فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله تغذیه درچراگاه

اختصاصی از فایل هلپ دانلود مقاله تغذیه درچراگاه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله تغذیه درچراگاه


دانلود مقاله  تغذیه  درچراگاه

برنامه ریزی تغذیه به مرتع داران کمک می کند تا از طریق استفاده بهتر منابع غذایی میزان بازدهی را افزایش دهند . برنامه تغذیه دامها ، میزان جیره غذایی را با مقدار علوفه چراهگاه می سنجند . مقیاس زمانی برای برنامه تغذیه می تواند از یک دورة طولانی مدت یک سال تا درورة کوتاه یک روزه تغییر کند . به طور کلی سه نوع از طرحهای تغذیه برای اهداف خاص و زمانهای مخصوص استفاده می شود    (نمودار 1 ) که عبارتند از :

  • تغذیه : طرح بلند مدت یک ساله یا بیشتر ، که برای تعیین خط مشی سیاست گذاری نظیر تعیین تعداد دام در واحد سطح و تاریخ بره زایی یا گوساله زایی ، زمان از شیر گرفتن ، زمان آغاز شیر دوشی ، نیاز احتمالی به مکمل غذایی یا استفاده از تغذیه دستی ، به کار می رود . طرح تغذیه بر اساس میانگین یا احتمالاً الگوی عرضه و تقاضای غذا استوار است .
  • بودجه بندی تغذیه : طرح متوسط مدت تا حد شش ماه است . در این طرح میزان تقاضا برای غذا با میزان علوفه موجود ، بر اساس یک وضعیت واقعی تنظیم می شود . این طرحها غالباً شامل اهداف بیشترین بهره برداری اقتصادی تر از مازاد علوفه یا استفاده ازکم هزینه ترین روش برای فائق آمدن بر کمبود علوفه چراگاه هستند.
  • برنامه چرا : طرح کوتاه مدت شامل مدتی که با یستی دامها در یک قطعه چراگاه بخصوص چرا کنند. این تصمیمات به تعیین مدت دوره تناوب کمک می کنند . همه طرح ها با مساله برآورد میزان عرضه و تقاضای علوفه مواجه هستند . در عمل ، برای هر طرح ، مطالعه طولانی مدت پیوسته تولیدات چراگاه و دام ضروری است و تعادل ها بایستی با توجه به تغییرات میزان برآورد شده و پیشگویی شده ٍ،بعمل آید . طراحی تغذیه در چراگاه ممکن به خاطر وجود نوسانات زیاد در مقادیر برآورد شده برای سرعت رشد علوفه ، پوشش تاجی چراگاه، ارزش غذایی علوفه چراگاه و مکمل ها ، یا وزن زنده دامها و میزان تولیدات آنها ، زیاد دقیق نباشند اما ، طرح های تغذیه چارچوبی را که با آن علوفه چراگاه با دامها سازماندهی شوند ، ایجاد می کند و از این رو باعث افزایش بازدهی گله داری در چراگاه می شود .

روشهای محاسبه تامین و تقاضای غذا به تفصیل بیان شده و کاربرد آنها در طرح های  تغذیه ، بودجه بندی تغذیه یا برنامه های چرا با یک سری مثالها بیان شده است .

عرضه و تقاضای علوفه:

معمولا نیاز غذا بر اساس نیاز روزانه یا سالانه و به صورت کیلو گرم ماده خشک در هکتار(KgDm/ha) جهت مقایسه مستقیم با عرضه علوفه بیان می شود .

میزان تقاضای علوفه بر اساس انرژی مورد نیاز برای دستیابی به تولیدات مورد نظر محاسبه می شود . در مورد گوسفند ها ،در گاوهای در حال رشد و گاوهای گوشتی ، هدف تولیدات بر اساس وزن زنده و افزایش وزن و در مورد گاوهای شیری هدف تولید شیر و وضعیت بدن آنها می باشد میزان تقاضای غذای برای افراد یک دسته از حیوانات و غیره با توجه به تفاوت قابل ملاحظه ای بین دامها ، میانگین وزن زنده ، افزایش وزن زنده ، تولید شیر یا تاریخ گوساله زائی و تقاضای غذا برای میانگین گله اختلاف فاحشی دارد . جیره انرژی متابولیسمی برای میانگین دامها گله (My ME / d) جهت دستیابی به تولید مطلوب مورد نظر جداول مربوط در فصل 4 اتقباس می شود . در بیشتر طرحهای تغذیه ، می توان به راحتی میزان انرژی متابولیسمی مورد نیاز در روز (Mj ME / d) را به مقدار مادر خشک علوفه در روز (Kg DM / d) تبدیل کرد و اینکار را می توان از طریق مستقیم انرژی متابولیسمی بر نسبت M/D (تراکم انرژی) علوفه بر اساس MjME در هر کیلوگرم ماده خشک علوفه خورده شده ، انجام داد . برای مثال ، اگر یک میش 57 کیلوگرمی به MjME/d 5/10 برای نگهداری نیاز داشته باشد و میزان M/D علوفه مصرف شده MjME/KgDM 5/10 باشد ، این میش به مصرف یک کیلو گرم ماده خشک در روز نیاز  دارد .

رژیم غذایی تعیین شده برای دامهای پراکنده با توجه به جسته های رفتاری دامها محاسبه می شود .و بخاطر ارجهیت دادن دامها به انتخاب برگهای سبز نسبت به مواد مرده یا ساقه های گیاه ، معمولاً هضم پذیری ( یا M/D ) علوفه خورده شده بالاتر از

شامل 22 صفحه فایل WORD قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله تغذیه درچراگاه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد