فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نقش فراشناخت در آموزش حل مسأله ریاضی

اختصاصی از فایل هلپ نقش فراشناخت در آموزش حل مسأله ریاضی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

نقش فراشناخت در آموزش حل مسأله ریاضی


نقش فراشناخت در آموزش حل مسأله ریاضی

نقش فراشناخت در آموزش حل مسأله ریاضی

فرمت فابل: ورد

تعداد صفحات: 50

 

 

 

 

مفهوم فراشناخت با وجود اهمیت بنیادی آن ( در آموزش وپرورش ، روان شناسی وعلوم شناختی از جمله هوش مصنوعی ) هنوز تعریف روشنی نداشته وبه خوبی درک نشده است. پژوهش های شناختی مفصل ، مشتمل بر بررسی های بالینی دانش آموزان در حین حل مسأله وبرنامه های کامپیوتری با مؤلفه های چند وجهی تا حدی به این اشاره کرده اند که چگونه فراشناخت با شناخت تعامل پیدا می کند. در خلال دهه آینده ، می توان انتظار داشت که تعاریف بسیار دقیق تری از فراشناخت ارایه شوند. به اعتقاد لستر ، گارافالو وکرول « درحال حاضر، آن چه که به وجود آورنده باور ما نیست به فراشناخت وسایر عوامل غیر شناختی در حل مسایل ریاضی است بیش ترناشی از بازتاب های ما معلمان ویادگیرندگان ریاضی بر تجارب خودمان است تا این که ناشی از پژوهش های دقیق ونظام وار باشد. » هم چنین ، به گفته هجدوس ، « با وجود این که فراشناخت نقشی جنجالی در آموزش ریاضی بازی کرده است هنوز درباره ماهیت آن وچگونگی استفاده از آن درک بیش تر نحوه تفکر حل مسآله دانش آموزان فقط به نتیجه گیری های

موقتی رسیده ایم».

مطالعه رفتار نهانی انسان ، مشکل وپیچیده است. اما این کار عملی و قابل انجام است. پژوهشگران نیازمند تمرکز برروی چگونگی ایجاد ارتباط بین جنبه‌های نظری وعملی نقش فراشناخت هستند. پژوهشگران با هم وبا هم فکری هم، باید یکدیگر کار کنند تا بتوانند این رفتار پنهانی را به ، میزان زیادی آشکار سازند.


دانلود با لینک مستقیم


نقش فراشناخت در آموزش حل مسأله ریاضی

دانلود مقاله کامل درباره فروپاشی شوروی و ...

اختصاصی از فایل هلپ دانلود مقاله کامل درباره فروپاشی شوروی و ... دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کامل درباره فروپاشی شوروی و ...


دانلود مقاله کامل درباره فروپاشی شوروی و ...

 

 

 

 

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه :69

 

بخشی از متن مقاله

شوروی (فروپاشی و ... )

تولد پانزده جمهوری جدید در جامعه جهانی و پیوستن آنها به خیل سایر کشورها از پیامدهای مهم فروپاشی اتحاد جماهیر شوری به شمار می‌رود. به دیگر سخن، می‌توان چنین اذعان داشت که نه تنها تشکیل جمهوریهای جدید الاستقلال از پیامدهای فروپاشی اتحاد شوروی به شمار می‌رود، بلکه یکی از دلایل فروپاشی آن امپراتوری عظیم نیز محسوب می‌شود.

اگر چه بسیاری از تحلیل‌گران مسائل شوروی سابق، روند مستمر پیکار و ستیز با فطرت خداپرستی، پایمال کردن حقوق مسلم انسانها در انتخاب عقاید باطنی، جایگزین کردن افکار خشک و خشن کمونیستی در ذهن و فکر مردم، از بین بردن آزادیهای اجتماعی، تحمیل سیستم حکومتی بسیار متمرکز، اجرای مقرارت غیرمنطقی اقتصادی، رواج دگماتیسم در زمینه‌های اجتماعی، شرکت در مسابقه تسلیحاتی فزاینده، ایجاد مناطق ناامن در سر تا سر جهان، تحمیل جنگهای نطقه‌ای به ملتهای جهان سوم، همگامی با امپریالیسم غرب در غارت جهان و . . . را از مهمترین دلایل فروپاشی اتحاد شوروی سابق قلمداد می‌نمایند. اما یکی از مهمترین عوامل که در فروپاشی اتحاد شوروی نقش اساسی داشت و دلیل عدم شناخت تحلیل‌گران سیاسی غرب از آن همچنان اهمیت آن نادیده گرفته شده‌است مسئله قومیتها و تأثیر مجموعه ناهمگن قومی اتحاد شوروی سابق و مقاومت این اقوام در برابر برنامه استحاله قومی و فرهنگی کمونیزم می‌باشد.

