فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تفسیر سوره مومنون

اختصاصی از فایل هلپ تفسیر سوره مومنون دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تفسیر سوره مومنون


تفسیر سوره مومنون

تفسیر سوره مومنون

42 صفحه

معناى ((فلاح )) و ((ایمان واقعى ))
راغب در مفردات مى گوید: کلمه ((فلح )) - به فتحه فاء و سکون لام - به معناى شکافتن است و لذا مى گویند ((الحدید بالحدید یفلح : آهن با آهن شکافته مى شود)) و کلمه ((فلاح )) به معناى ظفر یافتن و به دست آوردن و رسیدن به آرزو است . و این به دو نحو است : یکى دنیوى ، و دیگرى اخروى ، اما ظفر دنیوى رسیدن به سعادت زندگى است ، یعنى ، به چیزى که زندگى را گوارا سازد. و آن در درجه اول بقاء و سپس توانگرى و عزت است .
و ظفر اخروى در چهار چیز خلاصه مى شود: بقایى که فناء نداشته باشد، غنایى که دستخوش فقرن شود، عزتى که آمیخته با ذلت نباشد و علمى که مشوب با جهل نباشد، و به همین جهت گفته اند: ((عیشى جز عیش آخرت نیست ))
پس اگر دست یابى به سعادت را فلاح خوانده اند، به این عنایت است که موانع را شکافته ، کنار مى زند و رخسار مطلوب را نشان مى دهد.
و کلمه ((ایمان )) به معناى اذعان و تصدیق به چیزى و التزام به لوازم آن است ، مثلا ایمان به خدا در واژه هاى قرآن به معناى تصدیق به یگانگى او و پیغمبرانش و تصدیق به روز جزا و بازگشت به سوى او و تصدیق به هر حکمى است که فرستادگان او آورده اند. البته تا اندازه اى

 

ترجمه تفسیر المیزان جلد 15 صفحه : 5

با پیروى عملى ، نه اینکه هیچ پیروى نداشته باشد، و لذا در قرآن هر جا که صفات نیک مؤ منین را مى شمارد و یا از پاداش جمیل آنان سخن مى گوید به دنبال ایمان ، عمل صالح را هم ذکر مى کند، مثلا مى فرماید: ((من عمل صالحا من ذکر اوانثى و هو مؤ من فلنحیینه حیوة طیبة )) و یا مى فرماید: ((الّذین آمنوا و عملوا الصالحات طوبى لهم و حسن ماب )) و آیات بسیار زیاد دیگر.


دانلود با لینک مستقیم


تفسیر سوره مومنون
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد