing…. و یا Properties

حذف tab (پنجره) Sharing از راست کلیک کردن بر روی درایوها و پارتیشن ها و انتخاب منوی Sharing…. و یا Properties

حذف tab (پنجره) Quoto از راست کلیک کردن بر روی درایوها و پارتیشن ها و انتخاب منوی Sharing… و یا Properties

حذف tab (پنجره) Summary از راست کیک کردن بر روی تک فایلها و انتخاب منوی Propertoies

حذف tab (پنجره های) Generol , View از پنجره Folder Option

حذف tab (پنجره) File type را از پنجره Folder Optipon

حذف و یا تغییر نام گزینه های tab (پنجره) View از پنجره Folder Option

غیر فعال کردن tab (پنجره) Take manager و یا سه کلید Ctrl + Alt + Del

حذف کردن منوی Send to از کلیه راست کلیک ها و یا اضافه کردن موارد دلخواه به آن

حذف منوی New از کلیه راست کلیک ها (جلوگیری از ساختن پوشه جدید)

افزودن سرویس … Copy to به کلید راست کلیک ها و حذف آن از MyComputer و راست کلیک ها

افزودن سرویس Move to به کلیه راست کلیک های و حذف آن از MyComputer و راست کلیک ها

حذف و اضافه کردن Copy disk… از راست کلیک بر روی درایو A

حذف کردن گزینه های اضافی منوی New

جلوگیری از تغییر نام پوشه ها توسط ویندوز بعد از تأئید نام آن پوشه توسط کاربر

جلوگیری از نوشته دشن متن Shortcut To در ابتدای نام Shortcut ها

حذف علامت فلش Shortcut در Shortcut ها

جلوگیری از ورود به پنجره DOS و اجرا شدن برنامه های تحت DOS

جلوگیری از اجرا شدن برنامه های Regedit.exe و Regedt32

جلوگیری از تغییر دکمه های Toolbar در پنجره های My computer (از کار انداختن موارد View/Toolbar

جلوگیری از حاضر شدن پنجره مربوط به پر شدن هارد (Hard)

نمایش پنجره فشار دادن سه کلید Ctrl- Alt- Del در ابتدای ویندوز

یکسره پاک شدن فایلها هارد (جلوگیری از ورود فایلها به Recycle Bin)

خود به خود نمایش دادن فایلهای bmp (عکس) در پنجره های Explorer

حذف های Toolbar های اضافی از My Computer و Internet Explorer

سریعتر بسته شدن برنامه های اجرا شده

خروج سریعتر از ویندوز

خود به خود اجرا شدن End Task و صرفنظر کردن از آن در حالت قفل کردن برنامه ها

باز شدن کلیه راست کلیک از راست به چپ

نمایش متن و پیغامی دلخواه برای کاربران هنگام شروع ویندوز

جلوگیری از اجرا شدن و یا اضافه شدن برنامه ای در شروع ویندوز

غیر فعال کردن دکمه Start

تنظیم سرعت ظاهر شدن منوهای دکمه start

حذف منوی Shotdown از دکمه start (جلوگیری از خاموش کردن سیستم)

حذف گزینه MS- Dos mode Restart in  از پنجره Shutdon

حذف منوی Logoff… از دکمه Start

حذف منوی Run … از دکمه Start

پاک کردن لیست برنامه هایی که در پنجره Run اجرا شده اند

حذف منوی Help ازدکمه Start

حذف منوی Favorites از Statt

پاک کردن لیست برنامه هایی که در پنجره Pun اجرا شده اند

حذف منوی Help از دکمه start

حذف منوی Favorites از Start

نمایش فایل Favorites در دکمه Start

حذف منوی Find و Search از دکمه Start و راست کلیک ها

حذف و یا تغییر نام گزینه های Find و Search از مسیر Start

غیر فعال کردن دکمه شروع Search در پنجره Search برای کامپیوترها یا فایلها

پاک کردن لیست فایلهای در پنجره finde و Search جستجو شده اند.

حذف منوی Documenyts از دکمه Start

جلوگیری از ثبت شدن فایلی در مسیر Start\ Document

`پاک شدن خود به خود فایلهای Start\ Document

کنترل تعداد اسامی فایلهایی که در مسیر Start\ Document ثبت می شوند

حذف کردن گزینه My Document از مسیر Start\ Document

پاک کردن لیست فایلهای ثبت شده در مسیر Start\ Document

باز شدن فایلهای پوشه My Document در مسیر Start\Documents\My Documents

حذف منوی My Music از Start\Document

حذف منوی My Pictures از دکمه Start

حذف آیکون My Network Places از Start, Desktop

حذف منو و آیکون Dial – UpNetwork , Printer , Control Panel از Start و My Computer

حذف منو و آیکون Control panel از دکمه Start و پنجره My Computer

حذف منو و آیکون Taskbar & Start Menu از دکمه Start و Control panel

حذف یا تغییرنام گزینه های tab (پنجره) Advansed از پنجره Taskbar and start menu

حذف منوی Active Desctop از مسیر Start\Setting

حذف tab (پنجره های) view و General از پنجره Folder Options

حذف و یا تغییر نام گزینه های tab (پنجره) View از پنچره Folder option

باز شدن آیکونهای پنجره Control panel و پنجره های دیگر در مسیر دکمه Start

جلوگیری از ثبت User name در پنجره Dial- up Networking

باز شدن Connect ها در مسیر Start\settings\Dial-up connection Network

حذف گزینه Woindows Update از منوها

نمایش ستونی برنامه ها در مسیر start\ Programs

باز شدن آیکونها و امکانات پنجره Administrative Tools در مسیر Start Program

غیر فعال کردن tab (پنجره) Task Manager و یا سه کلید Alt+Ctrl+Del

نمایش پیغام دلخواه در پنجره Security و Logon

غیر فعال کردن دکمهShift در هنگام وارد کردن Password

حذف و مخفی کردن Username از پنجره وارد کردن password

غیر فعال کردن دکمه Change Password

تبدیل پنجره LONG ویندوز XP به صورت ویندوز 2000

جلوگیری از تغییر شکل منوی Start ویندوز XP از حالت 2000 به XP

عبور از مرحله رجیستر کردن در هنگام استفاده از Windows Update

روشن کردن چراغ Numlock هنگام شروع ویندوز

عدم نمایش فایلها و برنامه های کم کاربرد در ویندوز

حذف کلیه آیکونها از روی Desktop

حذف راست کلیک از روی Desktop و کلیه پنجره ها

ساختن یک آیکون سیستمی و نسبت دادن یک رویداد به آن (مانند آیکونهای Recycle Bin , Control panel)

نحوه ساختن System Folder

اضافه کردن گزینه های با نام، آیکون و عمل دلخواه به منوی New در راست کلیک ها و یا حذف گزینه ای از آن

ب) حذف کردن گزینه های اضافی منوی New:

تغییر نام آیکونهای داخل پنجره my Computer و بر روی Desktop

مخفی کردن و یا تغییر نام Recycle Bin از روی Desktop و یا حذف گزینه Recycle Bin Emply

مخفی کردن و یا تغییر نام آیکون My document از روی Desktop

جلوگیری از اعمال تغییرات بر روی Desktop و حذف پنجره Web

جلوگیری از اجرا شدن پنجره Display

جلوگیری از تغییر Background

جلوگیری از نوشته شدن متن Shortcut to در ابتدای نام Shortcut to ها

حذف علامت فلش Shotcut در Shotcut ها

قرار دادن Shortcut برای Restart بر روی Desktop

قرار دادن Shortcut برای Shotdown بر روی desktop

قرار دادن Shortcut برای Logoff بر روی Desktop

حک کردن تاریخ ساخت و ویرایش ویندوز بر روی destop

مخفی کردن کامپیوترهای از پنجره Netowork Neighboourhood و My Network Places

حذف آیکون Network Neighbourhood و My Network از روی Desktop

حذف آیکون My Network Pleces از روی Desktop

پنهان کردن کامپیوتر Server از پنجره Network Neighbourhood و My Network

حذف هر یک از آیکونهای داخل پنجره Control panel

الف) حذف آیکونهای پنجره Control panel در ویندوز 2000 و XP

ب) حذف آیکونهای پنجره Control panel در ویندوزهای Me, XP

باز شدن آیکونهای پنجره Control panel و پنجره های دیگر در مسیر دکمه Start

حذف آیکونهای Folder option , User and password , Fonts, Network , از پنجره Control panel

حذف و یا تغییر نام Scheuled Tasks از My Computer و Control panel

جلوگیری از اجرا شدن پنجره Display قرار داده شده بر روی Screen Sever

حذف Tab (پنجره های) Effects , Web , Setting از پنجره Display

حذف tab (پنجره) web از پنجره Display

جلوگیری از تغییر Backrround (غیر فعال کردن پنجره Background)

غیر فعال کردن گزینه Show web Context و View my Active… در tab ، web از پنجره Display

حذف منو و آیکون Folder option از My vomputer و Control panel

حذف tab (پنجره ای) View و Geneal از پنجره Folder option

حذف و یا تغییر نام گزینه های tab (پنجره) View از پنجره Folder option

حذف tab (پنجره)File Type از پنجره Folder option

حذف tab (پنجره) Device Manager از پنجره system

حذف tab (پنجره) Hardware Prifile از پنجره System

حذف دکمه Virtual memory… در tab (پنجره) Reformance از پنجره System

جلوگیری از تعریف چاپگر

جلوگیری از پاک کردن چاپگر تعریف شده

حذف tab (پنجره) General , Details از پنجره Printer Properties

جلوگیری از اجرا شدن پنجره Password

حذف tab (پنجره) Remote Admin از پنجره Passwords

حذف tab (پنجره) User Profiles از پنجره Password

جلوگیری از اجرا شدن پنجره Network

حذف tab (پنجره) Access control از پنجره Network

حذف دکمه File and Print Sharing در tab (پنجره) Configuration از پنجره Network

جلوگیری از ثبت شدن Username در پنجره Dial-up Natworking

دانلود با لینک مستقیم


پروژه نرم افزار با موضوع رجیستری. doc