مقاله با عنوان طراحی چارچوب تدریس مؤثر در نظام آموزش عالی مهارت و فناوری به صورت کامل و با فرمت پی دی اف
چکیده:
آموزش عالی ، بخش مهم و حائز اهمیتی است که دارای حوزه ی اثرگذاری گسترده ای در دیگر سازمان ها و بخش های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی جامعه است . تحولات بازار کار ، روند تغییرات جمعیتی ، نظام احراز اشتغال ، عرضه و تقاضای فارغ التحصیلان دانشگاهی در گذشته و همچنین پیش بینی این تحولات و تغییرات بنیادین در سال های پیش رو ، توجه به آموزش های عالی مهارت و فناوری به عنوان اثربخش ترین و فوری ترین نیاز کشور و با هدف افزایش کارآیی و اثربخشی نیروی انسانی مورد نیاز بخش های فنی حوزه های شغلی و پرورش قابلیت های خاص شغلی افراد را به تکلیفی جدی و امری حیاتی تبدیل می کند . در نظام آموزش عالی مهارت و فناوری ، مدرسان نیازمند یک ساختار هماهنگ هستند که ادراکات تازه ای از تدریس و یادگیری را به آنان نشان دهد و زمینه ای برای بحث در مورد اعتلا و ارتقا فراهم کند . لذا ، در مقاله ی حاضر ضمن بررسی و تجزیه و تحلیل برخی دیدگاهها پیرامون تدریس اثربخش در نظام آموزش عالی ، مؤلفه های تدریس مؤثر شناسایی شده و با توجه به اهداف نظام آموزش عالی مهارت و فناوری و ویژگی های خاص تدریس در این نظام، چارچوبی برای تدریس مؤثر در نظام آموزش عالی مهارت و فناوری ارائه شده و اهمیت مؤلفه ها و
اولویت آنها مورد ارزیابی قرار گرفته است ...
مقاله طراحی چارچوب تدریس مؤثر در نظام آموزش عالی مهارت و فناوری