عمده ترین ومفصل ترین بخش یک برنامه که در حقیقت مظهر تجلی همه عناصر دیگر برنامه است و یادگیرندگان به صورت مستقیم با آن مواجه میشوند محتواست در جامعه ی ما فعلا از بین همه ی عناصر برنامه درسی بیشتر توججهان معطوف به این عنطر به برنامه است و کار تحلیل برنامه نیز عمدتا بر روی این قسمت انجام میشود بنابر این بخش عمده تلاش در تهیه ی این تحقیق صرف تبیین و تحلیل محتوا شده است
محتوا را میتوان دانش ،مهارت ها و گرایش ها و ارزش ها توصیف کرد که میباید یاد گرفته شوند.
کتاب ریاضی اول دبستان در سال 1390 پس از سه دهه تغییر کرده است و اولین نمونه ی آن در سال تحصیلی 90-91 وارد کلاسهای درس ابتدایی شده است. مؤلفان ادعا میکنند که شاخصهای زیر در تألیف کتاب جدید مورد توجه بوده است:
1-مهارت الگویابی و حل مسئله
2-مهارت تفکر و برقراری ارتباط منطقی میان مفاهیم
3-داستانسازی با تفکر و مدل ریاضی
4-ایجاد توانایی مباحثه بین معلم و دانش آموز برای درک بهتر مفاهیم ریاضی
حال با تحلیل محتوا توجه میشود که آیا این شاخص ها در نظر گرفته شده اند یا نه.
این فایل شامل 10 صفحه و محتوای کتاب ریاضی پایه اول راتحلیل می کند.
که در دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه ارائه گردیده است.
تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه اول دبستان