فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود نمونه پروپزال آماده دانشگاه آزاد کارشناسی ارشد کشاورزی

اختصاصی از فایل هلپ دانلود نمونه پروپزال آماده دانشگاه آزاد کارشناسی ارشد کشاورزی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود نمونه پروپزال آماده دانشگاه آزاد کارشناسی ارشد کشاورزی


دانلود نمونه پروپزال آماده دانشگاه آزاد  کارشناسی ارشد کشاورزی در قالب فایل word

بیان مسئله (تشریح ابعاد ، حدود مسئله ، معرفی دقیق مساله ، بیان جنبه های مجهول و مبهم و متغیر های مربوط به پرسش های تحقیق ، منظور تحقیق )

 

گندم گیاهی است که به مقدار زیاد و در سطح وسیعی از زمینهای کشاورزی دنیا و حتی در نواحی خشک کشت گردیده و محصول کافی تولید می نماید]3[ . تعداد گونه ها و ارقام آن ممکن است از هر نوع گیاه مولد دانه اعم از اهلی و یا وحشی بیشتر باشد]2 [. اهمیت اقتصادی گندم چه از نظر تولید و چه از نظر تغذیه در دنیا بیش از سایر محصولات کشاورزی می باشد. حتی در مناطقی که به علت متغیر بودن شرایط اقلیمی و یا خشکی محیط امکان تولید سایر محصولات وجود نداشته باشد، می توان گندم تولید کرد]3[ . این گیاه در بین غلات، غذای اصلی 35 در صد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد]12 [ . گندم از نظر تولید و سطح زیر کشت مهمترین محصول کشاورزی ایران می باشد و افزایش محصول آن روز به روز مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. این محصول از نظر اقتصادی و تأمین غذای اصلی از اهمیت بسیاری برخوردار است]3 [.

  یکی از مهمترین اهداف اصلاحی در گندم افزایش عملکرد می باشد. عملکرد دانه در غلات زمستانه صفت بسیار پیچیده ای است که تحت تأثیر مکانیسم های فیزیولوژیک زیادی قرار گرفته و با وراثت پذیری پائین، بخصوص در شرایط خشکی، توصیف شده است]7[ .

پدیدة خشکی در ایران یکی از مهمترین عوامل محدود کننده تولیدات زراعی می باشد. بخش زیادی از اراضی زیر کشت گندم در ایران در مناطق خشک و نیمه خشک قرار گرفته است. در این مناطق، به دلیل کمبود منابع آب، عملکرد بشدت کاهش می یابد. در اینگونه مناطق میزان بارندگی اندک (کمتر از 300میلی‌متر) و توزیع آن از سالی به سال دیگر متفاوت است. بنابراین پیش بینی میزان و توزیع آن بسیار مشکل است و در نتیجه اصلاح ارقام برای مناطق خشک و نیمه خشک ضروری بنظر می رسد]1 [. ارقام موفق‌تر آنهایی هستند که دارای وضعیت بهتری از نظر عملکرد و سایر خصوصیات زراعی باشند و به علاوه برتری آنها باید در شرایط محیطی مختلف تا حدودی ثابت و قابل اعتماد باشد. به منظور طراحی یک برنامه اصلاحی مؤثر برای بوجود آوردن ارقام قابل کشت در محیط‌های خشک لازم است که ابتدا نحوة وراثت صفات مشخص شود]5[ . موفقیت در اینگونه روشهای به نژادی، به انتخاب والدهای مناسب در اینگونه محیط‌ها، بررسی میزان تأثیر عوامل محیطی و اثر متقابل عوامل ژنتیکی و محیطی بستگی دارد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود نمونه پروپزال آماده دانشگاه آزاد کارشناسی ارشد کشاورزی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد