فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق درباره پیاز , موارد مصرف آن و نیز تکنیکهای تمدید شلف لایف نظیر انبارداری و خشک کردن

اختصاصی از فایل هلپ دانلود تحقیق درباره پیاز , موارد مصرف آن و نیز تکنیکهای تمدید شلف لایف نظیر انبارداری و خشک کردن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق درباره پیاز , موارد مصرف آن و نیز تکنیکهای تمدید شلف لایف نظیر انبارداری و خشک کردن


دانلود تحقیق درباره پیاز , موارد مصرف آن و نیز تکنیکهای تمدید شلف لایف نظیر انبارداری و خشک کردن

پیاز یکی از مهمترین محصولات سبزی است که در سراسر دنیا کشت می شود. اگر چه پیازها بطور عمده بر سلامتی بشر مؤثر است، اساساً بدلیل توانایی آنها جهت افزایش طعم سایر غذاها استفاده می شود.

با توجه به اینکه پیاز یک منبع غنی از فیتومغذیهایی است که برای درمان یا پیشگیری بسیاری از بیماریها، شامل سرطان، بیماری های قلبی-عروقی، چاقی، کلسترول بالا، دیابتهای نوع 2، پرفشاری خون، آب مروارید و اغتشاشات گوارشی، مفیدند و بطور گسترده ای توسط عموم مردم مصرف می شود، و نیز از آنجا که منشأ این گیاه در ناحیۀ آسیای مرکزی خصوص ایران و پاکستان بوده، بررسی روشهای مختلف حفظ و ارتقاء کیفیت آن بمنظور بهبود وضعیت تولید و صادرات آن دارای اهمیت بسزایی است.

این مطالعه انواع مختلف پیاز، محصولات متنوع و موارد مصرف آنها و نیز تکنیکهای تمدید شلف لایف نظیر انبارداری و خشک کردن را بررسی می کند.

 با توجه به مصرف گسترده و روزافزون و نیز اثرات سلامتی بخش متعدد پیاز، مانند دارا بودن عوامل ضد سرطانی، ضد قارچی، ضد میکروبی، ضد لختگی خون و غیره ، بررسی انواع محصولات و نیز روشها و تکنیکهای حفظ و بهبود کیفیت نظیر انبارداری و خشک کردن، بمنظور ارتقاء رتبه و سهم ایران در بازار جهانی تولید پیاز امری مهم محسوب می گرد.

نام علمی پیاز آلیوم سپا[1] است و آلیوم از کلمه ای به معنای بوی تند و نافذ و مزۀ تند مشتق شده است. پیاز یک گونه[2] از دستۀ[3] آلیوم متعلق به خانوادۀ[4] آلیاسه[5]  می باشد، که دستۀ آلیوم شامل حدود 350 گونه است.

سایر اعضاء خانوادۀ آلیاسه شامل سیر[6]، تره[7]، موسیر[8]، پیازچه[9] و ... هستند، که اکثراً دارای بخش ذخیرۀ زیرزمینی مانند بالب[10] یا توبر[11] هستند.

2-1-1_ Potato onion or multiplier onion

این واریتۀ aggregatum  بخاطر سفتی بیشتر و بلوغ زودتر از پیاز معمولی معروفست و در زیر زمین رشد می کند و تولید دانه نمی کند، ممکن است برای خوردن چیده شده یا برای تولید توده های بزرگ بالبها تا سال بعد باقی بماند.

3-1-1_Egyptian tree onion

این واریتۀ Viviparum / Proliferum بصورت یک بالب بادوام زیرزمینی رشد کرده و خوشه هایی با دو تا شانزده بالب در بالای ساقه تولید می کند و بالبهای حاصلۀ آن برای مصرف در پیاز شور و چاشنی ها و نیز در تکثیر مفید بوده و دارای مقاومت زیادی به آفات و بیماریها است.

2-1_تقسیم بندی انواع پیاز

پیاز در شکلها ، اندازه ها و رنگهای گوناگون موجود است و غالباً در سه دسته تقسیم بندی می شود :

1-2-1_تقسیم بندی مرسوم

1-1-2-1_ بهاره/ تابستانه[12] :

در آب و هوای گرم رشد کرده و دارای میزان آب بیشتری هستند که گوشت نرمتر و طعم شیرین تر و حساسیت بیشتر در برابر ضربات به آنها می بخشد و معمولاً بصورت تازه مصرف می شوند.

2-1-2-1_ انباری پاییز/ زمستانه[13] :

دارای آب کمتر و گوشت محکم و طعم تند هستند و قبل از فروش چند ماه انبار می شوند.

شامل 71 صفحه فایل WORD قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق درباره پیاز , موارد مصرف آن و نیز تکنیکهای تمدید شلف لایف نظیر انبارداری و خشک کردن

سیر تحول مالیات در ایران وجوامع مختلف

اختصاصی از فایل هلپ سیر تحول مالیات در ایران وجوامع مختلف دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

سیر تحول مالیات در ایران وجوامع مختلف


سیر تحول مالیات در ایران وجوامع مختلف

فرمت فایل: word(قابل ویرایش)تعداد صفحات30

فهرست
1- مقدمه ..................................................................................................................................3
2- مالیات در تاریخ....................................................................................................................4
3- تاریخچه سازمان امور مالیاتی................................................................................................5
4- تعریف مالیات......................................................................................................................6
5-مالیات مستقیم......................................................................................................................8
6-مالیات غیر مستقیم...............................................................................................................8
7-تقسیم دیگری از مالیات.......................................................................................................9
8-مهم ترین اقسام مالیات به قرار ذیل است...........................................................................10
9-مالیات و تا مین عدالت اجتماعی..........................................................................................12
10-مالیات بر ارزش افزوده....................................................................................................12
11-مزایا ومعایب VAT ........................................................................................................13
12-تاریخچه مالیات بر ارزش افزوده.....................................................................................14
13-انواع مالیات بر ارزش افزوده...........................................................................................14
14-روش های اجرای مالیات بر ارزش افزوده......................................................................16
15-ویژگی های مالیات بر ارزش افزوده...............................................................................16
16-مشکل اجرایی مالیات بر ارزش افزوده...........................................................................18
17-ضرورت اجرایی مالیات بر ارزش افزوده.......................................................................19
18-ضمیمه.........................................................................................................................20
19-نتیجه گیری ..............................................................................................................29
20- منابع وماخذ...............................................................................................................30

 

 


مقدمه
دولتها به دلایل مختلف درامور اقتصاد مختلف در امور اقتصاد دخالت می نمایند. تحت شرایطی دولت به منظور رفع نقایص بازار دخالت می نمایند تا کمبودهای بازار را جبران کند، علاوه بر این دولت با هدف تامین عدالت ا جتماعی و توزیع مجدد درآمد ممکن است طرحهایی را اجرا کند و به گروههای هدف پرداخت نماید. دولتها در مواقع بحران و رکود با اجرای برنامه های اقتصادی خود درصدد تثبیت اقتصاد بر می آیند. دولت برای اجرای برنامه های خود نیاز به منابع مالی دارد و برای تامین منابع مالی روشهای مختلفی را می تواند انتخاب کند که از این جمله می توان به درآمد های مالیاتی و انتشار اوراق قرضه، کسب درآمد از فعالیتهای اقتصادی و استقراض از بانک مرکزی اشاره نمود. مالیات عمده ترین و مهمترین درآمد برای دولت است. در بعضی از کشورهای جهان که دولت مالکیت یکی از منابع عمده مثل نفت، مس، طلا و غیره را در اختیار دارد، درآمد حاصل از استخراج و تولید این منابع به طور مجزا در سمت درآمدهای دولت ظاهر می شود. مثلا در بودجه کشورهای نفت خیز مثل ایران اقلام زیر به عنوان درآمدهای دولت دیده می شود.
درآمدهای دولت
1. مالیاتها
2. نفت
3. قرضه
4. سایر درآمدها
در بعضی از کشورهای صاحب نفت درآمدهای ناشی از فروش نفت بیشتر از درآمدهای مالییاتی می باشد. هر چند که بهره مند بودن از یک منبع درآمد همچون نفت، یک مزیت محسوب می شود، ول به هر صورت بهتر است که به طور کلی بودجه دولت، بخصوص بودجه عمومی براساس درآمدهای مالیاتی تنظیم شود.
در بحث جاری قصد باز نمودن یک بحث کلان در رابطه با درآمدهای دولت را نداریم اما بر این امر تاکید می کنیم که مناسبترین منبع درآمد برای دولت، مالیات می باشد. فعالیتهایی مثل ایجاد پارک، تامین امنیت، بهداشت، آموزش و دفاع ملی از وظایف سنتی دولتها تلقی می شود. فراهم نمودن این کالاها و خدمات و تحقق تمامی وظایف دولت مستلزم تحمل هزینه است و دولت برای اجرای برنامه های خود می باید به ترتیبی هزینه مورد نیاز را تامین مالی کند . یکی از راههای تامین درآمد ، جمع آوری مالیات است


دانلود با لینک مستقیم


سیر تحول مالیات در ایران وجوامع مختلف

لغات تصویری پیش دانشگاهی (پی دی اف) 95 درصد تخفیف برای کنکوریها

اختصاصی از فایل هلپ لغات تصویری پیش دانشگاهی (پی دی اف) 95 درصد تخفیف برای کنکوریها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لغات تصویری پیش دانشگاهی (پی دی اف) 95 درصد تخفیف برای کنکوریها


لغات تصویری پیش دانشگاهی (پی دی اف) 95 درصد تخفیف برای کنکوریها

با عرض سلام  و ادب و احترام به دوستان عزیز.در این پست آموزش لغات تصویری پیش دانشگاهی به صورت درس به درس آماده کرده ایم.

و همراه با افعال بی قاعده ....

 

درصورتی که قبل از یا پس از خرید هرگونه

سوالی داشتید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید.

 

 

پشتیبانی آنلاین:

از ساعت 9 صبح تا 1 بامداد

 

 

تماس با تلگرام:

amozesh_139500@

و کسانیکه ریپورت هستند میتونن به این گروه بیان تماس بگیرند:

 

https://telegram.me/joinchat/DLVmhQlwMGjWeXis7vvBEg

     

و یا تماس با پیامک ( لطفا فقط پیامک بدین)

09015786835

 

 

 

 

 

نمونه درس ها

 

برای دانلود کلیک کنید


دانلود با لینک مستقیم


لغات تصویری پیش دانشگاهی (پی دی اف) 95 درصد تخفیف برای کنکوریها

مقاله مسجد در قرآن

اختصاصی از فایل هلپ مقاله مسجد در قرآن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله مسجد در قرآن


مقاله مسجد در قرآن

دانلود مقاله مسجد در قرآن 38 ص با فرمت WORD 

 

 

 

 

آن اندازه که ازتاریخ بدست می آید، این است که همه مذاهب الهی وآسمانی وبسیاری از مکتب های بشری که تکیه گاه اجتماعی داشته اند، انتخاب وتعیین مکانی را به عنوان یک پایگاه خاص جهت انجام برنامه هاومراسم مخصوص خود لازم می دانسته و وجود آن را برای پیروان خود یک امرمسلم وضروری تلقی می کرده وجزء اولین برنامه های خود می دانسته اندودرصورت نداشتن چنین پایگاهی خودراضعیف وبی تکیه گاه وشکست خورده وپیروان خودرا بدون تکیه گاه وپراکنده می پنداشتند وبراین اساس می بینیم حتی بت پرستان نیزپایگاهی برای خود انتخاب کرده وبت های خودرا درآن محل خاص جمع می کردند و برای انجام مراسم خاص خود ( پرستش ، نذر، دعا ، مدیحه سرایی و خواندن اشعار ) به آنجا    می رفتند.1


دانلود با لینک مستقیم


مقاله مسجد در قرآن

دانلود مقاله آموزش ضرب

اختصاصی از فایل هلپ دانلود مقاله آموزش ضرب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله آموزش ضرب


دانلود مقاله آموزش ضرب

آموزش ضرب یک عدد حسابی را به زمانی موکول می کنیم که دانش آموزان مفهوم ضرب را کاملاً درک کرده و حاصل تعداد زیادی از ضربهای اساسی را به خاطر سپرده باشند . حاصل این ضربها در جدول به رنگ آبی نوشته شده است ضرب صفر در یکعدد و یکعدد در صفر نیز در همین زمان تدریس می شود .

  • ضرب را ابتدا به صورت سطری و سپس به صورت ستونی می نویسیم .
  • از محور اعداد برای آموزش ضرب نیز استفاده می کنیم ، به عنوان مثال :

 

17 16    15    14   13   12    11  10   9    8     7   6    5    4    3   2   1  0  

اکنون پس از تذکرات بالا به روش تدریس مفهوم ضرب می پردازیم :

1-6 نفر دانش آموز را صدا می کنیم و به آنها می گوئیم در دسته های 2 تائی مقابل سایرین بایستند .

بعد پرسش و پاسخ های زیر را در کلاس مطرح می کنیم :

  • بچه ها ! چند دسته شاگرد در مقابل شما ایستاده اند ؟
  • 3 دسته
  • در هر دسته جند نفر است ؟
  • 2 نفر
  • آفرین ! پس 3 دسته دو تائی همه با هم بگوئید :

و همگامی که شاگردان به هم می گویند : 3 دسته دو تائی روی تخته سیاه می نویسیم :

3 دسته دو تائی             وادامه می دهیم :

3 دوتا                         و بچه ها تکرار می کنند 3 دو تا

2- دو دسته سنجاق قفلی را که در هر دسته 4 سنجاق است به شاگردان نشان میدهیم .

- بچه ها چند دسته سنجاق می بینید ؟

- 2 دسته

- در هر دسته چند سنجاق است ؟

- 4 سنجاق

- پس : 2 دسته 4 تائی سنجاق می بینید . حالا همه تکرار کنید : 2 دسته چهار تایی و در موقع تکرار بچه ها ، روی تابلو می نویسیم :

2 دسته چهار تائی          و ادامه می دهیم :

4 چهار تا                                       و بچه ها تکرار می کنند 2 چهار تا

نظیر این کارهای مجسم را با وسایل دیگر که با ابتکار خود تهیه خواهیم کد آنقدر تکرار می کینم تا شاگرد به طور مرتب تعدادی شیء را در دسته های مساوی ببیند و با آن مأنوس گردد و بتواند آم مفهوم را در قالب یک عبارت فارسی بیان کند . در وهله اول به حاصل ضرب تکیه نمی کنیم ة هر چند ممکن است دانش آموزان حاصل ضرب را بدانند .

(برای دست یافتن به اشیاء گوناگون به عنوان وسیله آموزشی میتوانیم از شاگردان کمک بگیریم . آنان را عادت دهیم که حتی از اشیاء دور ریختنی مانند پوسته های پسته ،هسته هلو، تکه های اضافی مقوا و سنگریزه پس از تمیز کردن استفاده کنند) .

شامل 36 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله آموزش ضرب