فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق آشنایی با دستگاه ماهور و افشاری

اختصاصی از فایل هلپ دانلود تحقیق آشنایی با دستگاه ماهور و افشاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق آشنایی با دستگاه ماهور و افشاری


دانلود تحقیق آشنایی با دستگاه ماهور و افشاری

دستگاه افشاری

شاید این سوال پیش آید که با اینکه افشاری از متعلقات دستگاه شور می باشد چرا آن را دستگاه نامیده ام ؟

در پاسخ باید گفت هر چند افشاری از نظر پرده های گام دقیقا مانند شور می باشد که این تنها علت تقسیم بندی علمی دستگاهها می باشد ولی اصولا همه متعلقات شور از نظر شنیداری کاملا با شور متفاوت هستند بنابراین می توان با کمی گذشت هویت مستقل برای آن قائل شد ( بویژه آنکه افشاری بسیار شبیه نوا و حتی سه گاه می باشد ) .

گام افشاری :

گام افشاری دقیقا مانند شور می باشد بنابراین برای ارائه مثال های این بخش از شور ر ( که برای نوازندگان سه تار و تار و ویلن و کمانچه و سنتور و نی قابل استفاده است ) استفاده می کنیم ، یعنی پرده های گام می شوند :

1– ر 2– می کرن 3– فا 4– سل 5– لا 6– سی بمل 8 – دو

گام افشاری از درجه چهارم گام شور آغاز می شود یعنی :

1– سل – 2 – لا (لا کرن) – 3 – سی بمل 4 – دو 5– ر 6– می بمل 7– فا گوشه های افشاری :

1- درآمد :

درآمد افشاری بر درجه چهارم گام شور یعنی سل قرار می گیرد .
ولی نکته جالب در مورد افشاری ( و نیز دشتی ) درجه دوم گام است که نت متغیر است یعنی گاهی ربع پرده بم تر اجرا می شود که از این خاصیت افشاری برای بیان حالت غم و اندوه استفاده می شود بدین ترتیب که اگر ربع پرده اجرا شود دستگاه حالت غمگین تری پیدا می کند .

دقت کنید فقط هنگامی که از بم به زیر می رویم می توانیم به ربع پرده فوق ( لا کرن) اشاره کنیم ولی مثلا برای رفتن به نت سی حتما باید لا بکار اجرا شود و برعکس هم همینطور اگر بخواهیم از نت سی به سل بیاییم حتما باید لا بکار اجرا شود .

برای دیدن این موضوع به کتاب آقای ذوالفنون و تغییر علامت کرن توجه کنید :


* بدانید که با رفتن به قسمت های بم تر گام از پرده می کرن ( که نت شاهد سه گاه می شود) می توان به سه گاه نیز وارد شد .

2- جامه دران :

این گوشه بر درجه سوم گام افشاری یعنی سی بمل تاکید می کند .
جامه دران از گوشه هایی است که در همه جا با وزن ثابت اجرا می شود .

به اجرای استاد یاحقی و ( احتمالا) شادروان منصور صارمی در برنامه گلها و توجه کنید :

 

 

 

 

 

فایل ورد 7 ص


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق آشنایی با دستگاه ماهور و افشاری

دانلود تحقیق مفهوم لغوی موسیقی

اختصاصی از فایل هلپ دانلود تحقیق مفهوم لغوی موسیقی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق مفهوم لغوی موسیقی


دانلود تحقیق مفهوم لغوی موسیقی

از محرمات اسلام، دو عمل شبیه به هم، یعنی موسیقی (نوازندگی) و غنا (خوانندگی) است؛ چه انسان خودش نوازندگی یا خوانندگی کند، یا به آنها گوش دهد.

همان گونه که اشاره شد، در اسلام هیچ حکمی ـ اعم از وجوب و حرمت ـ بی جهت نیست و قطعاً حکم تحریم موسیقی و غنا نیز به سبب مفاسدی است که در آنهاست، همچنان که در جوامع آلوده مشاهده می شود، یکی از مهمترین وسایل اشاعه ی فساد اخلاقی در جامعه و به گمراهی کشاندن جوانان و ضایع ساختن استعدادهای آنان، موسیقی و غناست؛ ولی متأسفانه برخی از مردم، این دشمن خطرناک را در میان جامعه ی خود پرورش می دهند و عمر گرانبهای خود را در راه آن تلف می کنند، به گمان این که موسیقی خوشایند و شیرین است؛ غافل از این که موسیقی نیز مانند مارخوش خط و خال به ظاهر زیباست، ولی در باطن سم کشنده اس به همراه دارد.

مفهوم لغوی موسیقی

اصل واژه «موسیقی» یونانی است که در زبان عربی و فارسی نیز استعمال می شود. اهل لغت مفهوم آن را با عبارت های گوناگون بیان کرده اند که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

  1. در لغت نامه دهخدا می نویسد: در رسائل اخوان الصفا آمده:

اِنَّ المُوسِیقی هِیَ الغِناءُ ، وَالغِناءُ هُوَ الحانٌ مُؤَلَّفَهٌ؛

منظور از موسیقی همان غناست، و غنا مجموعه ای از آهنگ هاست.

  1. در فرهنگ دانشگاهی می خوانیم:

موسیقی فن خوانندگی و تهییج مردم به شهوت جسمانی است.

فارابی در الموسیقی الکبیر می گوید:

فَلفَظُ المُوسیقی مَعناهُ الأَلحانُ، وَاِسمُ اللَّحنِ قَد یَقَعُ علی جَماعهِ نِغَمٍ مُختَلِفَهٍ رُتِّبَت تَرتیباً مَحدُوداً؛

کلمه موسیقی به معنای آهنگ هاست، و آهنگ نیز به معنای نغمه های مختلفی است که با نظم و ترتیب در کنار هم چیده شود و غیره.

مفهوم نوت= نُت

فرهنگ زبان فارسی، «نوت» را این گونه معنا کرده است:

نوت[not] (=نُت): نشانه هایی که به وسیله آنها آوازهای موسیقی را نشان می دهند؛ دو،ر،می،فا،سل،لا،سی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فایل ورد 24 ص


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق مفهوم لغوی موسیقی

دانلود تحقیق هارمونی استاتیک و پویا

اختصاصی از فایل هلپ دانلود تحقیق هارمونی استاتیک و پویا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق هارمونی استاتیک و پویا


دانلود تحقیق هارمونی استاتیک و پویا

هارمونی و ملودی جزو جدایی ناپذیر موسیقی هستند، هرقدر هم که بخواهیم با بزرگ جلوه دادن یکی دیگری را کوچک کنیم، یا با استفاده از قوت یکی احساس خطا در دیگری را کاهش دهیم به ناچار مجبور هستیم به موسیقی از هر دو زاویه نگاه کنیم.

 
در طول تاریخ موسیقی ارزش هارمونی و ملودی بارها تغییر کرده و به نظر اینگونه میرسد که با گذشت زمان به ارزشهای هارمونی اضافه شده است. اما در روند تکاملی هارمونی، می توان به دو مقطع کلی اشاره کرد یکی زمانی که آهنگسازان از هارمونی Static استفاده می کردند و دیگری زمانی که استفاده از هارمونی Dynamic معمول شد. در این مطلب سعی خواهیم کرد مفهوم هارمونی استاتیک را با چند مثال توضیح دهیم و بزودی مفهوم هارمونی دینامیک.

به قسمتهایی از موومان دوم کنسرتو شماره دو براندبورگ از باخ توجه کنید. پیچیدگی حرکت ملودی بوضوح مشاهده می شود و نشان از قدرت باخ – و اصولا" سبک موسیقی باروک – در نوشتن ملودی های پیچیده می باشد. همچنین پلی فونیک بودن موسیقی در آن مشاهده می شود اما علاوه بر اینها آنچه در نگاه اول می تواند توجه ما را بخود جلب کند این هست که در تمام طول این دو میزان هارمونی روی فا ماژور ماندگار است

 

 

 

 

 

فایل ورد 5 ص


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق هارمونی استاتیک و پویا

دانلود پاورپوینت نقد و تحلیل ایستگاه اتوبوس

اختصاصی از فایل هلپ دانلود پاورپوینت نقد و تحلیل ایستگاه اتوبوس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت نقد و تحلیل ایستگاه اتوبوس


دانلود پاورپوینت نقد و تحلیل ایستگاه اتوبوس

سیستم حمل و نقل در ایران، همگام با بسیاری از کشورهای مترقی دنیا شکل گرفت و البته عمده فعالیتهای اولیه در تهران متمرکز بود.
بدنبال ایجاد راه آهن حضرت عبد العظیم توسط یک شرکت بلژیکی و راه اندازی ماشین دودی بین تهران و شهر ری، سیستم حمل و نقل عمومی با دو کارکرد تفریح و خدمات ایاب و ذهاب در محدوده بین شهری، کار خود را آغاز کرد.

