![بررسی ارتباط بین فرهنگ، نوآوری، و عملکرد سازمانی در شرکت های اسپانیایی](../prod-images/847731.jpg)
عنوان انگلیسی:
Studying the links between organizational culture, innovation, and performance in Spanish companies
عنوان فارسی:
بررسی ارتباط بین فرهنگ، نوآوری، و عملکرد سازمانی در شرکت های اسپانیایی
رشته : حسابداری، مدیریت، صنایع
تعداد صفحات مقاله اصلی: 12 صفحه (pdf)
تعداد صفحات ترجمه: 28 صفحه (word)
سال انتشار: 2015
مجله
Revista Latinoamericana de Psicología (2016) 48, 30---41
لینک دانلود مقاله
Abstract
Innovation is considered to be one of the key factors that influence the long-term success of a company in the competitive markets of today. As a result, there is a growing interest in the further study of the determining factors of innovation. Today, the focus is on these factors related to people and behavior, emphasizing the role of organizational culture, as a factor that can both stimulate or restrain innovation, and therefore affect company performance. However, there is little empirical research linking these variables, particularly in the Spanish context. The purpose of this paper is to study these links by using a sample of industrial companies. The results show that culture can foster innovation, as well as company performance, or it could also be an obstacle for both of them, depending on the values promoted by the culture. It has been found specifically, that an adhocratic culture is the best innovation and performance predictor. Based on these results, it can be concluded that, innovation mediates the relationship between certain types of organizational cultures and performance
Keywords
Organizational culture, Innovation, Performance
بررسی ارتباط بین فرهنگ، نوآوری، و عملکرد سازمانی در شرکت های اسپانیایی
چکیده
نوآوری به عنوان یکی از فاکتورهای کلیدی ،که موفقیت درازمدت یک شرکت را در بازارهای رقابتی امروزی تحت تاثیر قرار می دهد در نظر گرفته می شود. به عنوان یک نتیجه، گرایشی فزاینده در مطالعه ی بیشتر تعیین فاکتورهای نوآوری وجود دارد. امروزه، با تاکید بر نقش فرهنگ سازمانی، به عنوان فاکتوری که می تواند نوآوری را هم تحریک یا مهار کند، بر روی این فاکتورهای مرتبط به مردم و رفتار، تمرکز است و بنابراین، عملکرد شرکتی را تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال، مخصوصاً در زمینه کشور اسپانیا، تحقیقات تجربی کمی در ارتباط با این متغییرها وجود دارد. هدف این مقاله، بررسی و مطالعه ی این ارتباطات با استفاده از نمونه ای از شرکت های صنعتی است. نتایج نشان دادند که فرهنگ می تواند نوآوری و همچنین عملکرد را پرورش و ترویج دهد یا بسته به مقادیر ترویج شده توسط فرهنگ، می تواند مانعی برای هر دوی آنها نیز باشد. بطور خاص ، نتایج نشان دادند که فرهنگ ادهوکراسی (سازمانی با ساختار آزاد)، بهترین نوآوری و پیش بینی کننده ی عملکرد است. بر اساس این نتایج، می توان نتیجه گرفت که نوآوری، رابطه ی بین انواع خاصی از فرهنگ ها و عملکرد سازمانی را به همدیگر وفق می دهد (وساطت می کند).
کلمات کلیدی :
فرهنگ سازمانی، نوآوری، عملکرد
فهرست مطالب
جمع آوری داده ها و نمونه ها 15
بررسی ارتباط بین فرهنگ، نوآوری، و عملکرد سازمانی در شرکت های اسپانیایی