فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد جوشکاری

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق در مورد جوشکاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد جوشکاری


تحقیق در مورد جوشکاری

لینک پرداخت و دانلود *پایین صفحه*

 

فرمت فایل : Word(قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه :21

 

فهرست مطالب:

 

مقدمه:

تعریف جوشکاری

  • جوشکاری فشاری
  • جوشکاری ذوبی

جوشکاری نقطه ای

جوش قرقره ای یا درز جوش

جوشکاری فلش

جوش سر به سر

جوشکاری اصطکاکی

روش جوش سرد

گازهای قابل احتراق

 

 

مقدمه:

بشر از ابتدای تمدن سعی می کرد که با اتصال دادن اجسام برخی از نیازهای خود را برطرف کند. این اتصالات از به هم بستن شاخه های درختان و دوختن تکه های پوست حیوانات شروع شد و با گذشت زمان، فن اتصال اجسام مختلف پیشرفته تر شد. کشف فلزات و همبسته های آنها یعنی آلیاژها، با خواص متنوع نیاز بشر را در متصل کردن قطعات فلزی بیشتر و روشهای تازه ابداع شد. از جمله اتصالاتی که بیش از دو قرن پیش مورد استفاده بوده می توان پرچ، پیچ . جوشکاری کوره ای را نام برد. بناهای تاریخی متعددی که در آنها از این نوع اتصالات استفاده شده ایت و کماکان زیبایی و استحکام خود را حفظ کرده اند در کشورهای مختلف وجود دارد؛ از جمله می توان : برج ایفا در فرانسه، تاوربریج در انگستان، گلخانه کاخ شن برون در اتریش و پل معلق اهواز در ایران را نام برد. البته اتصالات فوق جوابگوی خواسته های انسان صنعتگر و پیشرو را مرتفع تکرد و تلاش برای ابداع روشهای بهتری ادامه یافت . استفاده از حرارت ناشی از سوختن و ذوب موضعی محل اتصال قطعات فلزی باعث تحول بزرگ در این فن شد و بر این اساس روشهای جوشکاری زیادی بوجود آمد.

جوشکاری را می توان جزء صنایع مادر به حساب آورد زیرا کمتر کارخانه یا موسسه تولیدی و صنعتی را می توان یافت که در آن حداقل یک کارگاه جوشکاری فعالی وجود نداشته باشد سرعت عمل، ارزانی، کیفیت خوب ، اتصال در مقایسه با پرچ و پیچ سبکی اتصال تمام شده و سادگی اجرای اتصال باعث پیشرفت و گسترش روزافزون صنعت جوشکاری شد.

صاحبان صنایع با برخورد ار تنوع در تکنیک جوشکاری امکان یافتند تحول شگرفی در تولیدات صنعتی به وجود آورنده و فرآورده های فلزی را با سرعت بسیار زیادی تولید کننده.

امروزه در بسیاری از صنایع ، نظیر صنایع هواپیمایی، صنایع برودتی و حرارتی، صنایع فضایی و هسته ای گروه های جوشکاری به کار اشتغال دارند و ضرورت دارد، که از دانش وسیعی برخوردار شوند، تا به طور مؤثر، و با کارایی بیشتر ایفای نقش کنند.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد جوشکاری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد