فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نمونه پرسشنامه پروژه های محرک توسعه در محیط های تاریخی

اختصاصی از فایل هلپ نمونه پرسشنامه پروژه های محرک توسعه در محیط های تاریخی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

نمونه پرسشنامه پروژه های محرک توسعه در محیط های تاریخی


نمونه پرسشنامه پروژه های محرک توسعه در محیط های تاریخی

این پرسشنامه در صدد است تا اولویت بندی مناسبی را در رابطه با متغیرهای موثر در طراحی (پروژه های محرک توسعه در محیط های تاریخی) با استفاده از نظر چندی از متخصصین این امر انجام دهد از همین رو سوالات به صورت 7 شاخص و 50 متغییر طراحی شده است


دانلود با لینک مستقیم


نمونه پرسشنامه پروژه های محرک توسعه در محیط های تاریخی

دانلود معارف اسلامی(نمونه سؤالات کنکور)

اختصاصی از فایل هلپ دانلود معارف اسلامی(نمونه سؤالات کنکور) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود معارف اسلامی(نمونه سؤالات کنکور)


دانلود معارف اسلامی(نمونه سؤالات کنکور)

درس اول                          ولایت و حکومت الهی.

1- انواع مالکیت:

الف) حقیقی: فقط از آن خداست.

ب) قراردادی: مانند مالیکت انسان به اموالش.

ج) مالیکت اصلی از آن خداوند متعال است و از سوی او به افراد بخشیده شده است.

2- آیه: و لله ملک السموات و الارض و الله علی کل شیء قدیر.

* و مالیکت و فرمانروایی آسماء نها و زمین از آن خداست و خدا بر همه چیز توانا می باشد.

نتیجه آیه: این آیه بیانگر مالیکت حقیقی است.

ولایت مطلق الهی:

3- ولی در لغت به معنای سرپرست، اولی به تصرف، دوست و یاور آمده است و در آیات ذیل مقصود همان سرپرست و اولی به تصرف می باشد.

4- ولی مطلق از دیدگاه قرآن فقط خداوند است و ولایت دیگران در صورتی که از سوی او باشد مجاز است.

- آیه: مالهم من دونه ولی و لایشرک فی حکمه احداً.

* برای ایشان غیر از او ولی و سرپرستی نیست و کسی را در حکم خود شریک قرار نمی دهد.

نتیجه آیه: 1) این آیه بیانگر ولایت مطلق الهی است.

2) قرآن طبق این آیه مخصوصاً با تعبیر دون الله، که به معنای غیر خداست ولایت و سرپرستی دیگران  را نفی کرده - و آنرا در انحصار خدا قرار می دهد.

3) طبق این آیه قرآن تنها برای افرادی حق ولایت قائل می شود که از طرف خداوند معین شده باشند.

حاکمیت الهی:

6- در قرآن حکم به معنای فرمان، امر و دستور است.

7- قرآن حکم را فقط و فقط از آن خدا می داند.

8- آیه: ان الحکم الا الله امر الا تعبدوا الا ایاه ذلک الدین القیم.

* حکم جز برای خدا نیست فرمان داده که جز او را نپرستید این آئین محکم و استوار است.

نتایج آیه: 1) در این آیه حکم به چه معناست؟ فرمان. ، امر، دستور.

2) حکم از آن چه کسی است؟ فقط خداوند.

3) عبادت همراه حکم آمده است، یعنی پذیرفتن هر حکمی جز حکم خدا بندگی   و پرستش غیر خداست و شرک در عبادت محسوب می شود.

4) عبارت امر ًالا تعبدوا الایاه. بیانگر چه توحیدی است: توحید افعالی.

- توجه 1) توحید عملی = توحید عبادی = توحید در پرستش یعنی:

الف) یگانه پرستی.      ب) در عمل خود را برای خدا خالص ساختن.

ج) روی گرداندن از هر مقصد غیر خدایی.

10- توجه2) نقطه مقابل توحید عملی، شرک عملی یا همان شرک در عبادت محسوب می گردد.

11- در زمان حضرت رسول (ص) بین یک منافق و یهودی اختلافی رخ داد و یهودی برای رفع اختلاف پیامبر را معرفی کرده. ولی منافق فرد کاهنی ( کعب بن اشرف یهودی) را معرفی کرد تابرای داوری به وی مراجعه کنند که آیه نازل شد:

  • آیا نمی بینی کسانی را که بگمان و دعوی خود به قرآن و آنچه پیش از تو نازل شده ایمان آورده اند. نه آنها می خواهند قضاوت و دادخواهی را نزد طاغوت ببرند در حالیکه فرمان داده شده که با طاغوت کافر شوند و شیطان می خواهد آنان را گمراه کند آنهم گمراهی دور.

- آیه: ولقد بعثنا فی کل امه رسولاً ان اعبد و الله و اجتنبوا الطاغوت.

همانا در میان هر قوم پیامبری برانگیختم ( تا مردم را پیام می‌دهد) که فقط خدا را پرستش کنید و از طاغوت دوری گزینند.

نتایج آیه: 1) در قرآن بین ایمان بخدا و پذیرش حاکمیت حق و فرستادگان او از یک طرف و نفی بندگی و نفی اطلاعات از طاغوت از سوی دیگر رابطه ای مستقیم بر قرار شده است.

    2) این آیه بیانگر نقش سیاسی - اجتماعی توحید است.

    3) مبین/ بیانگر نفی عبودیت غیر خداست.

    4) بعثت انبیاء برای دعوت مردم به پرستش خدا حتما همراه نفی طاغوت می باشند.

الف) نظام توحید : براساس ایمان بخدا و حاکمیت خداست، رهبرش امام حق است و پذیرندگان آن عبدالله است.

ب) نظام شرک: بر اساسی حاکمیت طاغوت است و رهبرش امام باطل یا طاغوت و پذیرندگان آن فرمانبرداران آن طاغوت است.

 

نظام توحید - نظام شرک:

13- انواع نظام

 

 

 

 دلایل لزوم تشکیل حکومت اسلامی:

14- دلایل لزوم تشکیل حکومت اسلامی عبارتند از:

1) برقراری توحید و نفی شرک. 2) لزوم اجرای احکام اسلامی. 3) تأمین استقلال جامعه اسلامی.

15-  برقراری توحید و نفی شرک: حاکمیت غیر خدا در جامعه چه در مرحله وضع احکام و چه در مرحله اجرای احکام و چه در مرحله داوری و قضا حاکمیت شرک و طاغوت است.

16- بنابر گفتاری از امام خمینی چرا هر نظام سیاسی غیر اسلامی نظامی شرک آمیز است؟ زیرا حاکمش طاغوت است.


لزوم اجرای احکام اسلام:

17-لازمه پیاده شدن اسلام در هر جامعه برقراری حکومت اسلامی است. بعبارت دیگر بدون برقراری حکومت اسلامی احکام اسلام از پشتوانه و ضمانت اجرای لازم برخوردار نخواهد بود.

18- تحقق کامل احکام اجتماعی وابسته به وجود یک حکومت الهی و داشتن امکانات اجرایی است.

چند نمونه از احکام اجتماعی:

19- چند نمونه از احکام اجتماعی که برای اجرای آن نیازمند حکومت هستیم.

الف) احکام جزائی و حقوقی که برای جلوگیری از گناه و اشاعه فحشاء منکرات وضع شده است.

ب) دستور فراهم آمدن نیرو و امکانات نظامی از این جهت که دشمنان حتی از فکر تعدی به اسلام و سرزمینهای اسلامی نیز باز بمانند.

ج) احکام اقتصادی مانند زکات و خمس و … که برای اداره یک جامعه و برآوردن نیازهای آن وضع شده است.

20- توجه: اجرای احکام فوق الذکر نیازمند حکومت است. بعبارت دیگر اسلام با بیان دستور فوق به لوازم آن یعنی تشکیل حکومت اسلامی نیز دستور داده است.

21- تعالیم اسلام محدود به دستورات فردی و عبادی نیست بلکه کلیه نیازهای اجتماعی واقتصادی و حقوقی انسانها را در بر می گیرد.

22- تأمین عدالت اجتماعی از اساسی ترین اهداف اسلام است و از ابزار تحقق این هدف تشکیل حکومت اسلامی است و بدون آن احکام اسلام از پشتوانه و ضمانت اجرای لازم برخوردار نخواهد بود.

3) تأمین استقلال جامعه اسلامی:

23- از مهمترین مقاصد اسلام است؛ ایجاد استقلال در تمامی زمینه ها.

24- آیه: ولن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلاً.

* خداوند هرگز برای کافران نسبت به اهل ایمان راه تسلط باز نکرده اند.

نتایج آیه: الف) استقلال           ب) نفی سبیل.             

25- مفهوم قاعده نفی سبیل:

هر معامله و رابطه ای که موجب شود غیر مسلمان بر مسلمان یا مسلمین تسلط پیدا کند باطل و حرام است.

