بررسی تاثیر استراتژی های مدیریت دانش بر کیفیت محصولات در شرکتهای دانایی محور
بصورت ورد ودر75صفحه
چکیده:
در عصر دانش، عدم استفاده از مزایای دانش می¬تواند تاثیرات منفی بر روی عملکرد و نوآوری سازمان¬های امروزی داشته باشد. هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر استراتژی¬های مدیریت دانش بر روی کیفیت محصولات در شرکت¬های دانایی محور می¬باشد. روش پژوهش در تحقیق حاضر از نوع روش و ماهیت از نوع توصیفی – پیمایشی و از نوع هدف کاربردی می¬باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر مدیران و کارکنان شرکتهای مستقر در پارک علم و فنآوری دانشگاههای تهران می¬باشد. برای جمع آوری داده¬ها، محقق از پرسشنامه استاندارد که روایی آن مورد تایید استاد راهنما و خبرگان بوده است و همچنین پایایی آن نیز توسط آلفای کرونباخ مورد تایید واقع شده است، استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده¬های جمع آوری شده محقق از نرم افزار SPSS استفاده کرده است. نتایج گویای این است که استراتژی¬های مدیریت دانش بر روی کیفیت محصولات تاثیر گذار است. در انتها پیشنهاد می¬شود که مدیران شرکت¬های دانایی محور، بسته به سطح توانمندی کارکنان خود از این استراتژی¬ها برای بهبود عملکرد خود استفاده نمایند.
بررسی تاثیر استراتژی های مدیریت دانش بر کیفیت محصولات در شرکتهای دانایی محور