چکیده : این پـژوهـش با هـدف بررسی شناخت و تبیین تاثیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات بر توسعه ی مهارت های مدیران مدارس متوسطه شهر تهران درسال 1390 انجام شده است حجـم نمـونـه طبق اصول علمی و براساس جدول نمونه گیری "مورگان" برآورد گردید و با استفـاده ازروش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای تعداد 85نفرمدیرو370 نفرمعلم انتخـاب شـد. به منظور جمع آوری دادهها از دو پرسشنامه استاندارد و هنجاریابی شده بسته پاسخ به منظور انجام نظرسنجی از مدیران با متوسط ضریب پایایی95% و معلمان با متوسط ضریب پایایی 94% استفاده شد. روش این پژوهش از نظر شیوه گردآوری اطلاعات توصیفی (پیمایشی) و از نظر هدف کاربردی بوده است .جهت تحلیل دادهها از آمار توصیـفی و آمار استنبـاطی از قبیل آزمون¬آماریt-test و همچنین t مستقل استفـاده شـد. نتـایج نشـان داد که: بین به کار گیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات با توسعه مهارت های مدیران مدارس اعم از مهارت های فنی و حرفه ای، مهارت تصمیم گیری ، مهارت تغییر و نو آوری ،مهارت ارتباطی و تقویت خود نظارتی ارتباط قوی وجود داردو به کار گیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات ازحیث میزان تاثیر گذاری بر مهارت های فوق نزد مدیران از اهمییت و ارزش فراوانی برخوردار است . ضمنا تفاوت معنی داری بین دیدگاه های دبیران و همچنین مدیران زن و مرد در خصوص تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات مدیران بر مهارتهای ایشان وجود نداردواین نظرات تقریبا شبیه به یکدیگر است .
پایان نامه : بررسی تاثیر به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات بر توسعه مهارت های مدیران مدارس متوسطه شهر تهران