در سال ۱۳۰۵ لایحه تاسیس شرکت های اتوبوسرانی خصوصی تصویب شد و در این ارتباط مجوز تاسیس به یک شرکت دانمارکی داده شد. مدتی پس از راه اندازی خطوط اتوبوسرانی در تهران و شمیران به دلیل کمبود درآمد، فعالیت این اتوبوسها متوقف شد.

شامل 37 اسلاید powerpoint


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت نقد و تحلیل ایستگاه اتوبوس

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی چگونه توانستم مهارت نوشتن رادر دانش آموزان پایه ی دوم تقویت کنم؟

اختصاصی از فایل هلپ اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی چگونه توانستم مهارت نوشتن رادر دانش آموزان پایه ی دوم تقویت کنم؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی چگونه توانستم مهارت نوشتن رادر دانش آموزان پایه ی دوم تقویت کنم؟


اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی چگونه توانستم مهارت نوشتن رادر دانش آموزان پایه ی دوم تقویت کنم؟

این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 13 صفحه می باشد.

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده می باشد.

 مقدمه

 انشا در لغت به معنی سخن آفریدن و نشو نما دادن و بزرگ گردانیدن است. و در اصطلاح ادبیات عبارت از نگارش جمله ها و عبارتهایی است که افکار و اندیشه نویسنده را به صورتی روشن و زیبا بیان کند تا خواننده آنها را به آسانی بفهمد و برای او خوشایند باشد.

 یکی از عوامل متعدد ناموفق بودن درس انشا نداشتن روش مناسب است. لزوم به کارگیری روش مطلوب در تدریس به اندازه ای است که بعضی از دست اندرکاران علوم تربیتی بهره گیری از روش های مناسب را مهم تر از دانش آن درس دانسته اند. تلاش برای تدریس انشا امری ضروری و لازم است. در سر کلاس های ما تدریس به همان شیوه های سنتی تکرار مطالب گذشته است. و از دیدگاه علوم تربیتی هر کاری که مکانیکی انجام شود کاری آموزشی نیست. زیرا خلاقیت در آن وجود ندارد و تا خلاقیت نباشد مسائل اجتماعی، اقتصادی، صنعتی، و سیاسی حل نمی شود و باید کاری کنیم که کلاس انشا تبدیل به کارگاه نوشتن شود.

 بیان مساله پس از چند جلسه تدریس در درس انشا پایه دوم به این نتیجه رسیدم که در طول سال گذشته به درس انشا اهمیتی داده نشده بود زیرا دانش آموزان به آسانی نمی توانستند بنویسند و افکار خود را بیان نمایند و درس انشا برای آنها جذابیتی نداشت . نارسایی حتی بر نحوه ی پاسخ دادن آنها در دروس کتبی نیز اثر گذاشته بود. این مسئله فکر مرا به خود مشغول ساخته بود که به راستی چگونه می توانم دانش آموزان را با درس انشا آشتی دهم ؟ و شیوه های اندیشیدن را پیرامون یک موضوع فراهم آورم؟ و کلاس انشا را از حالت خشک و سرد بیرون بیاورم؟ و با استفاده از روش های مختلف، تجربیات اولیا همکاران و مشاوران و متخصصین تعلیم و تربیت دانش آموزان را از منزلگاه مراحل تفکر تحلیل، ترکیب، نقادی و نوآوری و ابداع بگذرانم؟ و به پرورش قدرت تفکر و تحلیل آنها بپردازم.


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی چگونه توانستم مهارت نوشتن رادر دانش آموزان پایه ی دوم تقویت کنم؟