
پایان نامه کارشناسی ارشد فیزیولوژی جانوری

چکیده
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین سلامت سازمانی و کیفیت زندگی کاری با تعهد سازمانی در بین کارکنان بیمارستانهای شهر شیراز بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان بیمارستانهای غیردولتی بودند. با روش تصادفی خوشه ای 4 بیمارستان انتخاب و سپس از کلیه کارکنان بیمارستان ها خواسته شد تا پرسش نامه های تعهد سازمانی (پورتر و همکاران 1974)، کیفیت زندگی کاری و سلامت سازمانی پاسخ دهند. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS (والتون 1973) (هوی و همکاران 1991) ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون تحلیل شد. نتایج نشان داد که مؤلفه های سلامت سازمانی مانند روحیه، ساخت دهی و یگانگی نهادی پیش بینی کننده معناداری برای تعهد سازمانی هستند. مؤلفه های تعهد سازمانی مانند پرداخت منصفانه، محیط کاری ایمن و بهداشتی، قانون گرایی در سازمان و توسعه قابلیت های انسانی نیز پیش بینی کننده معنادار تعهد سازمانی هستند. میان کیفیت زندگی کاری با تعهد سازمانی رابطه معناداری (001/0) وجود دارد. بین سلامت سازمانی و مؤلفه های تعهد سازمانی نیز رابطه معناداری یافت شد. (P<0.001)

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه55
فهرست مطالب
چگونه بازنشسته شدن
بازنشستگی به لحاظ حقوقی
- بازنشستگی چیست؟
210- ب: سن و شرایط بازنشستگی
1-2 ترتیب بازنشستگی به دستور ماده ی 75
بازنشستگی به اختیار مستخدم
3-2 بازنشستگی به اختیار اداره
پ: بازنشستگی به دستور تبصره الحاقی به ماده ی 74 ق. ا.
ت: دیگر موردهای بازنشستگی
کسور بازنشستگی و صندوق بازنشستگی
الف- کسور بازنشستگی
تعریف بازنشستگی
بازنشستگی ازحالت های استخدامی است که پیوند مستخدم با اداره از نگاه اشغال و دوره ی فعالیت بکلی بریده می شود. از این رو بازنشستگی جزء حالت های خروج از اداره و استخدام کشوری است و می بایست با حالت های خروج ازخدمت در یک دفتر بررسی می شد. ولی ازآن جا که بازنشستگی مسأله های گوناگون و گاهی پیچیده را در بر دارد در یک دفتر جداگانه آن را بر می رسیم. موردهای استثنایی هست که با انگیزه کمبود همکاران کاردان وسودمند برای اداره، قانون گذار اجازه داده که همکاران بازنشسته به کار خوانده شوند چنان که قانون تشویق معلمان باز نشسته به ادامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش مصوب قوه ی مقننه در 21 بهمن 1368، یکی از این موردهای استثنایی است.
بازنشستگی به لحاظ اجتماعی
بازنشتگی و سالمندی مرحله خاصی از زندگی انسان است. بازنشستگی پدیده ای است که با توسعه اجتماعی- صنعتی عصر حاضر دارای اهمیت بیشتر شده است . در قرن اخیر به لحاظ پیشرفتهای اجتماعی- اقتصادی، بهداشتی و درمانی و... هم از میزان مرگ و میر کاسته شده و هم بر طول عمر افراد افزوده شده است و امید به زندگی را بهبود بخشیده است. در نتیجه شمار بازنشستگان و سالمندان در کشورهای مختلف جهان افزایش یافته و سهم در خور توجهی در ترکیب جمعیتی کشورهای مختلف پیدا کرده و به همین صورت نیز نقش و اهمیت اجتماعی آنان در جامعه افزون تر از هر زمان دیگر شده است.
در حال حاضر در حدود 170 کشور جهان مسئله بازنشستگی و حمایت از بازنشستگان را به عنوان یکی از ارکان برنامه های تأمین اجتماعی خود برگزیده اند.
در کشور ما هم یکی از وجوه عمده سازمان و صندوقهای بیمه های اجتماعی مانند سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بازنشستگی کشوری و سازمان نیروهای مسلح و صندوقهای خاص، حمایت از مسئله بازنشستگی را برنامه اصلی خود قرار داده اند.
در سطح کشور اروپایی، آمریکا، کانادا و بعضی دیگر از کشورهای توسعه یافته جهان سن بازنشستگی عموماً بین 55 تا 65 سال است.
در ایران سن بازنشستگی معمولاً بین 50 تا 65 سال است با توجه به اینکه امید زندگی در مناطق شهری کشور حدود 69 و 70 سال بر آورد شده است و با عنایت به افزایش درخورد توجه جمعیت، نسبتاً در خور ملاحظه ای در وضعیت بازنشستگی و سالمندی به سر می برند

