لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه24
رویکردهای مبتنی بر چشم انداز نخست، تا حد زیادی ولی نه به طور کامل، مربوط به برنامه های درسی و آموزشی و نحوة سازماندهی و اجرایی است و به همین ترتیب شیوه های مبتنی بر چشم انداز دوم با مسایل سازمانی، ساختاری، عرضه ، تقاضا، منابع وکیفیت آموزش در ارتباط است.
این دو شیوه مربوط به این دوچشم انداز کاملاً از یکدیگر مجزا نیستند و بخش های هر کدام در مورد دیگر قابل استفاده می باشد.
بدون در نظر داشتن چگونگی اثرات ایدز بر عرضه، تقاضا و منابع جنبه های کیفی اقدامات آموزشی، نمی توان نقش معینی را برای آموزش در مبارزه با گسترش ایدز در نظر گرفت.
مسایل ساختاری و سازمانی را تقریباً و همیشه باید با موضوعات برنامه های آموزشی در نظر گرفت و به همین ترتیب شرایطی که عرضه، تقاضا ، منابع و کیفیت آموزش را تحت تأثیر قرار می دهند مفاهیم مهمی برای مفاد برنامه های آموزشی و نحوةسازماندهی و اجرایی در بردارند.
نقش آموزش درازمدت در مقابله با /HIV ایدز
آموزش در به وجود آوردن شرایطی که منجر به پیشگیری از ایدز می شود نقش به سزایی دارد . مهم ترین راه هایی که باعث پیشگیری می شوند عبارت اند از:
- ü تاثیر در رشد اقتصاد ملی و کاهش فقر؛
- ü افزایش تمایل افراد در مراجعه به مراکز خدمات بهداشتی و دریافت کردن پیامهای بهداشتی،درک آنها و عمل به آنها؛
- ü افزایش سلامتی از طیق اطلاعات تغذیه ای بهتر و پتانسیل اقتصادی ؛
- ü کاهش نابرابری موجود بین زن و مرد که یکی ازمهم ترین عوامل شیوع ایدز است؛
توانمند سازی درمردم برای دفاع از حقوق خود و غلبه بر تبعیض ب
تحقیق در مورد آموزش و پیشگیری از HIV