پژوهش حاضر٬ با نام « بررسی رابطه منبع کنترل ( درونی- برونی) با خود باوری » که با هدف یافتن رابطه بین خود باوری و منبع کنترل در پسران و دختران دانشجو وهمچنین یافتن تفاوت منبع کنترل و خود باوری بین دانشجویان دختر و پسر , انجام شد.
منبع کنترل که دارای دو بعد درونی و بیرونی است و بنابر فرضیات راتر ,افرادی که دارای منبع کنترل درونی هستند معتقدند که اعمالشان نقش عمدهای در به حد اکثر رساندن برون دادهای بد یا خوب دارد و افراد دارای دارای منبع کنترل بیرونی٬ فکر میکنند برون دادهای بد یا خوب ارتباطی با رفتار انها ندارد.
خود باوری به مقدار ارزشی گفته میشود که فرد به خود نسبت میدهد و فکر میکند دیگران برای او به عنوان یک شخص قائل هستند.
جامعه آماری مورد نظر در این پژوهش دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان بوده و نمونه انتخاب شده نیز 60 نفر از دانشجویان که شامل 30 دختر و 30 پسر بوده که در کتابخانه مشغول به درس خواندن بودند و روش نمونه گیری نیز نمونه گیری در دسترس است.
روش آماری که در این پژوهش مورد استفاده قرار گرفت ٬با توجه به این که پژوهش دارای دو متغییر بوده که هر کدام نیز دارای دو بعد بودند روش خی دو بود.
نتایج بدست آمده از پژوهش حاضر از قرار زیر است:
1-بین خود باوری ومنبع کنترل دختران دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان ٬ رابطه معناداری وجود ندارد.
2-بین خود باوری ومنبع کنترل پسران دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان ٬ رابطه معناداری وجود ندارد.
3-بین خود باوری دختران و پسران دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان ٬ تفاوت معناداری وجود ندارد.
4-بین منبع کنترل دختران و پسران دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان ٬ تفاوت معناداری وجود ندارد.
چکیده تحقیق 1
مقدمه 3
1- فصل اول 11-8
1-1- بیان مسئله 9
1-2- اهمیت پژوهش9
1-3- هدف پژوهش9
1-4-سوالات پژوهش 10
1-5-متغیرهاو تعاریف نظری و عملیاتی آنها 10
1-5-1- منبع کنترل 10
1-5-1-2-تعریف عملیاتی 11
1-5-2-عزت نفس 11
2- فصل دوم 63-12
پیشینه نظری 13
2-1- نظریه ی روانشناسان و جامعه شناسان در باره ی خود باوری 13
2-1-1- نظریه جیمز 13
2-1-2- نظریه مید 14
2-1-3- نظریه کولی15
2-1-4- نظریه روزنبرگ 17
2-1-5- نظریه سالیوان18
2-1-6- نظریه هورنای20
2-1-7- نظریه آدلر 21
2-1-8- نظریه راجرز 23
2-1-9- نظریه مزلو 26
2-1-10-نظریه ی آلپورت 27
2-1-11-نظریه ی دیگر روانشناسان28
2-1-12-خود باوری و غرور 30
2-1-13-نقش خانواده در شکل گیری خود باوری 38
2-1-14-نقش پدر خانواده بر خود باوری فرزندان 41
2-1-15-کمک تخصصی برای افزایش خود باوری 42
2-2-منبع کنترل 44
2-2-1-رویکردها و نظریه های متفاوت درباره منبع کنترل 45
2-2-2-مفاهیم اساسی نظریه یادگیرِی اجتماعی48
2-2-3-تفاوت های فردی 53
2-2-4-کنترل53
2-2-5-واکنش در برابر از دست دادن کنترل 54
2-2-6-منبع کنترل 56
2-2-6-1-منبع کنترل درونی 57
2-2-6-2-منبع کنترل بیرونی 58
2-2-6-3-ویژگی های افراد با منبع کنترل درونی 60
2-2-6-4-ویژگی های افراد با منبع کنترل بیرونی 62
2-2-7- تصور راتر در باره انسان 63
3- فصل سوم 73-66
3-1 – طرح پژوهش 67
3-2- جامعه ی مورد پژوهش 67
3-3- نمونه روش نمونه گیری 67
3-4-ابزارتحقیق 67
3-4-1-آزمون منبع کنترل 67
3-4-2-آزمون عزت نفس 69
3-5-روش اجرای پژوهش 72
3-5-1-اجرای اصلی72
3-6-1-روش آمار 72
4- فصل چهارم 78-73
تجزیه و تحلیل آمارِِِی74
4-1-یافته های مربوط به سوال پژوهش 74
فصل پنجم 81-79
5-1-بحث و نتیجه گیری 81
5-2-پیشنهادات 82
منابع83
ضمائم 100-86
شامل 100 صفحه فایل word
دانلود تحقیق بررسی رابطه منبع کنترل ( درونی - برونی) با خود باوری