فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره استاندارد سازی در طراحی مهندسی

اختصاصی از فایل هلپ دانلود مقاله کامل درباره استاندارد سازی در طراحی مهندسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 3

 

استاندارد سازی در طراحی مهندسی

مهندسی

 

وظیفه اصلی گروه طراحی مهندسی، طراحی و مهندسی پروژه‌های نیروگاهی و صنعتی مطابق با نرم‌ها و استانداردهای قابل قبول مهندسی، قابلیت‌های جدید مهندسی شامل کدها‌و‌‌ استانداردهای ملی‌و بین‌المللی و در نهایت بهینه‌سازی کیفیت فنی و هزینه انجام پروژه در جهت طراحی مناسب و یکنواخت برای دستیابی به سطح مطلوبی از مشخصه های فنی و زمانی فازهای تامین تجهیزات، ساخت و احداث کل نیروگاه می‌باشد.برنامه اجرایی طراحی و مهندسی در برگیرنده ورودیهای کلیدی و مهمی است که باید از طرف کارفرما و منابع داخلی و خارجی دیگر تهیه شود تا بتوان به تاریخ‌های مهم مورد توافق در قرارداد دست یافت. فعالیت‌های مهندسی را می‌توان به دو بخش اصلی زیر تقسیم کرد:

• آماده سازی پیشنهاد انجام پروژه• طراحی و مهندسی پروژه‌ها

1- آماده سازی پیشنهاد انجام پروژه:برای این منظور کمیته ای از طرف مدیرعامل شرکت برای تهیه پیشنهاد، تعیین مدیر پیشنهاد و در نهایت پیگیری فرآیند تهیه پیشنهاد پروژه، انتخاب شده است. بر پایه نوع پروژه، مستندات قرارداد و استراتژی اجرای پروژه که توسط کمیته فوق تهیه می شود، فعالیت‌های زیر برای تهیه پیشنهاد پروژه در زمینه مهندسی انجام می‌شود:

1-1. برگزاری جلسات داخلی بین معاون مهندسی، مدیر مسئول تهیه پیشنهاد و مدیر هماهنگ‌کننده برای تصمیم گیری در خصوص تعیین استراتژی دپارتمان مهندسی در تهیه پیشنهاد پروژه.1-2. تعیین چارچوب تهیه مستندات پیشنهاد و سیستم کدگذاری پروژه1-3. مطالعه و بازنگری اسناد و مدارک مناقصه (بخش فنی)1-4. شفاف سازی نقاط مبهم و سئوالاتی که در طی بازنگری اسناد مناقصه بوجود می‌آید.1-5. آماده سازی نقشه های ضروری از قبیل طرح چیدمان نیروگاه، نقشه های جریان، P&IDs ، Single line Diagram، نقشه های اولیه جانمایی تجهیزات، نقشه های اولیه لوله کشی و ساختمانهای موجود.1-6. تهیه لیست اولیه تجهیزات و مواد مورد نیاز کارهای ساختمانی برای برآورد هزینه1-7. تهیه مشخصات فنی اقلام مورد نیاز تجهیزات، سیستمها و جزایر مختلف برای استعلام از پیمانکاران فرعی قابل قبول.1-8. شفاف سازی و برطرف نمودن سئوالات پیمانکاران فرعی در خصوص مشخصات فنی و مستندات اقلام مورد نیاز برای خرید.1-9. همکاری با معاونت برنامه ریزی در خصوص تهیه برنامه زمانبندی پیشنهادی پروژه و تعامل با کمیته فوق‌الذکر در جهت پیگیری فرآیند آماده‌سازی پیشنهاد.1-10. بازنگری و ارزیابی پیشنهادهای دریافت شده از پیمانکاران فرعی در خصوص تجهیزات، سیستمها و جزایر مختلف.1-11. برگزاری جلسه با پیمانکاران فرعی در جهت برطرف کردن نکات مبهم و دریافت اطلاعات تکمیلی برای ارزیابی نهایی.1-12. انجام ارزیابی نهایی و ارسال گزارش آن به معاونت تامین تجهیزات در جهت کمک به انتخاب پیشنهاد ‌های مناسب‌تر.1-13. تهیه مشخصات فنی جزایری که در خصوص آنها استعلام نشده و تکمیل زمانبندی فنی اسناد مناقصه.1-14. آماده‌سازی پ پیشنهاد نهایی که باید برای مشتری ارسال شود.1-15. ارائه پیشنهاد پروژه تهیه شده به مدیر مسئول آن برای ارسال به مشتری.1-16. مذاکره برای عقد قرارداد با مشتری بر اساس پیشنهاد فنی ارائه شده.

2- طراحی و مهندسی پروژه‌ها:

چارچوب فعالیتها در این بخش عبارتست از ارائه خدمات طراحی و مهندسی به کارفرما مطابق موارد تعریف شده در مستندات قرارداد که بین شرکت مپنا و کارفرما مبادله شده است. غیر‌از مواردی که در قرارداد ذکر شده است فعالیتهایی که برای طراحی و مهندسی پروژه های نیروگاهی انجام می شود بطور عمده عبارتند از:

2-1. طراحی مفهومی:در ابتدای این فاز قبل از شروع فعالیتهای طراحی مهندسی، تایید کارفرما روی تمام ورودیها و اطلاعات پایه که مبنای طراحی هستند، دریافت می شود. سپس تاریخچه پروژه، اهداف، سطح اتوماسیون،‌ انتخاب تکنولوژی مناسب، طراحی مفهومی نیروگاه شامل تعیین اولیه اندازه و مشخصات فنی تجهیزات و سیستمهای اصلی، چیدمان پروژه، نمودارهای جریان فرآیند، Single Line Diagrams، مشخصات کلی مربوط به ساختمانهای اصلی، برنامه اجرایی پروژه، اقلام مورد نیاز برای خرید و ... تعیین می‌شوند.

2-2. طراحی پایه:در این فاز مواردی از قبیل پارامترهای اصلی طراحی، چیدمان پروژه و نقشه های تفصیلی ساختمانهای پروژه، مشخصات فنی سیستمها و تجهیزات شامل لیست اولیه تجهیزات و مواد خام، اندازه و ابعاد سیستمها و مواردی که باید نصب شوند، BOP و مشخصات اقلام مورد نیاز برای خرید، نهایی می‌شوند.

2-3. طراحی تفصیلی:در این فاز، خروجی فاز دوم (طراحی پایه) برای طراحی و تهیه مستندات فنی لازم برای فعالیتهای ساخت، نصب، نقشه‌ها و نهایی نمودن لیست تجهیزات و MOT's، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2-4. پشتیبانی فنی و مهندسی از تمام مراحل ساخت، نصب و راه اندازی:در این مرحله وظیفه اصلی تیم طراحی مهندسی مستقر در معاونت مهندسی عبارتست از تسهیل و پشتیبانی از فعالیتهای مهندسی و ارائه خدمات به تیم مهندسی مستقر در کارگاه و همچنین ارائه راه‌حلها و توصیه های مناسب در حین انجام فازهای ساخت، نصب و راه اندازی. مهندسی کل پروژه در حین کلیه فازهای فوق شامل هماهنگی و طراحی ارتباط بین جزایر مختلف، واحدها، سیستمها، پیمانکاران /تامین کنندگان فرعی و کنترل روی کلیه کارهای طراحی و مهندسی و همکاری در انجام تستهای عملکرد در حین ساخت تجهیزات و راه اندازی آنها در سایت بخشی دیگر از وظایف مهندسی در پروژه می‌باشد.   


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره استاندارد سازی در طراحی مهندسی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد