فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد میوه های گرمسیری ونیمه گرمسیری

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق در مورد میوه های گرمسیری ونیمه گرمسیری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد میوه های گرمسیری ونیمه گرمسیری


تحقیق در مورد میوه های گرمسیری ونیمه گرمسیری

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:5

 فهرست مطالب

 

تا ریخچه

 

مشخصات مرکبات

 

گیاه شناسی مرکبات

 

آب وهوای مناسب

 

خاک مناسب    

 

کوددهی   

 

ازدیاد

 

میوه و قسمت های تشکیل دهنده

 

عناصر تغذیه ای مرکبات

 

اختلالات ژنتیکی

 

اختلالات ناشی از عوامل محیطی در مرکبات

 

اختلالات فیزیولوژیک در میوه

 

هرس

 

برداشت مرکبات

 

بسته بندی مرکبات

 

1- زمان چیدن میوه

 

2- مرحله تفکیک :

 

 

مرکبات ازقرون گذشته وگویا بوسیله پرتقالیها به ایران آورده شده ودر ابتدا درجنوب که محیط مناسبی برای رویش آن به شمار می رود کاشته شده و از این جهت نام پرتقال را بروی یکی از گونه های آن گذاشتند.

 

اکنون کشور ایران در مقام هفتم تولید مرکبات در جهان است.

 

بومی قسمت های جنوب شرق آسیا و کشورهای چین و اندونزی و مالزی است.

 

مشخصات مرکبات

 

مرکبات از راسته granilas  وتیره Rutaceae  و زیر تیره Aurantioidae  است.

 

زیر تیره مرکبات دارای 33 جنس و203 گونه است که مرکبات خود شامل 3 جنس هستند:

 

1- poncirus :این گونه درختچه ای است به ارتفاع 3 تا 4 متر تنها نوع مرکبات که هر سال خزان دارد و به سرمای 20- درجه مقاوم است بخاطر برگهای سه برگچه ایش به آن نارنج سه برگ میگویند میوه آن کوچک و تلخ بعنوان پایه کاربرد دارد.

 

2- Fortunella :درختچه ای است کوتاه، برگهای ریز و میوه گرد و کشیده که به Kumquat  معروف است و این جنس به همراه پوشش به مصرف می رسد.

 

3- سیتروس Citrus

 

شامل کلیه مرکباتی که می شناسیم  و شامل گونه های زیر است:

 

1- پرتقال Citrus aurantium

 

2- نارنج  C. vulgaris

 

3- گریپ فروت C.paradisi

 

4- بادرنگ C.mediaca

 

5- سلطان مرکبات C.grandis

 

6- لیمو ترش C.limonum

 

7- دارابی C.decumana

 

8- نارنگی C.deliciusus

 

و لیمو شیرین،توسبز، لیمو عمانی و........

 

گیاه شناسی مرکبات

 

گیاهانی دو لپه،دارای درختان نسبتا بزرگ برگها ،منفرد و صاف ودمبرگها کم وبیش عریض می باشند گل ها یا منفرد ویا بصورت خوشه های کوچک  کاسه گل از5-4 کاسبرگ و جام گل از 8-4 گلبرگ تشکیل شده تعداد پرچم ها حدودا چهار برگ است تخمدان از نوع کروی ودارای برچه های زیاد است..

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد میوه های گرمسیری ونیمه گرمسیری

دانلود مقاله یغما نیشابوری

اختصاصی از فایل هلپ دانلود مقاله یغما نیشابوری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله یغما نیشابوری


دانلود مقاله یغما نیشابوری

 

مشخصات این فایل
عنوان: یغما نیشابوری
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 10

این مقاله در مورد یغما نیشابوری می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله یغما نیشابوری

بیش از 10 سال است که یغما در نیشابور زندگی نمی کند و در هیچ جای دیگر این دنیا هم زندگی نمی کند . امروز اگر بخواهی او را ببینی با تمام کوشش نبوغ بشری ، باز هم کار به جایی نمی رسد . یغما 16 سال است که روی در نقاب خاک کشیده حیدرش می گفتند و خشتمال بود ، مرد بود و آزاده . در تمام روزهای زندگیش کار کرد و در تمام ایام حیاتش شعر گفت ....

