لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه27
فهرست مطالب
سالهای تحصیل
Sq : کیفیت تحصیل
T : مدت آموزش ضمن خدمت
A : تواناییهای شخصی
F : موقعیت اقتصادی ـ اجتماعی
U : سایرمتغیرها
2ـ روش توابع درآمدی (نرخ بازدهی آموزش):
این روش که ابتدا توسط مینسراستفاده شد به این صورت است که فرض میشود درآمد انتظاری فرد تابعی ازسرمایهگذاری درآموزش است. اگردرآمد فرد تابع تولید شخصی او باشد، تولید شخصی تابعی از تحصیلات کسب شده، تجربه کاری و سایرمتغیرهای مرتبط با درآمد است.
مینسر تابعی تشکیل داد که به آن تابع درآمدی گفته میشود و درواقع توابع درآمدی یک ابزار ساده وانعطافپذیر برای تحلیل سرمایهگذاری درآموزش است.
شولتز، دنیسون و گریلیچز تئوری سرمایه انسانی را دربهرهوری و رشد اقتصادی بکار بردند. ژاکوب مینسر وگری بکر و پیروانش یک تئوری عمومی ساختند و برارتباط بین سرمایه انسانی و درآمد نیروی کار تمرکز کردند.
مینسر و بکرطی بیست سال، هزینه های قابل ملاحظه سرمایهگذاری برفرد را معلوم کردند، سرمایهگذاری مدرسهای و بعدازمدرسهای را تحلیل کردند و قوانین بهینه یابی انتخاب اینچنین سرمایهگذاری را فرمولبندی کرده وارتباط بین دستمزد و شقوق متفاوت سن، شغل و آموزش را تخمین زدند.
دردهة 1970، افزایش توجه محققان واقتصاددانان به تحلیل ارتباط بین توزیع درآمد و سـرمایه انـسانی کارهـای با ارزشـی بـوجـود آورد که ازجمله آنان: گریلیچز و ماسون (1972)، ولـچ (1975)، بلاگ (1976) و روزن (1977) میباشـند. این تئـوری بوسیله مدرسه شیکاگو ( Chicago. School) ( توسعه یافت که متفاوت ازتئوریهای کلاسیک است. درواقع شرط اصلی (لازمه) رفتارمنطقی افراد، این تئوری است. سرمایهگذاری برروی انسان برطبق اینچنین فرضیاتی
تحقیق در مورد محاسبه بازده خصوصی سرمایه انسانی در ایران