26- امام خمینی در کتاب تحریر الوسیله می فرمایند:

اگر در روابط تجاری و غیر تجاری ترس تسلط سیاسی و غیر سیاسی اجانب بر اسلام وسرزمینهای مسلمین باشد که موجب استعمار آنها و استعمار کشورهایشان شود هر چند این استعمار معنوی باشد برتمامی مسلمانان واجب است از آن دوری کنند و این روابط حرام است.

27- از اساسی ترین و ابتدائی ترین اهداف اسلام است؛ تأسیس حکومت اسلامی.

28- بدون آن کیان اسلام در معرفی خطر نابودی قرار داشته و امکان اجرای کامل احکام اسلام وجود ندارد: تأسیس حکومت اسلامی.

29- زمام دین و نگهدارنده تمام و اجبات و مستحبات است: ولایت.

30- وسیله سلطه دشمنان اسلام بر جوامع اسلامی است. تبلیغ اسلام منهای حکومت که خود بدعتی آشکار است.

- بدعت یعنی: این امر جزء دین نبوده و با تبلیغات بعنوان مطلب دینی وارد حوزه اسلام شده است.

31- کتاب تفسیر تبیان ازشیخ طوسی است.

32- کتاب تحریر الوسیله ولایت فقیه از امام خمینی است.

 

درس دوم: خصوصیات حاکم اسلامی  اعمال ولایت

 

1- کسی حق حاکمیت دارد که از سوی خدا بعنوان حاکم منصوب شده باشد یا اینکه او از نظر شرع تأثیر شده باشد.

 

2- شخص حاکم باید دارای حق ولایت بر مردم باشد تا بتواند آنها را به کاری وادارد یا از عملی باز دارد و افراد در صورت تخلف گناهکار محسوب شوند.

 

3- مشروعیت حکومت اسلامی به ولایت الهی است و شخص حاکم از سوی خدا صاحب این ولایت شده است.

 

انبیاء حاکمان الهی:

 

4- اولین حاکمان خدا بر روی زمین هستند: انبیاء الهی

 

5- رهبری دینی با رهبری سیاسی یکی است. بلکه در زمان حضرت رسول اکرم (ص) رهبری دینی پایه و اساس رهبری سیاسی بشمار می رفت. /

 

6- بنابر روایات و احادیث از علماء و فقها اینگونه یاد شده است:

 

حافظان دین - امینان پیامبر . جانشینان رسول، وارثان انبیاء حصون اسلام.

 

( حصون یعنی حصار محکم و حفاظت کننده )

 

7- طبق حدیث از حضرت رسول علمای دین تا چه زمانی امین پیامبران و نگهبان رسالت آنها هستند. مادامی که وارد دنیا نشده اند. ( مالم یدخلوا فی الدنیا)

 

8- بنابر حدیث پیامبر اکرم (ص) مفهوم داخل شدن فقها در دنیا چیست؟

 

پیروی از فرمانروایان ستمگر ( اتباع السطان).

 

9- طبق حدیثی از حضرت امام صادق (ع) :

 

الف) کسی که امر حق یا باطل را برای داوری نزد پادشاهان و قاضیان ستمگر ببرد داوری به نزد طاغوت برده و آنچه آنها برای او حکم کنند و آنرا بگیرد حرام است هر چند حق با او باشد.

 

10- ب) برای حل مشکل فوق الذکر حضرت امام صادق (ع) می فرمایند:

 

 از بین خود روایان حدیث و آگاهان به حلال و حرام و آشنایان به احکام ما را بعنوان قاضی بپذیرند و پس زمانیکه به حکم ما داوری کنند اگر از اشیان نپذیرند حکم خدا را کوچک شمرد و ما را رد کرده اند و کسیکه مارا رد کند در واقع خدا را ردکرده و این در حد شرک به خداست.

 

11- بنابر عقیده شیعه حاکمان در اسلام پس از پیامبر (ص) ائمه می باشند و در زمان غیبت امام عصر (عج) این مسئولیت مهم که اجریا احکام الهی و تحقق اسلام است به نیابت از امام عصر (عج) بر عهده فقها می باشد.

 

12- امام زمان (عج) در پاسخ به اسحاق بن یعقوب می فرمایند:

 

… و در مورد  اجتماعی و رویدادهای زمان ( حوادث واقعه ) به دوات احادث مراجعه کنید.

