
در این مجموعه مشخصات کلیه CPU های سری S7-400 شرکت زیمنس به همراه سایر ماژول ها بررسی شده است.
تعداد صفحه:324
مولف:مهندس اکبر اویسی فر
کاملترین جزوه آموزشی سخت افزار PLC S7-400
در این مجموعه مشخصات کلیه CPU های سری S7-400 شرکت زیمنس به همراه سایر ماژول ها بررسی شده است.
تعداد صفحه:324
مولف:مهندس اکبر اویسی فر
دانلود مقاله ای در مورد زنبور عسل
فهرست مطالب:
توضیحاتی در باره زنبور عسل
تغذیه زنبور عسل
زندگی عجیب زنبوران
رنگ عسل
خواص غذایی عسل
درمان بیماریهای خون
خواص دارویی عسل
درمان بیماریهای قلبی
درمان بیماریهای گوارشی
درمان بیماریهای کبدی
درمان بیماریهای کلیه
درمان بیماریهای چشم
گروه زنبوران عسل مصنوعی و تغذیه آنها
طرح پرورش زنبور عسل
قالب فایل :word و قابل ویرایش
تعداد صفحات:10
نوع فایل: word
قابل ویرایش 157 صفحه
مقدمه:
کشوریی کهنین همان همانند جهان، لیک و پیوسته در حال جوان شدن، از آن، با ایقان از ابدیت.
آنگاه که کشور گشایان یونانی را رام، بر فرمانروایی رم پیروز، فاتحین تازی را در خویش هضم، باقی و مستمر از مغول، برافراشته در برابر تجاوز بنا حق بعثیون عراقی، محرکین و حامیان آنها، ....، معترض و هشدار از ستم و جفای حکمرانان بیگانه و دون اندیشه..
چه میتوان نگران آینده بود؟
که آفریدگار جهان نگهدار آن بوده و هم مست و هم خواهد بود.
تاریخ سیاسی- مذهبی کشورمان به دو دوره تقسیم میشود: اول- ایران باستان دوم- ایران اسلامی
«اهورا مزدا» خدایی است بزرگ، اوست که ما فوق خدایان است، اوست که آفریدگار آبها و زمین است، اوست که انسانها را آفریده و سلطنت را او به «کوروش» عطا کرده است.
این اعتقاد ایرانیان در عصر هخامنشیان بوده است. در این دوران بود که دین زرتشت در ایران آغاز و در تمام امپراطوری پراکنده شد.
پادشاهان اشکانی به ادیان خارجی با دیده احترام مینگریستند.
ولی، آنگاه که ایران اتحاد سیاسیاش را درمییافت، یگانگی مذهبیاش را نیز باز میگرفت.
از نظر سیاست خارجی، این خاندان میبایست مدام در مبارزه باشد، علیه رومیان در غرب، علیه قبایلی دیگر در شرق و آن دیگری در شمال.
این جنگهای طولانی و فرسایش، زبد بر شورشهای روسای ارتش داخلی، استبداد سیاسی- مذهبی شاهان، رقابتهای خشونت بار و خولین، مبارزات طبقاتی اختلافات مذهبی، بی نظمی و هرج و مرج اداری و..... امپراتوری را به ضعف و در فرجام به سقوط سوق داد.
مردم درامر حکومت نقش و دخالتی نداشتند. با وجود این، سجایای اخلاقی پادشاهان هخامنشی و احترامی که آنها بعقاید مذهبی و آداب و رسوم اجتماعی میگذاشتند فشار استبداد را برای مردم قابل تحمل میساخت.
امپراطوری هخامنشی، قبل از داریوش بزرگ، سازمان سیاسی- اداری مرتبی نداشت. اما، اینپادشاه برایاولین بار درتاریخ، سازمانی بوجود آورد که مورد تقلید و اقتباس دیگرملتها هم قرار گرفت. سازمان سیاسی- اداری داریوش براساس سیستم مرکزیت و تقویت قدرت پادشاه استوار بود.
همچنین بازرسانمخصوص وجود داشتند که آنها را «چشم و گوش شاه» مینا میدند. اینان، ماموران بسیار مقتدری بودند که کارهای دولتی را بازرسی کرده، نتیجه را مستقیما به پادشاه گزارش میدادند.
حمله اسکندر مقدونی به ایران، که در پی آمد تصادم و برخورد سیاست هخامنشیان با سیاست یونانیها در سال 330 قبل از میلاد مسیح، اتفاق افتاد، موجب تصادم در شرق و غرب و رواج زبان، فلسفه، فرهنگ، آداب و رسوم یونانی در ایران و سایر نقاط مفتوحه شد. اسکندر که در آغاز بعنوان یک انتقامجو «تخت جمشید» را آتش زد، در اواخر تغییرعقیده داد وتحت نفوذ تمدن ایرانیها قرار گرفت. او، اینان را به کارهای مهم گماشته و دربار خود را به رسم پادشاهان ایرانی ترتیب میداد.
اشکانیان در سیستم سیاسی- اداری ایران تجدیدنظر نکردند و به ترکیب ایالات که بوسیله سلاطین و امرای محلی اداره میشد، دست نزدند. فقط آنها را تابع خود نمودند.
امپراتوری اشکانی، مرکب از شش یا هفت حکومت بزرگ محلی بود. در راس همه آنها شاهان کوچک قرار داشتند که از طرف پادشاه بزرگ اشکانی منصوب شده بودند. شاه بزرگ از آنها جز اطاعت و انقیاد و دادن خراج و سپاه چیز دیگری نمیخواست. هر یک از حکومتهای مزبور نیز به نوبه خود مرکب از چند امیر نشین بودند.
ساسانیان، که بعد از اشکانیان بقدرت رسیدند، سیاست مرکزیت را در پیش گرفته، خود مختاری ایالات را از بین بردند و رژیم فئودالیته و ملوک الطوایفی را از ایران برانداخند.
اگر پادشاهان ساسای عنوان «پادشاه» را به برخی از حکام محلی میدادند، فقط برای حق شناسی و یا بعلل سیاسی بوده، زیرا حکام دیگر حق نداشتند که برای خود سپاه مخصوصی داشته و دربار ترتیب دهند و یا مقام خود را به وارث خود منتقل نمایند. تعقیب این سیاست که ضمنا متکی بر طرفداری از مذهب بود سبب شد که وحدت ملی ایرانیان تقویت شده و دولت واحد و مقتدری بوجود آید.
بدین ترتیب، صفات ممیزه دولت ساسانی دو چیز بود؛ یکی تمرکز قوا و دیگری حمایترسمی از دین زرتشت، که اگر عمل اول را تقلیدی از داریوش هخامنشی بدانیم، عمل دوم از ابتکارات ساسانیان بمشار میرود.
طبقه دوم: نجباء یا جنگیان
طبقه سوم: دبیران، یعنی مستخدمین ادارات دولتی (منشیان، محاسبان، نویسندگان احکام محاکم، نویسنگان اجازه نامهها و قراردادها و نیز مورخان و پزشکان و منجمان، که جزء این طبقه محسوب میشدند).
طبقه چهارم: کشاورزان و پیشه وران و بازرگانان که توده ملت را تشکیل میدادند.
انقراض سلسله ساسانی، از زمان حمله تازیها، چند سالی بطول نجامید و حدود سال 652 میلادی (32 ه)، با مرگ یزدگرد سوم، آخرین پادشاه این خاندان پایان گرفت.
سیر اسلامی کردن ایران و اینکه کشوری کاملا مسلمان در دنیا بوجود آید، چندین قرن بطول انجامید. ایرانیان، که اکثریت آنان به دین نو گرویدند، اصالت ملی خود را همچنان حفظ کردند.
تاریخ سیاسی- مذهبی این کشور میتواند به دو قسمت تقسیم شود:
این دوران که حدود دو قرن شد، ایران با یک درجه اقدام مختلفه با توجه به منطقه و موقعیت، زیرسلطه ونفوذ تازیها بسر میبرند. بااینحال، ایرانیها پیوسته میکوشیدند، تا با بهره بری از رقابت خلفا، ملیت و اصالت خویش را نگهدارند. آنها، از همان آغاز دم از طرفداری امام علی (ع) میزدند. او را جانشین به حق پیامبر و دیگران را غاصب منصب میدانستند.
در ابتدا، عباسیان تحت تاثیر و نفوذ ایرانیان قرار داشتند. همچنانیکه اینان، گاهی، پستهای سیاسیو اداریمهمی دردستگاه آنان اشغال میداشتند. بسیاری از سنتهای فرهنگی ایران باستان داخل در فرهنگ اسلامی شد.
این عصر، زمان ظهور حکومتهای ملی منطقهای نیمه مستقل در تمام ایران است. از جمله؛ طاهریان در خراسان (878- 814- م)، صفاریان در سیستان (1002- 861- م)، آل بویه در مرکز و جنوب ایران (فارس، کرمان) (1055- 932- م)، سامانیان در شمال شرقی ایران (998- 892- م) و زمانی چند حکومت کردند.
فتح ایران توسط مغولها، به فرماندهی چنگیز، و سرنگونی رژیم خلافت (1258 م) بوسیله هلاکو، وضع سیاسی- مذهبی کشور ما را بصورت قابل ملاحظهای تغییر داد.
در حقیقت، این دگرگونیها پیش درآمدی شدند برای تشکیل یک حکومت شیعی مذهب در چند قرن بعد.
مغولها، که فقط در اواخر قرن 13 میلادی اسلام آوردند، نمیتوانستند در، مقابل نقش این دین، که از دیر زمانی از آن اکثریت مردم تحت سلطهشان شده بود، بی تفاوت باقی بمانند.
آن زمان که ایلخانان مغول خویشتن را علاقمند به امور مذهبی میدیدند، بنظر میرسد، که به شیعه ملاطفت میکردند.
29-2- ایران از صفویه به بعد (ایران شیعه)
این قسمت از تاریخ سیاسی- مذهبی کشورمان هم میتواند به سه دوره تقسیم شود:
در واقع، سازمان حکومتی و مطالعه تاسیسات سیاسی، رژیم جمهوری اسلامی، بنا شده در ایران در پی پیروزی انقلاب اخیر موضوع جزوه حاضر را تشکیل میدهد.
30- اول- ایران از صفویه تا انقلاب مشروطیت
شاه اسماعیل، تیموریان را از ایران بیرون، سلسله صفوی را بنیان، حکومتی ملی تاسیس و مذهب شیعه دوازده امامی را مذهب رسمی کشور قرار میدهد.
ظهور این دودمان، قطعیترین مسیر از تاریخ ایران اسلامی را نشان میگذارد. جو سیاسی- مذهبی ایران، که تا آن زمان کم و بیش برتری سنیها را نمایانگر بود، دیگرگون و به یک وحدت حکومت معنوی برای امامان از تبار امام علی (ع) مبدل میشود.
از زمان تاسیس این سلسله است که، 1. اقتدار سیاسی از نو به یک دولت متمرکز برمیگردد، بعد از انکه مورد کشمکش و نزاع بین قبایل مختلف و سران آنان به مدت مدیدی بود. صفویها، بازگشتی بسوی چهرهایکه ایران باستان داشت، تدارک دیدند، نه قرن بعد از حمله دخویانه تازیها!؟
سازمان سیاسی، اداری صفویه بر پایه مرکزیت استوار بود. تمام اقتدار و اختیار شخص شاه ناشی و همه ماموران دولتی تابع او بوده و از جانب وی نصب و عزل میشدند.
از اوایل قرن نوزدهم، کشور ما در معرض تاثیر و نفوذ سیاسی- اقتصادی و فرهنگی کشورهای بیگانه، مخصوصا کشورهای غربی، قرار گرفت. و بیش از پیش به حوزه سیاست بین المللی و آنگاه به بازار سرمایه داری جهانی کشیده شد.
شاهان قاجار، گنجینههای عظیمی از ثروت و دارایی کشور را در خزانههای خود جمع میکردند و باین ترتیب ضربه مهلکی بر پیکر اقتصاد کشور وارد میآوردند.
در سپیده دم قرن جاری میلادی، به پا خاسته و انقلاب خود را، که بنام انقلاب مشروطیت مشهور است، به ثمر رساندند (1284، ه- ش).
انقلابمشروطیت ایران، مانندسایر انقلابهای مشابه که در قرن هیجدهم در کشورهای مختلف جهان به وقوع پیوست، از ستمگریهای سلاطین مستبد و ایادی آنان سرچشمه میگرفت.
پادشاه و هر یک از حکام، کلیه منابع طبیعی، همچنین دسترنج مردم را مانند غنائم جنگ قابل تملک و تصرف میدانستند و بر جان و آزادی افراد تسلطی بی قید و شرط اعمال میکردند. مانند سپاهان فاتح در سرزمین ملت مغلوب از هرگونه اقدامی که در راه ارضا تمناهای آنان میسر بود، خودداری داشتند.
حکام و فرمانداران که به ایالات ولایات اعزام میشدند، مبالغی هنگفت به تقدیم میداشتند و با اختیارات تمام به محل ماموریت خود عزیمت میکردند و در قبال اخذ وجوهی متناسب با آنچه که به مرکز پرداخته بودند بعلاوه، مبالغی که حرص و طمع آنان را فرو بنشاند، مناسب محلی را به اشخاص مشمول و در عین حال بی خبر از اصول عدالت و انصاف واگذار میکردند و بر پریشانی و فقر عمومی و عدم رضایت و عصیان مردم مهیا فزودند.
افواجی موهوم تشکیل میدادند و حقوق آنان را از دولت مطالبه و وصول میکردند و مقداری از آن را به مقامات مسئول پیش کش میکردند و بقیه را به مصارف شخصی خود میرساندند و موجبات مضاعف شدن مالیاتها و عوارض را فراهم میساختند.
پادشاه ایران دارای قدرت مطلق و نامحدود بود و قوای سه گانه مقننه، مجریه و قضاییه از شخص وی ناشی میشد. نه شورایی از نجبا و نه هیئتی از روحانیون بر او نظارت میکرد.
هرگاه شورش یا توطئهای علیه او صورت میگرفت، میتوانست صدها تن از اتباع خود را به دیار عدم بفرستند و اموال آنان را بنفع خود مصادره کند.
اعضاخانواده سلطنت و وزرا دولت و کلیه حکام و کارکنان حکومت در موارد مقتضی به فرمان پادشاه مجازات میشدند و حکم صادره، بلافاصله به مورد اجزا گذاشته میشد. مالیاتها به نام شاه وصول میشد، امتیازات به دستور وی اعطا میگردید و قشون به منظور حفظ و حراست پادشاه به اقتدارات او، انجام وظیفه میکرد!!؟
50- صدر اعظم یا وزیر اعظم
عالیترین مقام دولتی، وزیر اعظم بود که بوسیله پادشاه منصوب میشد و معمولا بر کلیه دستگاههای دولتی نظارت میکرد. توطئهها و تفتینهای بسیار از طرف مخالفان وی نزد پادشاه بعمل میامد و به مجرد عدم رضایت پادشاه، ساقط میشد، هم به دیار نیستی گسیل میگشت.
دو نوع قانون در کشور حکومت میکرد. یکی قوانین شرع و دیگری مقررات عرف.
قوانین شرع، که منابع آن قرآن و سنت و اجماع و عقل است، بوسیله مجتهدین مذهبی به مورد اجرا گذاشته میشد و دعاوی و اختلافات مدنی بر طبق آنها حل و فصل میگردید. فقدان کنترل بر گروه مذهبی مزبور موجبات سو استفاده و تجاوز به حقوق افراد را فراهم میاورد و سو ظن و احیانا نفرت مردم را برمیانگیخت.
مجازاتهای ظالمانه و هرگونه شکنجهای که به ذهن خطور کند به مورد اجرا گذاشته میشد. هر حاکم جدیدی که منصوب میگردید، معمولا اولین دسته سارق یا قطاع الطریق را که دستگیر میکردند و به خدمتش میآوردند شکنجه میداد تا در حوزه ماموریت خود ترس و وحشت ایجاد کند. شلاق و چوب و فلک، مجازاتهای معمول و متداولی بودند، که درباره هر طبقه و دستهای اجرا میشد.
جنبشی که منتهی به اعطای مشروطیت و توشیح قانون اساسی شد، نخست بصورت اعتراض آزادیخواهان علیه عین الدوله، صدراعظم وقت، مطرح شد. زیرا، مشار الیه را مشمول استقراضهای سرسام آور خارجی و ولخرجیهای بی حساب شاه در مسافرتهای خود به فرنگستان و بالاخره منشا فساد و تباهی حکومت میدانستند.
ایستادگی مظفرالدین شاه از یک طرف و اصرار اصناف و طبقات- مردم از طرف دیگر پس از یک سلسله حوادث، منجمله تحصن در صحن حضرت عبدالعظیم، منتهی بصدور دستخط شاه دائر بر موافقت با تاسیس عدالتخانه شد، که عدم اجرای آن کینهایی تازه و سوء ظنی جدید در دلها پدید آورد و جنگ مشروطه و استبداد را پی ریزی کرد که چهار سال طور کشید و طی آن صدها نفر بیگناه کشته شدند و خرابیها و زیانهای مادی و معنوی بسیار ببار آمد. تا آنکه پیروزی نهایی نصیب آزادی خواهان شد و حکومت قانون در کشور ما مستقر گشت.
در 18 اردیبهشت ماه 1328 یک اصل الحاقی به قانون اساسی ایران افزوده شده. به مضمون زیر:
در هر موقعی که مجلس شورای ملی و مجلس سنا هر یک جداگانه، خواه مستقلا، خواه نظر به پیشنهاد دولت لزوم تجدیدنظر در یک یا چند اصل معین از قانون اساسی یا متمم آن را به اکثریت دو ثلث. کلیه اعضاء خود تصویب نمایند و اعلیحضرت همایونی شاهنشاهی نیز نظر مجلسین را تایید فرمایند، فرمان همایونی برای تشکیل مجلس موسسان و انتخابات اعضا آن صادر میشود.
مجلس موسسان مرکب خواهد بود از عدهایی که مساوی باشد با مجموع عده قانونی که اعضا مجلس شورای ملی و مجلس سنا. انتخابات مجلس موسسان طبق قانونی که به تجدیدنظر در همان اصل یا اصول بخصوص که مورد رای مجلسین و تایید اعلی حضرت همایون شاهنشاه بوده است. تصمیمات مجلس موسسان به اکثریت دو ثلث آرا کلیه اعضا اتخاذ و پس از موافقت اعلیحضرت همایون شاهنشاهی معتبر و مجری خواهد بود.
این اصل شامل هیچیک از اصول قانون اساسی و متمم آن که مربوط به دین مقدس اسلام و مذهب رسمی کشور که طریقه حقه جعفری اثنی عشری میباشد و احکام آن و یا مربوط به سلطنت مشروطه ایران است نمیگردد و اصول مزبور الی الابد غیر قابل تغییر است.