حیدر ، فرزند محمد و کشور یغما ، از مهاجران کویر یزد – خور و بیابانک – بود که دو نسل پیش از حیدر ، برای زیارت امام هشتم (ع) به مشهد آمدند و در بازگشت ، درماندند . هر طایفه به گوشه ای رفت و خانواده حیدر بیگ در صومعه مسکن گرفت .
حیدر ، پس از تولد تا 30 سال ، آدم خاصی نبود . شاید اصلاً آدمی نبود . بچه ای فقیر ، کودکی شرور ، نوجوانی نا آرام و عاشق پیشه ، جوانی کنجکاو ، بی سواد و باز هم عاشق ، مردمی در آستانه نیمه عمر .....

ارزش گویش نیشابوری :
گویند که عمر و لیث صفار چون نیشابور را به زیر نگین در آورد ، گفت : ((شهری را گرفته ام که گل آن خوردنی ، بوته آن ریواس و سنگهای آن فیروزه است )) .
امروز اگر آن دلاور سیستانی بر نیشابور دست می یافت جای آن بود که نخست از گرفتن شهری بر خویشتن ببالد که گنجور گوهرستان واژه های ناب پارسی است .
گویش های محلی فارسی، چه در جای جای ایران کنونی رایج باشد. چه بیرون از مرزهای سیاسی، در حکم ذخایر ارزنده ای است که انبوهی از واژه ها، اصطلاحات امثال ، افسانه ها، اشعار و تصنیف های فارسی را نگه داشتن و گردآوری، ضبط، تحقیق و نشر اهم آنها ضرورتی انکار ناپذیر است ....

عناصر دستوری
در گویش نیشابور بسیاری عناصر دستوری ارزنده بر جای مانده که برخی امروز متروک و ناشناخته است و شناسایی آنها بس سودمند تواند بود ، از آن میان به ذکر چند پسوند بسنده می کنم .
الف) «وک» (واو مجهول + کاف تازی ) . این پسوند که پس از اسامی و گاه اصوات می آید و معمولاً صفت نسبی می سازد ، کاربرد بسیار دارد و هنوز زنده و تقریباً فعال است ؛ همانند :
-بادوک badok : خودپسند و پرافاده
-ترسنوک tersunok : ترسو ، گویا با وساطت نون وقایه
-گیلوک gilok : گل آلود .....

خزانه واژگان :
شناسایی واژه های ناشناخته متون پارسی کهن و بازیافت واژه های فنا شده فارسی از میان گویش های موجود یکی از نیازهای بنیادی زبان و ادب فارسی است که گردآوری ، ضبط و تحقیق در گویش نیشابوری ، بخش چشمگیری از این نیاز را برآورده می سازد .
گویش کنونی نیشابور از واژه های دخیل عربی ، ترکی و زبان های دیگر تهی نیست ، اما راه یافتن این واژه های بیگانه جای واژه های بومی را تنگ نکرده بلکه لختی بر غنای آن افزوده است ......


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله یغما نیشابوری

691 - دانلود طرح توجیهی: تولید استئارات کلسیم - 31 صفحه

اختصاصی از فایل هلپ 691 - دانلود طرح توجیهی: تولید استئارات کلسیم - 31 صفحه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

691 - دانلود طرح توجیهی: تولید استئارات کلسیم - 31 صفحه


691 - دانلود طرح توجیهی: تولید استئارات کلسیم - 31 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود طرح توجیهی و مطالعات امکان سنجی طرح

بررسی ابعاد مختلف طرح (معرفی محصول - مالی منابع انسانی فضا و ...)

دارای فرمت PDF می باشد.

مفصل و با تمام جزئیات بسیار کامل و مرتب

مناسب برای شروع یک کسب و کار

مناسب جهت ارائه به دانشگاه به عنوان پروژه درسی

نگارش طرح توجیهی یک طرح کسب و کار خوب باید مانند یک داستان، گویا و واضح باشد و باید اهداف کسب و کار را به صورت موجز و کامل بیان کرده و راه رسیدن به آنها را نیز مشخص نماید. به‌گونه‌ای که سرمایه‌گذاران (دست‌اندرکاران کسب و کار) دقیقاً مفهوم را متوجه شده و خودشان نیز راغب به خواندن و درک دیگر بخش‌ها گردند.

طرح توجیهی در واقع سندی آماده ارائه می باشد که در آن نحوه برآورد سود و زیان و سرمایه ثابت، سرمایه در گردش و نقطه سر به سر، بازدهی سرمایه، دوره برگشت سرمایه و ... بیان خواهد شد.

در صورتی که نیاز به جزئیات بیشتر و یا دریافت فهرست مطالب دارید از طریق بخش پشتیبانی و یا ایمیل فروشگاه با ما در ارتباط باشید.


دانلود با لینک مستقیم


691 - دانلود طرح توجیهی: تولید استئارات کلسیم - 31 صفحه

عاشورا و عصر امروز

اختصاصی از فایل هلپ عاشورا و عصر امروز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

عاشورا و عصر امروز


عاشورا و عصر امروز

عاشورا و عصر امروز

19 صفحه

دیگر بار، محرم فرا رسید و دلهای احرار و آزادگان جهان به سوی حسین بن علی (علیه السلام) متمایل گشت و چشمانشان به واقعه عاشورا دوخته شد؛ واقعه‌ای که 1362 سال از وقوع آن می‌گذرد؛ اما هنوز، هر سال در سالگشت وقوع آن، نه تنها مسلمانان و شیعیان، بلکه تمامی آزادگان را به سوی خویش جلب می‌کند. اما به راستی چرا پس از 13 قرن، همچنان محرم با یاد حسین بن علی (علیه السلام) گره خورده و هنوز عاشورا از صفحه تاریخ کنار نرفته است؟ چرا هر ساله در سالروز قیام حسینی، مسلمانان گرد هم می‌آیند و در عزای حسین بن علی (علیه السلام) و یارانش مغموم می‌شوند؟


دانلود با لینک مستقیم


عاشورا و عصر امروز

تحقیق در مورد نقش واقعی و مناسب از تکنولوژی برای ایجاد فرهنگ یادگیری

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق در مورد نقش واقعی و مناسب از تکنولوژی برای ایجاد فرهنگ یادگیری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد نقش واقعی و مناسب از تکنولوژی برای ایجاد فرهنگ یادگیری


تحقیق در مورد نقش واقعی و مناسب از تکنولوژی برای ایجاد فرهنگ یادگیری

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 66

 

نقش واقعی و مناسب از تکنولوژی برای ایجاد فرهنگ یادگیری

شاید شما شنیده که کلاس‎های آموزشی از بین رفت که یادگیری از طریق تکنولوژی سریعتر، ارزان‎تر و بهتر است. فقط به جریان بیافتند و در هر زمان و مکان یاد بگیرید. اما من همچنین شنیده‎ام که دوره یادگیری براساس تکنولوژی در حال تمام شدن است، تکنولوژی جدید امروزی با قدرت زیاد به طور ناگهانی به وجود آمد. کدام یک از این دو عقیده درست می‎باشد؟

چگونگی حقیقت در بعضی جاها در اعتدال است. مدیران و مربیان امیدی شبیه به این داشتند که تکنولوژی می‎تواند یک راه‎‌حل و یا علاج برای تشکیلات و مسائل کسب و کار (تجارت) باشد. فقط تکنولوژی یادگیری جدید قابل دسترسی است. اغلب برای استفاده‎کنندگان به عنوان یک عقیده به نظر می‎رسد تا یک راه‎حل برای آن. ولی از آنجایی که همه ما راحتی بیشتر و تجربه‎هایی را از طریق تکنولوژی به دست می‎آوریم ولی ما مجبور هستیم آن را وسیله‎ای با عنوان یادگیری تشکیلات بفهمیم نه به عنوان یک راه‎حل. حقیقتاً رفتن از کلاسهای آموزشی به یادگیری کنترل شده یا از تدریس حرفه‎ای به مخزن اطلاعات کنترل شده نه تنها ضمانتی را ندارد حتی یادگیری را نیز بیشتر نمی‎کند. در حقیقت، وقتی به طور غیرمقتضی استفاده می‎شود، تکنولوژی می‎تواند یک مانع باشد و همچنین گران می‎باشد.

هنوز برای تکنولوژی یادگیری هزاران نقش مناسب و بزرگ وجود دارد. برای دانستن اینکه چطور تکنولوژی می‎تواند استفاده از یادگیری را تسهیل کند این مهم است که آن سوی چشم‎انداز آموزش کلاس سنتی را ببینیم. چیزی که تنها راه است برای تسهیل یادگیری و تنها راه برای استفاده از تکنولوژی در تلاش و کوشش.

این بخش به راه‎هایی برای یادگیری و استفاده از تکنولوژی با افغان اینکه چطور مردم یاد می‎گیرند، هر روز، و ابزارهارهایی که برای آسان کردن یادگیریشان استفاده می‎کنند. این نشان می‎دهد که چهارچوبی برای خلق یک اقدام مهم برای یادگیری و حمایت شده به وسیله 5 ارکان مهم مربوط به مهم می‎باشد: آموزش مدیریت دانش، عمل جامعه، حمایت عملکردها و تنظیم استعداد. همة این ارکانها برای نگهداری یک فرهنگ باز یادگیری ضروری است. بی‎توجه بودن به آن باعث می‎شود که عملکردهای گروهی و انفرادی معیوب باقی بماند و تکنولوژی، به طور مقتضی و قوی از هر یک از ارکان‎ها استفاده می‎کنند، بهره‎مندی درست از یک ساختار درست مثل دوباره حساب کردن واقعی و درست می‎باشد.

موفقیت استفاده از تکنولوژی در خلاقیت یک فرهنگ یادگیری که کمتر وابسته به آخرین زنگها و ستونهای نرم‎افزار و سخت‎افزار است و بیشتر به یادگیری به روش معمولی اشاره دارد. آینده تکنولوژی یادگیری امیدوار و نامعلوم نیز می‎باشد. مسیر یک نقشه دریایی به راحتی نیست، اگرچه ما می‎توانیم لرزش‎هایی دارد گذشته شاهد باشیم.

تعدادی مبحث داستانی: Some historicod perspectire

اگرچه اساس آموزش کامپیوتری در انواع مختلف و بیشتر از 30 سال است، راهنمایان تجارت به خوبی متحد شده و همیشه به آن به عنوان حاشیه رسیدگی کرده‎اند. برای اکثر قسمت‎ها، تشکیلات آموزشی و تعداد کمی از برنامه‎ها در تحصیلات با لا با سخت‎افزارها و نرم‎افزارهای جدید مورد آزمایش قرار گرفته است. جابه‎جا کردن درس (رشته) فرعی که امیدوار بودند به انقلاب سازمان یادگیری فقط برای دستیابی به سیستمهای عملیاتی مختلف و نسخه‎های مختلف از آن سیستمها که مستلزم انتشارات گوناگون از همان محصول می‎باشد. بنابراین ظرفیت این رشته‎ها احتیاج داشت تا برای همیشه به روز درآورده شود و دور گسترش آنها طولانی‎ می‎باشد. اما چیزی که حتی مهمتر است، استفاده از تکنولوژی برای یادگیری، نماینده، موجب تصمیم‎گیری بنیادی برای مردم است که بیشتر سنتی آموزش دیده‎اند و هیچ تجربه قبلی نسبت با یادگیری تکنولوژی نداشته‎اند. بنابراین سرمایه‎گذاری و منابع برای آموزش، شامل پرسنل و تسهیلات هم می‎شود. در کوتاهی موانع و کوتاهی این روایات، درخواستها و مدلها، آن نگرانی نیست که آموزش در کلاس ادامه پیدا کرده در حکم کردن چشم‎انداز یادگیری.

پس اینترنت متولد شد. به یکباره مشکلات از بین رفت. تمام چیزهایی که شما نیاز داشتید یک کاوشگر بود و به خاطر برنامه‎ها می‎توانست به سرعت به روزرسانی شود. آموزش کنترل شده می‎تواند ادامه پیدا کند با سرعت تغییر و تحولات این یک مشوق بزرگ اقتصادی بود برای سازمانها برای وارد شدن به آموزش و یادگیری الکترونیکی. نصب‎ها به دو جین از شرکتها جاری شد که کتابخانه‎ای از هزاران رشته ساخته شد. سیستم مدیریت یادگیری به عنوان ابزاری ضروری برای تشکیلات آموزشی مشتاق تبدیل شد تا با آموزش کنترل شده چیزی که آنها در کلاسهای آموزشی انجام می‎داده‎اند که اولین ایست مغازه را طریق عملیات که احتیاجات آموزشی را شامل می‎شود. دیگر سازمانها که یک بار تلاشهایشان را برای اولین بار جلب کردند حالا می‎خواستند کنترل بیشتری را قرار بدهند. بعضی شرکتها همه یا قسمتی از عملیاتهای در دست از کنگره سوم در کاربران را قرار دادند. ظرفیت خریده شده با سطل زباله، کامپیوتر مرکزی را اشباع کرده و آن را برای همه فرا هم کرده بود (اصطلاح). هر کسی فرضیه‎هایی را فراهم کرده بود که اگر آموزش کنترل شده کمی خوب است بیشتر از آن باید بهتر باشد.

بعد از بحث‎های اقتصادی مطرح شده از سال 1990، اقتصاد در سرتاسر جهان شروع به تلاش و کوشش کرد، چیزی که علت بودجه‎های تعلیم و آموزش را سخت مورد انتقاد قرار می‎دهد و نگرانی‎های عمیق را افزایش می‎دهد. برای اولین بار بیشتر از ده سال، سازمان‎ها در حال سؤال کردن نه فقط دربارة ارزش پایگاهی تکنولوژی یادگیری همچنین ارزش آموزش به طور عمومی. بعضی شرکتها حذف می‎کنند یا خارج از منبع و حوزة آموزشی درست قرار دارند. بعضی دیگر آن به پشت می‎اندازند بنابراین چندین که آنها شدیداً در اثرگذاری بی‎اثر می‎شوند. البته تعداد زیادی از شرکتها تعهداتشان را به آموزش در همه شکلها حفظ می‎کنند. ولی شکی وجود ندارد که ارزش زیاد تکنولوژی یادگیری ترکیب می‎شود با واقعیت‎های اقتصادی جدید، که معامله شده با آموزش اقتصادی جدید یک وزش سخت و دقیق.

نقش مناسب تکنولوژی در یادگیری چه چیزی است؟

حال، که مبهم و سرگیجگی تکنولوژی یادگیری فروکش کرد، اشخاص حقوقی ‎- نه فقط  اداره آموزشی ‎- در حال سؤال هستند، بعد چه چیزی است؟ هیچ‎کس قبول نمی‎کند که یادگیری بی‎ربط است یا اینکه تکنولوژی هیچ بازی در این نقش ندارد. اما بیشتر هوشیاران و روشن‎فکران ممکن است در خیلی از زمان نقش آن را مورد بررسی قرار بدهند.

به آرامی، ولی مطمئن، 4 واقعیت در حال پدیدار شدن است که اساساً چشم‎انداز یادگیری را تغییر می‎دهند:

1) این اعتقاد که کلاس رودرروی آموزشی در حال ناپدید شدن است مثل راهنمایی نادرست و فکر نادرست که اینترنت یک گذرگاه مسخره است: کلاس ادامه خواهد داشت تا انتقادی بشود برای همه حالتهای یادگیری. آن جایی را فراهم می‎کند جایی که مردم بتوانند بر هم تأثیر متقابل و همکاری داشته باشند و خلاقیت. و در حالی که همه آن قابل کنترل است، کلاسهای تک (آزمایشگاهها) طبیعی یک محیط بزرگ را فراهم می‎کند برای فعالیتها. به علاوه، زمانهایی وجود دارد وقتی یک زندگی یک ساختار را گزارش می‎کند آن برای توضیح و مشاهده، راهنمایی و دادن نصیحت ضروری است.

2) اساس یادگیری تکنولوژی اینجا می‎ماند: تکنولوژی این اختیار را به سازمانها می‎دهد تا هم‎ زمان و هم ‎مکان را در رساندن مهارت و علم و آگاهی تسخیر کند. آن به ظرفیت ثابت اجازه می‎دهد تا به روز و تسهیلات ربط‎دهنده‎گان مردم جدا از هم با منطقه‎های زمانی و مرزهای سازمانها کمک کند. بنابراین هم آموزش سنتی و هم کنترل شده نقش مهمی در آیندة یادگیری بازی می‎کند. کلید، البته، وقتی مشخص خواهد شد که وقتی هر کدام باید استفاده بشود.

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد نقش واقعی و مناسب از تکنولوژی برای ایجاد فرهنگ یادگیری