فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله درباره تکامل

اختصاصی از فایل هلپ دانلود مقاله درباره تکامل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله درباره تکامل


دانلود مقاله درباره تکامل

 تکامل چیزى بیش از معناى رشد است و در واقع شامل اکتساب و ارتقاء تمامى مهارت‌ها و توانائى‌هائى است که بزرگسالان بدان توجه ندارند. تکامل کودکان مجموعهٔ پیچیده‌اى از تغییرات پیشرونده را در بر دارد که عبارتند از: تکامل فیزیکی، تکامل شناختى و نمادین، تکامل زبانى و نمادین، تکامل عاطفى و اجتماعی، تکامل معنوى و اخلاقی.   

 هر یک از ابعاد تکامل با ظرافت خاصى باهم در ارتباط هستند. در صورت غفلت یا ممانعت از هر یک از این ابعاد به طریقی، کودک در شکوفائى توان بالقوه خود ناموفق خواهد بود. پس این وظیفهٔ بر عهدهٔ مراقب کودک است تا از برآورده شدن تمامى نیازهاى کودک اطمینان حاصل کند. به همان اندازه که تغذیهٔ مناسب، محبت و حفاظت از کودک ضرورى است، بازى نیز براى کودک حائز اهمیت است. بازى فرصت لازم براى بهبود مهارت‌هایِ حرکتى ظریف و آشکار را فراهم آورده و سلامت جسمانى کودک را حفظ مى‌کند. بازى به تکامل قوهٔ تخیّل و خلاقیت کودک کمک کرده و زمینهٔ تمرین مهارت‌هاى اجتماعى و اعمالى چون یافتن راهى جهت بیان احساسات و فراهم‌سازى فرصت‌هائى جهت درک نظام‌هاى ارزشى را به‌وجود مى‌آورد. شرایط تأمین بازى براى کودک مستلزم تهیهٔ امکانات، فرصت و زمان کافى براى انجام بازى متناسب با سن او مى‌باشد.  

  انواع تکامل 

  تکامل فیزیکى   

 تکامل فیزیکى کنترل‌ فزایندهٔ کودکان بر حرکات خود آنها را شامل مى‌شود. این پدیده شامل مهارت‌هاى حرکتى (ظریف و آشکار) و بینائى است. همزمان با بهبود قدرت دید، کودک مهارت فزاینده‌اى در نگاه کردن و توجه به فواصل دور و نزدیک پیدا مى‌کند. با تکامل مهارت‌هاى ظریف حرکتی، کودک توانائى لازم را براى دست‌کارى کردن اشیاء مثل کشیدن و گره زدن بند کفش پیدا مى‌کند. مهارت‌هاى آشکار حرکتی، کودک را به انجام اعمالى مثل انداختن و گرفتن که مستلزم تحرک زیاد است قادر مى‌سازد.  

شامل 20 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله درباره تکامل
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد