فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق و بررسی در مورد نسخه شماره 107

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق و بررسی در مورد نسخه شماره 107 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 13

 

 

 

 

   نسخه شماره 107 - 1386/04/01 - نشریه صنعت خودروی صد و هفت

 سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری و حسگر‏های آن 

نویسنده : مهران قنبری

سیستم سوخت‌رسانی انژکتوریمهم‏ترین عاملی که سبب شد سازندگان خودرو در ساخت سیستم سوخت‏رسانی خودروهای خود از سیستم انژکتور به جای کاربراتور استفاده کنند، مزیت سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری برای دستیابی به استانداردهای آلودگی مصرف سوخت بود. این واقعیت را نباید فراموش کرد که سیستم سوخت‏رسانی انژکتوری از تمامی جهات نسبت به کاربراتور، برتری دارد. سیستم سوخت‏رسانی انژکتوری هرگز دچار خفگی نمی‌شود و ذرات بسیار ریز سوخت را مستقیماً به درون موتور اسپری می‏کند. با این روش، بیشتر مشکلات استارت سرد موتور که مربوط به عملکردکاربراتور است، از میان می‏رود. همچنین، سوخت‏رسانی انژکتوری- الکترونیکی، در مقایسه با کاربراتور مکانیکی، بسیار راحت‏تر با سیستم‏های رایانه‏ای کنترل موتور همراه و هماهنگ می‏شود. در سیستم سوخت‏رسانی انژکتوری چند ورودی، هرسیلندر دارای انژکتور مخصوص به خود بوده و مخلوط یکنواخت‏تری از سوخت و هوا را به هریک از سیلندرهای موتور می‏رساند. درنتیجه، باعث بهبود توان و عملکرد موتور می‏شود. یکی دیگر از انواع انژکتورها، سیستم انژکتوری پی‏در‏پی سوخت است. در این سیستم، شلیک هریک از انژکتورهای منفرد به‏طور جداگانه توسط رایانه کنترل و براساس توالی جرقه‏های موتور، زمان بندی شده است. این امر باعث بهبود توان موتور و کاهش میزان آلودگی خواهد شد. بنابراین دلایل بسیار ارزشمندی ازلحاظ مهندسی، برای استفاده از انژکتور به جای کاربراتور وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

سیستم‏های سوخت رسانی انژکتوری اولیه، مکانیکی و بسیار پیچیده‏تر از کاربراتورها بودند. در نتیجه بسیار گران بوده و موارد استفاده از آنها محدود بود. در 1957، شرکت شورولت، سیستم سوخت‏رسانی انژکتوری مکانیکی روچستر را معرفی کرد که تا 1967 یکی از ویژگی‏های بارز مدل "کوروت" به‏شمار می‏رفت.کشورهای اروپایی، از لحاظ کاربرد تکنولوژی انژکتور، بروزتر و پیشتاز هستند. شرکت بوش در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 70، اولین سیستم الکترونیکی را روی موتور فولکس واگن مدل اسکواربک ارائه کرد.

 

 

 

 

با آغاز دهه 1980 تقریباً تمام خودروسازان اروپایی از برخی انواع سیستم سوخت‏رسانی انژکتوری چند ورودی شرکت بوش استفاده می‏کردند. در نیمه دهه 1980، شرکت‏های خودرو‏سازی امریکایی درگذار از کاربراتورهای الکترونیکی به سیستم سوخت‏رسانی انژکتوری، ج‍زو اولین شرکت‏هایی بودند که به‏ عنوان راه حلی موقت، به سیستم انژکتوری Throttle body روی آوردند. این سیستم که به اختصار آن را TBI می‏نامند، مشابه کاربراتور بوده، اما در آن از کاسه بنزین، شناور، سوپاپ سوزنی، لوله ونتوری، ژیگلور سوخت و پمپ شتاب‌دهنده یا خفگی، خبری نیست. دلیل عدم نیاز به این قطعات در سیستم TBI این است که سوخت به جای کشیده شدن توسط خلاء ورودی، به طور مستقیم به درون منیفولد ورودی افشانده می‏شود. این سیستم، از محفظه‏ای گلویی با یک یا دو انژکتور و یک رگلاتور فشار تشکیل می‏شود.

 

 

 

 

 

فشار سوخت نیز توسط پمپی الکترونیکی فراهم می‏شود. این سیستم، از لحاظ نصب، نسبتاً ساده است و مشکلات اندکی دارد، اما از تمامی امتیازهای سیستم سوخت‏رسانی انژکتوری تمام عیار نظیر سیستم انژکتوری پی‏درپی برخوردار نیست.پس از TBIها، گام بعدی در روند توسعه سیستم‏های انژکتوری، سوختپاشی چند ورودی بود. هر سیلندر در موتورهای مجهز به این سیستم، دارای سوختپاشی مجزاست که در منیفولد ورودی یا در سیلندر و درست بالای دریچه ورودی نصب می‏شود. با وجود این سیستم در خودرو، یک موتور 4سیلندر دارای4 انژکتور، 6 سیلندر6 انژکتور و 8 سیلندر 8 انژکتور خواهد بود. سیستم انژکتوری چند ورودی، به‏دلیل برخورداری از انژکتورهای بیشتر، بسیار گران‏تر از دیگر سیستم‏هاست. درنظر گرفتن انژکتور جداگانه برای هریک از سیلندرها، باعث ایجاد تفاوت‏هایی آشکار در عملکرد موتور می‏شود. در دو موتور یکسان، یکی دارای سیستم سوخت‏رسانی انژکتوری چند ورودی و دیگری دارای سیستم TBI، به دلیل توزیع سیلندر به سیلندر سوخت در حالت اول، توان خروجی 10 تا 40 اسب بخار بیشتر خواهد بود. همچنین تزریق مستقیم سوخت به دریچه‏های ورودی، نیازبه پیش‌گرم کردن منیفولد ورودی را بر‏طرف می‏کند. این مسئله، آزادی عمل بیشتری در تنظیم لوله‏کشی ورودی سوخت به منظور تولید بیشترین گشتاور موتور فراهم می‏کند. همچنین، نیاز به پیش‌گرم شدن هوای ورودی، ازطریق عبورهوا از میان یک بخاری در اطراف منیفولد خروجی نیز برطرف خواهد شد. در واقع، تفاوت‏های دیگری در سیستم‏های انژکتوری چند ورودی وجود دارد که یکی از آنها ضرباهنگ انژکتورهاست. دربرخی سیستم‏ها، تمامی انژکتورها به یکدیگر سیم‏کشی شده و به‏طور همزمان در هر چرخش میل‌لنگ، یک‌بار پاشش می‏کنند. در انواع دیگر، انژکتورها به‏طور جداگانه سیم‏کشی شده‏ و به نوبت پاشش می‏کنند. این روش، نیازمند لوازم کنترل الکترونیکی گران قیمت است، اما با ایجاد تغییرات سریع‏تر در مخلوط سوخت و هوا، عملکردی بهتر دارد و واکنش مناسب‏تری به پدال گاز نشان می‏دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انژکتور کثیف و تمییز کردن آن


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی در مورد نسخه شماره 107
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد