لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 89
فصل اول: مطالعات پایه و زمینه
1-1) بخش اول (پایه ):
برخورد روانشناسانه با موضوع
1-1-1) شناخت کودک از دیدگاه روانشناسی
1-1-2) مراحل رشد کودک
1-1-2-1)خصوصیات کودک 3 ساله
1-1—2-2) خصوصیات کودک 5-4 ساله
1-1-2-3) خصوصیات کودک 6 ساله
1-1-3) کاردانی کودک
1-1-4) کودک و بازی
1-1-4-1) تاریخچه بازی
1-1-4-2) تعریف بازی
1-1-4-3) اهمیت بازی
1-1-4-4) بازی از نظر فروبل
1-1-4-5) اموزش از طریق بازی
1-1-4-6) انواع بازی
1-1-5) کاربرد بازی در اموزش
1-1-5-1) بازی های اموزشی
1-1-5-2) بازی های جسمانی یا بدنی
1-1-5-3) بازی های نمایشی
1-1-5-4) بازی های سرگرم کننده
1-1-6) فضای بازی
1-2) بخش دوم: مطالعات زمینه
1-2-1) شناخت تکنولوژی اموزشی
1-2-1-1) نظری گذرا براموزش پیش از دبستان درجهان امروزوایران
1-2-1-2) ماهیت و کیفیت یک خانه خوب برای کودکان
1-2-1-2) تاریخ ظهور مراکز پیش دبستانی ( کودکستان و مهد کودک)
1-2-1-3) تاریخچه شکل گیری مراکز پیش دبستانی و دبستان در ایران
1-2-1-4) هدف های اموزشی و تربیتی کودکستان
1-2-1-5) سازمان اجتماعی کلاس
1-2-1-6) سازماندهی محیط فیزیکی
1-2-2) انتخاب سایت و شناخت کلی ان
1-2-2-1) ضوابط مکان یابی سایت
الف) ضوابط اجتماعی بافت ب) ضوابط کالبدی باف
1-2-2-2) شناخت زمینه (سابقه تاریخی شهر مشهد و بررسی روند توسعه فیزیکی شهر در قرون گذشته)
1-2-2-3) شناخت خصوصیات کالبدی شهر مشهد
الف)بافت سنتی ب)بافت میانی ج)بافت شطرنجی
1-2-2-4) طراحی اقلیمی در شهر مشهد
1-2-2-5) خصوصیات بلوار ارشاد
1-2-2-6)انالیز سایت
فصل دوم: مطالعات تکمیلی و تطبیقی
1-1) بخش اول (تکمیلی):
1-1-1) نقش معماری در پرورش فکری کودکان
1-1-2) کودک ، معماری و فضا
1-1-3) برخی احکام کالبدی در مورد طراحی برای کودکان
1-1-4) جلوه های خارجی مهد کودک
1-1-5) شیرخوارگاه
1-1-6) مهد کودک و کودکستان
1-1-7) محوطه سازی برای کودکان
1-1—7-1) محوطه بازی طبیعی
1-1—7-2) فضای باز
1-1—7-3) خیابان
1-1—7-4) فضای مخاطره امیزماجراجویانه
1-1—7-5) پناهگاهها و مکانهای دور از چشم
1-1-8) فضا
1-1-9) میزان درک کودک از فضا
1-1-10) معیارهای کیفیت فضا
1- سازماندهی 2- زمان ومسیر 3-جزءوکل
4- فرم
1-1-11) تاثیر شرایط محیطی و کالبدی بر کودکان
1-1-11-1) شرایط محیطی
(اثرات نور و روشنایی، اثرات سروصدا، تهویه، شرایط حرارتی)
1-1-11-2) شرایط کالبدی
(رنگ، فرم، ابعاد و اندازه ها، جنس، تزئینات، مبلمان اموزشی، اندازه مدرسه و مهد کودک ، تعداد طبقات در مدارس)
1-1-12) اصول طراحی
1-2) بخش دوم (تطبیقی):
1-2-1)ابعاد و فضاهای مورد نیاز کودکستان
1-2-2)بررسی نمونه ها
1-2-3)برنامه فیزیکی
اشنایی با مساله
الف) ضرورت واهمیت موضوع
ب) طرح مسئله
ج) اهداف
د) مبانی نظری عام طرح
ه) منابع
عنوان پروژه :
خانه کودک
الف )ضرورت و اهمیت موضوع :
سرنوشت انسان از دوران کودکی با محیط و فضای اطراف ما عجین گشته است .عقیده بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت بر این است که شخصیت هر انسان در 6 سال اول زندگی او شکل می گیرد بنابراین توجه به نیازهای کودکان در این مقطع سنی و ایجاد زمینه ای برای بروز رشد نیازهای انها از یک سو و اشتغال مادران و نیاز به فضاهایی جهت جهت مراقبت و نگهداری کودکان از سوی دیگر و ضرورت ایجاد فضاهایی در جهت فراهم اوردن شرایط مطلوب برای رشد جسمی
تحقیق در مورد روش تحقیق شناخت کودک از دیدگاه روانشناسی 88 ص