لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 20
خطوط در عکاسی
نقطه و خط در عکاسی
در بحثهای متعدد ترکیببندی عکاسی متوجه میشویم که اجزا مخلتف ساخت تصویر، عموما مجزا نیستند و همگی در اثر نهایی شرکت دارند.
برخورد نقطهها و خطها بر روی تصویر تعادلی را معین میسازد. نقطهای که در پای خطی عمودی واقع باشد، پایداری آن را افزایش میدهد. اگر نقطه در انتهای بالایی این خط واقع باشد ( عکس گاو نزدیک به سر پیرمرد باشد ) تعادل میتواند گسسته شود.
نقطه برحسب اهمیتش قادر است که به وسیله حرکتی دیدگانی خط عمودی را از محور خود جابجا کند .
همینطور خطی عمودی میتواند به خاطر اثر نقطهای در یکی از انتهایش بیتعادل شود. وجود یک نقطه دوم که در برابر نقطه اول باشد، خطی دیدگانی را شکل خواهد داد.
نقطه ، خط و سطح
در واقع نقطه و خط هیچگاه به صورت مجزا پدیدار نمیشوند، زیرا یک خط به قویترین دلایل برای بخشکردن فضای عکس به اجزا مختلف کافی است. همینطور حضور چند نقطه میتواند سطحهای دیدگانیی را به وجود آورد .
نقطههای مختلف بر روی منظره باز از طبیعت خطها و شکلهای دیدگانی را محدود میکند.در عکس پرنده ، نقطهای با سطحی ضدیت دارد، خط به سادگی به وسیله پشتی صندلی القا میشود . هر اندازه مشخصی پیشزمینه با محوی پسزمینه بیشتر ضدیت داشته باشد، این تضاد نقطه- سطح قویتر میشود. در عکس پایینی سطحها به وسیله خطهای بسیار کلفتی قویا محصور میشوند .درجای دیگر ، این سطحها به کمک خطهای باریکتری به کثرتی از سطحهای کوچک بریده شدهاند.
خط اصلی و خط فرعی در عکاسی
در موارد متعددی خط اصلی تصویر به وسیله یک یا چند خط دیگر همراهی و تشدید میشود. در اینجا است که مسئله فاصلههای میان خطها مطرح میشود. اگر خطها نسبت به یکدیگر بسیار نزدیک باشند، خطهای منفی جدیدی آفریده میشوند. اما اگر خطها با هم فاصله داشته باشند، در میان هم سطحهای دیدگانیی را شکل میدهند؛ د رواقع چشم پایانهای خطها را در میان آنها پیوند میدهد. در عکس سمت راست درخت خطی را شکل میدهد که مسیر نردبان را به آزادی همراهی میکند . اثر نهایی به دو دلیل پویا است: تضاد خطها، و بازی خط آزاد که گاه خط راست را قطع میکند و گاه به موازات آن امتداد مییابد.
شکلیابی خط در عکاسی
خط از رد نقطهای شکل میگیرد که به وسیله یک یاچند نیرو به حرکت درآمده است. دخالت نیروی خارجی، نقطه ایستا را تبدیل به خطی پویا میکند . این واضحترین تضادی است که میتوانیم میان نقطه و خط تصور کنیم. اگر نقطه به وسیله نیرویی به جلو رانده شود، از آن خطی مستقیم نتیجه میگردد.تمامی خطهای دیگر از دادو ستد دائمی این دو نیروی مجزا نتیجه میشوند. نقطههای نورانی متحرکی که روشنایی ثابتی داشته باشند تبدیل به خطها میشوند ( به عکس سمت راست توجه
تحقیق وبررسی در مورد خطوط در عکاسی