. 1 مقدمه:
2 فرهنگ سازمانی
4 1-ویژگی درگیر شدن در کار
6 2-ویژگی سازگاری (ثبات و یکپارچگی)
6 چابکی سازمان 9 قابلیت های کلیدی چابکی در سازمان
10 روش تحقیق
11 فرضیههای تحقیق
11 نتیجه گیری:
15 مراجع :
مقدمه:
از آنجایی که، دنیای پیچیده امروز، عصر تداوم لقب گرفته است، رشد سریع و تکاملی دانش فنی و تکنولوژی و گسترش بازار مصرف، مجال استفاده از تجارب و راه حل های گذشته را از آدمی ربوده است. دیگر تجارب و راه حل های گذشته، برای مسائل جاری و آینده سازمان ها کارگشا نیستند. باید به شیوه ای دیگر اندیشید و به دنبال راه کارهای جدیدی بود تا بتوان کالاها و خدمات را با همان کیفیتی که مشتری می خواهد ارائه کرد. یافتن روش های خلاقانه پاسخگویی به محیط متلاطم امروزی و دستیابی به موفقیت سازمان ها نیازمند استفاده از روشهای نوین و نگرشی جدید به سازمان است (کیاسی و برومند،1388) در دهه اخیر موفقیت سازمانها به توانایی و قابلیت آنان در شناسایی نیازهای مشتریان، و ارائه سریع و ارزان خدمات مطابق با نیاز آن ها بستگی داشته است. در این میان امروزه «چابکی » به عنوان پاردایم غالب کسب وکار در هزاره سوم و به مثابه بهترین گزینه جهت بقای سازمان ها مورد توجه عموم سازمان های تولیدی و خدماتی قرار گرفته است. به دنبال این توجه، تلاش هایی در راستای رسیدن به سطح مطلوب و متناسبی از چابکی در این سازمان ها جریان یافته است در اقتصاد کنونی که دستیابی به سودآوری نیازمند توجه به تغییرات و نیازهای مشتریان و به عبارتی اجرای رویکرد چابکی در سازمان است، بانک ها به عنوان سازمان هایی که نقش مهمی در اقتصاد و شکوفایی یک کشور ایفا می کنند، بایستی در جهت بررسی نیازمندی های مشتریان، تغییرات محیطی و اقدامات رقبا، گام های موثر و مفیدی بردارند. (عبدی و همکاران،1389).
فرمت ورد تعداد صفحات 13
مقاله بررسی ارتباط فرهنگ سازمانی با چابکی سازمانی در بانک کشاورزی استان خوزستان