برای اثبات این ادعا که عامل مذکور بعنوان یکی از پایه‌های مهم تحولات شوروی بوده است اشاره به این نکته کافی است که نخستین آثار فرو پاشی شوروی با جدایی خواهی قومیتهای مختلف آغاز گردید و در ادامه آن گورباچف آخرین رئیس جمهوری اتحاد شوروی با هیچ تمهید و تدبیری نتوانست تداوم حیات امپراتوری عظیم و وسیع اتحاد شوروی را میسر گرداند و سرانجام نیز با اعلام استقلال تمامی جمهوریهای اتحاد شوروی سابق، حیات سیاسی آن به پایان رسید. دلیل دیگر، تداوم تضادهای موجود در جماهیر استقلال یافته شوروی سابق ناشی از مسئله قومیتهای متفاوت است، به طوری که در زمان تدوین این کتاب هنوز هم در بسیاری از جمهوریهای مستقل جدیدالتأسیس و درگیری ناشی تضاد از قومیتهای مختلف وجود دارد که از جمله آن می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1- روسیه RUSIA

الف- استقلال طلبی جمهوری خود مختار تاتارستان Tatarstan در شرق فدراسیون روسیه در نزدیکی فزاقستان، این منطقه در قرن نوزدهم تحت سلطه روسیه تزاری قرار گرفته است.

ب- روسیه با تقاضاهای مختلفی از سوی «منطقه ساراتوف» Region Saratov که اهالی آن آلمانی تبار هستند و در سال 1941 بوسیله استالین استقلال خود را از دست داده‌اند مواجه است.

پ- جمهوری چچن و اینگوش  (Chechen- ingush) واقع در دامنه‌های شمالی کوههای قفقاز) نیز خواستار استقلال از فدراسیون روسیه است.

ت- شورای عالی جمهوری «باشقیر» BASKOR واقع در نزدکی شمال قزاقستان نیز استقلال خود را از فدراسیون روسیه اعلام کرده است.

2- اوکراین UKRAINK

الف- مهمترین اختلاف اوکراین با روسیه در مورد گروههای قومی و شبه جزیره کریمه است که در دهه 1940 استالین[1] تاتارهای مسلمان را مجبور به ترک آنجا کرد.

ب- مناطق ماوراء «کارپات» Carpth که در غرب اوکراین واقع شده است نیز از کانونهای بحران است زیرا «روتین‌ها» Ruthenians در پی کسب خودمختاری و شناسایی بعنوان یک ملت مستقل هستند. این درگیریها قابلیت امتداد یافتن تا مرزهای مجارستان و چک و اسلواکی را دارد.

پ- مهمترین مسئله‌ای که اوکراین با آن روبرو است حضور ده میلیون روس بخصوص در مناطق «خارکف» Kharkiv و «سواستوپول» Sevastopol است. در این مناطق نیز جنبشهای استقلال طلب وجود دارند.

3- مولداوی MOLDOVA

خطرناکترین شرایط در مولداوی وجود دارد. کشوری که در سال 1940 استالین آنرا به مجموعه اتحاد منظم ساخت. در این جمهوری اقلیت حاکم خواستار حفظ استقلال مولداوی است ولی اکثریت به رهبری جبهه خلق خواستار وحدت با رومانی است.

4- جماهیر قفقاز

الف- آذربایجان و ارمنستان در مورد منطقه خود مختار ناگورنو قره‌باغ Nagorno- Karabakh که اکثریت جمعیت آن ارمنی هستند و در داخل خاک آذربایجان قرار گرفته است درگیر جنگ خونینی هستند.

ب- جمهوری گرجستان (GEORIA)  با جدایی طلبی اوستی‌های جنوبی South Ossetians که خواستار پیوند با اوستی شمالی در فدراسیون روسیه هستند مواجه است. همچنین اختلاف بر سر ناحیه «آبخاز» Abkhazia گرجستان با فدراسیون روسیه تاکنون بارها منجر به درگیری نظامی شده است.

5- جماهیر آسیای مرکزی

الف- قزاقستان Kazakhstan بزرگترین و مهمترین جمهوری آسیای مرکزی، دشوارترین شرایط را دارد. در این جمهوری حاکمیت قزاق در برابر یک اقلیت قابل توجه از روسها قرار گرفته است که نسبت آن حدود سی و شش درصد می‌باشد. این اقلیت روس در مناطق ولگا Volga و ارال ural که قبلاً جزء روسیه و مناطق غربی قزاقستان بوده‌اند در اوایل دسامبر 1991 برای خود اتحادیه‌هایی بوجود آوردند. نزدیکی آنها سبب بروز گرایشات ضد روس در قزاقستان شده است و هراس از شکل‌گیری یک جنبش استقلال طلب روس، رهبری قزاقستان را تحت فشار قرار داده است. گروههای ناسیونالیست روس در داخل فدراسیون روسیه نیز این گرایشات را تشویق می‌کنند.

ب- مهمترین اختلافات ارضی در میان جمهوریهای آسیای مرکزی در میان ازبکستان و تاجیکستان بوده است که شهرهای عمده فارسی زبان نشین سمرقند و بخارا در ازبکستان قرار دارن  که مورد ادعای تاجیکستان است. بخشی از «خجند» نیز که در تاجیکستان قرار دارد مورد ادعای ازبکستان است.

پ- ازبکستان در مورد دره «فرغانه» Farghona که در ایالت «اش» Osh قرقیزستان قرار دارد دعاوی خود را مطرح کرده است.

ت- ازبکستان در مورد بخشهایی از جنوب قزاقستان و شرق ترکمنستان نیز ادعاهای ارضی داشته است.

ث- قرقیزستان و تاجیکستان نه تنها در مورد اینکه مرزهایشان کجا باشد اختلاف دارند بلکه اساساً در مورد اینکه کجا هستند نیز توافق ندارند. در تابستان سال 1989 این اختلاف نزدیک بود به درگیری مسلحانه بیانجامد.

به دور از ذکر تیتروار مشکلات ناشی از وجود قومیتهای مختلف در جماهیر شوروی سابق، اشاره به وجود بخشی از دشواریهای فوق در روسیه، صحت این ادعا را که یکی از دلایل اصلی اضمحلال شوروی وجود ناهمگن قومیتهای مختلف در این امپراتوری بزرگ بود را بیشتر نمایان می‌سازد. زیرا مسأله جدی قومی روسیه در قفقاز شمالی در همان حدی است که شوروی سابق با اقوام غیر روس مواجه بود. همان طور که در سطور بالا نیز ذکر شد، امروزه جمهوری مسلمان نشین چچن و اینگوش ادعای استقلال داشته و مناطق مسلمان نشین «کاباردین» Kabardin و «بالکار» Balkaria و «چرکس» Cherkassi و «داغستان» DAGESTAN جمهوری مسلمان نشین تاتارستان و جاهای ملسمان نشین دیگر میل به استقلال روز افزون است. ارتباطات تاریخی و قومی این اقوام با سایر مسلمانان نیز بخصوص در قفقاز، همواره تشدید کننده این مشکلات بوده است. به این ترتیب ملاحظه می‌‌شود که بحران قومی نه تنها منجر به شکست سیاستهای حکام کمونیزم از لنین تا گورباچف شده، بلکه بانیان شعار استقلال جماهیر شوروی سابق مانند یلتسین نیز هنوز از این موضوع در هراس هستند و تلاش وسیعی را به منظور کاهش اثرات بحرانهای قومی آغاز کرده‌اند.

به هر روی، با توجه به اینکه  کمونیستها در طول هفتاد سال حکومت خود بر شوروی در محو ملیتهای ریشه‌دار و با فرهنگ و جانشین ساختن پدیده‌ای جدید بر مبنای ایدئولوژی مارکسیسم به نام ملت شوروی شکست خوردند، تلاش روسیه برای فائق آمده به این مشکل در پرده‌ای از ابهام قرار دارد و آینده نامشخصی را برای این جمهوری ترسیم می‌نماید.

البته نقشی که قومیتهای مختلف در فروپاشاندن اتحاد شوروی بر عهده گرفتند چندان هم دور از انتظار نبود زیرا اتحاد شوروی به عنوان پهناورترین سرزمین جهان، پیش از اضمحلال یکی از چند ملیتی ‌ترین کشورهای جها به شمار می‌رفت. بر اساس سرشماریی که در سال 1979 در این کشور به عمل آمد، صد و یک گروه قومی مشاهده و به ثبت آمارگران رسید. ترکسب چند قومی جمعیت شوروی که در قرون گذشته و حاکمیت تزارهای روس ریشه داشت، در دهه های پس از انقلاب اکتبر 1917 یا دوران «نظم آهنین» در پرتو حکومت کاملاً متمرکز و تسلط همه سویه حزبی مشکل خاصی ایجاد نمی‌نمود اما با آغاز حرکت موازی دو پدیده بحث برانگیز پروستریکا و گلا سنوست اقوام موجود در شوروی مسئله آفرین شدند.

متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

/images/spilit.png

دانلود فایل 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره فروپاشی شوروی و ...

اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل پرخاشگری و بی ادبی دانش آموزانم را برطرف نمایم ؟

اختصاصی از فایل هلپ اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل پرخاشگری و بی ادبی دانش آموزانم را برطرف نمایم ؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل پرخاشگری و بی ادبی دانش آموزانم را برطرف نمایم ؟


اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل پرخاشگری و بی ادبی دانش آموزانم را برطرف نمایم ؟

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل پرخاشگری و بی ادبی دانش آموزانم را برطرف نمایم ؟بافرمت ورد وقابل ویرایش در28صفحه

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد

توصیف وضعیت موجود(تشخیص مسئله)

درسال 93-92 در مدرسه ابتدایی

محمد دانش آموز پایه پنجم-پسر یازده ساله ای که قدی متوسط داشت با چهر ه ای سبزه و چشمانی تیز. سر و وضع او بسیار نامناسب و دارای اختلالات رفتاری و عاطفی بود.به گفته ی خودش در سال 85 به همراه خانواده از روستا به شهر آمده و از این شهر هم خوشش نمی آمد . رابطه خوبی با دانش آموزان و همسایگان برقرار نکرده بود.سال گذشته با نمرات 10 و 12 قبول شده بود .نه درس می خواند ، نه اخلاق خوبی داشت. و در خانواده ای آسیب پذیر زندگی می کرد. پدر و مادرش تحت پوشش بهزیستی و در خانه های سازمانی بهزیستی سکونت دارند.او در یک خانواده پنج نفره ؛شامل پدر ، مادر ، یک برادر بزرگتر و یک برادر کوچکتر زندگی می کند. پدرش به علت موج انفجار در جبهه های جنگ ایران و عراق و همچنین تصادف با اتومبیل جزء بیماری های روان تحت پوشش بهزیستی  می باشد.مادرش ، بی سواد و با کارگری در خانه های مردم مخارج زندگی را تامین می کند.برادر بزرگش در پایه سوم راهنمایی درس می خواند و به اظهار مادرش وضعیت تحصیلیش بد نیست و برادر کوچکش که در کلاس پیش دبستانی بود مورد رضایت مربی و اولیای مدرسه نمی باشد.

اوصاف او را در زنگ تفریح قبلی از زبان اولیای مدرسه شنیده بودم:«او هیچ کنترلی بر رفتار و زبان خود ندارد.رفتار و گفتارش در شان یک دانش آموز نیست،اصلاً به قوانین مدرسه احترام نمی گذارد،اکثراً نیم ساعت دیر به مدرسه می آید، هنگام تدریس درکلاس مشغول خوردن است، هم کلاسی هایش را اذیت و آزار می کند، دیگران را مسخره می نماید، بسیارگستاخ و بی ادب می باشد ،لباس هایش کثیف و نامرتب است،در زنگ های تفریح با دانش آموزان پایه های دیگر درگیر می شود و کتک کاری می کند،اعتراض دانش آموزان و حتی اولیای آنان زیاد شده است،عدم انجام تکالیف در منزل ،افت شدید تحصیلی ودفاتر و کتابهایش نامرتب و کثیف است.»

او دائم لبخند برلب داشت ولی از چهره اش پیدا بود که لبخند هایش مصنوعی و از روی درد است. ظاهرش همانطور که توصیف کرده بودند نشان  می داد ولی پیش من رفتاری که نشانه ی بی ادبی و یا پرخاشگری باشد بروز نداد.مشاهده نمراتش صحت ادعای معلم را تایید می کرد.

اهم مشکلات او را بطور خلاصه می توان بدین  شرح عنوان نمود:

    رفتار و برخورد نامطلوب با سایر دانش آموزان

    بی احترامی به معلم و اولیای مدرسه

    نا آرامی و بی توجهی به کلاس درس

    عدم رعایت قوانین مدرسه و کلاس

    استفاده از کلمات زشت و ناروا در گفتار

    مسخره کردن دیگران

    سرو وضع نامرتب و کثیف

    فرار از مدرسه هنگام درگیری با دانش آموزان

    عدم انگیزه برای حضور در کلاس و انجام تکالیف


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل پرخاشگری و بی ادبی دانش آموزانم را برطرف نمایم ؟

پاورپوینت تصاویری از فولاد

اختصاصی از فایل هلپ پاورپوینت تصاویری از فولاد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت تصاویری از فولاد


پاورپوینت تصاویری از فولاد

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

    فرمت فایل:powerpoint (قابل ویرایش و آماده پرینت)

    تعداد اسلاید:37

تصاویری از فولاد سری 1010
0.08-0.13٪کربن.

n٪   .08-0.13C
nالف) نیتال ، X200 در دمای

 oF1450 (oC790) کربونیتروره شده و سپس در روغن تندسرمایی شده است . این شکل پوستة پرکربن و کم نیتروژن را نشان می‌دهد . ساختار: حداکثر ساختار داخلی فریت است (نیمه راست)
ب) نیتال %2 ، X700 به مدت یک ساعت در حمام نمک نیتروره (تهویه شده) در دمای oF1060 (oC570) نیتروره مایع می‌شود . عمق لایة نیتریده شده in0003/0 (mm0076/0) است . ساختار داخلی : فریت قطعه‌ای و کاربید مرز دانه‌ای منطقة انتقال واضح نیست

تصاویری از فولاد سری 1020
0.18-0.23٪کربن

ساختار میکروسکوپی
الف) نیتال ، X500 قطعه کربونیتروره شده در روغن تندسرمایی شده است . این شکل تأثیر زیاد پتانسیل کربنی را نشان می‌دهد . ساختار : لایه سفید بیرونی شمنتیت است که در ادامة آن مخلوط مارتنزیت و آستنتیت باقیمانده وجود دارد و در سمت راست زمینة مارتنزیتی وجود دارد .
ب) نیتال %2 ، 550 قطعه به مدت یک ساعت تا دمای oF1550 (oC845) در حمام نمک ساتیده شده و سپس در آب تندسرمایی شده است . ساختار : قطعه تندسرمایی شده شامل ، مارتنزیت دانة درشت با ذرات کاربید و فربیت آزاد است .
ج) نیتال %2 ، X100 شرایط مثل حالت (ب) است و ساختار پوسته و ناحیة مرکزی و ناحیة انتقالی را نشان داده است . سختی در حفره‌ها سیاه رنگ g500است . فاصلة آنها in003/0 (mm0762/0) است . سختی معادل در پوسته HRC61 و در مرکز HRC255 است .
1030 : ساختار میکروسکوپی
الف) پیکرال ، X1000 به مدت یک ساعت در دمای oF1700 (oC925) آستنیته شده و سپس در دمای oF1430 (oC755) به مدت 2 ساعت و 40 دقیقه این عمل تکرار می‌شود . جهت انتقال تک دمای آستنیت ، قطعه را به مدت 4 ساعت در دمای oF1305 (oC710) نگهداری می‌کنند . قطعه در آب تندسرمایی می‌شود .
ساختار : در تصویر فریت و دانه‌های درشت پرلیت مشاهده می‌شود .
ب) پیکرال ، X1000 به مدت 40 دقیقه در دمای oF1475 (oC800) آستنیته شده و سپس به مدت 15 دقیقه در دمای oF1300 (oC705) نگهداری می‌شود . برای انتقال تک دما ، قطعه تا دمای oF1305 (oC710) مجدداً گرم می‌شود و به مدت 192 ساعت در همین دما نگهداری می‌شود . ساختار : پرلیت کروی در زمینة فریت .


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت تصاویری از فولاد