 

13- روات حدیث شامل چه گروهی می شود:

 

کسانی که به احادیث آگاهی داشته و درست و نادرست مجمل و مفصل و … آنرا باز شناسند نه کسی که فقط راوی حدیث باشد و حتی مفهوم آنرا نداند و یا حتی معنی و مفهوم آنرا بداند و ولی از تقوی و ایمان بهره ای نداشته باشد.

 

15- در زمان غیبت، حجت امام زمان (عج) بر مردم هستند: روات احادیث ( فقها )

 

- فقها باید حکومت اسلامی تشکیل دهند بنابر مقدمات ذیل:

 

الف) فقها امانتدار پیامبرانند.            ب) آن امانت، احکام الهی است.

 

ج) امانتداری احکام به اجرای آنهاست.   د) اجرای بسیاری از احکام نیازمند حکومت اسلامی اشت.

 

خصوصیات رهبر اسلامی:

 

16- خصوصیات اصلی حاکم اسلامی عبارتست از :

 

علم - عدالت - کفایت و تدبیر - شجاعت.

 

17- از خصوصیات یاد شده کدامیک اولویت دارند: علم و عدالت.

 

1) علم:

 

18- فقیه کسی است که احکام اسلام را از منابع اصلی آن ( قرآن و سنت) استخراج نماید.

 

19- کسی که در علوم دینی تحصیل و تحقیق کرده باشد فقیه نامیده می شود.

20- کلمه فقیه با کدامیک از خصوصیات حاکم اسلامی در ارتباط است؟ علم.
...

 

 

 

 

216 ص فایل Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود معارف اسلامی(نمونه سؤالات کنکور)

دانلود مقاله شاه اسماعیل صفوی

اختصاصی از فایل هلپ دانلود مقاله شاه اسماعیل صفوی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله شاه اسماعیل صفوی


دانلود مقاله شاه اسماعیل صفوی

 

مشخصات این فایل
عنوان: شاه اسماعیل صفوی
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 19

این مقاله در مورد شاه اسماعیل صفوی می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله شاه اسماعیل صفوی

اسماعیل میرزا، ملقب به ابوالمظفر بهادر خان حسینى، فرزند سلطان حیدر و نواده دخترى اوزون حسن آق قویونلو بود.
اسماعیل در 892 ق / 1487 م در اردبیل دیده به جهان گشود. وى پس از کشته شدن پدرش، سلطان حیدر «893 ق / 1448 م» در جنگ با یعقوب بیگ آق قویونلو و متحدش فرخ یسار شروانشاه، به همراه برادرانش در حصار استخر زندانى شد «عالم آراى عباسى، ص 32؛ جهانگشاى خاقان، صص 44 - 46». رستم بیگ آق قویونلو در 898 ق / 1493 م فرزندان حیدر را از زندان آزاد ساخت «حبیب السیر، ج 4، صص 439 - 440» و آنان را به تبریز فرا خواند. در پى کشته شدن سلطان على، برادر بزرگتر اسماعیل در نبرد با رستم بیگ، یاران و مریدان، اسماعیل میرزا را که در آن هنگام کودکى شش ساله بود، با اجازه مادر از اردبیل به گیلان «لاهیجان» بردند. در گیلان، کارکیا میرزا على، فرمانرواى محلى لاهیجان و دیلمان، که شیعه و سید و دوستدار خاندان صفوى بود در ....(ادامه دارد)

تلاش برای شناساندن عقاید تشیع
آیین تشیع هم، چنانکه شاه صفوى پیش بینى کرده بود، بعد از چندین نسل دعوت و تبلیغ پنهان و آشکار که از جانب پدران او در جریان بود، اکنون آماده آن بود که گستره پنهان خود را که سالها زیر نقاب تقیه پنهان و ناشناخته گذاشته بود، آشکار کند، و چنین نیز کرد.
با این حال از تمام اصول و فروع آیین تشیع آنچه در مدت دعوت پدران شاه اسماعیل آشکار و پنهان تبلیغ شده بود، ظاهرا" تنها مسئله امامت بود که ولایت و جانشینى على بن ابى طالب «ع» را بعد از وفات رسول اکرم تبلیغ و تعزیر مى‏کرد. این قول هم هر چند همراه با الزام محبت آل رسول از عهد ایلخانان به تدریج در بین بسیارى از مسلمین و صوفیان رایج بود، اما براى آن که تشیع را به عنوان یک مذهب رسمى‏با تمام اصول و فروع بایسته و لازم یک آیین، ....(ادامه دارد)

شاه عباس اول صفوى
«996 - 1038 ق / 1588 - 1629 م»
شاه عباس در رمضان «978 ق / فوریه 1571 م» در هرات دیده به جهان گشود. هنگام ولادت او، پدرش محمد میرزا حکومت هرات داشت. سالهاى کودکى عباس در همین تختگاه پر آوازه خراسان گذشت؛ در همانجا، و در همان سالهاى کودکى، مدتها حکومت اسمى خراسان به او تعلق داشت و از همان دیار هم بود که در آغاز جوانى، عازم تختگاه صفوى در قزوین شد و تخت و تاج پدر را در عهد حیات او به دست گرفت.
هنگام دست یابى به تاج و تخت صفویان هجده سال داشت و به سعى امراى قزلباش خراسان که در واقع بر پدر او شوریده بودند به تخت سلطنت نشست «ذى‏الحجه 996 ق / 1588 م». هنگام جلوس او بر تخت سلطنت، اغتشاش و آشوب ناشى از سستى و بى لیاقتى پدرش سراسر ایران را فرا گرفته بود. خراسان از همان هنگام که او عازم قزوین شد، عرصه تاخت و تاز ازبک واقع شد. عبدالله خان ثانى، فرمانرواى ازبک، این تختگاه ....(ادامه دارد)

شاه عباس بزرگ و رابطه با کشورهای خارجی
مع هذا، این سرسختى در مقابل نفوذ خارجیها، شاه عباس را از سعى در توسعه روابط بازرگانى دوستانه با آنها مانع نیامد. حتى در همان ایام اخراج پرتغالیها از اراضى و آبهاى ایران، یک هیئت حسن نیت را با یک سفیر فوق العاده خویش همراه رابرت شرلى به دربارهاى اروپایى گسیل داشت «1032 ق / 1623 م» و براى توسعه روابط بازرگانى با قلمرو پادشاهان مسیحى غرب آمادگى نشان داد. به دنبال آن هم، دولت انگلستان با ارسال سفیر مخصوص به دربار وى، به برقرارى روابط بازرگانى با ایران اظهار علاقه نمود «1036 ق / 1626 م» و هم شرکت هند هلند که نیز در این ایام در هند فعالیت بازرگانى داشت، در این خصوص براى مذاکره و داد و ستد، سفیری راهى ایران نمود. بدین ترتیب، رابطه‏اى که در روزگار فرمانروایى شاه عباس بین ایران و فرنگ برقرار شد و پس از وى تا مدتها به طور مستمر ادامه.....(ادامه دارد)

شاه عباس، در شصت سالگى، در حالى که با وجود بیمارى، اندیشه تسخیر بصره را در سر مى‏پروراند و حتى سردار خود امام قلى خان را به اقدام به این کار فرمان داده بود، در مازندران به بستر افتاد؛ اندک اندک بیماریش سخت شد و در عمارت سلطنتى اشرف «=بهشهر» در جمادى الاولى 1038 ق / 1629 م وفات یافت. جنازه‏اش را از مازندران به قم انتقال دادند و در آنجا به خاک سپردند. بعد از وى نواده‏اش سام میرزا با عنوان شاه صفى به سلطنت رسید.....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله شاه اسماعیل صفوی در پایین آمده است.

اسماعیل میرزا و تلاش برای گرفتن انتقام خون پدر
اسماعیل میرزا و تجدید عهد با عقاید شیعه
تلاش برای شناساندن عقاید تشیع
تلاش برای تحکیم مبانی انقلاب
سلطان اسماعیل جنگجویی صاحب ذوق
شاه عباس اول صفوى
....(ادامه دارد)

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله شاه اسماعیل صفوی

دانلود تحقیق سیستم های حرفه ای نقشه برداری

اختصاصی از فایل هلپ دانلود تحقیق سیستم های حرفه ای نقشه برداری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق سیستم های حرفه ای نقشه برداری


دانلود تحقیق سیستم های حرفه ای نقشه برداری

سیستم های 500
سیستم های 500 جدیدترین گیرنده های استاندارد نقشه برداری در جهان می باشند. این سیستم ها، بدلیل اندازه کوچک و وزن کم خود و طراحی مدولاسیون جدید، برای کاربردهای مهندسی، بسیار مناسب می باشند.
سیستم های 500، سریعتر و موثرتر از گذشته با مدل های تک فرکانس، دو فرکانس و Real time ، راه حلی مناسب برای کاربردهای متفاوت می باشند.
خاصیت مدولاسیون جدید در سیستم های 500، به کاربر این امکان را می دهد که گیرنده را در هر مکان و به هر ترتیبی که مایل باشد استفاده نماید: روی سه پایه، روی ژالن، با یک کوله پشتی، داخل قایق یا کامیون و یا حتی خودروی شخصی.
گیرنده های سیستم 500 بدلیل دارابودن فناوری Clear Track، دارای قابلیت بهترین دریافت سیگنال، بهترین Tracking ماهواره ها، مقاومت در برابر Jamming، و فائق آمدن بر خطای Multipath می باشند.
هر سه نوع گیرنده SR510، SR520، SR530 قابلیت ارتقاء را دارند. لذا سرمایه گذاری شما در خرید سیستم های 500، یک سرمایه گذاری مطمئن است.
با استفاده از باطری های camcorder و کارت حافظه PCMCIA ( تا 96 مگابایت)، هیچ مشکلی در استفاده از سیستم های 500 نخواهید داشت.
سهولت استفاده، صفحه کلید چند منظوره، قابلیت مدیریت اطلاعات از طریق صفحه نمایش ( کدها، اطلاعات توصیفی و ... ) و قابلیت تعریف سیستم تصویر، سطوح مبنا و ... در سیستم های 500، در نوع خود منحصر به فرد است.
تمام تکنیک های مورد نیاز در نقشه برداری، در سیستم های 500 لایکا، قابل استفاده هستند.
تعین مختصات نقاط، با روش های Static، Rapid Static ، Stop and Go و Kinematic و استفاده از نرم افزار SKI-PRO ، برای پردازش اطلاعات خام، از توانائیهای تقسیم های 500 لایکا می باشد.
سیستم های 500، با استفاده از تکنولوژی آینده و برای نسل جدید طراحی و ساخته شده است.    
شاقول های اپتیکی زنیتی و نادیر
شاقول های اپتیکی ZNL و ZL و NL دستگاههایی با بالاترین دقت جهت سانتراژ یا شاقولی کردن در امتداد عمودی بطرف بالا یا پایین بکار گرفته می شوند . این دستگاهها غیر قابل تعویض با تریبراک های لایکا می باشند و بصورت شاقول های نادیر ( NL ) و زنیت ( ZL ) می باشند .
ZNL را می توان به دو صورت نادیر یا زنیتی بکار برد .
 کمترین حرکت اجزا
مقاوم در برابر گرد و غبار  
مقاوم در برابر وضعیت جوی
انتخاب شاقول بر اساس دقت و کاربردها :
ZNL    ZL / ZNL    
1:30000
1 میلی متر در 30 متر     1:200000
5/0 میلی متر در 100 متر    دقت
7 برابر ( fok 88 )    24 برابر    بزرگنمائی
35/0 متر    9/0 متر    
توتال استیشن های سریهای حرفه ای TPS1100/TC1101 /1102/1103/1105 لایکا
سری های TC توتال استیشن های حرفه ای TPS1100 برکلیه عملیات و وظایف نقشه برداری فائق آمده است. طولیاب هم محور، از بین رفتن قفلهای لمب افقی و قائم، حرکت بطئی بینهایت ، شاقول لیزری قابل تنظیم، انعطاف پذیری، استفاده از کارتهای استاندارد ثبت اطلاعات PCMCIA، صفحه نمایش بزرگ، گرم کننده صفحه نمایش و برنامه ها از مشخصه های اینگونه سیستمها هستند.

این سیستمها از برنامه هایی که می توان بر روی دستگاه بارگذاری یا آنها را از روی دستگاه پاک کرد، بهره می برد. از طرفی بوسیله نرم افزار GeoBasic می توان برنامه های خاص خود را نوشته و پس از مراحل برنامه نویسی در دستگاه بارگذاری کرد.
وزن سبک ، اجرای راحت و انعطاف پذیری از مزایای دیگر سیستم ها می باشد.
     TC1101    TC1102    TC1103    TC1105
اندازه گیری زاویه    "1.5 ، 0.5 میلی گون    "2 ، 0.6 میلی گون    "3 ، 1 میلی گون"5 ، 1.5 میلی گون
اندازه گیری طول    2mm + 2ppm
زمان اندازه گیری    1 ثانیه
* حدود    3 کیلو متر ( منشور گرد )
1.5 کیلو متر ( منشور 360 درجه )
برنامه ها    توجیه / انتقال / ارتفاع / ترفیع / طول / اتصال / پیاده کردن
ثبت    PCMCIA - RS232 در انواع SRAM / FLASH
بزرگنمائی    30 برابر
شاقول    اپتیکی : 2 برابر
لیزر : در محل آلیداد با چرخش دستگاه
دقت : 0.8 میلیمتر در 1.5 متر
* شرایط متوسط جوی    
 متـــرلیــزری DISTO
 نگاه اجمالی به خانواده متر لیزری DISTO (نسل جدید)
تمامی مدلهای DISTO اندازه گیری را به کمک اشعه لیزر مرئی قرمز رنگ تا فاصله حدود 100 متر یا بیشتر انجام می دهند. علاوه بر اندازه گیری طول ، تمام مدلهای DISTO ، قابلیت محاسبه سطح و حجم را با سرعت قابل ملاحظه ای دارا می باشد.
مدلهای CLASSIC و MEMO با دقت ±3mm و مدل PRO با دقت ±1.5mm ، اندازه گیری را سهل و ساده ساخته اند.
مدل CLASSIC دارای صفحه نمایش قابل استفاده در شب می باشد و می تواند بکمک رابطه فیثاغورث اندازه گیری های خارج از دسترس را نیز محاسبه نماید. همچنین در حالت اندازه گیری پی در پی می توان کمترین وبیشترین فاصله را در هر اندازه گیری تعیین کرد.

