فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله اضطراب چیست

اختصاصی از فایل هلپ دانلود مقاله اضطراب چیست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله اضطراب چیست


دانلود مقاله اضطراب چیست

 

مشخصات این فایل
عنوان: اضطراب چیست
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 52

این مقاله درمورد اضطراب چیست می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله اضطراب چیست

نحوه رویارویی با رنج ناشی از تغییرات جسمانی
تغییرات ناشی از دوران بلوغ را نوجوان به‌تدریج می‌پذیرد. علت اصلی نگرانی در مورد نکات دیگری همچون زودرسی و دیررسی بلوغ و احساس خجالت در مواجهه با تغییرات جسمانی، عدم آگاهی، آگاهی ناقص یا محدود و یا اطلاعات نادرست نوجوان در زمینه های مختلف بلوغ و تغییرات جسمانی ناشی از آن است، که بهترین راه پیشگیری نیز فراهم آوردن آگاهی و بینش دقیق، صحیح و به موقع است. والدین باید قبل از پیدایش علایم ثانویه بلوغ فرد را بطور مناسب و با مراعات شئون اخلاقی، در جریان مسائلی از جمله سن بلوغ، عوامل موثر در پیدایش بلوغ و تغییرات جسمانی و آثار روانی آن بگذارند. والدین و مربیان با فراهم آوردن جوی آزاد و سالم باید این امکان را به نوجوان بدهد که سوالات، افکار، احساسات و احیاناً نگرانیهای خود را صادقانه مطرح و جوابهای مناسب دریافت کند و نباید بگذارند تا نوجوانان برای یافتن پاسخ سوالات خود کسانی که صلاحیت ندارند از جمله همسالان مراجعه و دچار انحراف و اضطراب شود. در مواردی که نوجوان نمی تواند مسائل را حضوری با .....(ادامه دارد)

اضطراب در ورزش
همه موقعیت های مهمی که در آن مورد آزمایش قرار می گیریم ممکن است ما را دچار اضطراب کند. این موقعیت ها ممکن است شرکت در امتحانات آخر سال مدرسه، ملاقات با یک شخصیت مهم، ایراد سخنرانی، شرکت در مصاحبه برای استخدام یا شرکت در یک مسابقه مهم ورزشی باشد.
جسم بدون توجه به علت در همه موقعیت های اضطراب زا به یک صورت واکنش نشان می دهد. نگرانی فقط در ذهن نیست بنابراین وقتی ذهن نگران است جسم هم واکنش هایی نشان می دهد: افزایش ضربان قلب و آهنگ تنفس، افزایش تنش عضلات، احساس خستگی، تحریک پذیری، خشک شدن دهان، عرق کردن و سرد شدن کف دستها، دلشوره، تمایل به دفع ادرار، برافروختگی چهره، لرزش صدا، تهوع، افزایش فشار خون از نشانه های جسمانی اضطراب است. بعضی از علامت های ذهنی اضطراب هم عبارتند از احساس سردرگمی، فراموش کردن جزئیات، ناتوانی در تمرکز کردن، توسل جستن به عادت های گذشته و ناتوانی در تصمیم گیری. التبه اگر همه اینها با هم به سراغ کسی بیاید کارش مختل می شود. ولی اغلب، بعضی از .....(ادامه دارد)

اختلالهای اضطرابی:

مضطرب بودن تا اندازه ای به عنوان بخشی از یک پاسخ مقابله ای طبیعی به مسائل زندگی روزمره در نظر گرفته می شود. با این حال، زمانی که اضطراب شدید و یا نا متناسب با موقعیت باشد به عنوانیک اختلال و یا یک شک مشکل بالینی در نظر گرفته  می شود. تعاریف ارائه شده در مورداضطراب به عنوان یک پدیده بالینی متفاوت  می باشند. بعضی از تعاریف بر علائم فیزیولوژیکی و بعضی بر علائم روانشناختی تأکید می ورزند. بطور کلی د رمورد این که آیا علائم فیزیولوژکی و روان شناختی هر دو برای تشخیص لازمند یا این که این علائم تا چه میزان باید آشکار شوند تا اضطراب به عنوان یک اختلال در فرد تشخیص داده شود. توافق نظر کمی وجود دارد.
اختلال اضطراب منتر: همان طور که درمورد بیماری افسردگی گفته شد، توصیفهای DSM III-R  از اختلال اضطراب منتشر (GAD) اختصاصی تر از توصیفهای ICD-9 می باشد. ملاک هایی تشخیص اختلال اضطراب منتشر در جدول 7-1 آمده است.
جدول7-1 ملاکهای تشخیص DSM III-R برای اختلال اضطراب منتشر
الف- اضطراب و تشویق شدید یا غیر معقول( انتظار توأم با دلواپسی) در مورد دو یا چند موقعیت زندگی( به عنوان مثال، نگرانی در مورد بدشانسی احتمالی کودکی که در معرض خطر قرار ندارد، نگرانی بدون دلیل برای مسائلمادی) برای مدت شش ماه یا بیشتر، که ضمن آن بیمار .....(ادامه دارد)

اضطراب در امتحان
درک مفهوم اضطراب ، نقش عمده ای در شناخت و فهم مشکلات ناشی از اختلالات اضطرابی کودکان ونوجوانان ایفا می کند .کلمه اضطراب اصطلاحاً برای توضیح و تشریح گونه های مختلف و متنوعی از واکنشهای عاطفی ، حرکتی و زیست شناختی درمقابل احساس خطر بکار می رود . احساساتی از قبیل ناراحتی و ترس از اینکه حادثه ترسناک و ناگواری اتفاق خواهد افتاد ، ازجمله نشانه های اصلی ، اختلال اضطرابی درکودکان ونوجوانان محسوب می شوند . یک نوع از این اختلالات اضطرابی که در محیط های آموزشی زیاد مشاهده‌می شود اضطراب امتحان examinaton Anexity است که رابطه تنگاتنگی با عملکرد و پیشرفت تحصیلی هزاران دانش- آموز دارد . دانش آموزی که دچار اضطراب امتحان‌‌می باشد ، با وجوداینکه مطالب و مفاهیم وموضوعات درسی را فرا گرفته است قادر به ارائه و بیان آموخته های خود نیست . این دانش آموزان یا دانشجویان ،نخست دچارنوعی دل مشغولی ذهنی هستند و دوم درباره تواناییهای خود ، نظر منفی داشته و از خود ارزیابی شناختی منفی دارند . این دو عامل موجب عدم تمرکز حواس و واکنشهای زیست شناختی نامطلوب ، افزایش ضربان قلب ،هیچان و تهوع و عدم تمرکزحواس‌‌می‌شود. پژوهشهای مختلف نشان داده است که اضطراب مادر بسیاری از اختلالات روانی است . این موضوع اهمیت این اختلال و تلاش برای درمان آن را روشن .....(ادامه دارد)

 ●سن اضطراب اجتماعی و کمرویی
 کمرویی در میان دانش آموزان خردسال شایعتر از بزرگسالان است. بسیاری از بزرگسالانی که خود کمرو نیستند با برنامه ریزی بر کمرویی دوران کودکی خود غلبه کرده اند، اما کمرویی درمیان بخش قابل ملاحظه ای از جمعیت بزرگسالان ادامه دارد.
دکتر سعیدی)جامعه شناس و استاد دانشگاه تهران( در زمینه رابطه سن و اضطراب اجتماعی اعتقاد دارند، به دلیل وارد شدن ما به عصر اطلاعات و شکسته شدن مرزهای فیزیولوژیکی، نوع اضطراب ها نیز در سنین مختلف تغییر کرده است، از یک سو وجود اطلاعات زیاد در هر زمینه ای و از سوی دیگر در دسترس بودن آن برای تمامی سنین، میزان اضطراب در سنین مختلف را افزایش داده است.
به نظر آقای دکتر بهرامی )متخصص تحلیل رفتار(، جوانانی که هویت و بلوغ اجتماعی آنها در حال شکل گیری است، بیشتر در معرض اضطراب اجتماعی و کمرویی قرار دارند.
اضطراب اجتماعی و کمرویی در زنان دو برابر مردان روی می دهد، البته نسبت بیشتری از مردان خواهان کمک برای )مداوای( این اختلال هستند.
دکتر حسین کاویان )دکترای تخصصی روانشناسی بالینی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران( و دکتر سیدعلی احمدی ابهری)روانپزشک و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی( شیوع اختلال های اضطرابی را طی پژوهشی، بررسی کرده اند. در .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله اضطراب چیست

مقدمه   ..................................................................     1
اضطراب در کودکان و نوجوانان      ........................................  2
چه باید بکنیم      .........................................................  6
عوامل مؤثر بر اضطراب نوجوانان و مقابله باآن    ............................ 6
نحوه رویارویی با رنج ناشی از تغییرات جسمانی ............................ 7
رویارویی با اضطراب ناشی از عدم پذیرش از جانب همسالان .................. 7
رویارویی با اضطراب ناشی از دوگانگی و تر س از مستقل شدن ................ 8
رویارویی با اضطراب ناشی از بروز رفتار پرخاشگرانه ..................... 9
انواع اضطراب ........................................................... 10
اضطراب و کاهش قند خون ................................................ 12
علل اضطراب ............................................................ 13
فاکتورهای روانی – اجتماعی .............................................. 13
عوامل جسمانی و زیست شناختی ............................................ 14
علل طبی و اثرات داروها .................................................. 14
درمان اضطراب .......................................................... 15
درمان دارویی............................................................. 15
درمان غیر دارویی ........................................................ 16
پیشگیری از اضطراب .................................................... 16
اضطراب در ورزش ...................................................... 22
چرا اضطراب بر عملکرد ورزش اثر می گذارد ؟............................. 23
عوامل موقعیتی اضطراب .................................................. 25
عوامل شخصی ............................................................ 25
روش های مقابله با اضطراب ............................................... 26
اختلال های اضطرابی ..................................................... 27
تنش حرکتی ............................................................. 28
اختلال اضطراب منتشر و حملات وحشتزدگی ............................... 30
الگوب اضطراب بک ، اختلالات تفکر ....................................... 31
اضطراب در امتحان ....................................................... 33
عوامل مؤثر بر اضطراب امتحان ........................................... 24
روشهای کاهش و درمان اضطراب امتحان .................................... 37
استفاده از شیوه های صحیح مطالعه ......................................... 38
اضطراب و ترس از حضور ................................................ 41
علایم اضطراب اجتماعی .................................................. 42
مشکلات رفتاری اضطراب اجتماعی ........................................ 44
علت اضطراب اجتماعی چیست ............................................. 46
سن اضطراب اجتماعی و کمرویی .......................................... 49
منابع .................................................................... 52

بخشی از فهرست منابع مقاله اضطراب چیست

ـ آزاد، حسین، آسیب‌شناسی روانی، تهران، انتشارات بعثت ـ 1372
ـ بال، ساموئل، انگیزش در آموزش و پرورش، ترجمة علی‌اصغر مسدود، شیراز، انتشارات دانشگاه شیراز، 1371
ـ بیابانگرد. اسماعیل، اضطراب امتحان، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، 1378
ـ بلوکراس و بلوشید، روان‌شناسی استرس، ترجمة عباس چینی، نشر ترمه، 1373
ـ حسینی، ابوالقاسم، بهداشت روانی، انتشارات دانشگاه مشهد، 1370
ـ راس، آلن، روان‌شناسی شخصیت، ترجمة سیاوش جمالفر، تهران، انتشارات بعثت 1373
ـ فلور، نیل و پسکار، سوزان، شناخت روشهای غلبه بر نگرانی و ترس از امتحانات ترجمة پرویز حکمتی و همکاران، تهران، انتشارات علمی و فنی، 1368
مرکز روانشناسی ورزشی   -آکادمی ملی المپیک و پارالمپیگ

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله اضطراب چیست

طرح درس سالانه ریاضی سوم

اختصاصی از فایل هلپ طرح درس سالانه ریاضی سوم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

طرح درس سالانه ریاضی سوم


طرح درس سالانه ریاضی سوم

اکثر طرح درسهای سالانه شلوغ بوده و در آن موارد مختلفی از جمله تاریخ تدریس ، موضوع تدریس ، اهداف کلی ، اهداف رفتاری ، اهداف جزئی ، فعالیت ها و ابزارها و خلاصه گزارش تدریس در نظر گرفته شده است .

برخی اوقات لازم است طرح درسمان خیلی ساده و جمع و جور باشد . در اینجا ما برای نمونه طرح درسی سالانه مربوط به کتاب ریاضی سوم ابتدایی آورده ایم .

این طرح درس در 2 صفحه تهیه و تنظیم شده و در آن به صورت خیلی مختصر برای هر جلسه تدریس توضیحاتی در حد یک خط آورده ایم .

امکان ویرایش این طرح درس توسط دیگران وجود دارد و در قسمت دانلود ، فایل آن در دو قالب ورد و پی دی اف آورده شده است .

در این طرح درس تعطیلات رسمی کشور گنجانده شده و در زمانهای مختلف مرور دروس قبل ، ارزشیابی مطالب گذشته و فعالیت های تکمیلی در نظر گرفته شده است .

در صورت نیاز می توان ستونهای دیگری به این طرح درس اضافه نموده و در آن هدف های جزئی و رفتاری و ابزارها و لوازم مورد نیاز برای تدریس را در نظر گرفت .

طرح درس مذکور برای 30 هفته آموزشی طرح ریزی شده و می توان آن را جهت بایگانی در پوشه کار معلمان و آموزگاران مدارس مورد استفاده قرار داد .

 


دانلود با لینک مستقیم


طرح درس سالانه ریاضی سوم

دانلود مقاله یادگیری

اختصاصی از فایل هلپ دانلود مقاله یادگیری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله یادگیری


دانلود مقاله یادگیری

 

مشخصات این فایل
عنوان:  یادگیری
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعدادصفحات : 14

این مقاله در مورد یادگیری می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر ازمقاله  یادگیری

منظور از تغییر رفتار در اثر تجربه ، تغیراتی است که در اثر برخورد و تعامل فرد با محیط در طرز تفکر ، عادتها ، تمایلات و اطلاعات وی روی می دهد همان که ملاحظه می شود در این تعریف به نقش تجربه و فعالیت یادگیرنده در جریان یادگیری اهمیت داده شده است در نتیجه نقش علم در فرایند تدریس به کمک یادگیرنده است تا بتواند تغییرات مطلوب را در رفتار خود بوجود آورد .معلم می کوشد شرایطی فراهم آورد که دانش آموزان به طور فعال در جریان ...(ادامه دارد)

 اشاره
یادگیری مشارکتی راهبرد تدریس موفق در گروههای کوچک است . در این روش هر یک از دانش آموزان با سطوح توانایی متفاوت ، گونه های متمایزی از فعالیتهای یادگیری را در راستای بهبود فهم خود به کار می برند . هر یک از اعضای گروه نه فقط در برابر یادگیری آموخته ها مسئولند ، بلکه برای کمک به یادگیری هم گروهی های خود نیز احساس مسئولیت می کنند . بنابراین ، نوعی ...(ادامه دارد)

ویژگیهای  فرهنگی یادگیری مشارکتی
کوشش های مشارکتی به رقابت های مشترکی در راستای سود متقابل منتج می شود ، به طوری که همه اعضای گروه :
 از تلاش های دیگران سود می برند ( موفقیت شما برای من مفید است و موفقت من برای شما ) .( تشخیص می دهند که تمام اعضای گروه در سرنوشت مشترکی سهیم اند ( یا همه با هم غرق می شویم یا همه با هم نجات می یابیم ) . می دانند که عملکرد یک شخص به طور متقابل بر عملکرد خود او و اعضای...(ادامه دارد)