نظامهای کنترل مدیریت در سازمانهای امروز ، مطلب آموزشی مدیریتی و مقاله فوق العاده ای برای رشته مدیریت بوده که در 16 صفحه تهیه شده است.
چکیده
سازمانها برای حفظ بقای خود و پیشرفت در دنیای رقابتی امروز به بهبود مستمر عملکرد خود نیاز دارند و در این راستا استفاده از نظام های کنترل مدیریت ضروری است.
این مقاله به معرفی نظام های کنترل مدیریت می پردازد و فرایند کنتـرل را به عنـوان اسـاس مدیـریت عملکرد مطـرح میسازد و سیستم سنجش عملکرد را به عنوان سیستمی کنترلی در جهت مدیریت عملکرد می داند. ..........

مقدمه
تعلیمات آکادمیک نقش بسیار مهمی را در رشد صنعتی اقتصادی وفرهنگی جامعه ایفا میکند. تمامی کشورهای در حال توسعه ذخیره عظیمی از نیروهای انسانی دارند که به منظور موثر واقع شدن در امر توسعه، این گروه از جمعیت باید مهارتهای لازم را فرا میگیرند در غیر اینصورت این نیروی بالقوه نه تنها نقش مؤثر خود را در توسعه و پیشرفت ایفا نمینماید بلکه خود بر مسائل و مشکلات میافزاید. ارائه الگوی مناسب جهت ساماندهی قصایی دانشکدة معماری به منظور بالا بردن سطح مهارت و تربیت کارشناسان با تخصصهای لازم برای تبدیل نیرو بالقوه جامعه بالفعل و در نتیجه گامی بزرگ در جهت رشد صنعتی اقتصادی و فرهنگی جامعه است که جزوة حاضر مطالعاتی است در جهت رسیدن به این امر.
فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول : شناخت مسائل و نکات مربوط به ساختمانهای دانشگاهی
ویژگیهای عمومی پردیس دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی
آرایش وسازماندهی فضائی جزء بناها
اصول و ضوابط طراحی و فضاهای دانشکدهای
فصل دوم : استانداردها (ابعاد و فضاهای مورد نیاز)
پلکان
راهروها و مسیرهای شیب دار
درب ها
کیفیت هوا
راندمان دید
روشنایی مصنوعی
رنگ
طرح و بافت
نویز (اغتشاش صوتی) وآکوستیک
حساسیت نسبت به ارتعاشات
مسیرهای پیاده رو
دسترسی و مسیر گردش یا سیرکولاسیون
تئاترها و سالنهای سخنرانی
شکل اساسی
سالنهای سخنرانی : صندلیها
سالنهای سخنرانی : مقررات آتش نشانی
آکوستیک
فصل سوم : شرح برنامه دانشکده معماری
آشنایی با رشتههای آموزشی دانشکده
دوره کارشناسی معماری
دوره کارشناسی ارشد معماری
فصل چهارم : بررسی نمونههای مشابه
یوگینا آفتاندلیانس
دانشکده هنرهای زیبا
دانشکده معماری اپورتو، (OPORTO)
دپارتمان زمین شناسی، دانشکدة آویرو، پرتغال
کلاس بلوک 3، دانشگاه آلیکان
دانشکده حقوق، دانشگاه جیرونا
کالج آموزشی معلمان، (setubal)
فصل پنجم : شناخت بستر طرح
محدوده سایت
فصل ششم : اقلیم
روشهای دستیابی به اهداف عمده طراحی اقلیمی
نیازهای حرارتی و فضاهای داخلی ساختمان
فصل هفتم : معرفی پروژه
برنامه فیزیکی
طراحی (معماری، سازه، تأسیسات)
معماری
سازه
تأسیسات
اسناد و مدارک
منابع و مآخذ