شلینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:94
فهرست و توضیحات:
« فهرست مطالب»
عنوان صفحه
چکیده ................................................................................... 1
فصل اول:مقدمه تحقیق
مقدمه..................................................................................... 4
تاریخچه در جهان............................................................. 9
تارخچه در ایران............................................................. 16
فصل دوم: کلیات تحقیق
طرح مسأله............................................................................ 19
روش تحقیق............................................................................ 20
اهداف تحقیق....................................................................... 22
سئوالات تحقیق.................................................................... 26
تعریف عملیاتی واژهها................................................. 27
فصل سوم: چارچوب نظری
بررسی آراء صاحبنظران................................................. 30
عوامل مؤثر بر چگونگی گذران اوقات فراغت...... 34
فصل چهارم:پیشینه تحقیق
پیشینه تحقیقی اوقات فراغت..................................... 414
فصل پنجم: ویژگیها و خصوصیات کلی جامعه مورد مطالعه
دلائل انتخاب و خصوصیات کلی جامعه مورد مطالعه 45
بررسی وضعیت جغرافیایی مناطق............. 47
جامعه مورد مطالعه....................... 47
فصل ششم: یافتههای تحقیق
مشاهدات اولیه........................... 49
موضوع مشاهده............................ 49
مشاهدات مربوط به گروه A................. 50
مشاهدات مربوط به گروه B................. 53
مقایسه.................................. 56
مصاحبات با مدیریت دبیرستانها............ 58
مصاحبه با برخی از دانشآموزان............ 76
مقایسه.................................. 78
فصل هفتم:نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجهگیری و پیشنهادات................... 84
فهرست منابع و مأخذ...................... 90
اوقات فراغت و چگونگی گذران آن از مباحث تازهای است که بعد از انقلاب صنعتی و رشد منابع و تکنولوژیها، توجه عالمان را برانگیخته و موضوعی مهم در حوزه علوم اجتماعی شده است. پژوهش حاضر به بررسی نحوه گذران اوقات فراغت در دو گروه از دانشآموزان دختر سال سوم رشته ادبیات و علوم انسانی در دو دبیرستان شهید بهشتی و شهید اول به (ترتیب واقع در منطقه 1 و 16 شهر تهران) میپردازد.
توجه به اوقات فراغت در این پژوهش از ابعاد ذیل حائز اهمیت میباشد. اوقات فراغت یک امر فرهنگی است. بر شخصیت افراد و از جمله شکلگیری شخصیت اثر میگذارد، آثار و نتایجی به صورت مثبت و منفی (انحراف و بزهکاری) برجای میگذارد. به فراغت جوانان و نوجوانان (که تعداد زیادی از جمعیت جامعه را به خود اختصاص میدهند) میپردازد، به فراغت دختران که از محرومیت و محدودیت بیشتری در مقایسه با پسران برخوردارند توجه میکند، توجه به فراغت در تعطیلات طولانی مدت تابستان و ایام نوروز، تطبیقی و مقایسهای بودن، رویکرد انسانشناسی شهری و نهایتاً کاربردی بودن پژوهش حاضر از رئوس مهم توجه به اوقات فراغت و نحوه گذران آن میباشد.جامعه مورد مطالعه در پژوهش حاضر دو کلاس 21 نفره دانشآموزان دختر دبیرستانی در سال سوم رشته ادبیات و علوم انسانی است که در دو قشر کاملاً متفاوت (قشر بالا و پایین) قرار دارند. در این پژوهش از 3 روش اسنادی، مشاهده، مصاحبه استفاد شده است.
پایانامه بررسی نحوه گذران اوقات فراغت دانش آموزان با تاکید بر دودبیرستان دخترانه شهید بهشتی وشهید اول شهر تهران