فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایانامه مرکز خرید شیوا

اختصاصی از فایل هلپ پایانامه مرکز خرید شیوا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایانامه مرکز خرید شیوا


پایانامه مرکز خرید شیوا

شلینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:52

فهرست و توضیحات:

 

فهرست مطالب

چکیده     1

فصل اول 3

شناخت    3

تهران در گذرگاه تاریخ         4

اولین نقشه تهران:   7

معرفی بناهای تهران قدیم      10

معرفی بازارها، بازاچه‏ها و گذرها        12

نگاهی به سیمای امروز تهران:           15

فصل دوم 18

موقعیت طبیعی تهران          18

موقعیت طبیعی تهران          19

رطوبت:  23

بارش:     23

آفتاب:     27

باد:        29

خصوصیات زمین و خاک     30

معماری اقلیمی تهران          31

فصل سوم            34

هویت     34

تقلید       45

بیگانگی  45

تجدد یا غرب زدگی 47

چرا باید تفکر غرب را بشناسیم؟          48

تهاجم یا تبادل        50

ریشه های تفکر غربی          53

خصوصیات تفکر و تمدنهای شرقی      56

علل رکود تمدنهای بزرگ شرق          57

ویژگیهای فرهنگ ایران در مقابل فرهنگ بیگانه  59

فصل چهارم          65

مباحث تجاری       65

مباحث تجاری       66

بررسی وضعیت عبور و مرور           68

ترافیک داخلی- پارکینگ ها   69

علائم راهنمائی      70

اصول طراحی       70

طراحی نمای خارجی           72

مفهوم و مصالح      72

حیاط‏های مرکزی   76

بازارچه‏ها            76

موسیقی   81

تهویه مطبوع        81

ابعاد و اندازه‏های انسانی       82

فضاهای تجاری     84

خرده فروشی‏ها      84

فصل پنجم            101

شناخت زمین پروژه 101

شناخت زمین و پروژه          102

کاربری اراضی     104

انتخاب سایت        104

موقعیت مکانی      104

فصل ششم            107

طراحی   107

طراحی   108

روند طراح           108

برنامه‏ریزی فیزیکی طرح     113

فهرست منابع و مآخذ           114

 

 

 

چکیده

 

شهرهای بزرگ کشورهای جهان دارای دو نوع طرح و نقشه هستند. نوع اول شهرهایی که از قبل برای توسعه آنها پیش‏بینی شده و به صورت شطرنجی و چند قطبی توسعه یافته‏اند و هر منطقه آن به لحاظ داشتن امکانات مورد نیاز از قبیل مراکز تجاری، اداری، خدماتی و.... خودکفا هستند. نوع دوم شهرهایی که دارای یک هسته مرکزی بوده و دارای قطبی به نام بازار می‏باشند، ادارات و وزاتخانه‏ها در نزدیکی و حواشی آن بنا شده و اکثر خیابان‏های مادر منتهی به آن مرکز شده و جمع و توزیع جمعیت به آن محور انجام می‏گیرد واین امر باعث بروز مشکلات فراوانی از جمله ترافیک و تراکم خودروها و پیامدهای ناشی از آن از قبیل آلودگی هوا و .... شده است.

شهرهای تک قطبی همراه با توسعه خود به دلیل عدم برنامه‏ریزی مناسب وجامع با مشکلات فراوانی مواجه هستندکه روز به روز بر آنها افزوده می‏شود.  با توجه به اینکه این شهرها، نقاط استراتژیک در سطح کشور می‏باشند، مشکلات خود را بر مردم کل کشور که به نوعی برای انجام کارهای خود به این شهرها مراجعه می‏نمایند تحمیل می‏کنند. اکثر اقشار مردم بنا به ضرورت‏هایی می‏بایست به این مراکز اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مراجعه نموده و با صرف هزینه و وقت زیاد وتحمل خستگی به رفع مشکلات و انجام کارهای خود بپردازند.

مراجعه و حضور ساکنین شهرهای دور و نزدیک در اینگونه شهرها عامل تشدید بحران‏های داخلی شده و همچنان بر مشکلات آنها می‏افزاید، آمار و محاسبات را غیر واقعی و همراه با خطاهای فاحش مواجه می‏نماید. در آمارگیری این شهرها بین آنچه به عنوان آمار رسمی منتشر می‏شود با آنچه که در واقع وجود دارد اختلاف قابل توجه‏ای به چشم می‏خورد.

توسعه‏ شهر تهران در طول یکصد سال گذشته و خصوصا در دهه‏های اخیر وایجاد تحولات و دگرگونی‏های ساختاری در اقتصاد کشور، تهران را با آنچنان ابعاد گسترده‏ای مواجه ساخته که اینک در سطح بزرگترین شهرها و مراکز سیاسی و اقتصادی جهان قرار گرفته است. ابعاد شهر تهران که روزی در محدوده‏ مرکزی و جنوبی شهر بوده به حدی توسعه یافته که با گذشته خود غیر قابل


دانلود با لینک مستقیم


پایانامه مرکز خرید شیوا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد