فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق لینوکس چیست 15 ص - ورد

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق لینوکس چیست 15 ص - ورد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق لینوکس چیست 15 ص - ورد


تحقیق لینوکس چیست 15 ص - ورد

مقدمه :

حمد و سپاس ایزد منان را که با الطاف بیکران خود این توفیق را به ما ارزانی داشت تا بتوانیم در راه ارتقای دانش عمومی و فرهنگ و به ویژه علوم کامپیوتر و انفورماتیک گامهایی هرچند کوچک برداریم.

امروزه گستردگی علوم و توسعه روزافزون آن شرایطی را به وجود آورده که هر روز شاهد تحولات اساسی و چشمگیر در سطح جهان هستیم. این مطلب را با مقدمه ای در مورد سیستم عامل شدن لینوکس آغاز می کنیم. درباره ی توسعه گذشته و آینده ی لینوکس صحبت خواهیم کرد و نگاهی دقیق به مزایا و معایب آن می پردازیم. در مورد توزیعات مختلف و همچنین سورس آزاد صحبت خواهیم کرد. این نوشته به سؤالاتی از این قبیل پاسخ می دهد:

1ـ لینوکس چیست؟

2ـ لینوکس کجا و چگونه آغاز شد؟

3ـ آیا لینوکس همان سیستم عاملی است که در آن همه چیز در حالت متنی انجام می شود؟

4ـ آیا لینوکس آیندة درخشانی دارد؟

5ـ مزایای لینوکس چیست؟ معایت آن چیست؟

6ـ چند نوع لینوکس وجود دارد؟

7ـ جنبشهای opensource و GNU چیست؟

1ـ1ـ تاریخچه :

1ـ1ـ1ـ یونیکس :

برای درک عمومیت و محبوبیت لینوکس، باید حدود 30 سال به عقب برگردیم تصور کنید که رایانه ها به بزرگی خانه ها یا حتی استادیوم ها هستند. زمانی که اندازة رایانه ها به خودی خود مشکلات فراوانی را پدید می آورد، معضل دیگری وجود داشت که مشکل را حادتر می کرد: هر رایانه سیستم عامل متفاوتی داشت و نرم افزارها تنها برای برآورده کردن یک هدف خاص ایجاد می شدند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق لینوکس چیست 15 ص - ورد

دانلود کلیه لایه های GIS منطقه یازده (11) کلان شهر اصفهان

اختصاصی از فایل هلپ دانلود کلیه لایه های GIS منطقه یازده (11) کلان شهر اصفهان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود کلیه لایه های GIS منطقه یازده (11) کلان شهر اصفهان


دانلود کلیه لایه های GIS منطقه یازده (11) شهر اصفهان

این مجموعه شامل اطلاعات GIS کامل و بسیار مفیدی از منطقه یازده کلان شهر اصفهان می باشد. تعداد بسیار زیادی از لایه اطلاعاتی جی ای اسی بر اساس اخرین تغییرات (91-93) از این منطقه گرداوری شده و ارائه گردید.

 

مجموعه حاضر به طور کلی دارای شیپ فایل های (لایه های GIS) زیر می باشد.

  • بزرگراها (Highways)
  • نقشه شماره ایندکس کل شهر اصفهان (Isfahan’s Index No)
  • نقشه کوچه ها و بن بست ها (َAlleys and Dead-ends Layer)
  • خیابان ها (Streets)
  • قطعات کوچک زمین ها-پارسل ها (Parcels)
  • پاسیو و حیاط خانه ها (Patio)
  • دیوارهای اطراف خیابان ها (Wall of streets)
  • آبراهه ها (Streams)
  • چاه های کشاورزی (Agricultural wells)
  • محدوده های لم یزرع (Arid area)
  • محدوده های ازادسازی (Area of useable legally)
  • کلیه بلوک های ساختمانی و کاربری های دیگر (Blocks for various land uses)
  • بلوک پست های برق ساخته شده (Blocks of Electrical posts)
  • کانال ها (Water Canals)
  • نقشه کل محله های شهر اصفهان (Layer of Isfahan’s neighborhoods)
  • نقشه کل محله های این منطقه (Layer of the region’s neighborhoods)
  • فضای سبز خصوصی (Layer of private green space)
  • فضای سبز عمومی (Layer of public green space)
  • فضای سبز خیابان ها (Green space of streets)
  • نقشه ایندکس کل شهر اصفهان (Layer of Isfahan’s Index)
  • باغ های خصوصی (Private Orchards)
  • باغ های عمومی (Public Orchards)
  • پارسل ها و املاک (Parcels and Estates)
  • پارک ها (Parks)
  • نقاط پارکینگ ها (Point position layer of parking)
  • رودخانه (Rivers)
  • بوته زارها (Shrubs)
  • خیابان های اصلی و فرعی (Main and sub streets)
  • پیاده رو های سرپوشیده (Covered walkways)
  • محدوده های تاریخی تجاری (Business historical area)
  • محدوده های فرهنگی (Cultural area)
  • محدوده های آموزشی (Educational area)
  • محدوده های دولتی (Governmental area)
  • محدوده های سبز شهری (Layer of Isfahan’s neighborhoods)
  • حریم ها (Frontages)
  • محدوده های تاریخی (Layer of historical area)
  • مراکز بیمارستانی و درمانی (Medical centers)
  • مراکز ورزشی (Sports centers)
  • توریستی (Tourism places)
  • حوض های خصوصی و بدنه های آبی (Private pools)
  • حوض های عمومی (Public pools)
  • چاه های آب (Water wells)

ممکن است برای هر یک از موارد ذکر شده بیش از یک لایه موجود باشد. امیدواریم مجموعه ارائه شده مفید و کمک کننده باشد%

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود کلیه لایه های GIS منطقه یازده (11) کلان شهر اصفهان

تحقیق دستیابی به کیفیت Six Sigma

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق دستیابی به کیفیت Six Sigma دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق دستیابی به کیفیت Six Sigma


تحقیق دستیابی به کیفیت Six Sigma

تحقیق دستیابی به کیفیت Six Sigma در 51 صفحه فایل ورد قابل ویرایش

قسمتی از متن و فهرست

فهرست

معرفی یک تابع مطلوبیت برای دستیابی به کیفیت Six sigma
1 ـ مقدمه

2 ـ بررسی و مرور مبحث توابع مطلوبیت

3 ـ روش پیشنهادی

1 ـ 3 ـ دو نوع فرمول و راه حل

2 ـ 3 تفسیر تابع مطلوبیت پیشنهادی

3 ـ 3 روش پیشنهادی برای محاسبة مطلوبیت کلی

4 ـ مورد پژوهشی : جوش‌کاری قوسی جوش نواری (جوش گوشه)

1 ـ 4 ـ بررسی اهداف و مدلهای رگرسیون

2 ـ 4 کاربرد توابع مطلوبیت متفاوت
نتیجه‌گیری

 

معرفی یک تابع مطلوبیت برای دستیابی به کیفیت Six sigma

مهندسین اغلب برای رسیدن به سطح بالایی از روند تولیدات و یا کیفیت
Six sigma ، به بهینه سازی و ارزیابی فرآیندهایی می‌پردازند که دارای ویژگی های کیفی متعددی هستند. توابع فعلی کیفیت در عین اینکه می‌توانند در تحقق بخشیدن به اهداف چند گانه موثر واقع شوند دارای نقاط ضعفی نیز هستند. یکی از این نقاط ضعف و محدودیت ها این است که توابع فعلی نمی‌توانند توضیح روشنی برای اثر مشترک میانگین و پراکندگی کیفیت داشته باشند. به همین دلیل مهندسین که هنگام تولید محصولات، از این توابع استفاده می‌کنند یا نمی‌توانند به محصولات مورد نظر خود برسند و یا در صورت تولید این محصولات، آنها را با صرف هزینه‌های اضافی بدست می‌آورند. در این مقاله تابع مطلوبیتی مطرح شده است که فاقد این نقاط ضعف است. این تابع پیشنهادی قادر است با توجه به فرضیاتی که در مبحث Six sigma مطرح است « محصول موثر » را تخمین بزند.

همچنین بهتر از توابع دیگر می‌تواند میزان تغییرات را توجیه کند. برای آنکه متوجه شوید این تابع پیشنهادی تا چه اندازه می‌تواند به شما در رسیدن به سطح بالاتری از کیفیت کمک کند و ...

مقدمه

مهندسین هنگام طراحی محصولات یا فرآیندها، پارامترهای طراحی رابه گونه‌ای طراحی می‌کنند که منجر به ترکیب مناسبی از ویژگی‌ها یا معیارهای کیفی  بشود. برای مثال در جوش‌کاری قوسی، مهندس هنگام تولید قسمت خاصی از یک محصول، باید سرعت حرکت و زاویة‌ مشعل جوشکاری را به گونه‌ای تنظیم کند که میزان گودافتادگی، تحدب و زمان چرخه، مطلوب شود. هدف روش‌های سطحی جواب یا RSM ها، مدل‌سازی ویژگی‌های فرآیند است به طوری که بتوان هنگام بهینه‌سازی فرآیند ازاین مدل‌ها بهره گرفت.(برای اطلاع بیشتر به           Box & Draper ، Khuri & cornell و Myers & Montagomery رجوع کنید). این نوع مدل سازی مستلزم تجربه است. هر فردی با استفاده از RSM ها می‌تواند مدل‌هایی را دربارة ویژگی‌های فرآیندی که درحال مطالعه‌اش است ایجاد کند و میزان تغییرپذیری فرآیند را تخمین بزند. در کنار این مدل‌ها باید با استفاده از اطلاعاتی که قابل حصول هستند اهداف خاص را مشخص کرد. بطوری که پس از بهینه‌سازی این اهداف،‌‌ آن چیزی که حاصل می‌شود واقعاً یک محصول مطلوب باشد.

توابعی که مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را به یک هدف خاص تبدیل می‌کنند توابع مطلوبیت نام دارند و به صورت  نوشته می‌شوند. منابعی که دربارة توابع مطلوبیت وجود دارند عبارتند از: castillo و همکارانش، Derringer  ، Derriger & suich ، Harrington ، kim& Lin توجه داشته باشید توابع مطلوبیت معمولاً دربارة بستة (1 و0  )قرار دارند.

اولین توابع ...

 

بررسی و مرور مبحث توابع مطلوبیت

در این بخش در نظر داریم موضوع تابع مطلوبیت را مورد مرور و بررسی قرار دهیم. در متد هارینگون، محاسبة تابع مطلوبیت شامل دو مرحله می‌شود. در مرحلة اول به منظور تعیین مطلوبیت فردی، هر معیار و جواب تحت بررسی قرار می‌گیرد. معیارها دو نوع هستند: معیارهای دو طرفه (two-sided criteria) که مقادیر قابل قبول آنها هم به حد تعیین بالا و هم حد تعیین پایین بستگی دارد. و معیارهای یک طرفه (one-sided criteria) که مقادیر قابل قبولشان فقط به یک حد واحد بستگی دارد. درمورد...


 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق دستیابی به کیفیت Six Sigma

دانلود مقاله اضطراب امتحان وجنبه های فیزیولوژیک آن

اختصاصی از فایل هلپ دانلود مقاله اضطراب امتحان وجنبه های فیزیولوژیک آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله اضطراب امتحان وجنبه های فیزیولوژیک آن


دانلود مقاله اضطراب امتحان وجنبه های فیزیولوژیک آن

اضطراب امتحان، نوعی خود مشغولی ذهنی است که با خودپنداری ضعیف و تردید فرد درباره توانایی های خود مشخص می شود و غالباً با شناخت منفی، عدم تمرکز حواس، واکنش های جسمی نامطلوب و افت تحصیلی همراه است. 

  • با رویکرد شناخت درمانی

 امتحانات نزدیک است. تا رسیدن تیرماه چیزی نمانده است. تا رسیدن فصل داغ تابستان و نشستن روی صندلی های امتحان. این روزها در هر خانه ای، دانش آموزی هست یا دانشجویی؛ که با بیم و امید خود را برای امتحان آماده می کند. در این میان دشوارتر از همه، حال و روز کنکوری ها است. زیرا امکانات محدود است و جمعیت بسیار. آنان دل نگران امتحانی هستند که نتایج آن، اهمیت دارد. اهمیتی به اندازه سرنوشت. به اندازه آرزوهای یک انسان.


