فصل اول : مبانی نظری تحقیق.. 13
بیان مساله واهمیت موضوع تحقیق: 14
فصل دوم: رسانه چیست و چه تواناییهایی دارد؟. 20
ارتباط جمعی- تاریخچه رسانههای جمعی.. 21
قدرت تأثیر رسانههای جمعی.. 36
فصل سوم: جهان جدید تلویزیون. 40
یک کودک چه وقت استفاده از تلویزیون را شروع میکند؟. 42
کودک چه مقدار وقت صرف تلویزیون میکند؟. 49
چه کسانی بیننده پروپا قرص هستند؟. 54
توضیحی درباره سایر رسانهها 57
استفاده کودکان از رسانهها در سنین مختلف: 58
کودکان چه چیزهایی را میبینند؟. 61
برخی معیارهای پیش بینی سلیقه کودکان در مورد تلویزیون. 64
کودکان درباره تلویزیون چگونه فکر میکنند؟. 69
آیا تلویزیون در نظر کودکان شگفت انگیز است؟. 72
بچهها دوست دارند شاهد چه تغییراتی در تلویزیون باشند ؟. 74
والدین دوست دارند شاهد چه تغییراتی باشند ؟. 76
چرا کودک از تلویزیون استفاده میکند؟. 78
چرا ما دارای رسانههای جمعی هستیم ؟. 87
نیازهای ویژه کودکان که تلویزیون آنها را برآورده میکند ، کدامند ؟. 89
آیا تلویزیون مانعی بر سرا راه مسائل زندگی است؟. 96
تلویزیون به عنوان واقعیت... 97
فصل چهارم: یادگیری از تلویزیون. 104
چگونگی یادگیری از تلویزیون. 105
میزان هوش و رفتار کودک در ارتباط با برنامههای تلویزیون. 112
چه آموزشی را باید انتظار داشته باشیم؟. 116
فصل پنجم: تاثیرات جسمی و روانی تلویزیون بر کودکان. 132
تلویزیون به کودکان چه میدهد؟. 133
اثرات فیزیکی تلویزیون بر کودکان. 149
آیا تلویزیون بر بینایی کودکان اثر بدی دارد؟. 150
آیا تلویزیون کودکان را خواب آلود و خسته به مدرسه میفرستد؟. 151
اثرات عاطفی تلویزیون برکودکان. 153
اثرات شناختی تلویزیون بر کودکان. 156
آیا تلویزیون حاوی تصویر غیر دقیقی از زندگی بزرگسالان است؟. 156
آیا تلویزیون موجب بزرگسالی زود رس میشود ؟. 158
آیا تلویزیون کودکان را منفعل میکند؟. 163
آیا خشونت ارائه شده در تلویزیون، آموزش خشونت میدهد؟. 169
فصل ششم: اینترنت رسانه جدید قرن بیستم. 176
فواید اینترنت برای کودکان: 179
سودجویان از اینترنت برای به دام انداختن کودکان استفاده میکنند: 180
مطالب نامناسب و غیر مجاز در اینترنت : 181
ارتکاب جرایم: بمبها، مواد مخدر، دزدی و شخصیتهای غیر واقعی.. 181
چگونگی اجتناب و کاهش خطراتی که کودکان در ایترنت با آن مواجهند: 182
نتیجه گیری و آزمون فرضیات: 183
پایان نامه رشته روانشناسی - بررسی نقش رسانههای جمعی(با تاکید بر تلویزیون) در الگوپذیری و رفتار کودکان