ضرورت استفاده از یادگیری مشارکتی
پژوهش ها نشان داده است که فنون یادگیری مشارکتی :
یادگیری دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی شان را ارتقا می بخشد .
قدرت حافظه ی دانش آموزان را افزایش می دهد .
رضایت دانش آموزان از تجارب یادگیری را تقویت می کند ....(ادامه دارد)

عناصر یاد گیری
صرفاً در شرایط خاص ممکن است تلاش های مشارکتی نتایجی بیش از کوشش های فردی و رقابتی به بار آورد . این شرایط عبارتند از :
1- وابستگی گروهی مثبت
برای موفقیت گروه تلاشهای همه ی اعضای گروه لازم و ضروری است .
به سبب نقش یا و ظیفه و مسئولیت ، هر یک از اعضاء سهم مستقلی برای ایجاد کوشش مشترک دارند .
2-  تعامل چهره به چهره ( تقویت موفقیت دیگران )
توضیح شفاهی نحوه  ی حل مسأ له
آموختن دانش خود به دیگران
بررسی درک و فهم خود
بحث در باره مطالب آموخته شده 
مرتبط کردن یادگیری های کنونی با آموخته های قبلی .
3- مسئولیت فردی و گروهی ( سربار دیگران نبودن )
اندازه گروه را کوچک نگه دارید ؛ زیرا در گروههای کوچکتر مسئولیت ...(ادامه دارد)

فهرست مطالب  مقاله یادگیری

نخست به بررسی آموزش و پرورش پیشرو می پردازیم
ضرورت استفده از یادگیری مشارکتی
مقدمه
اشاره
ویژگیهای  فرهنگی یادگیری مشارکتی
عناصر یادگیری


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله یادگیری

دانلود مقاله ارتباط سلامتی بدن با سلامت ناخن

اختصاصی از فایل هلپ دانلود مقاله ارتباط سلامتی بدن با سلامت ناخن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ارتباط سلامتی بدن با سلامت ناخن


دانلود مقاله ارتباط سلامتی بدن با سلامت ناخن

 

مشخصات این فایل
عنوان: ارتباط سلامتی بدن با سلامت ناخن
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 5

این مقاله درمورد ارتباط سلامتی بدن با سلامت ناخن می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله ارتباط سلامتی بدن با سلامت ناخن

آشنایی با ساختمان ناخن
خوب است قبل از پرداختن به مشکلات ناخن ابتدا با ساختمان آن آشنا شویم:
بستر ناخن: بستر ناخن قسمتی از ناخن است که بافت عظیم و نازا نامیده میشود. بخش بستر ناخن از لبه بافت زایا و جوانه زننده یا هلالی به هیپونی کیم امتداد مییابد. بستر شامل رگهای خون، اعصاب و رنگدانه است. همانطور که ناخن از ریشه تولید میشود به سمت پایین بستر ناخن حرکت میکند که با افزودن مواد ناخن به ضخامت ناخن کمک میکند. مسطح و صاف بودن بستر ناخن برای رشد طبیعی آن بسیار مهم است.اگر اینطور نباشد .....(ادامه دارد)

ارتباط سلامت تغذیه با سلامت ناخن
ناخنهایی که به راحتی میشکنند و ترک میخورند از مشکلات احتمالی تغذیهای خبر میدهند. کمبود ویتامین Aو کلسیم باعث خشکی و ورقه ورقه شدن پوست میشود. کمبود پروتئین، فولیک اسید، ویتامین B که برای رشد سلولها و احیای سلولهای مرده ضروری است و ویتامین C موجب افتادن ناخنها میشود. کمبود پروتئین باعث ایجاد راه راههای سفید بر روی ناخنها میشود. یک نوع کمبود اسید هیدرولیک ممکن است باعث ترک خوردن و دو نیم شدن ناخن ها شود. دریافت ناکافی ویتامین B12 می تواند ایجاد خشکی، تیرهگی و گرد شدن در ناخن ها شود.
کمبود روی میتواند باعث ایجاد لکههای سفید بر روی ناخنها شود. شکستگیها در ناخنها ممکن است نشانه این باشد که بدن شما به آب و مایعات بیشتری نیاز دارد. وجود قرمزی در پوست اطراف ناخن و کوتیکول شما میتواند به واسطه فقر یا ضعف متابولیسم اسیدهای چرب در بدن شما باشد.بنابراین ناخن ها برای سالم بودن و ماندن، به مقدار زیادی کلسیم،.....(ادامه دارد)

فرو رفتن ناخن در انگشت
ناخنهای فرو رفته در گوشت ناراحتی است که بیشتر در انگشت شست پا پدید میآیدو هنگامی بروز میکند که ناخن، بد کوتاه شده باشد ویا به علت پوشیدن کفش تنگ فشار زیادی به کناره خارجی ناخن وارد شودو موجب فرورفتگی آن در داخل گوشت شود.
درمان ناخنی که در گوشت فرو رفته است در صورت بروز عفونت، ابتدا درمان عفونت و سپس برداشتن یک قسمت از ناخن از گوشه آن است. برای جلوگیری از فرورفتگی مجدد ناخن در گوشت، کوتاه کردن ناخن به روش صحیح، کم کردن حجم ناخن و از بین بردن ماده سازنده ناخن در محلی که در گوشت فرو میرود، توصیه میشود.
گوشه کردن ناخن معمولا در افرادی پدید میآید که عادت به جویدن ناخن دارند و یا دست های آنان در معرض تماس دائم با مواد شیمیایی است و ناخنها را تمیز نمیکنند و پوست های اطراف ناخن ها را بر نمیدارند. این گوشه ها که به آسانی کنده میشوند، در محل آنها آماس های دردناکی به وجود میآید که نشانه عفونت است. برای درمان عفونت.....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله ارتباط سلامتی بدن با سلامت ناخن

آشنایی با ساختمان ناخن
رشد ناخن
مشکلات شایع ناخن
فرو رفتن ناخن در انگشت
ارتباط سلامت تغذیه با سلامت ناخن


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ارتباط سلامتی بدن با سلامت ناخن

مقاله ای در خصوص آب

اختصاصی از فایل هلپ مقاله ای در خصوص آب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

با مطالعه عوامل مؤثر در کیفیت آبهای زیرزمینی می توان کیفیت آیندة آن را در مقایسه با کیفیت فعلی پیش بینی کرد. با تعیین کیفیت آبهای زیرزمینی می توان نوع مصرف آن را تعیین نمود. دبی آبهای زیرزمینی را در یک محل می توان با اندازه گیری کل مواد جامد حل شده ( T D S ) در آن محل محاسبه نمود. با اندازه گیری غلظت یونی آبهای زیرزمینی و دبی نهرهای سطحی نیز می توان دبی آبهای زیرزمینی را به دست آورد.
مطالعه ترکیبات شیمیایی آب و تغییرات آنها می توان در منبع یا منابع تغذیه مصنوعی و تعیین مسیر آبهای زیرزمینی مؤثر واقع شود. همچنین با مطالعه ترکیبات آب می توان به وجود لایه های مرزی آبدار و شکل و ترتیب سیستمهای جریان در این لایه ها پی برد. تغییر کیفیت آبهای زیرزمینی می تواند از تغییر کیفیت بارش نفوذی، اندرکنش آبهای زیرزمینی با محیط، طول مسیر جریان، مدت زمان، ماند آب، و نوع گونه های گیاهان در یک محل متأثر گردد....http://asemanfile.sellfile.ir/prod-611417-دانلود+مقاله++آب+و+خواص+آن.html?r=24299


دانلود با لینک مستقیم


مقاله ای در خصوص آب