  • اضطراب امتحان چیست؟

 اضطراب امتحان، نوعی خود مشغولی ذهنی است که با خودپنداری ضعیف و تردید فرد درباره توانایی های خود مشخص می شود و غالباً با شناخت منفی، عدم تمرکز حواس، واکنش های جسمی نامطلوب و افت تحصیلی همراه است. هنگامی که فردی درباره کارایی و توانایی ذهنی خود در موقعیت امتحان، دچار تشویش و نگرانی می شود، به طوری که این احساس موجب کاهش و افت عملکرد واقعی او می شود، می گوییم دچار «اضطراب امتحان» شده است.مطالعات انجام گرفته نشان می دهد که دانش آموزان و دانشجویان در سرتاسر دنیا علایمی از اضطراب امتحان را نشان داده اند (همبری، ،۱۹۸۸ سیپ، ۱۹۹۱).سطح قابل قبولی از تنیدگی در زمان امتحان می تواند با فعال کردن سیستم عصبی خودکار انسان، به هوشیاری بالاتر و تلاش بیشتر منجر شود، اما اگر فرد نتواند نسبت به تنیدگی خود، واکنش درست نشان دهد و دچار اضطراب شود، عملکرد او دچار اختلال خواهد شد. تحقیقات انجام گرفته نشان می دهند که دلیل به وجود آمدن این اضطراب، همیشه کم کاری دانش آموز یا عدم تسلط کافی او بر محتوای دروس نیست. بالعکس، بسیاری از اوقات دانش آموزانی با انگیزش و تسلط بالا، دچار آثار منفی اضطراب امتحان شده اند. تحقیقات جدی درباره اضطراب امتحان، از اواسط قرن بیستم آغاز شد. پژوهشگرانی همچون تیلور (۱۹۵۳)، اضطراب امتحان را از طریق آزمون های خودارزیابی دانش آموزان اندازه گیری کردند. سایر پژوهشگران به جنبه های فیزیولوژیک، احساسی/ رفتاری و شناختی در این باره پرداختند.


  • جنبه های فیزیولوژیک اضطراب

برای درک بهتر موضوع، تصور کنید نیمه شب است. خرگوشی در میانه جاده تاریکی نشسته است. ناگهان در مقابل خود اتومبیلی را می بیند که به سرعت به سوی او می آید. در برابر نور چراغ های اتومبیل، از ترس بر جای خود خشکش زده و قادر به فرار کردن نیست. فکر می کنید چه اتفاقی افتاده است؟ علم پزشکی نشان می دهد که اضطراب شدید، منجر به ترشح ناگهانی هورمون های آدرنالین و کورتیزول (که همراه هم هورمون های آدرینوکورتیکال نامیده می شوند) می شود.این ترشح تمام سیستم اعصاب مرکزی، قلب و عروق، روده و معده، ماهیچه ها، آب بدن و متابولیسم خونی را تحت تاثیر قرار می دهد. قرار گرفتن در این موقعیت می تواند منجر به اختلال در عملکرد انسان شود. سایر جانداران نیز هنگامی که در یک موقعیت خطرناک قرار می گیرند، اگر تسلط خود را از دست بدهند، قادر به نشان دادن عملکرد مناسب نخواهند بود.


  • جنبه های احساسی/ رفتاری و شناختی

پژوهشگران به تفاوت میان اجزای اضطراب امتحان در دو دسته شناختی (افکار منفی که در جلسه امتحان، فکر امتحان دهنده را به خود مشغول می کند) و احساسی/ رفتاری (علایمی همچون لرزش، پرش، عضلات منقبض، خشکی دهان، عرق کردن و...) اشاره کرده اند. (لیبرت و موریس، ۱۹۶۷)نتایج این مطالعات نشان داد، عوامل شناختی (فکری) بیش از عوامل احساسی می توانند بر روی نتیجه امتحان اثر منفی بگذارند (دفن باچر، ۱۹۸۰) به ویژه افکار منفی که مربوط به خود امتحان هستند. این دیدگاه مبتنی بر نظریه شناخت درمانی بود که از نیمه دوم قرن بیستم در حوزه روانشناسی جایگاهی ویژه یافت. آنها معتقد بودند که افراد می توانند با کنترل کردن افکار خود، احساسات و در نتیجه رفتارهای خود را کنترل کنند (یانگ و کلوسکو، ۱۹۹۳)به طور خلاصه، اساس نظریه شناخت درمانی را می توان در مثلث زیر ترسیم کرد:

افکار نامطلوب / احساس نامطلوب/ رفتار نامطلوب

هدف شناخت درمانی «کمک به فرد برای غلبه بر افکار و باورهای مخرب و یافتن افکار و باورهای سازنده تر» (مارتین وپیر، ۱۹۹۲) است. یا سعی در اصلاح شناخت ها و نگرش های نادرست که رفتار نامطلوب- آشکار یا ناآشکار- را به وجود می آورد و به تقویت آن می انجامد (ساندل و ساندل، ۱۹۹۳). آلبرت الیس، بنیانگذار روش درمانی عقلی- احساسی، باور داشت بسیاری از مشکلات احساسی و رفتارهای مربوط به آن، از عبارت های غیرمنطقی نشات می گیرد، که افراد در موقعیت های بحرانی به خود می گویند. در این زمینه فنی که توسط ولپ در ،۱۹۵۸ معرفی شد، فن ایست کردن فکری بود. ولپ توصیه می کند هر بار با هجوم افکار منفی به ذهن فرد، او باید به خود نهیب بزند: «بس است!!!» اگر این روش با روش جایگزین کردن یک فکر مثبت و سپس به کار بردن عبارت های تقویت کننده همراه شود، موثرتر خواهد بود. آرون تی بک (۱۹۷۶) به این

شامل 11 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله اضطراب امتحان وجنبه های فیزیولوژیک آن

آنتالپی

اختصاصی از فایل هلپ آنتالپی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

آنتالپی


آنتالپی

فرمت فایل: word(قابل ویرایش)تعداد صفحات23

آنتالپی :
همه کم و بیش درکی شهودی از مفاهمیم گرما ، فشار و حتی انرژی درونی داریم اما به نظر می رسد در خصوص مفهوم فیزیکی آنتالپی این گونه نباشد! برای نزدیک شدن به این درک ، قانون اول ترمودینامیک را در نظر بگیرید. همان طور که می دانیم این قانون در واقع بیانی است از قانون پایستگی انرژی و با این توضیح اضافی که گرما نیز صورتی از انرژی است. این قانون را به طور کمی به صورت dQ=dU+dW بیان می کنند که در آن d معرف تفاضل یا اختلاف است. همچنین کمیت های W,U,Q به ترتیب گرما ، انرژی درونی و کار را نشان می دهند. هر گاه در فشار ثابت حجم دستگاهی به مقدار کوچکی تغییر کند، دستگاه به اندازه ی dW=PdV روی محیط کار انجام می دهد و یا بر عکس از طرف محیط روی دستگاه کار انجام می شود. حال فرض کنید در یک فرایند هم فشار انرژی درونی و حجم دستگاهی تغییر کند. در این صورت به کمک قانون اول ترمودینامیک و رابطه ی کار در فرایند هم فشار به سادگی به رابطه ی (dQ=d(U+PV می رسیم که کمیت داخل پرانتز یعنی U+PV را با H نشان می دهند و آن را آنتالپی می نامند. در این صورت داریم dQ=dH . بنابراین ، هرگاه فرایندی هم فشار بر روی دستگاهی انجام شود گرمای داده شده یا گرفته شده از دستگاه با تغییر انتالپی آن برابر است. از همین رو آنتالپی را محتوای گرمایی دستگاه نیز می نامند! از آنجا که در شیمی و مهندسی بیشتر فرایندها در فشار ثابت انجام می شود مفهوم آنتالپی کاربرد زیادی دارد.
تعریف آنتالپی
آنتالپی سیستم، تابعی ترمودینامیکی است که با مجموع انرژی درونی سیستم و حاصلضرب حجم در فشار آن (در فشار ثلبت) در محیط سیستم، هم ارز است. به عبارت دیگر گرمای جذب شده بوسیله واکنشی که در فشار ثابت انجام می‌گیرد، برابر با تغییر آنتالپی سیستم است. آنتالپی، همانند انرژی داخلی، تابعی از حالت سیستم و مستقل از راهی است که به آن حالت می‌رسد.

حالت های ماده
هر سیستمی اعم از جامد، مایع و گاز شامل اتمها یا یونها و یا مولکولهای ساده ای است که بهم دو نوع نیروی مختلف اعمال می کنند:
1- جاذبه ی بین ذرات
2- انرژی جنبشی
جاذبه ی بین ذرات
جاذبه ی بین اتمها، یونها و ملکولها به موارد زیر تقسیم می شود:
الف: کنش یونی
ب: قید هیدروژنی ( بویژه کنش دو قطبی)
ج: کنش دو قطبی
د: تحریک شدن ناپایدار کنش دو قطبی

انرژی جنبشی
انرژی جنبشی طبق رابطه ی زیر داده می شود:

انرژی جنبشی مستقیماً با دمای مطلق متناسب است، زیر سرعت مولکولی (u) یک گاز کامل از رابطه زیر به دست می آید:


دانلود با لینک مستقیم


آنتالپی