 

 

 

فهرست مندرجات
سیستم های 500     ....................................................................     02
شاقول های اپتیکی زنیتی و نادیر      ..................................................     03
توتال استیشن های سریهای حرفه ای      ..............................................    04
 متـــرلیــزری DISTO     ............................................................    
 ترازیابهای دیجیتال.....................................................................     11
تلسکوپ     ..........................................................................     11
ترازیاب های مهندسی و نقشه برداری     .....................................................     12
ویژگیهای اینگونه ترازیا بها     ................................................................      12
اندازه گیری تعین جابجایی ها     .......................................................     13
مشخصات فنی ترازیاب های مهندسی NAK2 - NA2     .............................    
ترازیاب های ساختمانی لایکا مدل BASIC     ........................................     
ترازیابهای لایکا سری NA700     ......................................................    
محیــط ............................................................................................     17
 توتال استیشن های اتوماتیک سریهای حرفه ای لایکا     .................................     18
طولیاب لیزر قرمز هم محور      ...................................................................     21
توتال استیشن های بدون رفلکتور سریهای اجرایی      ........................................     23
توتال استیشن های دقیق TPS1000/TCA2003 / TC2003 لایکا      ..............................     24
 منابع     ............................................................................................     25


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق سیستم های حرفه ای نقشه برداری

مقاله در مورد تاریخچه سد و نیروگاه کارون 3

اختصاصی از فایل هلپ مقاله در مورد تاریخچه سد و نیروگاه کارون 3 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد تاریخچه سد و نیروگاه کارون 3


مقاله در مورد تاریخچه  سد و نیروگاه کارون 3

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 7

 

مقدمه و تاریخچه

سد و نیروگاه کارون 3

رودخانه کارون پرآب ترین و طویل‌ترین رود ایران است. طول رودخانه کارون ۹۵۰ کیلومتر و وسعت حوزه آبریز آن ۶۰۰۰۰ کیلومتر مربع است و تنها رود ایران است که بخشی از آن قابل کشتیرانی است. سرچشمه کارون، آب‌کاج، از زرد کوه بختیاری است. این رودخانه از رشته کوه‌های زاگرس سرچشمه گرفته است که پس از عبور از مناطق کوهستانی و پر پیچ و خم، در منطقه‌ای به نام گتوند وارد دشت خوزستان می‌شود. رود کارون در شمال شوشتر به دو شاخه تقسم می‌شود و در جنوب شوشتر به یکدیگر متصل می‌شوند. شاخه مهم کارون، رود دز است که در شمال اهواز به رود کارون ملحق می شود. رود کارون در مرز ایران و عراق به اروند رود پیوسته و روانه خلیج فارس می‌شود.

حوزه رودخانه کارون از دیرباز به عنوان مهم‌ترین منبع تولید انرژی الکتریکی کشور مورد توجه بوده است. آغاز مطالعات بهره برداری از پتانسیل برق‌آبی حوزه رودخانه کارون در سالهای ۵۰-۱۳۴۰ بوده است. در آن زمان، شرکت مهندسی بین المللی هارزا (آمریکایی) همراه با شرکت فرمانفرمائیان پتانسیل عظیم برق‌آبی این منطقه را شناسایی کرد. به دنبال این مطالعات، اجرای طرح عظیم سد و نیروگاه شهید عباسپور با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات آغاز و در سال ۱۳۵۵ این طرح راه‌اندازی شد. سپس، دو پروژه سد مخزنی کارون ۲ و ۳ و سپس کارون۴ مورد مطالعه قرار گرفت.

 در سال ۱۳۵۷، شرکت مهندسی عمران منابع ارضی و آب و شرکت بین‌المللی ایکرز (کانادایی) به منظور مطالعات توجیهی پروژه کارون۳ تعیین شدند. این مطالعات تا سال ۱۳۶۸ پیگیری شد. در سال ۱۳۶۸، ادامه مطالعات فاز دوم طرح عمرانی کارون۳ به یک شرکت ایرانی ـ کانادایی (شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس _ ایکرز) واگذار شد و این کار تا اوایل تیر ماه ۱۳۷۴ پایان یافت. از اوایل تیر ماه ۱۳۷۴ نیز، فاز سوم (عملیات اجرایی) طرح با مشارکت شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس و شرکت بین المللی ایکرز آغاز شد. ساختگاه سد و نیروگاه کارون۳ در ۲۸ کیلومتری شرق شهرستان ایذه و در فاصله ۶۱۰ کیلومتری مصب رودخانه کارون در شمال شرقی استان خوزستان است. این طرح در حدود ۱۲۰ کیلومتری بالادست سد شهید عباسپور (کارون۱) قرار دارد. فاصله هوایی طرح کارون۳ از اهواز، تقریبا ۱۴۰ کیلومتر است. این طرح در کوهستانهای زاگرس غربی با سنگهای رسوبی لایه‌ای و در منطقه‌ای ناهموار، سنگی، زلزله خیز، دارای سنگهای آهکی و آهکی مارنی واقع شده است.

هدف از احداث سد و نیروگاه کارون۳، تأمین بخشی از برق مورد نیاز کشور و نیز کنترل سیلابهای مخرب است. نیروگاه کارون۳، برق مورد نیاز کشور را در زمان اوج مصرف تأمین می‌نماید (Peak Power). با بهره‌برداری از این نیروگاه با ظرفیت ۲۰۰۰ مگاوات و تولید متوسط انرژی سالانه ۴۱۳۷ میلیون کیلو وات ساعت (گیگاوات ساعت)، بخش مهمی از کمبود انرژی مورد نیاز کشور رفع خواهد شد.

توپوگرافی:

کوه‌های بختیاری در سلسله جبال زاگرس، یک رشته طویل از کوه‌هایی است که از شمال غرب به جنوب شرق امتداد دارد و دارای دره‌ها و گلوگاه‌های زیادی است. ارتفاع قله‌های بلند این سلسله جبال بیشتر از ۴۰۰۰ متر از سطح دریاست و بلندی برجستگی‌های محلی بین ۱۰۰۰ متر تا ۲۰۰۰ متر از سطح دریا است. بااستفاده از نقشه تغییرات سطح زمین در اثر عوامل طبیعی، چین خوردگیها و شکستگی‌های زمین ساختی، وضع ساختمان طبقات زمینی این ناحیه مشخص شده است. توپوگرافیهای برجسته، معرف چین خوردگیهای تاقدیسی و توپوگرافیهای فرو رفته، نشان از چین خوردگیهای ناودیسی در این ناحیه است. طول برآمدگیهای نوک تیز تاقدیسی و شیب‌دار، زیاد است. دره‌ها معمولا کم عرض و V شکل یا به صورت سنگاب ناودیسی است. شیبها، معمولا تند و خیلی تند است و از حالت عمودی تا شیب ملایم تغییر پیدا می‌کند. بالا آمدن کوه‌‌های زاگرس احتمالا هنوز در جریان است. این امر باعث سایش سریع و تشکیل ناحیه‌ای ناهموار شده است. رودخانه کارون دارای شیب تند است و سرعت زیاد آب در رودخانه، یک پدیده عادی است. آبگذرهای ناحیه‌ای و تعدادی از آبگذرهای اصلی در منطقه، به موازات پیچ و خم ناشی از چین خوردگی‌های زمین، جریان پیدا می‌کند. خصوصیات نامطلوب آبگذرها، سیستم اصلی رودخانه را تحت الشعاع قرار داده و رودخانه کارون طول زیادی از مسیرش را به صورت پیچ در پیچ از میان برآمدگیهای اصلی و از میان دره‌هایی عمیق (که تا عمق ۲۰۰۰ متر از سطح دریا هم می‌رسند)، عبور می‌کند.

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد تاریخچه سد و نیروگاه کارون 3