در مورد اصول 4 و 5 و 6 و 7 قانون اساسی و تفسیر مربوط اصل 7 و همچنین در اصل 8 قانون اساسی و اصل 49 متمم آن با توجه به سابقه و قوانینی که نسبت به بعضی از این اصول وضع شده است یک بار مجلس شورای ملی و مجلس سنا که پس از تصویب این اصل منعقد خواهند شد. بلافاصله پس از رسمیت یافتن مجلس در اصول مزبور تجدیدنظر خواهند نمود و برای این منظور مجلس واحدی تحت ریاست رئیس مجلس به عمل خواهند آورد تا از آن که از طرف اعلیحضرت همایون شاهنشاهی تایید گردید به صحه ملکوتها موشح شده معتبر و مجری خواهد بود.
فهرست مطالب:
فصل اول: تاریخچه حقوق اساسی ایران
جغرافیای طبیعی ایران
نگاهی اجمالی بر تاریخ سیاسی- مذهبی ایران
ایران در ادوار پیش از اسلام (ایران باستان)
حکومت هخامنشی
دوره سلوکیها و اشکانیان
دوره ساسانیان
ایران در ادوار بعد از ظهور اسلام (ایران اسلامی)
ایران در دوران خلافت امویان و اوایل خلافت عباسیان
ایران از نیمه قرن 8 میلادی تا حمله مغولها
ایران از حمله مغولها تا جلوس صفویه بر سرید سلطنت
ایران از صفویه به بعد (ایران شیعه)
اول- ایران از صفویه تا انقلاب مشروطیت
دوران صفویهها
حکمرانان زند
قاجاریه
وضع عمومی ایران در اواخر قرن 13 هجری
اختیارات پادشاه
صدر اعظم یا وزیر اعظم
قوانین
مجازاتها
نهضت مشروطیت
دوم- ایران از انقلاب مشروطیت تا انقلاب اسلامی
نگاهیجمعی و کلی بر مطالب آمده در قانوناساسی مشروطیت و متمم آن در وظایف مجلس- حدود و حقوق آن
در اظهار مطالب به مجلس شورای ملی
عنوان مطلب از طرف مجلس
در شرایط تشکیل مجلس سنا
حقوق ملت ایران
قوای مملکت
حقوق اعضای مجلسی
حقوق سلطنت ایران
راجع به وزراء
اقتدارات محاکمات
تجدید نظرات و تغییرات قانون اساسی مشروطیت
عدم تجانس اصول قانون اساسی مشروطیت
اجمالی از اثرات مثبت انقلاب مشروطیت
خاندان پهلوی و دین اسلام
سوم- ایران از انقلاب اسلامی به بعد
تولد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
کرنولوژی سقوط پادشاهی پهلوی
تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
فصل دوم- شکل و محتوای نظامی جمهوری اسلامی ایران
کلمه «جمهوری» بیانگر شکل حکومت است
حکومت یک تن
حکومت عدهای معدود
حکومت عدهای بیشمار
تقسیم بندی شکل حکومت از نظر ارسطو
نقدی بر تقسیم بندی شکل حکومت
نتیجه
کلمه «اسلامی&
فرض کنید شما در یک آپاتمان که در یک کوچه ۱۰ متری واقع شده است زندگی می کنید اگر در این کوچه به طور متوسط ۲۰ قطعه تفکیکی موجود باشد و در هر قطعه ساختمانی ۴ طبقه وجود داشته باشد حدودا ۸۰ تا ۱۰۰ خانواده در این کوچه زندگی می کنند. تصور کنید که روز اول مهر هر خانواده تصمیم بگیرد فرزند دانش آموز خود را با اتومبیل شخصی خود به مدرسه برساند! شما در این کوچه ساعت ۸ صبح با حجم انبوه اتومبیل و رفت و آمد مواجه خواهید شد.