| مقاله با عنوان: ارزیابی ملاحظات عملکردی مدل های تعیین فاصله تقاطع های غیرهمسطح با رویکرد تحلیل اثرگذاری آنها بر ظرفیت
| نویسندگان: کامران رحیم اف ، مهرداد نجفی ، علی نصراله تبار
| محل انتشار: دهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران - دانشگاه تبریز - 15 تا 17 اردیبهشت 94
| فرمت فایل: PDF و شامل 9 صفحه می باشد.
چکیــــده:
در خصوص تخصیص فاصله مناسب بین رمپ ها (تبادل ها)، مراجع مختلف معیارهای متفاوتی را مورد توجه قرار داده اند. معیارهایی همچون طرح هندسی، عملکرد ترافیکی، علائم گذاری و مباحث ایمنی عبور و مرور از مهمترین موارد هستند. بی شک تمامی این معیارها و ملاحظات به نوعی بر انتخاب فاصله مناسب بین رمپ تقاطع های غیرهمسطح موثر هستند. فاصله ای که درنظر است، مبتنی بر آن علاوه بر تامین دسترسی های مشخص، هموار، دارای ظرفیت و ایمنی کافی، مشخصات عملکردی راه اصلی را نیز در بهترین شکل ممکن، حفظ نماید. یکی از مهمترین پارامترهای تاثیرگذار بر انتخاب فاصله مناسب بین تقاطع های غیرهمسطح، که در مقاله حاضر بر آن تمرکز شده است، مسئله ظرفیت و ملاحظات عملکردی ترافیکی است. لذا در این مقاله هدف آنست که با پیشنهاد فاصله مناسب، میزان تاثیری که این فاصله بر ظرفیت و سرعت مسیر اصلی برجای خواهد گذاشت، به حداقل رسانده شود. بدین منظور از تحلیل های مبتنی بر آیین نامه ظرفیت راه ها (HCM) و شبیه سازی ریزمقیاس استفاده شده و نتایج مربوطه ارائه شده است.
ارزیابی ملاحظات عملکردی مدل های تعیین فاصله تقاطع های غیرهمسطح با رویکرد تحلیل اثرگذاری آنها بر ظرفیت